Постанова
від 12.08.2010 по справі 2а-6178/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 серпня 2010 року 09:30 № 2а-6178/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового за сідання Шейко К.В. розглянув ши адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фо нду України в Шевченківськом у районі міста Києва

до Державного підприємства "Київське проектно-конструк турське бюро автоматизовани х систем управління"

про стягнення заборгованості у розмірі 48 432,52грн.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Виго товлення постанови у повному обсязі відкладено, про що пов ідомлено сторін після прогол ошення вступної та резолютив ної частини постанови в судо вому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Державне підприємс тво «Київське проектно-конст рукторське бюро автоматизов аних систем управління»має п еред Управлінням Пенсійного фонду України в Шевченківсь кому районі м. Києва (надалі - Управління) не сплачену забо ргованість по внесках на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування у сумі 48 432,52 грн.

Відповідач своїми процесу альними правами не скористав ся, повноважного представник а у засідання суду не направи в, хоча належним чином повідо млявся про дату, час та місце с удового розгляду справи, від повідно до вимог статей 35, 39 Код ексу адміністративного судо чинства України. Заперечень проти позову до суду не надав .

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -

ВСТАНОВИВ:

Відповідач, відповідно до ст. 1 Закону України «Про з бір на обов' язкове державне пенсійне страхування»та ст. 14 Закону України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування», є пла тником збору на обов' язкове державне пенсійне страхуван ня та зареєстрований як плат ник вказаного збору в Управл інні.

Позивач зазначає, що відпов ідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 рок у №372 «Про затвердження Порядк у фінансування різниці між с умою пенсії, призначеної нау ковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюд жетних підприємств, установ, організацій та вищих навчал ьних закладів III - IV рівнів акре дитації згідно із Законом України «Про наукову і науко во-технічну діяльність»від 1 3.12.1991 року №1977-ХІІ (надалі - Зак он № 1977), та сумою пенсії, обчи сленою відповідно до інших з аконодавчих актів, на яку маю ть право зазначені особи»(на далі - Постанова №372) сума фак тично виплаченої різниці нау кових пенсій за період з 01.01.2004 р оку по 31.12.2009 року становить 48 431 гр н. 52 коп.

Згідно наданого Позивачем розрахунку суму позову в яко му наведена персональна кіль кість осіб Відповідача, які о тримують наукову пенсію вбач ається, що останній за період з жовтня 2002 по грудень 2009 року м ав сплатити 48 976,25 грн. Державним підприємством було сплачено у сумі 544,73 грн., а саме: 26.02.03 р. - 34,52 г рн., 30.05.03 - 34,52 грн., 21.11.03 р. - 159,75 грн., 23.04. 04 р. - 171,47 грн., 06.07.04 р. - 144,47 грн. Таким чином, станом на 28.01.10 р. залишок несплаченої Відповідачем су ми становить 48431,52 грн. яким пенс ійний фонд просить стягнути у примусовому порядку.

В матеріалах справи також н аявні листи-повідомлення УПФ у Шевченківському районі пр о відшкодування фактичних ви трат на виплату пенсій згідн о ст. 24 Закону №1977, які остан ній надсилав на адресу Відпо відача.

Оцінивши докази, які є у спр аві за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, суд прийшов до ви сновку, що позовні вимоги під лягають задоволенню виходяч и з наступного.

Відповідно до п.1 ст. 14 Зако ну України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування»(далі за текстом - Закон) страхувальниками є роботодавці: підприємства , установи і організації, ство рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, об'єдн ання громадян, профспілки, по літичні партії (у тому числі ф ілії, представництва, відділ ення та інші відокремлені пі дрозділи зазначених підприє мств, установ, організацій, об 'єднань громадян, профспілок , політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застра хованими особами), які викори стовують працю фізичних осіб на умовах трудового договор у (контракту) або на інших умов ах, передбачених законодавст вом, або за договорами цивіль но-правового характеру,- для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Приписом ч.1 ст.24 Закону Зак он №1977 встановлено, що держа ва встановлює для наукових (н ауково-педагогічних) працівн иків, які мають необхідний ст аж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престиж ність наукової праці та стим улює систематичне оновлення наукових кадрів.

Відповідно до ч.9 ст.24 Закон у №1977 різниця між сумою пенс ії, призначеної за цим Зако ном, та сумою пенсії, обчисл еної відповідно до інших зак онодавчих актів, на яку має пр аво науковий працівник, фіна нсується:

для наукових (науково-педаг огічних) працівників державн их бюджетних наукових устано в, організацій та вищих навча льних закладів III - IV рівнів акр едитації - за рахунок коштів д ержавного бюджету;

для наукових (науково-педаг огічних) працівників інших д ержавних підприємств, устано в, організацій та вищих навча льних закладів III - IV рівнів акр едитації - за рахунок коштів ц их підприємств, установ, орга нізацій та закладів, а також к оштів державного бюджету в п орядку, визначеному Кабінето м Міністрів України. При цьом у за рахунок коштів державно го бюджету науковим (науково -педагогічним) працівникам о плачується з розрахунку на о дну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

для наукових (науково-педаг огічних) працівників недержа вних наукових установ, орган ізацій та вищих навчальних з акладів III - IV рівнів акредитаці ї - за рахунок коштів цих устан ов, організацій та закладів.

Пунктом 2 Постанови №372 перед бачено, що за рахунок коштів д ержавного бюджету фінансуєт ься 50 відсотків різниці у розм ірі пенсії наукових (науково -педагогічних) працівників д ержавних небюджетних підпри ємств, установ, організацій т а вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розр ахунку на одну особу. Інша час тина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, уста нов, організацій та закладів .

Згідно п.5 Порядку №372 розмір витрат на фінансування різни ці у розмірі пенсії за рахуно к коштів державних небюджетн их підприємств, установ, орга нізацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитац ії визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного ф онду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призн ачення пенсії відповідно до Закону України «Про наук ову і науково-технічну діяль ність», про що відповідному п ідприємству, установі, орган ізації або закладу відразу н адсилається повідомлення за зразком, що додається.

Зазначені підприємства, ус танови, організації та закла ди самостійно визначають сум у, що підлягає до сплати у розр ахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують орга ну Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповід ні кошти для фінансування рі зниці у розмірі пенсії, призн аченої у минулому та поточно му роках.

Пунктом 8 Порядку №372 органам Пенсійного фонду надано пра во стягнення у порядку, визна ченому законодавством, сум к оштів, які спрямовуються на ф інансування різниці у розмір і пенсії.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 рок у № 1261 «Про затвердження Полож ення про Пенсійний фонд Укра їни», основними завданнями П енсійного фонду України, яки й здійснює свої повноваження безпосередньо та через утво рені в установленому порядку головні управління Фонду в А втономній Республіці Крим, о бластях, мм. Києві та Севастоп олі, управління в районах, міс тах і районах у містах є: забез печення збирання та акумулюв ання внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування, ведення їх облік у.

Відповідно до ст. 106 Закону , у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових в несків страхувальники зобов ' язані самостійно обчислит и ці внески і сплатити їх з нар ахуванням пені в порядку і ро змірах, визначених цією стат тею.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату. В ідповідно до пп. 8.4, 8.5 Постанови правління Пенсійного Фонду України «Про затвердження ін струкції про порядок обчисле ння і сплати страхувальникам и та застрахованими особами внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування до Пенсійного Фонду У країни»від 19.12.2003 року № 21-1, протя гом десяти робочих днів із дн я одержання вимоги про сплат у недоїмки страхувальник зоб ов' язаний сплатити суми нед оїмки та суми фінансових сан кцій. Страхувальник у разі не згоди з розрахунком суми нед оїмки, зазначеної у вимозі пр о сплату недоїмки, узгоджує ї ї з органами Пенсійного фонд у в порядку, встановленому пр авлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги і з органами Пенсійного фонду має право на оскарження вимо ги в судовому порядку. Орган П енсійного фонду також має пр аво звернутися до суду чи гос подарського суду з позовом п ро стягнення недоїмки.

Як вбачається з позовної за яви та доданих до неї докумен тів, Позивачем направлялись Відповідачу повідомлення пр о суму витрат на фінансуванн я різниці між сумою пенсії, пр изначеної відповідно до За кону України «Про наукову і науково-технічну діяльність », і сумою пенсії, обчисленою в ідповідно до інших законодав чих актів, яка у сумі склала 48 4 31,52 грн.

Враховуючи вищевикладене, факт наявності у відповідач а боргу у визначеній пенсійн ним фондом сумі суд вважає вс тановленим.

З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заборгованості у розмір і 48 431,52 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2. Стягнути з Державно го підприємства "Київське пр оектно-конструктурське бюро автоматизованих систем упра вління" (м. Київ, вул. Рейтарськ а, 8-Б, код ЄДРПОУ 00230496) на користь Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському р айоні м. Києва (м. Київ, вул. Воро вського, 29, код ЄДРПОУ 26087323) прост рочену заборгованість по від шкодуванню витрат на виплату пенсій призначених згідно Закону України "Про науков у та науково-технічну діяльн ість" у сумі 48 431,52 грн. (сорок вісі м тисяч чотириста тридцять о дна гривня 52 коп.).

Згідно ст.ст. 185-18 6 КАС України сторони та інші о соби, які беруть участь у спра ві, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирі шив питання про їхні права, св ободи, інтереси чи обов' язк и, мають право оскаржити в апе ляційному порядку постанови суду першої інстанції повні стю або частково, крім випадк ів, встановлених цим Кодексо м. Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається до суду апеляційної інстанції через суд першої і нстанції, який ухвалив оскар жуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції. Апеляційна скарга н а постанову суду першої інст анції подається протягом 10 дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Згідно ст. 254 КАС України По станова або ухвала суду перш ої інстанції, якщо інше не вст ановлено цим Кодексом, набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, як що таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Код ексом, постанова або ухвала с уду першої набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Суддя А.Г. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 23.08.10 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.08.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992173
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6178/10/2670

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Постанова від 12.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні