Постанова
від 01.09.2010 по справі 2а-10159/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 вересня 2010 року 16:00 № 2а-10159/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Клочкова Н .В при секретарі судового зас ідання Попадин О.Б. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Заступника прокурора Печн рськогорайону міста Києвав і нтересах держави в особі: Киї вського міського відділення Фонду України соціального з ахисту інвалідів

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Геотехноком "

про стягнення адміністративн о-господарських (штрафних) са нкцій в сумі 9711,50грн.

за участю представників ст орін:

від проуратури:Костилєва Т .І.;

від позивача: Достова Т.В. ; Храбан О.В;.

відповідача: Головін С.М. ;

На підставі частини 3 статт і 160 Кодексу адміністративног о судочинства України в судо вому засіданні 01 вересня 2010 рок у проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора Пе черського району м.Києва в ін тересах держави в особі: Київ ського міського відділення Фонду України соціального за хисту інвалідів звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва з позовною заявою до товариства з обмеж еною відповідальністю " Геот ехноком" про стягнення штраф них санкцій за невиконання н ормативу робочих місць, приз начених для працевлаштувння інвалідів та пені на загальн у суму 9 711,50 (дев'ять тисяч сімсот одинадцять) грн 50 коп.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 09 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-10159/10/2670 та призначен о справу до судового розгляд у на 06 серпня 2010 року.

Суд відклав судовий розгл яд 06 серпня 2010 року справи у звя зку з першою неявкою відпові дача.

В судовому засіданні від 01.09. 10 р. представник відповідача п озов визнав. Відповідно до ч. 1 ст.136 Кодексу адмінінсторати вного судочинства України ві дповідач протягом всього час у судового розгляду,зробивши усну заяву може визнати адмі нінстративий позов.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд м. Києва ,-

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до ст. 20 Закону України “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" від 21.03.1991 року № 875-XII для пі дприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій, громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менше, ніж ус тановлена нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньорічної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, за кожне робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня та інвалідом. У відповідност і до частини другої ст. 20 зазна ченого Закону порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за кожний календар ний день прострочення.

Згідно частини першої ст. 17 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-XII з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інв алідів та з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації їм забезпечується право працювати на підприємствах, установах, організаціях, а та кож займатися підприємницьк ою та іншою трудовою діяльні стю, незабороненою законом.

Згідно із ч. 1 ст. 19 Закону № 875-Х ІІ для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю (далі - роботодавці), установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу, а якщо прац ює від 8 до 25 осіб, - у кількост і одного робочого місця.

У відповідності до ч.ч. 2, 3 вка заної статті Закону № 875-ХІІ та ч. 2 ст. 12 Закону України від 14 жо втня 1992 року № 2694-ХІІ "Про охорон у праці" роботодавці, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч . 1 ст. 19 Закону № 875-ХІІ, і забезпеч ують працевлаштування інвал ідів. При розрахунках кількі сть робочих місць округлюєть ся до цілого значення.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 10 лютого 2007 року № 42 зат верджена форма звітності № 10-П І "Звіт про зайнятість і праце влаштування інвалідів" та Ін струкція щодо її заповнення (далі - Інструкція № 42).

Згідно із п. 3.1. Інструкції се редньооблікова кількість шт атних працівників обліковог о складу за рік визначається відповідно до п. 3.2. Інструкції зі статистики кількості пра цівників, затвердженої наказ ом Державного комітету стати стики України від 28 вересня 2005 року № 286 та зареєстрованої Мі ністерством юстиції України 30 листопада 2005 року № 1442/11722 (далі - Інструкція № 286). За таким же пр авилом визначається середнь ооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відп овідно до чинного законодавс тва встановлена інвалідніст ь.

Відповідно до п. 3.4. Інструкці ї № 42 дані щодо середньооблік ової кількості штатних праці вників облікового складу (ря док 01), середньооблікової кіл ькості штатних працівників, яким відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність (рядок 02), та кілько сті інвалідів, які повинні пр ацювати на робочих місцях (ря док 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленн і виникає дробове число, його необхідно округлити до ціло го (якщо після коми число 5 і бі льше, то воно округлюється в б ік збільшення).

Право інвалідів на працю їх працевлаштування реалізуєт ься шляхом створення спеціал ьного робочого місця, адапта цією й додаткового обладнанн я, технічного оснащення і при стосування тощо з урахування м обмежених можливостей інв аліда.

Відповідно до ч. 8 ст. 69 Господ арського кодексу України під приємство з правом найму роб очої сили забезпечує визначе ну відповідно до закону кіль кість робочих місць для прац евлаштування, зокрема інвалі дів. Відповідальність підпри ємства за невиконання даної вимоги встановлюється закон ом.

У лютому 2010 року товариство з обмеженою відповідальніст ю “Готехноком” подало до Киї вського міського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в за 2009 рік, у якому зазначено: с ередньооблікова кількість ш татних працівників обліково го складу чисельність (рядок 01) - 22 особи; середньообліков ої кількості штатних працівн иків, яким відповідно до чинн ого законодавства встановле на інвалідність (рядок 02) - ві дсутній запис; кількість інв алідів, які повинні працюват и на робочих місцях (рядок 03) - 1 особа. Отже, відповідач роб оче місце не створив, що підт верджує також у судовому зас іданні.

Пунктом 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування, затверджений пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 31 січня 2007 року № 70 вс тановлено, що звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів роботодавці подають до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за ф ормою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомста том.

Разом з тим, адміністратив но-господарські санкції за н езайняті інвалідами робочі м ісця не є податком, збором (обо в'язковим платежем), обов'язко ва сплата яких передбачена К онституцією України та Закон ом України від 25 червня 1991 року N 1251-XII "Про систему оподаткуванн я", а є заходом впливу до право порушника у сфері господарюв ання у зв'язку зі скоєнням пра вопорушення. Такі санкції не можуть застосовуватися у ра зі відсутності необхідної кі лькості працевлаштованих ін валідів, якщо при цьому суб'єк т господарювання вжив усіх п ередбачених Законом N 875-XII захо дів для працевлаштування ост анніх, тобто коли у його діях в ідсутній склад правопорушен ня.

Відповідно до частини 1 стат ті 218 Господарського кодексу У країни підставою господарсь ко-правової відповідальност і учасника господарських від носин є вчинене ним правопор ушення у сфері господарюванн я.

У частині 2 наведеної статті передбачено, що учасник госп одарських відносин відповід ає, зокрема за порушення прав ил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від н ього заходів для недопущення господарського правопоруше ння.

Таким чином, створення робо чих місць для інвалідів супр оводжується обов' язком під приємства вжити всіх вище пе рерахованих заходів. У штаті відповідача відсутній прац івник, якому відповідно до чи нного законодавства визначе на інвалідність, але товарис тво з обмеженою відповідальн істю “Геотехноком” не надава ло звіти за формою 3-ПН до Пече рського районного центру зай нятості за період 2009 року, що п ідтверджується листом нада ним позивачем від 18.05.10 р. № 2362-04.

Крім цього, судом встановле но факт визнання позову відп овідачем

Згідно із ч. 3 ст. 18 Закону № 875-Х ІІ роботодавці зобов'язані в иділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них у мови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.

Судом встановлено, що відпо відачем не вчинено всі необх ідні дії відповідно до вимог законодавства щодо створенн я робочого місця для інвалід а, зокрема не подавалась до Пе черського районного центру з айнятості відповідна звітні сть з інформацією про можлив ість працевлаштування інвал іда , не створене робоче місце , не введена вакансія для інва ліда з вини відповідача, не пр оінформовано органи працев лаштування про наявність вак антного місця для інваліда.

У зв'язку з тим, що в діях відп овідача є склад правопорушен ня, на нього може бути поклад ена відповідальність.

Враховуючи викладене, това риство з обмеженою відповіда льністю "Техноком" не вчинило всі, передбачені чинним на мо мент виникнення спору законо давством, заходи, спрямовані на працевлаштування інвалід а на своєму підприємстві.

Відповідно до ч.3 ст.112 кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повного в изнання відповідачем адміні нстративного позову і прийня ття його судом приймається п останова суду про задоволенн я адміністративного позов.

Оскільки спір виріш ено на користь суб' єкта вла дних повноважень, звільненог о від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних по вноважень, пов' язаних із за лученням свідків та проведен ням судових експертиз, судов і витрати стягненню з відпов ідача не підлягають.

Керуючись вимогами ст. ст . 69-71, 94, 112,167, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, О кружний адміністративний су д міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов Заступника про курора Печерського району м. Києва в інтересах держави в о собі Київського міського від ділення Фонду України соціал ьного захисту інвалідів зад овольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю "Ге отехноком" (ідентифікаційний код 33597436) штрафні санкції за нес творені робочі місця для інв алідів у 2009 році та пеню на зага льну суму 9 711 (дев'ять тисяч сім сот одинадцять) грн. 50 коп.

3. Судові витрати з відповідача стягненню не під лягають.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано. Постанова м оже бути оскаржена до суду ап еляційної інстанції протяго м десяти днів з за правилами, в становленими ст. ст. 185-187 КАС Укр аїни, шляхом подання через су д першої інстанції апеляційн ої скарги.

Суддя Н.В. Клочкова

Постанову скла дено в повному обсязі та підп исано 08 вересня 2010 року.

Дата ухвалення рішення01.09.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу11992243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10159/10/2670

Ухвала від 09.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Постанова від 01.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні