ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 серпня 2010 року 09:50 № 2а-9430/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
при секретарі судового зас ідання Безсчасній Я.С.,
за участю представників:
позивача - Достов ої Т.В. (довіреність від 15.01.2010р . № 04-02/10/1),
прокуратури - Кенюка А .В (посвідчення від 29.12.2009р. № 301),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Заступника прокурора Десн янського району міста Києва в інтересах держави в особі К иївського міського відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Хост»
про стягнення адміністратив но-господарських санкцій у р озмірі 4 611, 61 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн увся Заступник прокурора Дес нянського району м. Києва в ін тересах держави в особі Київ ського міського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів з позовом до ТОВ «Хост »про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій у розмірі 4 611, 61 грн.
Позовні вимоги обґрунтова но тим, що у відповідача існує заборгованість з адміністра тивно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць та п рацевлаштуванню інвалідів у розмірі 4 611, 61 грн.
Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що у випадках, в становлених законом, прокуро р може звертатися до адмініс тративного суду із адміністр ативними позовами про захист прав, свобод та інтересів інш их осіб і брати участь у цих сп равах.
Стаття 121 Конституції Украї ни уповноважує прокуратуру з дійснювати функцію представ ництва інтересів громадянин а або держави в суді у випадка х, визначених законом.
Відповідно до ст. 361 Закону Ук раїни «Про прокуратуру»пред ставництво прокуратурою інт ересів громадянина або держа ви в суді полягає у здійсненн і прокурорами від імені держ ави процесуальних та інших д ій, спрямованих на захист у су ді інтересів громадянина або держави у випадках, передбач ених законом.
Підставою представництва у суді інтересів держави - ная вність порушень або загрози порушень економічних, політ ичних та інших державних інт ересів внаслідок протиправн их дій (бездіяльності) фізичн их або юридичних осіб, що вчин яються у відносинах між ними або з державою.
Формами представництва є, з окрема звернення до суду з по зовами або заявами про захис т прав і свобод іншої особи, не визначеного кола осіб, прав ю ридичних осіб, коли порушуют ься інтереси держави.
У судовому засіданні 20 серп ня 2010 року представники позив ача та прокуратури підтримал и позовні вимоги та просили ї х задовольнити.
У судові засідання 23 липня, 13 серпня та 20 серпня 2010 року відп овідач не з' явився, належни м чином повідомлений судом п ро дату, час та місце судового розгляду відповідно до вимо г ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
21 липня 2010 року від відповіда ча до суду надійшла заява про сплату заборгованості в роз мірі 4 547, 00 грн. із оригіналом пл атіжного доручення від 18 люто го 2010 року № 70.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача та прокур атури, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни справи, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд дійшов висновку, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з огляду на таке.
Частиною першою статті 4 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні», який визначає ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарант ує їм рівні з усіма іншими гро мадянами можливості для учас ті в економічній, політичній і соціальній сферах життя су спільства, створення необхід них умов, які дають можливіст ь інвалідам вести повноцінни й спосіб життя згідно з індив ідуальними здібностями і інт ересами, передбачено, що держ ава створює правові, економі чні, політичні, соціально-поб утові та соціально-психологі чні умови для задоволення по треб інвалідів у відновленні здоров' я, матеріальному за безпеченню, посильній трудов ій та громадській діяльності .
Відповідно до положень час тини 1 та 2 статті 19 зазначеного Закону для підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, уст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті 1 робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною 1 ціє ї статті, і забезпечують прац евлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робоч их місць округлюється до ціл ого значення.
Згідно з вимогами частини т ретьої статті 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць, виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.
Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини п' ятої ст. 19 цього ж Закону вважається працевл аштування підприємством, уст ановою, організацією, у тому ч ислі підприємством, організа цією громадських організаці й інвалідів, фізичною особою , яка використовує найману пр ацю, інвалідів, для яких це міс це роботи є основним.
Працевлаштування - це сис тема організаційних, економі чних і правових заходів, напр авлених на забезпечення труд ової зайнятості населення.
Згідно з частиною третьою с т. 18 вищевказаного Закону підп риємства, установи, організа ції, фізичні особи, які викори стовують найману працю, зобо в' язані виділяти та створюв ати робочі місця для працевл аштування інвалідів, у тому ч ислі спеціальні робочі місця , створювати для них умови пра ці з урахуванням індивідуаль них програм реабілітації і з абезпечувати інші соціально -економічні гарантії, передб ачені чинним законодавством , надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевла штування інвалідів, і звітув ати Фонду соціального захист у інвалідів про зайнятість т а працевлаштування інваліді в у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 31 січня 2007 рок у № 70 затверджено Порядок пода ння підприємствами, установа ми, організаціями та фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, звітів про за йнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, нео бхідної для організації їх п рацевлаштування.
Пунктом другим зазначеног о Порядку передбачено, що зві т про зайнятість і працевлаш тування інвалідів роботодав ці подають (надсилають реком ендованим листом) щороку до 1 б ерезня відділенням Фонду, в я ких вони зареєстровані, за фо рмою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстат ом.
Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом.
Форма звітності № 3-ПН щодо н аявності вакансій затвердже на наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19 грудня 2005 року № 420, зар еєстрованим в Міністерстві ю стиції України 21 грудня 2005 р. за № 1534/11814.
В матеріалах справи відсут ні докази подання відповідач ем протягом 2009 року до районно го центру зайнятості звітів про наявність вакансій за фо рмою № 3-ПН.
Згідно листа Київського мі ського центру зайнятості від 11 червня 2010 року № 03-5753 ТОВ «Хост» протягом 2009 року інформацію п ро наявність вакансій для пр ацевлаштування інвалідів не надавало.
Як вбачається із матеріалі в справи, відповідачем було н адано Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затве рдженої наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України 10 лютого 2007 року № 42, в ідповідно до якого середньоо блікова чисельність працівн иків становила 15 осіб (рядок 1), кількість штатних працівник ів, яким відповідно до чинног о законодавства встановлена інвалідність (осіб) - 0 (рядок 2), кількість інвалідів - штат них працівників, які повинні працювати на робочих місцях , створених відповідно до вим ог ст. 19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»(осіб) - 1 (р ядок 3), та сума адміністративн о-господарських санкцій за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 4 547, 00 грн.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Міністе рством праці та соціальної п олітики України за погодженн ям з Держкомстатом.
Відповідачем не надано док азів того, що ним у 2009 році було створено робоче місце для ін валіда, не надано документів , які б свідчили про звернення останнього до центру зайнят ості або подачі оголошення п ро наявність такого місця дл я інваліда, або інших дій які б вказували про намір працевл аштувати інваліда.
Відповідно до вимог ч. 9 ст. 19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні»підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, в я ких за основним місцем робот и працює 8 і більше осіб, реєст руються у відповідних відділ еннях Фонду соціального захи сту інвалідів за своїм місце знаходженням і щороку подают ь цим відділенням звіт про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів.
Частиною першою ст. 20 вищеза значеного Закону встановлен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю.
Положення цієї частини не п оширюється на підприємства, установи і організації, що по вністю утримуються за рахуно к коштів державного або місц евих бюджетів.
Згідно наданого звіту, сере дньорічна заробітна плата шт атного працівника відповіда ча становить 9 094, 00 грн.
Отже, сума адміністративно -господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів згідно порядку роз рахунку, визначеного в підпу нкті 3.7 п. 3 Інструкції щодо запо внення форми № 10-ПІ (річна) «Зві т про зайнятість і працевлаш тування інвалідів», затвердж еної наказом Міністерства пр аці та соціальної політики У країни від 10 лютого 2007 року № 42, з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 13 лютого 2007 року за № 117/13384, складає 9 094, 00 грн. (9 0 94, 00 х 1).
В ході розгляду справи ТОВ « Хост»звернулось до суду із л истом від 21 липня 2010р. в якому за значало, що адміністративно- господарська санкція в розмі рі 4 575, 00 грн. була сплачена товар иством, на підтвердження цьо го надало копію платіжного д оручення № 70 від 18.02.2010р. на суму 4 54 7, 00 грн.
Водночас, з матеріалів спра ви вбачається та в ході судов ого розгляду було встановлен о, що сума сплачених відповід ачем адміністративно-господ арських санкцій не входить д о суми заявлених позовних ви мог.
Інших пояснень, заперечень , заяв, клопотань від відповід ача до суду не надходило.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 вищезг аданого Закону порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій тягн е за собою нарахування пені. П еня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сп лати, нарахованої на повну су му недоїмки за кожний календ арний день прострочення.
Пунктом четвертим Порядку сплати підприємствами, уста новами, організаціями та фіз ичними особами, що використо вують найману працю, суми адм іністративного - господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 31 січня 2007 року № 70, встанов лено, що порушення строків сп лати суми адміністративно-го сподарських санкцій тягне за собою нарахування пені у роз мірі 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку за кожний календарний де нь прострочення.
Порядок нарахування пені т а встановлення строку її спл ати затверджуються Мінпраці .
Відповідно до п 3.4 Порядку на рахування пені та її сплати, з атвердженого наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України від 15 травня 2 007 року № 223, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 30 травня 2007 року № 552/13819, нарахуван ня пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюєть ся з наступного дня гранично го строку сплати адміністрат ивно-господарських санкцій п о день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу).
У поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інст анції відділення Фонду розра ховує суму пені на дату її под ання. (п. 3.7 вищезазначеного Пор ядку)
Таким чином, позивачем була нарахована пеня на частину н есплаченої адміністративно -господарської санкції в роз мірі 4 547, 00 грн. за період з 16.04.2010 ро ку по 02.06.2010 року у розмірі 65, 28 грн. (розрахунок наявний в матері алах справи).
Частинами третьою та четве ртою ст. 20 вищезазначеного Зак ону передбачено, що сплату ад міністративно-господарськи х санкцій і пені підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, я кий залишається в їх розпоря дженні після сплати всіх под атків і зборів (обов' язкови х платежів). Адміністративно -господарські санкції розрах овуються та сплачуються підп риємствами, установами, орга нізаціями, у тому числі підпр иємствами, організаціями гро мадських організацій інвалі дів, фізичними особами, зазна ченими в частині 1 цієї статті , самостійно в строк до 15 квітн я року, наступного за роком, в якому відбулося порушення но рмативу, встановленого части ною 1 статті 19 Закону України. П ри цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-г осподарських санкцій, передб ачених цим Законом, не застос овуються строки, визначені с таттею 250 Господарського коде ксу України.
У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням суду їх стя гнення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом (частина 5 статті 20 Закону).
Спори, що виникають із право відносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом с оціального захисту інваліді в або в судовому порядку.
Фонд соціального захисту і нвалідів, його відділення ма ють право захищати свої прав а та законні інтереси, у тому ч ислі в суді.
Оскільки у відповідачем не було виділено та створено ро бочого місця для працевлашту вання інваліда, він не інформ ував державну службу зайнято сті та місцеві органи соціал ьного захисту населення про вільні робочі місця та вакан тні посади, на яких може викор истовуватися праця інваліді в, тобто він, як роботодавець н е вжив всіх заходів для недоп ущення правопорушення, в рез ультаті чого ним не було вико нано норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів, то суд вважає правомірни м застосування до нього адмі ністративно - господарськи х санкцій в сумі 4 547, 00 грн. та нар ахування пені в сумі 65, 28 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд визнає позовні вимоги об ґрунтованими та дійшов висно вку про задоволення позову.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов' язані і з залученням свідків та пров еденням судових експертиз.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати стягненню з відповідач а не підлягають.
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити по вністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Х ост»(місцезнаходження: 02660, м. К иїв, вул. Червоногвардійська , 5, ідентифікаційний код 31953457) на користь Київського міського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (місцезн аходження: 03150, м. Київ, вул. Божен ка, 86б, ідентифікаційний код 2286 9098) суму адміністративно-госп одарських санкцій в розмірі 4 661 ( чотири тисячі шістсот шіс тдесят одна) грн. 61 коп.
Постанова набирає законно ї сили та може бути оскаржена у порядку, встановленому в ст . 254 та ст. ст. 185-187 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни відповідно.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 25 серпня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2010 |
Оприлюднено | 05.11.2010 |
Номер документу | 11992335 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні