Постанова
від 17.09.2010 по справі 2а-10066/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 вересня 2010 року 10:14 № 2а-10066/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Череповській Л.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Державної податкової інс пекції у Подільському районі міста Києва

до Приватного підпрємства «Фог-Електрокороб»

третя особа Подільська районна у міс ті Києві державна адміністра ція

про припинення (скасування) ю ридичної особи

за участю представників с торін:

від позивача - Приятеле нко Т.В.

від відповідача - не з' явив ся

від третьої особи - не з' яв ився

На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні 17 вересня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна податкова інсп екція у Подільському районі міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Подільському р айоні м. Києва) звернулась до О кружного адміністративного суду міста Києва з адміністр ативним позовом до Приватног о підпрємства «Фог-Електроко роб»(далі по тексту - відпов ідач, ПП «Фог-Електрокороб»), з а участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог н а предмет спору на стороні по зивача - Подільської районн ої у місті Києві державної ад міністрації (далі по тексту - третя особа), в якому просить п рипинити юридичну особу ПП « Фог-Електрокороб»(код ЄДРПОУ 34429192).

В якості підстави для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов' язано з банкрут ством юридичної особи, позив ач зазначив неподання протяг ом року органам державної по даткової служби податкових д екларацій та документів фіна нсової звітності відповідно до закону.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 7 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі та призначено справ у до судового розгляду на 22 ли пня 2010 року.

У судове засідання, признач ене на 22 липня 2010 року, жодна зі с торін не з' явилась. Від пози вача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи , у зв' язку з чим та враховуюч и приписи статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д справи на 17 версня 2010 року.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої ста тті 17, частини першої статті 18 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ” та з урахуванням положень ч астини восьмої статті 35 Кодек су адміністративного судочи нства України така адреса вв ажається достовірною, а пові стка, направлена за нею, вруче ною юридичній особі.

Від третьої особи надійшло клопотання про розгляд спра ви без участі її представник а.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємст во «Фог-Електрокороб»(код ЄД РПОУ 34429192) зареєстроване Поділ ьською районною у місті Києв і державною адміністрацією 1 9 червня 2006 року. На податковому обліку у Державній податков ій інспекції Подільського ра йону міста Києва перебуває з 20 червня 2006 року.

Згідно довідки ДПІ у Поділ ьському районі м. Києва № 4877/9/15-106 від 7 червня 2010 року остання под аткова звітність відповідач ем подавалася за третій квар тал 2007 року. Заборгованість пе ред бюджетом відсутня.

Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).

Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.

Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.

Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.

Вказані норми кореспондую ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.

Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.

У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.

Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.

Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.

Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ”. Термін “припинення юридич ної особи” вживається також у Законі України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”.

Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п' ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов' язують м омент припинення юридичної о соби (суб' єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб' єкта господарювання).

Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільн а правоздатність юридичної о соби припиняється з дня внес ення до єдиного державного р еєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.

Відповідно до пункту 5 части ни другої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України юрисдикція адмініст ративних судів поширюється н а публічно-правові спори за з верненням суб' єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що позовн і вимоги органу державної по даткової служби, спрямовані на втрату юридичною особою ц ивільної правоздатності, в т ому числі вимоги про припине ння юридичної особи або вимо ги про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності, відпов ідають повноваженням органу державної податкової служби , а відповідно і компетенції а дміністративних судів.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації т а документи фінансової звітн ості відповідно до закону, а т акож право органів державної податкової служби звертатис ь до суду з заявою (позовною за явою) про припинення (скасува ння) юридичної особи, суд вваж ає позовні вимоги обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи вищевикладене , керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Державної податк ової інспекції у Подільськом у районі міста Києва задовол ьнити.

2. Припинити юридичну особ у - Приватне підприємство «Ф ог-Електрокороб»(код ЄДРПОУ 34429192) та скасувати її державну р еєстрацію.

3. Зобов' язати державного р еєстратора Подільської райо нної у місті Києві державної адміністрації не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи - Приватного підприєм ства «Фог-Електрокороб»(код ЄДРПОУ 34429192) внести до державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з апис щодо цього судового ріш ення та здійснити заходи з пр ипинення юридичної особи у в становленому порядку.

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя А.І. Савченко

Постанову скла дено в повному обсязі та підп исано 22 вересня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.09.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10066/10/2670

Ухвала від 07.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 17.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні