Постанова
від 27.09.2010 по справі 2а-10590/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 вересня 2010 року 14:18 № 2а-10590/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Череповській Л.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом

в інтересах держави в особ і Заступника прокурора Гол осіївського району м. Києва

Голосіївської міжрайонно ї виконавчої дирекції Київсь кого міського відділення Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Склад РКД»

про стягнення заборгованості у розмірі 3 391,10 грн.,

за участю представників с торін:

від прокурора - Олійничен ко В.В.

від позивача - Чепілко Р .М.

від відповідача - не з' яв ився

На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні 27 вересня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заступник прокурора Г олосіївського району міста К иєва в інтересах держави в ос обі Голосіївської міжрайонн ої виконавчої дирекції Київс ького міського відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності (далі по тексту - поз ивач) звернувся до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Склад РКД»(далі по текст у - відповідач, ТОВ «Склад РК Д») про стягнення заборгован ості у розмірі 2 327,31грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що у ві дповідача відповідно до річн ого звіту про нараховані вне ски, перерахування та витрат и, пов' язані із загальнообо в' язковим державним соціал ьним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втратою працез датності за І квартал 2010 року і снує заборгованість в розмір і 2 327,31 грн.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 19 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі та призначено справ у до судового розгляду на 9 сер пня 2010 року.

У судове засідання, призна чене на 9 серпня 2010 року, з' яви вся прокурор. Представники Г олосіївської міжрайонної ви конавчої дирекції Київськог о міського відділення Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті та ТОВ «Склад РКД»в судов е засідання не з' явились, у з в' язку з чим та враховуючи п риписи статті 128 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд відклав розгляд да ної справи на 27 вересня 2010 року .

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали. П редставником позивача подан о заяву про збільшення позов них вимог, а саме, про стягненн я з ТОВ «Склад РКД»суму забор гованості у розмірі 3 391,10 грн.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з неявкою представник ів відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгля д справи відкладався, ухвала про призначення розгляду сп рави та повістки направлялис я відповідачу за адресою, заз начено в Єдиному державному реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців. Від повідно до змісту частини 2 ст атті 17, частини 1 статті 18 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” та з урахуванням положень част ини восьмої статті 35 Кодексу а дміністративного судочинст ва України така адреса вважа ється достовірною, а повістк а, направлена за нею, врученою юридичній особі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Спірні правовідносин и регулюються Законом Україн и «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння у зв' язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням»від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ (далі по тексту - Закон У країни від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ).

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Закону України від 18.01.2001р. № 2 240-ІІІ Фонд соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності (далі по тексту - Фонд) є органом, який здійсню є керівництво та управління загальнообов'язковим держав ним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими народженням т а похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внес ків та інших коштів, призначе них для фінансування матеріа льного забезпечення та соціа льних послуг, види яких перед бачені статтею 34 цього Закону , та забезпечує їх надання, а т акож здійснює контроль за ви користанням цих коштів.

Згідно з частиною 1 статті 28 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-І ІІ страховик-Фонд має право, з окрема, здійснювати перевірк у правильності нарахування і повноти сплати страхових вн есків та використання страхо вих коштів на підприємствах, в установах, організаціях не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання, у фізичних осіб, які ви користовують працю найманих працівників та накладати фі нансові санкції та адміністр ативні штрафи, передбачені ц им Законом та іншими актами з аконодавства.

В абзаці 2 частини 1 статті 10 З акону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ зазначено, що управління Фон дом здійснюють правління та виконавча дирекція Фонду.

Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 13 Закону України від 18 .01.2001р. № 2240-ІІІ до повноважень вик онавчої дирекції Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності на лежить здійснення контролю з а правильним нарахуванням, с воєчасною сплатою страхових внесків, а також забезпеченн я цільового використання кош тів загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими похованн ям.

За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах, є в иконавча дирекція Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Склад РКД»з ареєстровано в Голосіївські й міжрайонній виконавчій дир екції Київського міського ві дділення Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності як платник страхових внесків на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, а отже є с трахувальником в розумінні п оложень Закону України від 18.0 1.2001р. № 2240-ІІІ.

Згідно з частиною 2 статті 22 З акону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ платниками страхових внескі в на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими похованням, є с трахувальники та застрахова ні особи.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем до Голо сіївської міжрайонної викон авчої дирекції Київського мі ського відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності п одано звіт про нараховані вн ески, перерахування та витра ти, пов' язані з загальнообо в' язковим державним соціал ьним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втратою працез датності за І квартал 2010 року (д алі по тексту - звіт Ф4-ФСС з Т ВП), відповідно до якого забор гованість, пов' язана з неви платою заробітної плати стан овила 2 327,31 грн. Вказаний звіт пі дписаний керівником та скріп лений печаткою підприємства .

Пунктом 2 частини 2 статті 27 З акону України від 18.01.2001р. № 2240-ІІІ передбачено обов' язок стра хувальника нараховува ти і сплачувати в установлен і строки та в повному обсязі с трахові внески.

Порядок та строки сплати ст рахових внесків визначений с таттею 23 Закону України від 18.01 .2001р. № 2240-ІІІ.

Так, відповідно до абзаців 1, 2 частини 1 вищезазначеної ст атті страхувальники-роботод авці сплачують до Фонду різн ицю між нарахованими для роб отодавців і найманих працівн иків страховими внесками та витратами, пов'язаними з нада нням матеріального забезпеч ення та соціальних послуг за страхованим особам відповід но до цього Закону. Пере рахування зазначених сум шля хом безготівкових розрахунк ів здійснюється страхувальн иками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлен ий для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

Відповідно до абзацу 1 части ни 3 статті 23 Закону України ві д 18.01.2001р. № 2240-ІІІ днем сплати стра хових внесків вважається:

- у разі перерахування за бе зготівковими розрахунками - день подання до установи бан ку розрахункових документів на перерахування страхових внесків на рахунок Фонду;

- у разі сплати готівкою - ден ь внесення коштів до банківс ької установи чи відділення зв'язку для перерахування на рахунок Фонду.

Судом встановлено, що відпо відачем всупереч вимогам Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми народженням та похованням »не погашено заборгованість в розмірі 2 327,31 грн., визначену в звіті Ф-4 ФСС з ТВП за І квартал 2010 року.

Відповідно до частини 2 ст атті 30 Закону України № 2240-ІІІ в ід 18.01.2001р. не сплачені в строк ст рахові внески, пеня і штраф ст ягуються в доход Фонду із стр ахувальника у безспірному по рядку. Строк давності в разі с тягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, п ередбачених цією статтею, не застосовується.

Преамбулою Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»від 21.12 .2000р. № 2181 (далі по тексту - Закон України від 21.12.2000р № 2181) встановл ено, що цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який установлює порядо к погашення зобов'язань юрид ичних або фізичних осіб пере д бюджетами та державними ці льовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежі в), включаючи збір на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання та внески на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами, у тому числі за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності, та визна чає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до абзацу 1 та 2 пу нкту 5.1 статті 5 Закон України в ід 21.12.2000р № 2181 податкове зобов'яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Зазн ачене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платн иком податків в адміністрати вному або судовому порядку.

Платник податків згідно з а бзацом 1 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 с татті 5 Закону України від 21.12.2000 р № 2181 зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового з обов'язання, зазначену у пода ній ним податковій деклараці ї, протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранично го строку, передбаченого під пунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьо го Закону для подання податк ової декларації.

Крім того, Голосіївською м іжрайонною виконавчою дирек цією Київського міського від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності 23.09.2010 року за № 1204/01-40/09 подано заяву про збільше ння позовних вимог. Так, у вказ ані заяві позивач вказав, що з аборгованість відповідача с таном на 01.07.2010 року становить 3 39 1,10 грн., про що свідчить звіт Ф-4 Ф СС з ТВП за І півріччя 2010 року, п оданий відповідачем.

Таким чином, загальна сума з аборгованості за порушення з аконодавства про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності, яка підлягає сплаті ві дповідачем складає 3 391,10 грн.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

Беручи до уваги те, що сума у розмірі 3 391,10 грн. до Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності в ідповідачем у встановлені за конодавством строки не сплач ена, доказів погашення вказа ної заборгованості станом на день розгляду цього спору ві дповідачем суду не надано, су д приходить до висновку про о бґрунтованість позовних вим ог та вважає їх такими, що підл ягають задоволенню у повному обсязі.

Статтею 36-1 Закону України « Про прокуратуру»передбачен о, що підставою представницт ва у суді інтересів держави є наявність порушень або загр ози порушень економічних, по літичних та інших державних інтересів внаслідок протипр авних дій (бездіяльності) фіз ичних або юридичних осіб, що в чиняються у відносинах між н ими або з державою.

Відповідно до статті 121 Конс титуції України, на органи пр окуратури покладається, зокр ема, представництво інтересі в громадянина або держави в с уді у випадках, визначених за коном.

Статтею 60 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни передбачено, порушення а дміністративним судом справ за позовними заявами прокур орів та їх заступників, які зв ертаються до суду в інтереса х держави.

Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого органи держа вної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадо ві і службові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Відповідно до частини 1 ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростову вали доводи позивача, відпов ідач суду не надав.

Згідно із частиною 1 стат ті 69 Кодексу адміністративно го судочинства України доказ ами в адміністративному судо чинстві є будь-які фактичні д ані, на підставі яких суд вста новлює наявність або відсутн ість обставин, що обґрунтову ють вимоги і заперечення осі б, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають зн ачення для правильного виріш ення справи. Ці дані встановл юються судом на підставі поя снень сторін, третіх осіб та ї хніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.

Відповідно до часини 2 ста тті 94 Кодексу адміністративн ого судочинства України якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони - суб' єкта в ладних повноважень, суд прис уджує з іншої сторони всі зді йснені нею документально під тверджені судові витрати, по в' язані із залученням свідк ів та проведенням судових ек спертиз.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Враховуючи викладене, ке руючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «С клад РКД»(03127, м. Київ, проспект 40 -річчя Жовтня, 100/2, код ЄДРПОУ 3246090 6) на користь Голосіївської мі жрайонної виконавчої дирекц ії Київського міського відді лення Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності (р/р 25607512023397, в КРД АТ «Райфайзенбанк Аваль», МФ О 322904, код 23494105) заборгованість у р озмірі 3 391 (три тисячі триста де в' яносто одна) грн. 10 коп.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанову ск ладено в повному обсязі та пі дписано 7 жовтня 2010 року.

Суддя А.І. Савченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.09.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992558
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10590/10/2670

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Постанова від 27.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні