ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
05 жовтня 2010 року 15:33 № 2а-11044/10/2670
Окружний адміні стративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кл очкової Н.В., при секретарі суд ового засідання Попадин О.Б., розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "КСОРАКС
третя особа:
про Голосіївському районної у місті Києві державної адмін істрації
припинення юридичної особ и
за участю представників с торін:
від позивача - Федоров С.Ф.;
від відповідача -не з' явил ись;
третьої особи - не з' я вились;
На підставі частини 3 ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в су довому засіданні 05 жовтня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова ін спекція у Голосіївському ра йоні міста Києва (далі по текс ту - позивач, ДПІ у Голосіївс ькому районі м. Києва) звернул ась до Окружного адміністрат ивного суду міста Києва з адм іністративним позовом до тов ариства з обмеженою відповід альністю "КСОРАКС" (далі по те ксту - відповідач ), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні позивача - Голосіївської районної у міс ті Києві державної адміністр ації (далі по тексту - третя о соба), в якому просить припини ти юридичну особу - товариств о з обмеженою відповідальніс тю "КСОРАКС" (ідентифікаційн ий номер 35912189).
В якості підстави для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, позивач зазначив про відсу тність відповідача за місцем знаходження, а також відсутн ість заборгованості у відпов ідача перед органами державн ої податкової служби.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 26 липня 2010 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-11044/10/2670.
26 липня 2010 року ухвалою Окруж ного адміністративного суду міста Києва закінчено підго товче провадження та признач ено справу до судового розгл яду на 13 вересня 2010 року.
13.09.10 фіксація технічними зас обами судового засідання не здійснювалась у зв'язку з від сутністю сторін, суд відклав розгляд справи на 05.10.10.
05 жовтня 2010 року відповідач і третя особа вдруге в судове засідання не прибули. Належн им чином повідомлені про дат у, час та місце судового засід ання, заяви або клопотання пр о розгляд справи за їх відсут ності до суду не надходили.
Судові повістки відправле ні на адресу відповідача пов ернулися до суду з довідкою в ідділення поштового зв' язк у про те, що за вказаною адресо ю підприємство не знаходитьс я.
Відповідно до Свідоцтва пр о державну реєстрацію суб' є кта підприємницької діяльно сті - юридичної особи, місцезн аходження відповідача: м. Киї в, вул. Жилянська, 23. Зазначена а дреса співпадає з адресою ві дповідача, вказаною у позовн ій заяві.
Інформацію щодо зміни місц езнаходження відповідача до державного реєстратора та Д ержавної податкової інспекц ії у Голосіївському районі м. Києва не надавав.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю " КСОРАКС" ( ідентифікаційний номер 35912189) з ареєстрована Голосіївською районною у місті Києві держа вною адміністрацією 10 червня 2008 року. На податковому обліку у Державній податковій інсп екції Голосіївському район у міста Києва перебуває з 11 ч ервня 2008 року за № 124050.
Згідно відомостей Єдиного Держаного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців місцезнаходження відп овідача є м. Київ, вул. Жилянсь ка, 23.
Згідно витягу з Єдиного Дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців, в розділі статус відомос тей про юридичну особу, внесе но запис про відсутність від повідача за місцем знаходжен ня, статус не підтверджено, а т акож неподання звітності з в ересня 2009 року. Заборгованіст ь перед бюджетом відсутня.
Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання ” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).
Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з відсутністю юридичної ос оби за вказаним ї місцезнахо дженням згідно з законодавс твом, випливає із положень За кону України “Про державну р еєстрацію юридичних і фізичн их осіб-підприємців”, а також Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ”.
Згідно з пунктом 3 частини 1 с татті 10 Закону України “Про де ржавну податкову службу в Ук раїні” до функцій органів де ржавної податкової служби на лежить контроль за своєчасні стю подання платниками подат ків податкових звітів, декла рацій, розрахунків та інших д окументів, пов' язаних з обч исленням податків, інших пла тежів.
Згідно пункту 17 частини 1 ста тті 11 Закону України “Про держ авну податкову службу в Укра їні” органи державної податк ової служби мають право звер татися у передбачених законо м випадках до суду з заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації юриди чної особи.
Відповідно до частини 1 стат ті 238 Господарського кодексу У країни за порушення встановл ених законодавчими актами пр авил здійснення господарськ ої діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути з астосовані уповноваженими о рганами державної влади або органами місцевого самовряд ування адміністративно-госп одарські санкції, тобто захо ди організаційно-правового а бо майнового характеру, спря мовані на припинення правопо рушення суб' єкта господарю вання та ліквідацію його нас лідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.
Вказані норми кореспондую ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок наявно сті в Єдиному державному реє стрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, а тако ж неподання звітності з вере сня 2009 року.
Відповідно до частини 1 стат ті 46 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців” д ержавна реєстрація припинен ня юридичної особи проводит ься у разі постановлення суд ового рішення про припинення юридичної особи.
У відповідності до вимог ча стини 2 статті 46 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, зокрема, є відсутність відповідача за місцем знахо дження.
Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.
Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, у Законі України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців” вживається термі н “припинення юридичної особ и”.
Частина 2 статті 46 Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” та частин а 7 статті 59 Господарського ко дексу України пов' язують мо мент припинення суб' єкта го сподарювання з однією подією - внесенням до державного реє стру запису про припинення с уб' єкта господарювання.
Відповідно до пункту 4 части ни 1 статті 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни компетенція адміністрати вних судів поширюється на сп ори за зверненням суб' єкта владних повноважень у випадк ах, встановлених законом.
Відтак, вищевикладене дає п ідстави для висновку про те, щ о будь-які позовні вимоги орг ану державної податкової слу жби, в тому числі вимоги про п рипинення юридичної особи а бо вимоги про скасування дер жавної реєстрації юридичної особи, відповідають повнова женням органу державної пода ткової служби, а відповідно і компетенції адміністративн их судів.
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказа ми в адміністративному судо чинстві є будь-які фактичні д ані, на підставі яких суд вста новлює наявність або відсутн ість обставин, що обґрунтову ють вимоги і заперечення осі б, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають зн ачення для правильного виріш ення справи. Ці дані встановл юються судом на підставі поя снень сторін, третіх осіб та ї хніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експерті в.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням і не подання зві тності з вересня 2009 року, а тако ж право органів державної по даткової служби звертатись д о суду з заявою (позовною заяв ою) про припинення (скасуванн я) державної реєстрації юрид ичної особи, суд вважає позов ні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 136, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов Державної податков ої інспекції у Голосіївсько му районі міста Києва задово льнити.
2.Припинити юридичну особу т овариство з обмеженою відпов ідальністю "КСОРАКС" (ідентиф ікаційний номер 35912189 ) та скасу вати її державну реєстрацію.
3. Зобов' язати державного р еєстратора Голосіївському р айонної у місті Києві держав ної адміністрації не пізніше наступного робочого дня з да ти надходження судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи товариство з обмежен ою відповідальністю "КСОРАКС " (ідентифікаційний номер 35912189) внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців запи с щодо цього судового рішенн я та здійснити заходи з припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця у встановленому порядку .
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого Кодексом адміністративного судочинс тва України, якщо таку скаргу не було подано. Постанова мож е бути оскаржена до суду апел яційної інстанції протягом д есяти днів з за правилами, вст ановленими ст. ст. 185-187 КАС Украї ни, шляхом подання через суд п ершої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.В. Клочкова
Постанову складено в по вному обсязі та підписано 12 ж овтня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2010 |
Номер документу | 11992587 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні