Ухвала
від 27.10.2010 по справі 2-а-2990/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-2990/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Клочкова Н.В.

Суддя-доповідач: Саприк іна І.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"27" жовтня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючого судді: Сап рикіної І.В.,

суддів: Зай цева М.П., Усенка В.Г.,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні в м. К иєві, без фіксації судового п роцесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС Ук раїни, апеляційну скаргу тов ариства з обмеженою відповід альністю «Порив»на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 27.07.2010 року у с праві за їх позовом до Держав ної податкової інспекції у Г олосіївському районі м. Києв а про визнання протиправним та скасування рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій, -

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ «Порив»звернулис я до Окружного адміністратив ного суду м. Києва з адміністр ативним позовом до Державної податкової інспекції у Голо сіївському районі міста Києв а про визнання протиправним та скасування рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій № 0003272304 від 03.04.2009 р оку.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 27.07.2010 року в позові відмовлен о.

Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, ТОВ «Порив»по дали апеляційну скаргу, в які й просять скасувати незаконн у, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постанов ити нову, якою задовольнити п озов. В своїй апеляційній ска рзі апелянт посилається на н еповне з' ясування всіх обст авин, що мають значення для ви рішення справи, порушення су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, незаконність, необґ рунтованість та необ' єктив ність оскаржуваного рішення , що є підставою для його скасу вання.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави, доводи апеляційної ска рги, колегія суддів приходит ь до висновку, що вона не підл ягає задоволенню, виходячи з наступного:

Окружний адміністративний суд міста Києва в своєму ріше нні прийшов до висновку про н еобхідність відмови в позові .

Апеляційна інстанція повн істю погоджується з такими д оводами суду першої інстанці ї, з огляду на наступне:

Як вбачається з матеріалів справи, товариство з обмежен ою відповідальністю «Порив» зареєстровано у Голосіївськ ій районній у м. Києві Державн ій адміністрації 27.05.1998 року, іде нтифікаційний код 21513028, що підт верджується Свідоцтвом Се рія А00 № 050689 про державну реєс трацію юридичної особи.

Державною податковою адмі ністрацією у Івано-Франківсь кій області 06.03.2009 року було пров едено перевірку щодо контрол ю за здійсненням розрахунков их операцій у сфері готівков ого та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької д іяльності. За результатами п еревірки складено акт від 06.03.20 09 року, в якому зафіксовано по рушення п.1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадськог о харчування і послуг».

На підставі вказаного вище акту ДПІ у Голосіївському ра йоні м. Києва було винесено рі шення про застосування перед бачених п. 2 ст. 17 Закону України "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг" штраф них (фінансових) санкцій від 03 .04.2009 року № 0003272304, згідно якого до позивача застосовано сум у штрафних санкцій у розмірі 19040,00 грн.(340,00*56) за виявлене поруше ння.

Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України ).

Відповідно до пунктів 1 та 2 с татті 3 ЗУ «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо) при продажу то варів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг зобов'язані : проводити розрахункові опе рації на повну суму покупки (н адання послуги) через зареєс тровані, опломбовані у встан овленому порядку та переведе ні у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових о перацій з роздрукуванням від повідних розрахункових доку ментів, що підтверджують вик онання розрахункових операц ій, або у випадках, передбачен их цим Законом, із застосуван ням зареєстрованих у встанов леному порядку розрахункови х книжок; видавати особі, яка о тримує або повертає товар, от римує послугу або відмовляєт ься від неї, розрахунковий до кумент встановленої форми на повну суму проведеної опера ції.

Комп'ютерно-касова система "Фіскал", яка наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 01.07.2008 року N 430 включен а до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, призначена для ф іскалізації гральних автома тів, автоматизації збору, обл іку і контролю даних про функ ціонування залів гральних ав томатів. Оскільки вказана си стема крім обліку даних про р ух готівки або її замінників (жетонів, кредитів), як по кожн ому автомату так і в цілому по залу гральних автоматів, заб езпечує реєстрацію розрахун кових операцій з купівлі-про дажу замінників гривні, заст осування інших реєстраторів розрахункових операцій в та ких залах необов'язкове.

Обов'язок застосування гра льних автоматів, які перевед ені у фіскальний режим робот и, є нормою Закону України від 06.07.95 N 265/95-ВР "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " (далі - Закон N 265), якою мають кер уватися суб'єкти господарюва ння при здійсненні діяльност і у сфері грального бізнесу.

Відповідно до вимог Закону N 265 встановлення РРО та комп'ют ерно-касових систем є умовою застосування гральних автом атів та включення їх (або окре мих блоків автоматів, що вход ять до складу комп'ютерно-кас ових систем, які забезпечуют ь переведення таких автоматі в у фіскальний режим роботи) д о Державного реєстру реєстра торів розрахункових операці й за процедурою, встановлено ю Положенням про зазначений Державний реєстр, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України від 29 серпня 2002 ро ку N 1315. Комп'ютерно-касова сист ема "Фіскал" є реєстратором ро зрахункових операцій (з числ а включених до Державного ре єстру), який забезпечує фіска лізацію гральних автоматів.

Органи державної податков ої служби в межах наданих їм п овноважень, здійснюють контр оль за дотриманням суб'єктам и господарювання вимог чинно го законодавства. При планув анні контрольно-перевірочно ї роботи суб'єктів господарю вання сфери грального бізнес у, органи державної податков ої служби будуть враховувати інформацію про впровадження такими суб'єктами комп'ютерн о-касових систем в залах грал ьних автоматів, та дотриманн я ними вимог постанови Кабін ету Міністрів України від 07.02.20 01 N 121 в частині фіскалізації гр ального обладнання.

Статтею 17 Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг" встанов лено відповідальність суб'єк тів господарювання за недотр имання порядку використання РРО.

Пунктом 1 частини другої дод атка до постанови Кабінету М іністрів України від 7 лютого 2001 року N 121 "Про переведення суб 'єктів підприємницької діяль ності на облік розрахункових операцій у готівковій та без готівковій формі із застосув анням реєстраторів розрахун кових операцій" встановлено, що до 31 грудня 2006 року всі граль ні автомати повинні бути пер еведені в режим застосування РРО.

У зв'язку з цим з 1 січня 2007 рок у у суб'єктів господарювання , що надають послуги у сфері гр ального бізнесу, виникає обо в'язок застосовувати гральні автомати, що виконують фіска льні функції.

Невиконання цього обов'язк у може бути підставою для нак ладення на суб'єкта господар ювання штрафу, передбаченого статтею 17 Закону України "Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг".

За своєю правовою природою зазначені штрафні санкції є адміністративно-господарсь кими санкціями (стаття 238 Госп одарського кодексу України).

Відповідно до вимог статті 218 цього Кодексу підставою го сподарської відповідальнос ті учасника господарських ві дносин, у тому числі для засто сування адміністративно-гос подарських санкцій, є вчинен е таким суб'єктом господарсь ке правопорушення. У силу час тини другої зазначеної статт і учасник господарських відн осин відповідає за порушення правил здійснення господарс ької діяльності, якщо не дове де, що ним ужито всіх залежних від нього заходів для недопу щення господарського правоп орушення. При цьому слід ур аховувати, що елементами пра вопорушення є вина та наявні сть причинного зв'язку між са мим порушенням та його наслі дками. Вважається, що застосу вання принципу вини як умови відповідальності пов'язане з необхідністю доведення пор ушення зобов'язання.

Таким чином, вина суб'єкта г осподарювання у недотриманн і вимог щодо використання гр альних автоматів, які викону ють фіскальні функції, може б ути наявна лише в тому випадк у, коли існувала об'єктивна мо жливість ужити всіх заходів для забезпечення використан ня таких пристроїв.

Згідно зі статтею 12 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " на території України дозвол яється реалізовувати та заст осовувати лише ті реєстратор и розрахункових операцій віт чизняного та іноземного виро бництва, які включені до Держ авного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та к онструкція і програмне забез печення яких відповідає конс трукторсько-технологічній т а програмній документації ви робника.

Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 7 люто го 2001 року N 121 "Про переведення с уб'єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій" на Міністе рство промислової політики б уло покладено обов'язок забе зпечити організацію розробл ення автоматів з продажу тов арів (послуг), які відповідати муть необхідним вимогам, а та кож запам'ятовуючих пристрої в (фіскальної пам'яті) для осна щення автоматів, що вже діють .

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 1 липня 2008 року N 430 "Про затве рдження Державного реєстру р еєстраторів розрахункових о перацій у новій редакції" (нак аз втратив чинність згідно з наказом Державної податково ї адміністрації України від 10 вересня 2008 року N 581) до Державно го реєстру реєстраторів розр ахункових операцій було вклю чено комп'ютерно-касову сист ему "Фіскал", яка призначена дл я фіскалізації гральних авто матів.

Отже, до вказаної дати у Дер жавному реєстрі реєстраторі в розрахункових операцій Укр аїни не було РРО, який би забез печував технічну можливість виконувати фіскальні функці ї гральним автоматом, а у суб'є ктів господарювання була від сутня об'єктивна можливість дотримання приписів Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " у частині використання грал ьних автоматів, оснащених фі скальною функцією.

За таких обставин наявніст ь вини суб'єктів господарюва ння у порушенні ними порядку використання РРО під час над ання послуг у сфері гральног о бізнесу виключалася.

У листі Вищого адміністрат ивного суду України від 03.07.2009 р. N 962/13/13-09 зазначено, що із момен ту включення до Державного р еєстру реєстраторів розраху нкових операцій комп'ютерно- касової системи "Фіскал" суб'є кти господарювання зобов'яза ні використовувати зазначен у систему.

Крім того, з цього часу суб'є кти господарювання не повинн і вводити в експлуатацію ті г ральні автомати, що не забезп ечують можливості застосува ння цієї системи, оскільки во ни об'єктивно можуть забезпе чити дотримання вимог Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г".

При цьому суб'єкти господа рювання повинні підтвердити вжиття ними заходів із встан овлення технічної можливост і використання комп'ютерно-к асової системи "Фіскал" у тих г ральних автоматах, що ними ви користовуються.

Аналіз матеріалів справи вказує на те, що перевірка дія льності позивача проведена п ісля 01 липня 2008 року, тобто на мо мент перевірки позивач зобов ' язаний був забезпечити вик ористання комп'ютерно-касово ї системи "Фіскал".

Також апеляційна інстанці я вважає за необхідне зазнач ити, що апелянтом не надано су ду належних та допустимих до казів на підтвердження вжитт я ним заходів для виконання в имог законодавства щодо осна щення гральних автоматів пор тативними електронними конт рольно-касовими апаратами пр и здійсненні розрахункових о перацій на окремо визначеном у гральному апараті.

В матеріалах справи відсут ні докази придбання та встан овлення комп'ютерно-касової системи «Фіскал»на гральні а втомати, що апелянтом викори стовуються, як і відсутні док ази несумісності комп'ютерно -касової системи «Фіскал»із тими гральними автоматами, щ о введені в експлуатацію до в ключення зазначеної системи до Державного реєстру реєст раторів розрахункових опера цій.

Відповідно до Сертифікату відповідності, який видано о рганом сертифікації - Укрме тртестстандартом 04.06.2008 року № UА 1.003.0080183-08, комп'ютерно-касова елек тронна спеціалізована систе ма «Фіскал»сертифікована на підставі протоколів випробу вань НТВЦ «УкрТЕСТ», сертифі ката системи управляння якіс тю з терміном дії до 24.10.2011 року д ля її встановлення на гральн і автомати; вказана комп'ютер но-касова електронна система «Фіскал»включена до Державн ого реєстру РРО, що є достатні м для висновку про її відпові дність вимогам законодавств а для реалізації фіскальних функцій гральними автоматам и.

Апеляційна інстанція вваж ає за необхідне зазначити, що судом першої інстанції при р озгляді справи досліджували сь питання щодо вжиття апеля нтом заходів із встановлення технічної можливості викори стання комп'ютерно-касової с истеми «Фіскал»у тих гральни х автоматах, що ним використо вуються та вжиття всіх необх ідних заходів для з'ясування питання про сумісність комп 'ютерно-касової системи «Фіс кал»із тими гральними автома тами, що введені ним в експлуа тацію до включення зазначено ї системи до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій.

Таким чином, апеляційна інс танція приходить до висновку , що суд першої інстанції прав омірно не задовольнив позов.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної с карги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інс танції правильно встановлен і обставини справи, судове рі шення ухвалено з додержанням норм матеріального та проце суального права.

За таких підстав, апеляційн у скаргу - необхідно залишит и без задоволення, а постанов у суду першої інстанції - бе з змін.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196,198, 200, 205, 206 КА С України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А:

В задоволенні апеляці йної скарги товариства з обм еженою відповідальністю «По рив»- відмовити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 27.07.2010 року - залишити без змін .

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів шляхом подач і касаційної скарги до Вищог о адміністративного суду Укр аїни.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст ухвали в иготовлено 27.10.2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2010
Оприлюднено04.11.2010
Номер документу11992948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2990/10/2670

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні