ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2024 року ЛуцькСправа № 140/3142/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ново Піцца» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ново Піцца» (далі ТзОВ «Ново Піцца») звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139; зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкову накладну від 29 грудня 2023 року №1.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за фактом надання послуг із запікання сальтисону домашнього згідно з договором від 01 січня 2023 року №1 про надання послуг, укладеного між ТзОВ «Ново Піцца» (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Вербена» (замовник) (далі ТзОВ «Вербена»), позивач сформував податкову накладну від 29 грудня 2023 року №1 на суму 171216,00 грн, в тому числі податок на додану вартість (ПДВ) 28536,00 грн, яку відповідно до статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) в електронному вигляді відправив на реєстрацію в ЄРПН. Проте реєстрацію податкової накладної було зупинено з підстав відповідності господарської операції пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Як зазначив позивач, після надіслання ним повідомлення про подання пояснень та копій первинних документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, ГУ ДПС у Волинській області було сформовано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. Не дивлячись на надання додаткових пояснень та документів, Комісією ГУ ДПС у Волинській області однаково прийняті спірне рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав ненаданням/частковим ненаданням додаткових письмових пояснень та копій документів для підтвердження інформації, зазначеній у податковій накладній від 29 грудня 2023 року №1.
ТзОВ «Ново Піцца» не погоджується з прийнятим рішенням, оскільки ним були надані вичерпні пояснення та достатні документи для реєстрації податкової накладної попри те, що повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної від 17 січня 2024 року не містило переліку документів, які необхідні для скасування рішення про зупинення податкової накладної. Позивач у поясненні зауважував, що послуги позивача згідно з договором від 01 січня 2023 року №1 полягали лише у запіканні сальтисону із сировини замовника ТзОВ «Вербена», виготовленої останнім на власних виробничих потужностях та привезеної у замороженому вигляді, а виконання технологічних процесів позивачем забезпечено за допомогою мурованої печі, розміщеної в орендованому приміщенні. Тобто надання послуг із запікання сальтисону не потребувало перебування (наявності) на залишках у ТзОВ «Ново Піцца» певних товарів та їх попереднього замовлення. При цьому зазначення у повідомленні ГУ ДПС у Волинській області від 26 січня 2024 року №10453491/39726139 про необхідність подання документів щодо придбання електроносіїв та щодо походження печі свідчить лише про формальність цього документа та про недослідження відповідачем 1 змісту пояснень від 23 січня 2024 року і копій долучених документів, у яких уже було надано вичерпну відповідь із означеного питання.
Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про надання послуги ТзОВ «Ново Піцца», та враховуючи відсутність у сформованій контролюючим органом квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної конкретного переліку документів, які слід подати платнику податків для прийняття рішення про її реєстрацію, позивач вважає, що в контролюючого органу не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1, а тому прийняття відповідачем рішення від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139, у якому до того ж не вказано конкретної причини (яких документів не вистачає), є неправомірним. Оскільки оскаржуване рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області прийняте безпідставно, то воно підлягає скасуванню. З метою відновлення його прав та інтересів позивач також просив суд зобов`язати ДПС України зареєструвати вказану податкову накладну в ЄРПН.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 26 березня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі; судовий розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
У відзиві на позовну заяву (а.с.48-51) представник відповідачів ОСОБА_1 просила відмовити в задоволенні позовних вимог повністю, зазначивши, реєстрацію податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1 було зупинено, оскільки проведеним моніторингом встановлено, що обсяг постачання товару/послуги 10.11 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивач надав пояснення та копії документів, за результатами розгляду яких товариству направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, зокрема вказано про відсутність підтверджуючих документів з придбання електроносіїв та щодо походження печі. Обов`язок довести, що було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної, покладається на позивача. Причиною прийняття рішення від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1 стало ненадання/часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Також, на думку представника відповідачів, задоволення позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати в ЄРПН податкову накладну є втручанням у дискреційні повноваження ДПС України.
У відповіді на відзив (а.с.59-60) позивач підтримав доводи позову, наголосивши, що комісією ГУ ДПС у Волинській області сформовано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень і документів, які позивачем уже були надані самостійно. Це тільки вказує на те, що витребовування додаткових документів не мало легальної мети.
Відповідач заперечення на відповідь на відзив не подав.
Сторони не зверталися у встановленому порядку із клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Суд звертає увагу представника відповідачів, що за змістом статті 162 КАС України у відзиві на позовну заяву відповідач викладає виключно заперечення проти позову, відзив не може містити будь-яких заяв чи клопотань, оскільки заяви та клопотання учасники справи подають окремо у письмовій формі із зазначенням підстав та з дотриманням інших вимог статті 167 КАС України. Тому заявлене у відзиві на позовну заяву представником відповідачів клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи не підлягало вирішенню судом по суті.
Перевіривши письмовими доказами доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТзОВ «Ново Піцца» 03 квітня 2015 року зареєстроване як юридична особа, основним видом діяльності якої є діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (а.с.10).
01 січня 2023 року між ТзОВ «Вербена» (замовник) та ТзОВ «Ново Піцца» (виконавець) укладено договір №1 про надання послуг (а.с.16), предметом якого є виконання послуг згідно з додатком до цього договору.
Додатком до договору від 01 січня 2023 року обумовлено, що виконавець надає замовнику послуги із запікання сальтисону домашнього (а.с.17).
Відповідно до пункту 4.1 договору фактом, що підтверджує передачу виконавцем та приймання замовником наданих у повному обсязі послуг, є підписання сторонами акта приймання-передачі наданих послуг, який датується останнім днем надання послуги.
29 грудня 2023 року сторонами підписано акт №А-00000003 здачі-прийняття робіт (надання послуг), за змістом якого виконавцем були надані послуги із запікання сальтисону домашнього вагою 4920 кг на суму 142680,00 грн, в т.ч. ПДВ 28536,00 грн (а.с.15).
ТзОВ «Ново Піцца» за фактом надання послуг згідно з договором від 01 січня 2023 року №1 склало податкову накладну від 29 грудня 2023 року №1 на суму 142680,00 грн, в т.ч. ПДВ 28536,00 грн, (а.с.27), яку подано на реєстрацію в ЄРПН.
Згідно із квитанцією від 17 січня 2024 року №9374984918 реєстрацію податкової накладної від 29 грудня 2023 року зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України з тієї причини, що обсяг постачання товару/послуги 10.11 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Одночасно запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН (а.с.52).
Не є спірною обставина, що для підтвердження господарської операції, відображеної у податковій накладній від 29 грудня 2023 року №1, ТзОВ «Ново Піцца» подало повідомлення від 23 січня 2024 року №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.32). На розгляд комісії регіонального рівня для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної до письмових пояснень (а.с.28) надано копії таких документів: договору про надання послуг від 01 січня 2023 року №1 та додатка до нього (а.с.16-17); акта приймання-передачі товару від 22 грудня 2023 року (а.с.14); акта приймання-передачі товару від 29 грудня 2023 року (а.с.13); акта здачі прийняття робіт (надання послуг) №А-00000003 від 29 грудня 2023 року (а.с.15); платіжної інструкції від 18 січня 2024 року №2352 (а.с.21); акта звіряння розрахунків від 18 січня 2024 року (а.с.12) документи, які безпосередньо стосуються господарської операції за податковою накладною від 29 грудня 2023 року №1; договору про надання послуг від 20 грудня 2023 року №1, укладеного між ТзОВ «Ново Піцца» та ОСОБА_2 (а.с.18-19); акта виконаних робіт (послуг) до цивільно-правового договору №1 від 20 грудня 2023 року (а.с.11); договору оренди нежитлового приміщення від 01 березня 2022 року, укладеного між ОСОБА_3 та ТзОВ «Ново Піцца» (а.с.23); плану громадського будинку кафе (а.с.22); відомості щодо виробничої програми, виробничої потужності обсягу випуску продукції, що виготовляється або послуг, що надаються, виробництв та технологічного устаткування (а.с.20); наказу від 31 грудня 2022 року №15 (а.с.30) документи щодо трудових та виробничих потужностей для надання послуг; витягу з реєстру платників податків на додану вартість від 28 грудня 2023 року №2303194500026.
Комісією ГУ ДПС у Волинській області у повідомленні від 26 січня 2024 року №10453491/39726139 про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН запропоновано надати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, транспортування продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній, а в графі «Додаткова інформація» вказано, що не надано підтверджуючі документи з придбання електроносіїв та щодо походження печі (а.с.34-35).
29 січня 2024 року ТзОВ «Ново Піцца» подало повідомлення №1 (а.с.25) про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, надавши при цьому копії документів: договору про надання послуг від 01 січня 2023 року №1 (а.с.16); акта приймання-передачі товару від 22 грудня 2023 року (а.с.14); акта здачі прийняття робіт (надання послуг) від 29 грудня 2023 року №А-00000003 (а.с.15); акта приймання-передачі товару від 29 грудня 2023 року (а.с.13); платіжної інструкції від 18 січня 2024 року №2352 (а.с.21) та додаткові пояснення.
Рішенням Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку (а.с.26).
Це рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області позивач оскаржив до ДПС України (а.с.29), надавши документи, які попередньо були надані комісії регіонального рівня. Однак рішенням комісії центрального рівня від 14 лютого 2024 року №8579/39726139/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня - без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с.33).
Не погоджуючись із рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області, позивач звернувся до суду із цим позовом.
При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).
За правилами абзаців першого, п`ятого пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзаци десятий, дванадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165, тут і надалі в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 3 Порядку №1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
У разі, коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункт 4 Порядку №1165).
За приписами пункту 5 зазначеного Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Як установлено пунктом 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
За приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. №520.
У спірних правовідносинах зі змісту квитанції від 17 січня 2024 року встановлено, що реєстрацію податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1 зупинено з тієї причини, що обсяг постачання товару/послуг 10.11 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком 3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, у пункті 1 яких вказано: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідач не надав переконливих доказів про наявність підстав для зупинення реєстрації спірної податкової накладної про надання послуг із запікання сальтисону.
Поряд з тим, визначаючи у квитанції як підставу зупинення реєстрації податкової накладної конкретну підставу, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши, які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Натомість надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Сформована у такий спосіб комісією регіонального рівня пропозиція щодо надання документів є загальною та формальною, вона за своїм змістом дублює припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165. Така пропозиція щодо надання документів не є конкретизованою та може свідчити про наявність у платника податків вільного розсуду щодо переліку документів, які слід надати.
За правилами пункту 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216, далі - Порядок №520; зі змінами), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 встановлено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі. У разі, коли у квитанції до податкової накладної/ розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності/умовним кодом товару/ Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/ розрахунку коригування (пункт 6 Порядку №520).
Суд зауважує, що пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Тобто наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета господарської операції, за якою оформлено податкову накладну, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
У постанові Верховного Суду від 22 липня 2019 року у справі №815/2985/18 сформовано висновок, згідно з яким у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу відповідно створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
У постанові від 03 листопада 2021 року у справі №360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд (вказана правова позиція підтримана у постановах Верховного Суду від 01 грудня 2021 року у справі №600/1878/20-а, від 20 січня 2022 року у справі №140/4162/21, від 28 червня 2022 року у справі №380/9411/21, від 29 червня 2022 року у справі №380/5383/21, від 16 вересня 2022 року у справі №380/7736/21).
У розглядуваному випадку контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання для реєстрації в ЄРПН податкової накладної.
Разом з тим позивач подав до комісії регіонального рівня разом із письмовими поясненнями копії документів, які розкривають зміст господарської операції, щодо якої складено спірну податкову накладну, та які вважав достатніми для її реєстрації в ЄРПН (з огляду на те, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено конкретний перелік документів, які необхідно подати).
Суд зазначає, що предметом доказування у цій справі є наявність підстав, підтверджених належними та достатніми документами, для реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1.
Відповідно до пункту 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги» (пункт 3 Порядку №520).
Як встановлено пунктом 9 Порядку №520, Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як вбачається із рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139, у реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1 відмовлено у зв`язку із ненаданням/ частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення.
Суд не погоджується із вказаною підставою прийняття спірного рішення та зауважує, що крім загального формулювання воно не містить чіткої фактичної причини його прийняття, тобто у ньому не вказано, які конкретно документи не були надані позивачем та графа «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» не заповнена.
При цьому необхідно нагадати, що відповідачі не надали доказів, які підтверджують наявність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкової накладної, однак попри це позивач для підтвердження надання послуг, щодо яких складено податкову накладну, надав письмові пояснення та документи, що розкривають зміст правовідносин із контрагентом ТзОВ «Вербена» та які вважав достатніми для реєстрації в ЄРПН такої податкової накладної.
Так зі змісту договору від 01 січня 2023 року №1 (а.с.16) є можливим встановити учасників договірних правовідносин, предмет договору (його ідентифікаційні ознаки), умови та порядок здійснення розрахунків.
За умовами цього договору ТзОВ «Ново Піцца» (виконавець) зобов`язується надати ТзОВ «Вербена» (замовнику) послуги, визначені в додатку до договору, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (пункт 1.1); загальна вартість послуг становить 171216,00 грн, у т.ч. ПДВ (пункт 3.1); фактом, що підтверджує передачу виконавцем та приймання замовником наданих послуг у повному обсязі за договором, є підписання акту приймання-передачі послуг, який датується останнім днем надання послуг (пункт 4.1).
Додатком до договору від 01 січня 2023 року №1 сторони погодили, що виконавець надає замовнику послуги запікання сальтисону домашнього (а.с.17).
Актом приймання-передачі від 22 грудня 2023 року підтверджено, що замовник передав виконавцю (позивачу) товар сальтисон домашній у кількості 4999 кг за адресою: місто Нововолинськ, бульвар Шевченка, 8 (а.с.14).
Відповідно до акта приймання-передачі від 29 грудня 2023 року виконавець передав замовнику товар сальтисон домашній в кількості 4920 кг (а.с.13).
Сторони підписанням акта від 29 грудня 2023 року №А-00000003 підтвердили, що виконавцем були надані послуги із запікання сальтисону домашнього вагою 4920 кг на суму 142680,00грн, в т.ч. ПДВ 28536,00 грн (а.с.15).
Суд зауважує, що згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У цьому випадку за умовами договору від 01 січня 2023 року №1 підписання сторонами акту приймання-передачі наданих послуг вказує на виникнення податкових зобов`язань у виконавця та відповідно до приписів пункту 201.1 статті 201 ПК України зумовлює складання ним та реєстрацію в ЄРПН податкової накладної.
За фактом передачі послуг і була складена податкова накладна від 29 грудня 2023 року №1 (а.с.27). Тому для реєстрації податкової накладної позивач має підтвердити подію, яка зумовила її формування саме цією датою (зокрема, надати договір поставки та документи, що засвідчують факт надання послуг) і такі документи були надані, а у письмових поясненнях про обставини надання послуг повідомлено комісію регіонального рівня (а.с.28).
Позивач поряд із зазначеними вище документами надав комісії регіонального рівня документи щодо виконання договірних зобов`язань і з боку замовника ТзОВ «Вербена» - платіжну інструкцію від 18 січня 2024 року №2352 (а.с.21), у якій вказано призначення платежу - оплата послуг по запіканню сальтисону згідно з актом від 29 грудня 2023 року на суму 142680,00 грн, ПДВ 28536,00 грн; акт звіряння розрахунків (а.с.12).
Названі документи вказують на виконання обов`язку виконавця із запікання сальтисону домашнього з одного боку та обов`язок замовника прийняти послугу та провести оплату за товар з іншого та у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарську операцію, щодо якої складено податкову накладну від 29 грудня 2023 року №1.
Суд також зазначає, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом діяльності ТзОВ «Ново Піцца» є діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (а.с.10); основним видом діяльності ТзоВ «Вербена» є виробництво м`ясних продуктів (а.с.66).
У поясненнях комісії регіонального рівня позивач також вказав, що згідно з договором від 01 січня 2023 року №1 робота ТзОВ «Ново Піцца» полягала лише в надані послуг із запікання сальтисону, оскільки ТзОВ «Вербена» привозить сальтисони у замороженому вигляді, які виготовляє на власних виробничих потужностях; виконання технологічних процесів забезпечено за допомогою мурованої печі, яка розміщена в орендованому приміщені, та додатково був залучений працівник для виконання цих послуг. Одночасно пояснювалося, що ТзОВ «Вербена» самостійно відвантажило готову продукцію сальтисони домашні згідно з актом приймання-передачі товару від 29 грудня 2023 року.
На підтвердження можливостей надання послуг за договором від 01 січня 2023 року №1 позивач надав комісії регіонального рівня цивільно-правовий договір про надання послуг від 20 грудня 2023 року №1, укладений між ТзОВ «Ново Піцца» (замовник) та ОСОБА_4 (виконавець) щодо надання послуг запікання сальтисону, прийому та відвантаження продукції (а.с.18-19). З акта виконаних робіт (послуг) до договору від 20 грудня 2023 року №1 (а.с.11) слідує, що ОСОБА_4 у період з 22 грудня 2023 року до 29 грудня 2023 року виконувала запікання сальтисону.
Договором оренди нежитлового приміщення від 01 березня 2022 року передбачено, що орендодавець ОСОБА_3 зобов`язується передати орендареві ТзОВ «Ново Піцца» у строкове платне користування нежитлове приміщення за адресою: місто Нововолинськ, бульвар Шевченка, 8 (а.с.23). Відповідно до плану громадського будинку кафе (а.с.22) за цією адресою знаходиться кафе-піцерія, а з відомостей щодо виробничої програми, виробничої потужності обсягу випуску продукції, що виготовляється або послуг, що надаються, виробництв та технологічного устаткування, є можливим встановити, що для приготування їжі в піцерії встановлено жарочну піч, яка функціонує на дровах (а.с.20).
Відповідач 1 з огляду на подані комісії документи не пояснив причини не прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, а направив повідомлення від 26 січня 2024 року про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, зокрема, договорів (зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, транспортування продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, тобто, документів, які або вже були надані позивачем, або яких у нього з огляду на зміст наданих послуг не повинно бути. Не має логічного пояснення вимога у графі «Додаткова інформація» про надання документів про придбання електроносіїв та щодо походження печі.
Суд погоджується з доводами позивача про формальний підхід контролюючого органу до вирішення питання реєстрації податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1, оскільки документи, які стосуються господарської операції, щодо якої складено податкову накладну, були надані позивачем до повідомлення від 23 січня 2024 року №1, що підтверджено представником відповідачів і у відзиві на позов.
При вирішенні спору суд враховує правові висновки Верховного Суду у постанові від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, відповідно до яких суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції, за наслідками якої складено податкову накладну, подану для реєстрації в ЄРПН, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією. Предметом розгляду у справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом. При розгляді таких спорів, крім іншого, має бути встановлено настання обставини, яка обумовлює обов`язок платника податків скласти податкову накладу та зареєструвати її в ЄРПН відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України.
Суд також наголошує на тому, що під час реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми критеріями шляхом дослідження документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної саме у податкових накладних. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 28 листопада 2019 року у справі №1640/2650/18, від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України (постанови Верховного Суду від 03 жовтня 2023 року у справі №380/4146/22, від 13 грудня 2023 року у справі №500/4191/22).
Відповідачами не підтверджено факт виявлення об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем послуги із запікання сальтисону домашнього, дані про які зазначено у спірній податковій накладній, та/або ймовірності уникнення ним виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
На підставі аналізу норм законодавства, що врегульовує спірні правовідносини, та встановлених обставин у справі, зокрема, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів стосовно господарської операції, яка обумовлює складання податкової накладної від 29 грудня 2023 року №1, надання ним достатніх документів для прийняття рішення про реєстрацію такої податкової накладної в ЄРПН, в контролюючого органу не було обґрунтованих причин для відмови у її реєстрації.
Отже, суд дійшов висновку про те, що рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139 прийняте безпідставно та підлягає скасуванню, тому позов у цій частині позовних вимог суд задовольняє.
За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку №1246).
Тобто, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення, а подані позивачем пояснення та документи підтверджують здійснення господарської операції, за якою відповідно до положень пункту 187.1 статті 187, пункту 201.1 ПК України складено податкову накладну від 29 грудня 2023 року №1, передбачених законом підстав для позбавлення права позивача на реєстрацію цієї податкової накладеної в ЄРПН судом під час розгляду цієї справи не встановлено, то з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, похідні позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН таку податкову накладну також належить задовольнити.
Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Звертаючись до суду, позивач сплатив судовий збір у сумі 6056,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 11 березня 2024 року №2062 (а.с.9), випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України (а.с.43).
У постановах від 02 грудня 2021 року у справі №280/5145/19, від 08 лютого 2022 року у справі №400/6051/21 Верховний Суд сформулював висновок про те, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумова для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії або утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дії чи бездіяльності є однією вимогою. Відповідно вимогу про скасування рішення відповідного контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання її зареєструвати Верховний Суд визнає однією вимогою немайнового характеру (постанова від 25 квітня 2023 року у справі №300/3800/22).
Згідно з підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» (далі - Закон №3674-VI) розмір судового збору за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову немайнового характеру становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 3028,00 грн.
При поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору (частина третя статті 4 названого Закону).
Позов було подано до суду в електронній формі через систему «Електронний суд», що передбачає застосування коефіцієнту для пониження відповідного розміру ставки судового збору, тому позивачу необхідно було сплатити судовий збір в сумі 2422,40 грн (3028,00 грн х 0,8).
Оскільки суд задовольняє позов, то на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Волинській області (комісією якого прийнято протиправне рішення) судові витрати у сумі 2422,40 грн. Решту судового збору може бути повернуто йому за окремо поданим клопотанням на підставі статті 7 Закону №3674-VI.
Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ново Піцца» (45407, Волинська область, місто Нововолинськ, бульвар Шевченка, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 39726139) до Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44106679), Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01 лютого 2024 року №10489706/39726139.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Ново Піцца» від 29 грудня 2023 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ново Піцца» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судові витрати у сумі 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві грн 40 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяЖ.В. Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2024 |
Оприлюднено | 26.06.2024 |
Номер документу | 119931092 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні