Рішення
від 21.06.2024 по справі 240/3288/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2024 року м. Житомир справа № 240/3288/24

категорія 109010000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Лавренчук О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Виконавчого коміту Житомирської міської ради, Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Виконавчого коміту Житомирської міської ради, Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради, у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради «Про демонтаж тимчасових споруд» від 01.11.2023 №1657 в частині п. 11 Додатку 1 щодо, демонтажу тимчасової споруди, яка розміщена фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправним та скасувати припис Комунального підприємства «Інспекція з благоустрою м. Житомира» Житомирської міської ради від 17.11.2023 №2/11ТС.

В обґрунтування позову вказує, що приймаючи оскаржуване Рішення виконавчий комітет міської ради не надав позивачу можливості подати документи та пояснення, які б могли вплинути на його результат, оскільки не здійснено виклик ні на засідання робочої групи з розгляду питань щодо розміщення на території міста тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, ні на засідання виконавчому комітету міської ради. Крім того позивач зауважує, що не відомо чи дотримано відповідачами норми порядку проведення перевірок, так як ніякої інформації (документації) щодо направлення на проведення перевірки, відповідачами не надавалися. На думку позивача, такі акти порушують його права та охоронювані законом інтереси на здійснення господарської діяльності в сфері надання послуг та являються незаконними та необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню. Додатково позивач зауважує, що у виконавчого комітету Житомирської міської ради відсутні правові підстави для прийняття рішень, положень, порядків про демонтаж кіосків (тимчасових споруд), оскільки Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», ані інші Закони України не надають органам місцевого самоврядування повноважень щодо додаткового врегулювання питань знесення або демонтажу тимчасових споруд. Просить позов задовольнити.

Суддя своєю ухвалою від 19.02.2024 прийняла позовну заяву до розгляду та відкрила спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Копію ухвали направлено на адреси відповідачів рекомендованим поштовим відправленням (а.с. 21, 22).

До суду 23.02.2024 надійшло клопотання представника відповідачів про розгляд справи у порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 26.02.2024 постановлено залишити без задоволення клопотання представника Виконавчого комітету Житомирської міської ради про розгляд адміністративної справи у порядку загального позовного провадження.

Відзив Житомирської міської ради на позовну заяву надійшов до суду 05.03.2024. Заперечуючи позовні вимоги відповідач вказує, що Згідно з ч. 16 ст. 4-1 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» рішення, прийняті дозвільним органом відповідно до цього Закону, підлягають обов`язковому оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Так, згідно роздруківки з офіційного сайту Житомирської міської ради проєкт рішення «Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі» (який в подальшому прийнято 01.11.2023 під №1657), 16.10.2023 оприлюднено, що свідчить про те, що виконавчим органом здійснено дії щодо проходження процедури передбаченої вищевказаним законом. Зважаючи на вищевикладене, рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 01.11.2023 №1657 прийняте в межах передбаченого законом строку.

Відповідач у відзиві зауважує, що твердження позивача про те, що йому невідомо та не надано можливості приймати участі при розгляді питання щодо продовження/непродовження дії паспорта прив`язки на тимчасову споруду не відповідає дійсності, оскільки він був присутній та поінформований про те, що після спливу терміну дії паспорту прив`язки на ТС продовження здійснюватися не буде. Дані обставини зафіксовані в матеріалах адміністративної комісії. Крім того, слід зазначити, що пунктом 2.23. Порядку встановлено, що після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив`язки ТС. ФОП ОСОБА_1 заява про виконання вимог паспорта прив`язки зазначеної ТС жодного разу не надходила. Відповідач зазначає, що в ході перевірки було встановлено, що земельна ділянка на якій встановлено дану ТС, згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перебуває на праві постійного користування у Головного управління національної поліції в Житомирській області. Зазначає, що до виконавчого комітету Житомирської міської ради 08.06.2023 надійшов лист від Головного управління Національної поліції в Житомирській області з проханням щодо припинення підприємницької діяльності та демонтажу ТС розташованої ФОП ОСОБА_1 на належній їм земельній ділянці за адресою: м. Житомир, вул. Героїв Чорнобиля, 2,4, з кадастровим номером 1810136300:05:025:001. Відповідач вважає, що прийняте рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 01.11.2023 №1657 (п.11 Додатку 1) є правомірним зважаючи на: - наявність численних порушень вимог чинного законодавства у сферу благоустрою під час дії паспорта прив`язки ТС; - термін дії паспорта прив`язки ТС за адресою: АДРЕСА_1 на момент прийняття рішення органу місцевого самоврядування закінчився; - розташування ТС на земельній ділянці, що на праві постійного користування належить Головному управлінню національної поліції в Житомирській області (кадастровий номер 1810136300:05:025:0015), яке заперечує щодо розміщення вказаної споруди. Згідно з ч. 16 ст. 4-1 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» рішення, прийняті дозвільним органом відповідно до цього Закону, підлягають обов`язковому оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Так, згідно роздруківки з офіційного сайту Житомирської міської ради проєкт рішення «Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі» (який в подальшому прийнято 01.11.2023 під №1657), 16.10.2023 оприлюднено, що свідчить про те, що виконавчим органом здійснено дії щодо проходження процедури передбаченої вищевказаним законом. Зважаючи на вищевикладене, рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 01.11.2023 №1657 прийняте в межах передбаченого законом строку та у межах повноважень, визначених законодавством України.

Відділом документального забезпечення суду 05.03.2024 зареєстровано клопотання Житомирської міської ради про долучення доказів, однак вони не стосуються спору, що розглядається.

Відзив Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради надійшов до суду 11.03.2024. Заперечуючи позовні вимоги відповідач зазначає, що у відповідності до п. 2.2 Статуту підприємства на КП «Інспекція з благоустрою м. Житомира » Житомирської міської ради покладено функції забезпечення виконання рішень Житомирської міської ради та її виконавчого комітету, направлених на виникнення, зміну або припинення прав та обов`язків суб`єктів господарювання та фізичних осіб в сфері благоустрою міста. Питання демонтажу тимчасових споруд, рекламних засобів та сміттєзбірних контейнерів, об`єктів сезонної торгівлі, малих архітектурних форм на території Житомирської міської територіальної громади врегульовано рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 02.02.2022 № 96 "Про затвердження Порядку демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади в новій редакції». Згідно п. 2.5. Порядку демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади - підставою для проведення демонтажу тимчасової споруди, рекламних засобів, та смітттєзбірних контейнерів, об`єкту сезонної торгівлі, малої архітектурної форми є рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради про демонтаж. Виконавчим комітетом Житомирської міської ради 01.11.2023 було прийняте рішення № 1657 «Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі», пунктом 3 якого було зобов`язано Комунальне підприємство «Інспекція з благоустрою м. Житомира» Житомирської міської ради демонтувати тимчасові споруди, спеціальні конструкції зовнішньої реклами згідно з додатками у відповідності до Порядку, чинного законодавства України. Забезпечуючи виконання рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради за № 1657 «Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі» від 01.11.2023 року та у відповідності до п. 2.6 Порядку демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади, що затверджений рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 02.02.2022 № 96 (далі - Порядок), в межах повноважень, було винесено припис №11/1675/ТС від 10.11.2023 Припис був зареєстрований в журналі вихідної кореспонденції підприємства та направлений рекомендованим поштовим повідомленням № 1000233637223 за адресою вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських. Позивач не вважав за необхідне отримати направлений рекомендований лист і він повернувся до підприємства по закінченню терміну зберігання, а тому, 17.11.2023 було повторно внесено припис №2/11/TС з вимогою усунення порушень благоустрою та проведено наклеювання його примірника на фронтальній частині самовільно розміщеного об`єкта (тимчасовій споруді) по АДРЕСА_1 з фото фіксацію у відповідності до п. 2.7 діючого Порядку. Копії припису та фото додаються. У відповідності до Порядку демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади, підприємство вчинило всі можливі дії, щодо вручення винесених приписів Позивачу. Звертає увагу, що позивач не надав жодних доказів, щодо правомірності розміщення тимчасової споруди, що підлягає демонтажу, не обґрунтував в чому полягає протиправність рішення виконавчого комітету та винесених приписів. Сам факт використання тимчасової споруди значний проміжок часу без відповідних дозвільних документів не легітимізує таке користування та не може бути підставою для унеможливлення здійснення процедури її демонтажу. Просить відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні), з особливостями, визначеними статтями 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, позовну заяву та відзив, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Щодо строків звернення до суду.

У п. 1 прохальної частини позову позивач просить поновити строк звернення до суду.

В ухвалі суду від 19.02.2024 вказано, що питання щодо строків звернення до адміністративного суду вирішити після надходження до суду відзивів та доказів щодо інформування позивача про прийняття оскаржуваних рішень.

Відповідно до ч. 2 ст. 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд заважує, що позивач оскаржує рішення відповідачів, які датовані листопадом 2023 року, а до суду з позовом звернувся у лютому 2024 року, тобто в межах шестимісячного строку звернення до суду.

Щодо рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради «Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі» від 01.11.2023 №1657 в частині п. 11 Додатку 1 щодо, демонтажу тимчасової споруди, яка розміщена фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

Встановлено, що Рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 01.11.2023 №1657 (https://zt-rada.gov.ua/files/upload/sitefiles/doc1698997318.pdf) "Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі" вирішено:

1. Затвердити перелік тимчасових споруд, самовільно та/або розміщених на території міста Житомира за відсутності на даний час діючого паспорта прив`язки тимчасової споруди, що підлягають демонтажу згідно з додатком 1.

У п. 11 Додатку 1 Рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 01.11.2023 №1657 "Перелік тимчасових споруд, самовільно та/або розміщених на території міста Житомира за відсутності на даний час діючого паспорта прив`язки тимчасової споруди, що підлягають демонтажу" вказано:

- назва об`єкта та підстави для демонтажу: тимчасовий кіоск та холодильне обладнання; п. 2.1.3, п. 2.1.7 Додатка до рішення виконавчого комітету міської ради від 02.02.2022 №96;

- адреса розміщення: вул. Героїв Чорнобиля, 2;

- відомості про право власності (користування) земельною ділянкою: земельна ділянка перебуває на праві постійного користування у Головного управління Національної поліції в Житомирській області.

3. Зобов`язати комунальне підприємство Інспекція з благоустрою м. Житомира Житомирської міської ради демонтувати тимчасові споруди, спеціальні конструкції зовнішньої реклами згідно з додатками у відповідності до Порядку, чинного законодавства України.

Метою прийняття вказано рішення зазначено: "дотримання вимог законодавства та усунення порушень у сфері благоустрою, утримання об`єктів благоустрою м. Житомира в належному естетичному та санітарному стані, у зв`язку з відсутністю відомостей про наявність будь-якої дозвільної/погоджувальної документації на розміщення об`єктів, на підставі законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про благоустрій населених пунктів", "Про рекламу", наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 "Про затвердження порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами", рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168 "Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі", керуючись Порядком демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 02.02.2022 № 96".

Обґрунтовуючи позовні вимоги в цій частині, позивач вказує, що:

- про Рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради №1657 від 01.11.2023 позивача повідомлено не було;

- приймаючи оскаржуване Рішення виконавчий комітет міської ради не надав позивачу можливості подати документи та пояснення, які б могли вплинути на його результат, оскільки не здійснено виклик ні на засідання робочої групи з розгляду питань щодо розміщення на території міста тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, ні на засідання виконавчому комітету міської ради;

- не відомо чи дотримано відповідачами норми порядку проведення перевірок, так як ніякої інформації (документації) щодо направлення на проведення перевірки, відповідачами не надавалися.

На думку позивача, такі акти порушують його права та охоронювані законом інтереси на здійснення господарської діяльності в сфері надання послуг та являються незаконними та необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню.

Позивач також вважає, що у виконавчого комітету Житомирської міської ради відсутні правові підстави для прийняття рішень, положень, порядків про демонтаж кіосків.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, відповідно до Конституції України, визначені Законом України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування», (далі - Закон № 280/97-ВР).

Відповідно до частини 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, такі питання: щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність (пункт 44).

Положеннями статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV (далі - Закон №2807) встановлено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів. До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Статтею 12 Закону № 2807 передбачено, що суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

Відповідно до статті 34 Закону № 2807 правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила включають, зокрема, порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою, порядок розміщення малих архітектурних форм, порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів.

Частиною першою статті 40 Закону № 2807-IV визначено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Таким чином, Закон України "Про благоустрій населених пунктів" наділяє повноваженнями міські ради та їх виконавчі органи здійснювати самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів, а в розумінні вказаного Закону дії, пов`язані з демонтажем елементів благоустрою, є заходами з відновлення благоустрою населеного пункту.

Окрім того, відповідно до п. 2.5 Порядку демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади, затвердженого Рішенням Житомирської міської ради від 02.02.2022 №96, підставою для демонтажу тимчасової споруди є рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради про демонтаж об`єкта.

Отже, твердження позивача про відсутність у виконавчого комітету Житомирської міської ради повноважень на прийняття рішень про демонтаж тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, не відповідають чинному законодавству, аналіз якого наведено вище.

Регламент виконавчого комітету Житомирської міської ради, затверджений Рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 04 серпня 2021 року N876 (далі - Регламент) визначає організаційно-процедурні питання діяльності виконавчого комітету Житомирської міської ради (далі - виконавчий комітет міської ради) та поширюється на роботу департаментів, управлінь, відділів, служби та інших виконавчих органів Житомирської міської ради визначає

Відповідно до Регламенту:

п. 2.4 виконавчий комітет міської ради: розглядає і вирішує питання, віднесені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів ради, в межах своїх повноважень ухвалює рішення, обов`язкові для виконання всіма розташованими на території Житомирської міської територіальної громади підприємствами, установами, організаціями, посадовцями і мешканцями.

п. 5.12. Підготовлений проект рішення, попередньо погоджений належним чином, одразу після оприлюднення на сайті міської ради (з відміткою управління по зв`язках з громадськістю міської ради про дату висвітлення) подається у паперовому та електронному вигляді у відділ організаційно-протокольної роботи міської ради із списком розсипки, з відміткою про необхідність висвітлення прийнятого рішення на офіційному сайті міської ради та розміщення у базі даних системи ЛІГА/ЗАКОН (відповідно до вимог законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про інформацію»).

п. 6.1 Основною формою роботи виконавчого комітету міської ради є його засідання

п. 7.4 Предметом розгляду на засіданнях виконкому можуть бути;

- питання, віднесені законодавством до компетенції виконавчих органів міської ради, здійснення делегованих повноважень;

- питання, розгляд яких відбувається у зв`язку із прийняттям органами державної влади, міською радою, органами судової влади та прокуратури актів, що вимагають прийняття рішень виконкомом;

п. 7.25 Усі рішення виконавчого комітету міської ради (крім рішень щодо захисту законних прав та інтересів дітей) розміщуються на офіційному сайті міської ради в мережі Інтернет, невідкладно, але не пізніше 5-ти робочих днів з дня їх прийняття.

п. 14.1 Для сприяння у здійсненні повноважень виконавчого комітету міської ради утворюються консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби (ради, комісії, робочі групи тощо).

п. 14.3 Засідання дорадчих органів (комітетів, комісій, рад, штабів тощо) проводяться за необхідністю. Підготовка, проведення і документальне оформлення цих засідань забезпечується їх секретарями або іншими особами, визначеними керівниками зазначених органів.

Отже, проекти рішень та прийняті Виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення публікуються на офіційному сайті міської ради в мережі Інтернет.

Відповідачем надано до суду скрин екрану з інформацією про розміщення на офіційному сайті Житомирської міської ради в мережі Інтернет 16 жовтня 2023 року проекту рішення виконавчого комітету "Про демонтаж тимчасових споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі" (а.с. 62).

Судом перевірено та встановлено, що відповідна інформація міститься на сторінці в мережі інтернет: https://zt-rada.gov.ua/documents?fileType[0]=30documentDateStart[0]=1696028461documentDateEnd[0]=1698796799

Окрім того, чинним законодавством України не встановлено обов`язку для виконавчого комітету міської ради повідомляти особисто громадян, юридичних осіб - суб`єктів господарювання про зміст проекту рішення, зокрема, щодо демонтажу тимчасових споруд, а також запрошувати/викликати на засідання виконавчого комітету.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон № 2807-IV.

За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону № 2807-IV, благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Згідно з частинами першою та четвертою статті 20 Закону № 2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Відповідно до частин другої та четвертої статті 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначений Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 (далі - Порядок № 244).

Відповідно до пункту 1.3 Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

За визначеннями, наведеними у пункті 1.4 Порядку № 244, паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1:500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності; пересувна ТС - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності; стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв. м.

Пунктами 2.1, 2.2, 2.7 Порядку № 244 передбачено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.

Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

Паспорт прив`язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Відповідно до пунктів 2.20, 2.21 Порядку № 244 встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки ТС. Відхилення від паспорта прив`язки ТС не допускається.

Згідно з пунктами 2.29, 2.30 Порядку №244 у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки ТС, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу. Розміщення ТС самовільно забороняється.

Таким чином, Порядком № 244 визначено перелік підстав для здійснення демонтажу тимчасової споруди, до яких належить, зокрема, самовільне встановлення тимчасової споруди, тобто розміщення тимчасової споруди за відсутності для цього визначених Порядком підстав, а саме за відсутності паспорту прив`язки.

З матеріалів справи вбачається, що 21.01.2022 Департаментом містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради ФОП ОСОБА_1 було оформлено паспорт прив`язки тимчасового кіоску по наданню послуг (ремонт взуття) з виконанням благоустрою прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт прив`язки ТС, реєстраційний номер 399. Паспорт прив`язки продовжено до 21 липня 2023 року (а.с. 78).

Сторонами визнається, що земельна ділянка, на якій розміщено кіоск по наданню послуг (ремонт взуття) з виконанням благоустрою прилеглої території за адресою: АДРЕСА_1 , перебуває у постійному користуванні Головного управління Національної поліції в Житомирській області. (а.с. 52-54)

Департаментом містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради направлено лист від 17.03.2023 №106/12/120 до Муніципальної інспекції Житомирської міської ради у якому вказано, що до виконавчого комітету Житомирської міської ради надійшли скарги щодо порушення у сфері благоустрою, зокрема, встановлення тимчасової споруди у якій здійснюється торгівля тютюновими виробами, та розміщені інформаційні та рекламні засоби за адресою: АДРЕСА_1 . Виходом на місце розташування вказаної ТС спеціалістами департаменту виявлено, що у тимчасовому кіоску по наданню послуг (ремонт взуття) здійснюється торгівля тютюновими виробами та іншими продовольчими товарами, що не відповідає напряму підприємницької діяльності виданого паспорта прив`язки ТС. В межах покладених повноважень, просить здійснити контроль за дотриманням діючого законодавства про благоустрій населених пунктів, в т.ч. щодо розміщення зазначеної ТС за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 71 на звороті).

Належними доказами підтверджується, що листом №108/12 від 21.03.2023 Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради повідомив ФОП ОСОБА_1 : "У зв`язку з тим, що на місці розміщення належного Вам тимчасового кіоску відбулась зміна положень містобудівної документації на місцевому рівні (зміна містобудівної ситуації) та керуючись пунктом 2.17 вказаного Порядку строк дії паспорта прив`язки тимчасового кіоску по наданню послуг (ремонт взуття) з виконанням благоустрою прилеглої території за а адресою: АДРЕСА_2 не буде продовжений після 21.07.2023". (а.с. 73).

До суду відповідач надав докази направлення 23.03.2023 листа №108/12 від 21.03.2023 на адресу ФОП ОСОБА_1 (а.с.73 на звороті - 75).

В матеріалах адміністративної справи міститься лист за підписом заступника начальника Головного управління Національної поліції в Житомирській області від 06.06.2023 №791/105/05/31-2023, адресований голові Житомирської міської ради, у якому вказано: "Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 04.05.2018 за 227466568 у постійному користуванні ГУНП в Житомирській області перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 1810136300:05:025:0015, розташована по АДРЕСА_3 . На згаданій земельній ділянці розташовані два житлові будинки державної форми власності з вбудованими адміністративними приміщеннями Головного управління Національної поліції області. Також на цій ділянці розташована тимчасова споруда для проведення підприємницької діяльності, а саме торгівлі різноманітними напоями, продуктами харчування, тютюновими виробами, тощо. Здійснення торгівлі тютюновими виробами у безпосередній близькості до дитячого майданчика є недоцільним. На стовбурах дерев, з метою реклами тимчасової споруди, розміщено ілюмінацію, яка у темну пору доби привертає до себе зайву увагу, що є неприйнятним у період жорсткої економії енергоресурсів у зв`язку з військовими діями на території нашої Держави. На підставі зазначеного вище. Головне управління Національної поліції в Житомирській області, просить Вас розглянути питання щодо припинення діяльності згаданої тимчасової споруди для проведення підприємницької діяльності, розташованої на земельній ділянці по АДРЕСА_1 та 4 у м. Житомирі.". Заяву зареєстровано в Виконавчому комітеті Житомирської міської ради 08.06.2023 за вх. №3329/16. (а.с. 66).

ФОП ОСОБА_1 звертався до керівника спеціально уповноваженого органу з питань містобудування та архітектури Житомирської міської ради із заявою від 17.07.2023 про продовження терміну паспорта прив`язки кіоску по наданню послуг (ремонт взуття) за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 76 на звороті).

Листом від 21.07.2023 №1930/13 Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради повідомив ФОП ОСОБА_1 : "Виходом на місце розташування вказаної ТС спеціалістами департаменту виявлено, що у тимчасовому кіоску по наданню послуг (ремонт взуття) здійснюється торгівля тютюновими виробами та іншими продовольчими товарами, що не відповідає напряму підприємницької діяльності виданого паспорта прив`язки ТС. Враховуючи викладене та у зв`язку з тим, що на місці розміщення належного Вам тимчасового кіоску відбулась зміна положень містобудівної документації на місцевому рівні (зміна містобудівної ситуації) та керуючись пунктом 2.17 вказаного Порядку строк дії паспорта прив`язки тимчасового кіоску по наданню послуг (ремонт взуття) з виконанням благоустрою прилеглої території за адресою: АДРЕСА_2 не буде продовжено. Після закінчення строку дії (21.07.2023) зазначеного паспорта прив`язки ТС за адресою: АДРЕСА_1 , який є підставою для розміщення ТС, належна Вам ТС підлягає демонтажу. У разі невиконання Вами робіт з демонтажу ТС питання буде вирішуватись у примусовому порядку. Разом з цим наголошуємо, що про непродовження терміну дії заявленого паспорта привязки ТС, Вас було повідомлено особисто та направлено відповідний лист від 21.03.2023 №108/12 засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення" (а.с. 75 на звороті - 76).

Позивач 21.08.2023 подав заяву про можливість розміщення тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 61 на звороті).

Листом від 04.10.2023 №2638/13 Департамет містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради повідомив ФОП ОСОБА_1 про неможливість розгляду по суті заяви у зв`язку з відсутністю схеми місця розміщення тимчасової споруди (а.с. 61).

Муніципальна інспекція Житомирської міської ради листом №12/8362 від 26.09.2023 повідомила Департамент містобудування та земельних відносин Житомирської міської ради, що спеціалістом сектору з питань благоустрою муніципальної інспекції було здійснено самоврядний контроль території міста Житомира за адресою: АДРЕСА_1 . Було встановлено самовільне розміщення тимчасової споруди (закінчення строку паспорта прив`язки) , розміщення холодильного обладнання та об`єктів і засобів зовнішньої реклами, чим недотримано законодавство у сфері благоустрою населених пунктів з боку ФОП ОСОБА_1 на момент контролю. Відповідно на ФОП ОСОБА_1 було складено приписи від 06.09.2023 №1794-1796 щодо припинення вказаних адміністративних правопорушень. Станом на 25.09.2023 вказані адміністративні правопорушення не усунено. ФОП ОСОБА_1 до муніципальної інспекції міської ради не звертався і документів, що підтверджують законність розміщення ТС, об`єктів зовнішньої реклами та холодильного обладнання не представляв, на контакт з представниками муніципальної інспекції не виходив. (а.с. 72)

Суд зауважує, що відповідно до пунктів 2.20, 2.21 Порядку № 244 встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки ТС. Відхилення від паспорта прив`язки ТС не допускається.

Згідно з пунктами 2.29, 2.30 Порядку №244 у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки ТС, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу. Розміщення ТС самовільно забороняється.

Окрім того, рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради №96 від 02.02.2022 затверджено "Порядок демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської територіальної громади в новій редакції" (далі - Порядок) .

Відповідно до п. 2.1 Порядку, ТС підлягає демонтажу, а відповідна земельна ділянка приведенню у належний стан з відновленням її благоустрою у таких випадках:

2.1.3 Відсутності паспорта прив`язки ТС, інших дозвільних документів

2.1.7 Закінчення терміну дії документації для встановлення ТС, яка видавалася до набрання чинності Порядком.

Суд зауважує, що позивач був обізнаний у тому, що термін дії паспорта прив`язки реєстраційний № НОМЕР_1 закінчися 21.07.2023.

Вказана обставина також підтверджується матеріалами справи, зокрема, заявами ФОП ОСОБА_1 від 25.07.2023 (а.с. 60), від 21.08.2023 (а.с. 61 на звороті).

Отже, належними доказами підтверджується та позивачем визнається, що станом на дату прийняття оскаржуваного рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №1657 від 01.11.2023, у ФОП ОСОБА_1 відсутній такий дозвільний документ, як паспорт прив`язки тимчасової споруди (термін дії закінчився 21 липня 2023 року).

Окрім того, документація для встановлення ТС за адресою АДРЕСА_1 видавалась позивачу 22.01.2022, тобто до набрання чинності Порядку, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради №96 від 02.02.2022, термін дії такої документації закінчився 21.07.2023.

Суд також зауважує, що земельна ділянка, на якій розміщено ТС, перебуває у постійному користування ГУ НП в Житомирській області, яке зверталось до голови Житомирської міської ради із листом від 06.06.2023 у якому просило " розглянути питання щодо припинення діяльності" ТС за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 66).

Під час розгляду адміністративної справи позивачем не заперечувалось наявність, станом на дату прийняття оскаржуваного рішення, вказаних вище обставин.

Отже, станом на дату ухвалення оскаржуваного рішення №1657 від 01.11.2023:

- відсутній паспорта прив`язки ТС, інші дозвільні документи щодо ТС за адресою: АДРЕСА_1 ;

- закінчився терміну дії документації для встановлення ТС за адресою: АДРЕСА_1 , яка видавалася у січні 2022 року, тобто до набрання чинності Порядком ;

- суб`єкт, якому на праві постійного користування належить земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , просив розглянути питання щодо припинення діяльності ТС, що на ній розміщена.

Судом не береться до уваги наданий позивачем лист за підписом начальника управління патрульної поліції в Житомирській області Департаменту патрульної поліції Національної поліції України від 29.12.2023 №17617/41/28/01-2023 (а. 9) у якому вказано, що: "управління патрульної поліції в Житомирській області не заперечує щодо розміщення тимчасової споруди для проведення господарської діяльності (МАФ) в межах земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , в межах повноважень", оскільки відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, право постійного користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстроване за Головним управлінням Національної поліції в Житомирській області (а.с. 52-54), а не за Управління патрульної поліції в Житомирській області.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову в цій частині, оскільки Рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №1657 від 01.11.2023 є таким, що прийняте у порядку та в межах повноважень, встановлених чинним законодавством України та на підставі наявності інформації.

Щодо позовних вимог в частині: визнати протиправним та скасувати припис Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомира" Житомирської міської ради №2/11/ТС від 17.11.2023, суд зазначає наступне.

Суд зазначає, що обґрунтовуючи позовні вимоги в цій частині позивач зауважує на порушення порядку вручення припису.

Статтею 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб).

Відповідно до статуту Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м.Житомира", затвердженого рішенням Життомирської міської ради від 23.04.2019 №1401 основними напрямками діяльності підприємства, зокрема, є:

- утримання об`єктів благоустрою;

- забезпечення виконання рішень Житомирської міської ради та її виконавчого комітету, направлених на виникнення, зміну або припинення прав та обов`язків суб`єктів господарювання та фізичних осіб в сфері благоустрою міста;

- контроль за здійсненням робіт, пов`язаних з тимчасовим порушенням благоустрою міста Житомира та притягнення порушників Правил благоустрою міста до адміністративної відповідальності в установленому чинним законодавством України порядку.

Під час судового розгляду справи встановлено, що відповідно до статті 34 Закону №2807-IV, керуючись Європейською xapтією місцевогo самоврядування та з метою встановлення єдиних вимог щодо благоустрою території на підставі статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) Житомирською міською радою прийнято рішення "Про затвердження правил благоустрою території Житомирської міської об`єднаної територіальної громади" № 286 від 23.09.2021 (далі - Правила).

Пунктом 1 Розділу Х Правил передбачено, що контроль у сфері благоустрою Житомирської міської об`єднаної територіальної громади спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», інших нормативно-правових актів, у тому числі цих правил.

Контроль за станом благоустрою, виконанням цих Правил, міська рада покладає на уповноважені нею виконавчі органи, організації та підприємства (п.2 розділу Х).

Якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою або вже спричинили, посадова особа контролюючого органу (або інші, уповноважені на це особи) зобов`язана скласти та надати офіційний документ - припис або протокол про адміністративне правопорушення (п.3 розділу Х).

Припис є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою. Припис підписується особою, яка його склала, i особою, на яку він складений. У разі відмови особи отримати припис в графі "Припис одержав" робиться про це запис (п.4 розділу Х).

Таким чином припис підписується особою яка його склала, і особою на яку він складений. Також припис має бути направлений на адресу суб`єкта господарювання, а також зареєстрований в журналі реєстрації приписів.

Встановлено, що 17 листопада 2023 року начальником господарсько - технічного відділу КП "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради винесено припис №2/22/ТС від 17 листопада 2023 року (а.с. 124) у якому вказано: "Видано: власнику тимчасової споруди. При запровадженні заходів по контролю за додержанням вимог законодавства у сфері благоустрою м. Житомира та виконання рішень органу місцевого самоврядування по вул. Героїв Чорнобиля, 2.

Встановлено самовільне розміщення тимчасової споруди (кіоску) на території міста Житомира за відсутності на даний час діючого паспорта прив`язки є порушенням Правил благоустрою території Житомирської міської об`єднаної територіальної громади, затверджених рішенням Житомирської міської ради від 23.09.2021 № 286, (підстава; рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 01.11.2023 № 1657 «Про демонтаж тимчасової споруд, спеціальних конструкцій зовнішньої реклами в м. Житомирі).

Виходячи з вищевикладеного та керуючись, Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва га житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 «Про затвердження порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності». Правилами благоустрою території Житомирської міської об`єднаної, територіальної громади, затверджених рішенням Житомирської міської ради від 23.09.2021 № 286 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 № 168 «Про затвердження Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі» та від 02.-02.2022 №96 «Про затвердження Порядку демонтажу об`єктів, самовільно розміщених на території Житомирської міської об`єднаної територіальної громади, пропоную: усунути порушення благоустрою міста Житомира шляхом здійснення демонтажу самовільне розміщеної тимчасової споруди (кіоску) на території міст Житомира на протязі 7 (семи ) календарних днів з дня внесення Припису за власний рахунок.

В протилежному випадку тимчасово споруда (кіоск) буде демонтовано в примусовому порядку з відшкодуванням за рахунок власника (користувача) витрат пов`язаних з проведенням демонтажу, перевезенню, розвантаженню та зберіганню майна.

Даний припис належить до обов`язкового виконання. У разі невиконання припису Вас може бути притягнуто до відповідальності за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Про виконання припису прошу повідомити до 24.11.2023 року включно за адресою: м. Житомир, вулиця Гагаріна. 18, телефон 43-84-65, 43-84-67.

Припис підписано начальником господарсько - технічного відділу КП "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради.

Відповідач у відзиві зазначає, що припису №2/11/ТС від 17.11.2023 передував припис ідентичного змісту, який датовано 10.11.2023 №11/1657/ТС (а.с. 48) та який було направлено позивачу рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 48 на звороті).

Доказів оскарження та скасування у встановленому законодавством порядку припису від 10.11.2023 №11/1657/ТС матеріали справи не містять.

При цьому, інформація щодо присутності при складанні припису №2/11/ТС від 17.11.2023 позивача або його представника у приписі від 17.11.2023 відсутня, а також відсутня графа та підпис суб`єкта господарювання (відмову від підпису).

У такому документі є підписи виключно працівників органу місцевого самоврядування, акт відмови від підпису за участі незалежних осіб не складався.

При цьому, доказів отримання (надсилання поштою) припису №2/11/ТС від 17.11.2023 до суду не надано, матеріали справи містять копії фотофіксації розміщення припису на фасаді тимчасової споруди, що не являється належним повідомленням суб`єкта господарювання про необхідність усунення встановлених порушень. Таким чином, матеріали справи не містять жодного доказу вручення припису позивачу, як це передбачено Правилами.

З огляду на що, суд вважає, що порушення КП "Інспекція з благоустрою м. Житомира" законодавчо встановленого обов`язку з належного повідомлення власника тимчасової споруди про складання припису від 17.11.2023 щодо такого об`єкту, позбавило позивача права на його добровільне виконання шляхом надання дозвільних документів або добровільного демонтажу тимчасової споруди.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З урахування викладеного суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивачем сплачений судовий збір у розмірі 2422,40 грн, тобто за дві позовні вимоги немайнового характеру.

У зв`язку із задоволенням однієї з двох позовних вимог суд дійшов висновку, що судові витрати, понесені позивачем, належать відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань пропорційно задоволеним позовним вимогам. Оскільки за результатом розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, заявлених до Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради, а тому і судовий збір, сплачений позивачем підлягає стягненню саме з вказаного відповідача.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Частково задовольнити позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) до Житомирської міської рада Виконавчий комітет (пл. Корольова, 4/2, м. Житомир, 10014, ЄДРПОУ: 13576954), Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради (вул. Гагаріна, 18, м. Житомир, 10002, ЄДРПОУ: 20406951) про визнання протиправним та скасування рішення.

Визнати протиправним та скасувати припис начальника господарсько - технічного відділу Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради від 17 листопада 2023 року №2/11/ТС.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Комунального підприємства "Інспекція з благоустрою м. Житомира" Житомирської міської ради на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 документально підтверджені судові витрати у сумі 1211 ( одна тисяча двісті одинадцять ) гривень 20 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Лавренчук

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2024
Оприлюднено26.06.2024
Номер документу119931772
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —240/3288/24

Рішення від 21.06.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні