Справа № 540/8788/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області до Херсонського державного підприємства Біологічна фабрика про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій,
встановив:
І. Зміст позовних вимог.
30 грудня 2021 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (далі позивач) до Херсонського державного підприємства Біологічна фабрика (далі відповідач), в якому, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 20.01.2022 року, просить стягнути заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у сумі 14 403,23 грн.
II. Позиція сторін.
На обґрунтування вказаних позовних вимог позивач вказує що в порушення Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», відповідач не перераховував витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за грудень 2021 року, у зв`язку з чим має заборгованість зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, в сумі 14 403, 23 грн.
20.01.2022 року відповідачем надано відзив на позовну заяву, яким заперечує проти задоволення позовної заяви, зокрема, не погоджується зі сумою стягнення, оскільки платіжним дорученням № 4 від 12.01.2022 року позивачу перераховано 4 000 гривень, платіжним дорученням № 17 від 17.01.2022 року позивачу перераховано 10 392,83 грн., проте, до позовної заяви не додано акт звірки розрахунків між сторонами. Крім того, відповідач вважає неправомірним зазначенням позивачем в розрахунку суми боргу досягнення пенсійного віку 60 років, оскільки Велика палата Конституційного Суду України своїм рішенням №1-р/2020 від 23.01.2020 року визнала неконституційним положення, якими передбачено підвищення пенсійного віку для робітників на пільгових умовах, що працювали в шкідливих умовах. Таким чином, залишено вік для даної категорії 55 років, а не 60, як вказує позивач в розрахунку суми боргу, а тому позивач, починаючи з листопада 2021 року незаконно стягує з відповідача витрати по виплаті та доставці пенсій.
III. Процесуальні дії у справі
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 04.01.2022 року відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Розпорядженням Верховного Суду від 06.03.2022 р. №1/0/9-22 Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану змінено територіальну підсудність судових справ Херсонського окружного адміністративного суду Одеському окружному адміністративному суду.
Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.03.2023 року справу передано на розгляд судді Дубровній В.А.
Ухвалою суду від 31.03.2023 року дану справу прийнято до провадження, розгляд якої продовжити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, якою передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Враховуючи, що від сторін не надходило клопотань про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
Херсонське державне підприємство Біологічна фабрика, ЄДРПОУ: 00483027, зареєстрований як платник страхових внесків та перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області як платник внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Довідкою Херсонського ДП Біологічна фабрика про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за № 325, виданої ОСОБА_1 , підтверджено, що вона працювала повний робочий день на Херсонському ДП -Біологічна фабрика, зокрема, у період
- з 25.08.1983р. по 01.11.1984 р. виконувала роботу за професією «підсобник (транспортний) робітник засобів цеха бруцельозно-діагностичних препаратів), з 01.11.1984 р. по 01.01.1988 р. виконувала роботу за професією «препаратор виробництва біосинтетичних лікувальних засобів цеха бруцельозно-діагностичних препаратів), яка передбачена Списком № 2 розділу ХХV, 1. виробництва бактерійних препаратів, підрозділ 4а (підсобник робітник), підрозділ 3а (препаратор) Постанова Ради Міністрів СРСР № 1173 від 22.08.1956р.;
- з 01.01.1988 р. по 21.08.1992 р. виконувала роботу за професією « лаборант цеха бактерійних препаратів», яка передбачена Списком № 2 розділу ХХІІІ, 5. виробництво ветеринарних біопрепаратів, підрозділ 6а, шифр 2250600а-13265 Постанова Ради Міністрів СРСР № 10 від 26.01.1991 р.
- з 02.04.1993 по 19.05.1997 р.. виконувала роботу за професією «лаборант цеха вірусних культуральних препаратів», яка передбачена Списком № 2 розділ ХХІІІ, 5. виробництво ветеринарних біопрепаратів, підрозділ 6а, шифр2250600а-13265 Постанова Кабінету Міністрів України № 162 від 11.03.1994 р.
Довідкою Херсонського ДП Біологічна фабрика про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за № 386, виданої ОСОБА_2 , підтверджено, що вона працювала повний робочий день на Херсонському ДП Біологічна фабрика, зокрема, за період з 01.06.1990 р. по 13.11.1997 р., з 14.09.1999 р. по 17.09.2007 р., з 07.05.2009 р. та продовжує виконувати роботу за професією «препаратор виробництва біосинтетичних лікувальних засобів відділення біологічного контролю»; яка передбачена Списком № 2 розділ ХХІІІ, підр. 5 виробництво ветеринарних біопрепаратів, позиція 23.5а Постанова Кабінета Міністів України № 36 від 16.01.2003 року.
Довідкою Херсонського ДП Біологічна фабрика про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за № 649/03-10, виданої ОСОБА_3 , підтверджено, що вона працювала повний робочий день на Херсонському ДП Біологічна фабрика, зокрема:, у період з 26.02.2008 р. по 01.11.2017 року, з 01.11.2017 року та продовжує виконувати роботу за професією « мікробіолог відділення біологічного контролю», яка передбачена Списком № 2 розділ ХХІІІ виробництво фармацевтичних препаратів, підр. 5. Виробництво ветеринарних біологічних, хіміко-фармацевтичних препаратів і біологічних засобів захисту рослин. Постанова Кабінету Міністрів України № 2461 від 24.06.2016 року.
Довідкою Херсонського ДП Біологічна фабрика про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за № 486/03-11, виданої ОСОБА_4 , підтверджено, що вона працювала повний робочий день на Херсонському ДП Біологічна фабрика, зокрема, у період з 13.05.2002 р. по 01.06.2004 р., з 01.06.2004 та продовжує виконувати роботу за професією «мікробіологом цеху вірусних культуральних препаратів, яка передбачена Списком № 2 розділ ХХІІІ, підр. 5 виробництво ветеринарних біопрепаратів, позиція 23.5а Постанова Кабінета Міністрів України № 36 від 16.01.2003 року.
Довідкою Херсонського ДП Біологічна фабрика про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, виданої ОСОБА_5 , підтверджено, що вона працювала повний робочий день на Херсонській ДП _ Біологічна фабрика, зокрема, у період
з 28.05.1984 р. по 01.07.1985 р. виконувала роботу за професією «мийник посуду та ампул біологічного контролю», яка передбачена Списком № 2, розділ ХХV, підрозділ 4, Постанова Ради Міністрів СРСР № 1173 від 22.08.1956 р.;
з 01.12.1988р. по 21.08.1992 р. виконувала роботу за професією « Лаборант, апаратник цеха бактерійних препаратів» яка передбачена Списком № 2 розділ ХХІІІ, 5. виробництво ветеринарних біопрепаратів, підрозділ 6а, шифр2250600а-13265 Постанова Ради Міністрів СРСР № 10 від 26.01.1991 р.;
з 01.01.1995 р. по 02.06.1997 р., виконувала роботу за професією « лаборант, апаратник цеха вірусних культуральних препаратів», яка передбачена Списком № 2 розділ ХХІІІ, 5. виробництво ветеринарних біопрепаратів, підрозділ 6а, шифр2250600а-13265 Постанова Кабінету Міністрів України № 162 від 11.03.1994 р.;
з 24.06.1999 р. по 01.06.2004 р. виконувала роботу за професією « препаратор виробництва біосинтетичних лікувальних засобів цеха вірусних культуральних препаратів та продовжує виконувати роботу за професією « препаратором виробництва біосинтетичних лікувальних засобів цеха по виробництву біопрепаратів», яка передбачена Списком № 2, розділ ХХІІІ, підр. 5, позиція 23.5а Постанова Кабінета Міністрів України № 36 від 16.01.200 року.
ГУ ПФУ в Херсонській області на адресу Херсонського ДП Біологічна фабрика був направлений Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсій за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" ( далі Розрахунок), згідно якому сума заборгованості фактичних витрат на виплату та доставку пенсій складає -28 796,06 грн., у т.ч. за листопад 2021 року - 14 392,83 грн, за грудень 2021 року - 14 403,23 грн.
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1261 підтверджено що ОСОБА_6 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 3016.96 грн.;
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1264 підтверджено що ОСОБА_7 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 3120,84 грн.;
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1265 підтверджено що ОСОБА_3 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 2200 грн.;
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1259 підтверджено що ОСОБА_1 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 2200 грн.;
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1259 підтверджено що ОСОБА_2 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 2200 грн
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1259 підтверджено що ОСОБА_4 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 2393.6 грн.;
Довідкою ГУ ПФУ в Херсонській області від 22.12.2021 року за вих. № 1259 підтверджено що ОСОБА_8 знаходиться на обліку в Управлінні ПФУ Головного управління ПФУ в Херсонській області і отримують пенсію за віком, зокрема, за грудень 2021 сума склала 1934 грн.
Оскільки відповідачем не відшкодовано суми фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, позивач звернувся до суду з даним позовом.
V. Норми права, які застосував суд
Статтею 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 № 1788-XII (далі - Закон № 1788-XII) визначено категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, а також врегульовано порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначених у відповідності до п.п. "а", "б" - "з" цієї статті.
Порядок справляння та використання збору на обов`язкове державне пенсійне страхування визначає Закон України Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування № 400/97-ВР від 26 червня 1997 року (далі - Закон № 400/97-ВР), яким передбачено
- платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є: суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників. ( пункт 1 статті 1 Закону № 400/97-ВР);
- об`єктом оподаткування для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення". ( стаття 2 Закону № 400/97-ВР);
- для підприємств, установ, організацій, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". ( абзац 4 пункту 1 статті 2 Закону № 400/97-ВР);
- збір на обов`язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України ( ст. 3 Закону № 400/97-ВР);
Згідно з ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, врегульовано розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (надалі - інструкція № 21-1), якою передбачено
- платниками страхових внесків є страхувальники - роботодавці: підприємства, установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами). Фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб`єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру ( абзаци перший- другий підпункту 2.1.1 пункту 2.1 Інструкції № 21-1).
- відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку). Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону. (пункт 6.1 Інструкції №21-1)
- розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. ( пункт 6.4. Інструкції № 21-1)
- розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.( пункт 6.5. Інструкції № 21-1)
- підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства у розрахунку, який направляється підприємству в місячний строк з дня прийняття рішення про зміну розміру пенсії або про припинення виплати пенсії. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць. ( пункт 6.7 Інструкції № 21-1)
- у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства. ( пункт 6.8 Інструкції № 21-1)
VI. Оцінка суду
З аналізу вищевказаних положень вбачається, що обов`язок з відшкодування повністю витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV, в частині пенсій призначених у порядку статті 13 Закону № 1788-ХІІ, покладений на підприємства.
При цьому, суд зазначає, що обов`язок визначення сум відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій покладено на орган Пенсійного фонду України, підприємства зобов`язані здійснювати відшкодування зазначених витрат в розмірах визначених органом Пенсійного фонду України. Підставою для відшкодування вказаних сум є розрахунки цих витрат, який надсилається страхувальнику.
Крім того, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 31.10.2018 у справі №805/473/17-а дійшла висновку, що «органи Пенсійного фонду України мають законодавчо визначені повноваження звертатися до суду із такими позовами; відносини, що стали підставою позову виникають незалежно від волі платника внеску; в цих відносинах бере участь орган державної влади; ці відносини здійснюються за методом влади і підпорядкування; метою вступу органу Пенсійного фонду України у ці відносини є публічний інтерес, а саме - забезпечення безперебійного функціонування пенсійної системи України. Пенсійний фонд України є суб`єктом владних повноважень у цій сфері правовідносин, а тому спори, що виникають між учасниками цих відносин, є публічно-правовими, і їх вирішення належить до юрисдикції адміністративних судів.»
Як встановлено судом предметом стягнення у даній справі є відшкодування відповідачем суми фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, яка виникла за грудень 2021 року в розмірі 14 403,23 грн.
При цьому, суд звертає увагу відповідача, що позивачем первино було заявлено до відшкодування суму вказаних витрат в розмірі 28 796,06 грн., яка складається з суми 14 392,83 грн. за листопад 2021 року та суми 14 403,23 грн. за грудень 2021 року, що підтверджується Розрахунком суми боргу фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах , що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів б - "з статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Натомість, відповідачем було сплачено суму 14 392,83 за листопад 2021 року, що підтверджується платіжними дорученням № 4 від 12.01.2022 року на суму 4 000 гривень, платіжним дорученням № 17 від 17.01.2022 року на суму 10 392,83 грн.
Відтак, залишок несплаченої відповідачем суми боргу фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, складає 14 403,23 грн., який виник за грудень 2021 року та є предметом стягнення.
Вказаним спростовується довід відповідача щодо невірно вказаної суми заборгованості, покликаючись на вище перелічені платіжні документи.
При цьому, розмір сум відшкодування фактичних витрат на витрату та доставку пенсій визначений позивачем, не оскаржений відповідачем, а тому є узгодженим та обов`язковим для виконання.
Оскільки, будучи зобов`язаним згідно з п. 6.7 Інструкції № 22-1 та не сплативши у термін до 25 числа щомісячно витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п. 2 Розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пункту "б" - "з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" згідно вказаного Розрахунку, суд дійшов висновку, що сума заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у розмірі 14403,23 грн. підлягає стягненню з відповідача.
Щодо посилання відповідача на неправомірно зазначене позивачем в розрахунку суми боргу досягнення пенсійного віку 60 років, з огляду на рішення Конституційного Суду України від 23.01.2020 р. № 1-р/2020, то суд вказує, що предметом конституційного контролю у справі є стаття 13, частина друга статті 14, пункти „б-„г статті 54 Закону № 1788 зі змінами, внесеними Законом № 213, частина третя статті 42 Закону № 1058 у редакції Закону № 213, абзац третій пункту 2 розділу II „Прикінцеві та перехідні положення Закону № 3668 у редакції Закону № 213, частини третя, четверта статті 141 Закону № 2453 у редакції Закону № 213, пункт 2 розділу III „Прикінцеві положення Закону № 213, які регулюють питання щодо набуття права на пенсію за віком на пільгових умовах, а відтак не стосується предмету спору у справі, а розглядається.
VIII. Висновок суду
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Надавши оцінку усім доказам в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
IX. Розподіл судових витрат
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів таких витрат суб`єкта владних повноважень, тому розподіл судових витрат не здійснюється.
Щодо зауважень відповідача про відсутність доказів сплати позивачем судового збору, то в матеріалах електронної справи наявне платіжне доручення про сплату судового збору.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Херсонській області (73005, м. Херсон, вул. Валентини Крицак, буд. 6, код ЄДРПОУ 21295057) до Херсонського державного підприємства Біологічна фабрика (вул. Адмірала Макарова, буд. 9, м. Херсон, Херсонська обл., 73001, код ЄДРПОУ: 00483027) про стягнення заборгованості задовольнити.
Стягнути з Херсонського державного підприємства Біологічна фабрика на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у сумі 14 403,23 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
СуддяВ.А.Дубровна
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2024 |
Оприлюднено | 26.06.2024 |
Номер документу | 119934221 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні