Справа № 420/33002/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Фермерського господарства «БОРОВОЙ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство «БОРОВОЙ» звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9262989/35403788 від 27 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 06 червня 2023 року, складену Фермерським господарством БОРОВОЙ, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9262990/35403788 від 27 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №2 від 07 червня 2023 року, складену Фермерським господарством БОРОВОЙ в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
3. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області №9262991/35403788 від 27 липня 2023 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 09 червня 2023 року, складену Фермерським господарством БОРОВОЙ в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Фермерське господарство «БОРОВОЙ» (далі за текстом ФГ «БОРОВОЙ») зареєстроване платником податку на додану вартість та здійснює діяльність у сфері вирощування зернових культур. Для можливості здійснювати господарську діяльність позивач має усю необхідну матеріально-технічну базу у вигляді нерухомого (земельні ділянки) та рухомого (транспортні засоби, сільськогосподарські машини) майна.
За результатами здійснення власної господарської діяльності ФГ «БОРОВОЙ» складено та надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 06 червня 2023 року на загальну суму 160 887,94 грн. із ПДВ; №2 від 07 червня 2023 року на загальну суму 175 779,83 грн. із ПДВ; №3 від 09 червня 2023 року на загальну суму 181 559,83 грн. із ПДВ, але їх реєстрацію було зупинено. Підставою зупинення зазначено п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».
На пропозицію контролюючого органу ФГ «БОРОВОЙ» подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, від 24 липня 2023 року №2, до якого додавалися копії документів у кількості 32 одиниць та пояснення.
Однак, не зважаючи на це, відповідачем були прийняті оскаржувані рішення від 27 липня 2023 року №9262989/35403788, №9262990/35403788 та №9262991/35403788.
Не погоджуючись із рішеннями Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Як стверджує позивач, ФГ «БОРОВОЙ» надано всі передбачені законодавством документи, які свідчать про здійснення господарських операцій, що є підставою для складання та реєстрації податкової накладної, у зв`язку з чим контролюючий орган не мав правових підстав для відмови у реєстрації поданих податкових накладних.
Щодо змісту господарської операції, за наслідками якого складені спірні податкові накладні, позивач пояснив наступне.
Між ФГ «БОРОВОЙ» та ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» (код ЄДРПОУ 41541739) було укладено Договір поставки №05/06-23 від 05 червня 2023 року, за яким позивач зобов`язується поставити й передати, а ТОВ «НІКА- ГРЕЙН» зобов`язується оплатити й прийняти сільськогосподарську продукцію - пшениця 2-го класу, урожаю 2022 року, пшениця 3-го класу, урожаю 2022 року, пшениця 4-го класу, урожаю 2022 року, код товару згідно з УКТЗЕД - 1001, насипом.
На виконання договірних зобов`язань, ФГ «БОРОВОЙ» на підставі рахунків-фактур №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року та №3 від 09 червня 2023 року поставлено на адресу ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» визначений у рахунках товар, про що підписані відповідні накладні.
За фактом поставки товару позивачем було складено податкові накладні №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року.
Таким чином, позивач вважає, що належним чином обґрунтував підстави складання спірних податкових накладених.
Натомість, як стверджує позивач, відповідач як контролюючий орган, приймаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з підстав того, що позивач надав копії первинних документів, складених із порушенням законодавства, не довів, що надані документи складені із порушенням законодавства та не зазначив, які саме документи, надані позивачем, були складені із порушенням законодавства.
Таким чином, позивач вважає, що відповідач прийняв невмотивовані рішення, зміст яких не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення, що є підставою їх скасування.
Ухвалою від 04.12.2023 року позов залишено без руху для усунення недоліків позову.
07.12.2023 року представником позивача подано заяву про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 11.12.2023 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
21.02.2024 року до суду надійшов відзив на позовну заяву представника Головного управління ДПС в Одеській області. Згідно поданого відзиву відповідач позов не визнає, просить у задоволенні позову відмовити з таких підстав.
Так, у відзиві відповідач зазначив, що відповідно до п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, серед іншого, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
ФГ «БОРОВОЙ» направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні від 06.06.2023 №1, від 07.06.2023 №2, від 09.06.2023 №3. Згідно Квитанцій №1 за результатами обробки позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, у зв`язку з відповідністю п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Відповідач підтвердив, що на виконання п. 11 Порядку №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
Як зазначено у відзиві, за результатами розгляду наданих документів, контролюючим органом було виявлено неповноту доказової бази щодо господарської операції, а саме: не надано доказів наявності у позивача насіння, яке було засіяно, закупівлю мінеральних добрив, сертифікатів якості. Таким чином, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування доказів та подання податкової накладної. У зв`язку з викладеним Комісією прийняті рішення від 27.07.2023 № №9262989/35403788, 9262990/35403788, 9262991/35403788.
В оскаржуваних рішеннях Комісії було зазначено причину відмови в реєстрації податкових накладних, а саме: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Відповідач у відзиві зазначив, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».
Відтак, прийняті рішення, на переконання відповідача, є законними та обґрунтованими.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні датою їх фактичного подання до ДПС України, відповідач послався на їх передчасність та дискреційність повноважень контролюючого органу.
Інші заяви по суті справи та додаткові докази до суду не надходили.
Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що Фермерське господарство «БОРОВОЙ» (далі за текстом ФГ «БОРОВОЙ»), код ЄДРПОУ 35403788, зареєстроване як юридична особа 29.10.2007 року; перебуває на обліку в ГУ ДПС в Одеській області (Березівська ДПІ) та зареєстроване платником податку на додану вартість (а.с. 113-121).
Основним видом економічної діяльності товариства є: КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
05.06.2023 року між ФГ «БОРОВОЙ» (Постачальник) та ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» (Покупець) укладено Договір поставки №05/06-23, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставити й передати, а Покупець зобов`язується оплатити й прийняти від Постачальник сільськогосподарську продукцію - Пшениця 2-го класу, урожаю 2022 року, Пшениця 3-го класу, урожаю 2022 року, Пшениця 4-го класу, урожаю 2022 року, код товару згідно з УКТЗЕД - 1001, насипом, відповідно до умов цього Договору. Постачальник підтверджує та гарантує, що він є сільськогосподарським підприємством товаровиробником. Кількість товару за контрактом складає 75,00 метричних тон +- 10 %. Загальна вартість товару становить 527500, 00 грн. з ПДВ (а.с. 69-79).
Для виконання зазначеного договору, ФГ «БОРОВОЙ» було направлено на адресу ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» Рахунки-фактури:
№1 від 06 червня 2023 року на загальну суму 160 887,94 грн. із ПДВ;
№2 від 07 червня 2023 року на загальну суму 175 779,93 грн. із ПДВ;
№3 від 09 червня 2023 року на загальну суму 181 559,93 грн. із ПДВ.
Факт передачі та приймання товару засвідчений сторонами Договору поставки №05/06-23 від 05.06.2023 року підписанням товарних накладних.
Поставка товару підтверджується товарно-транспортними накладними №714600 від 05 червня 2023 року, №714601 від 07 червня 2023 року, №714601/2 від 08 червня 2023 року та Реєстром товарно-транспортних накладних.
Стан розрахунків між ФГ «БОРОВОЙ» (Постачальник) та ТОВ «НІКА-ГРЕЙН» (Покупець) відображено в Заключній банківській виписці за період з 01.06.2023 по 30.06.2023 рр. (а.с. 160).
Реалізований товар (пшениця 2022 року врожаю) був вирощений позивачем, оскільки ФГ «БОРОВОЙ» є сільськогосподарським підприємством товаровиробником.
Вказані обставини підтверджуються матеріалами справи.
У зв`язку з поставкою товару, згідно Договору поставки №05/06-23 від 05.06.2023 року, за вищевказаними документами, ФГ «БОРОВОЙ» на виконання вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України складено на користь покупця ТОВ «НІКА-ГРЕЙН», податкові накладні:
№ 1 від 06.06.2023 року за номенклатурою «Пшениця 4-го класу, урожаю 2022 року», код товару згідно з УКТЗЕД 1001, кількість 23,66 т, на загальну суму 160887,94 грн., в т.ч. ПДВ 19758,17 грн. (а.с. 19);
№ 2 від 07.06.2023 року за номенклатурою «Пшениця 4-го класу, урожаю 2022 року», код товару згідно з УКТЗЕД 1001, кількість 25,85 т, на загальну суму 175779,93 грн., в т.ч. ПДВ 21587,01 грн. (а.с. 22);
№ 3 від 09.06.2023 року за номенклатурою «Пшениця 4-го класу, урожаю 2022 року», код товару згідно з УКТЗЕД 1001, кількість 26,7 т, на загальну суму 181559,93 грн., в т.ч. ПДВ 22296,83 грн. (а.с. 25).
Вказані вище податкові накладні ФГ «БОРОВОЙ» направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами обробки податкових накладних ФГ «БОРОВОЙ» отримано з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України Квитанції від 20.06.2023 року, згідно яких податкові накладні №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року доставлені до ДПС України, прийняті, проте їх реєстрація зупинена (а.с. 21, 24, 27).
Згідно Квитанцій, реєстрація податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України з підстав: Обсяг постачання товару/послуги 1001 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З метою подальшої реєстрації податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року, ФГ «БОРОВОЙ» через електронний кабінет направлено до контролюючого органу Повідомлення №2 від 24.07.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатками та поясненнями. Кількість додатків: 32 (а.с. 201).
Разом із Повідомленням №2 від 24.07.2023 року ФГ «БОРОВОЙ» подано окремим документом Пояснення щодо діяльності підприємства та підстав складання податкових накладних, реєстрацію яких зупинено (а.с. 162-163).
За результатами розгляду наданих пояснень і документів, доданих до них, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті рішення:
№9262989/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 06.06.2023 року (а.с. 28-29);
№9262990/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 07.06.2023 року (а.с. 30-31);
№9262991/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.06.2023 року (а.с. 32-33).
Підстави відмови: надання платником податків копій документів, складених/оформлених з порушенням законодавства.
Не погоджуючись із зазначеними рішеннями, вважаючи, що відповідач безпідставно відмовив у реєстрації податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165 у редакції від 20.06.2023, чинній на момент зупинення реєстрації спірних ПН).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Пункт 4 Порядку №1165 визначає, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з п. 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п. 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п. 8 Порядку №1165, платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Згідно з п.10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено судом, реєстрація спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена з підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд зазначає, що Критерії ризиковості здійснення операцій є Додатком №3 до Порядку №1165 (у редакції від 20.06.2023, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій у вказаній редакції передбачено такий критерій:
Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
Відповідно до п. 26 Порядку №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з п. 26 Порядку №1165, комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 за № 1245/34216 ( далі - Порядок № 520, в редакції від 08.03.2023 року, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з п. 2 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Пунктом 4 Порядку №520 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Пункт 9 Порядку № 520 (в редакції, чинній з 08.03.2023) передбачає наступний порядок розгляду контролюючим органом поданих платником податків письмових пояснень та копій документів до зупинених ПН/РК, а саме:
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до п. 10 Порядку № 520, у редакції Наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023, що набрав чинності 08.03.2023, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом, Комісією регіонального рівня прийняті оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року саме з підстави «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства».
Надаючи оцінку правомірності цих рішень, суд виходить з такого.
Щодо дотримання відповідачем вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року.
У квитанції про зупинення контролюючий орган запропонував надати платнику податку пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Під час розгляду справи суд встановив, що з метою подальшої реєстрації (після зупинення) податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року, ФГ «БОРОВОЙ» через електронний кабінет направлено до контролюючого органу Повідомлення №2 від 24.07.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатками та поясненнями. Кількість додатків: 32 (а.с. 201).
Разом із Повідомленням №2 від 24.07.2023 року ФГ «БОРОВОЙ» подано окремим документом Пояснення щодо діяльності підприємства та підстав складання зупинених податкових накладних (а.с. 162-163).
На переконання позивача, обсяг інформації, що містився у вказаних документах, був достатнім для підтвердження підстав формування податкових накладних, адже відповідач не конкретизував, які саме документи необхідно надати платнику податків, та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, щоб реєстрація ПН стала можливою.
Суд погоджується з наведеними доводами позивача.
Відповідач у відзиві підтвердив, що на виконання Порядку №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення з додатками.
Вирішуючи цей спір, суд виходить із того, що можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.
Матеріалами справи підтверджується, що в надісланій позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що не надало позивачу можливості надати відповідачу обсяг підтверджуючих документів.
Контролюючий орган не конкретизував, які саме документи необхідно надати платнику податків, та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, щоб ПН була зареєстрована.
Верховний Суд у постановах від 14.12.2022 у справі № 560/11825/21 (в ЄДРСР №107878016), від 16.02.2023 у справі № 380/7648/22 (в ЄДРСР №109063942) виснував, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Також, у постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 (в ЄДРСР №100789179) Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Аналогічна позиція також висловлена у постанові Верховного Суду від 29.06.2022 у справі 380/5383/21 (в ЄДРСР №105024835).
Щодо обґрунтування підстав прийняття оскаржуваних рішень.
Як вже було зазначено, відповідачем прийнято оскаржувані рішення з підстав надання копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Суд зауважує, що позивачем ФГ «БОРОВОЙ» через електронний кабінет направлено до контролюючого органу Повідомлення №2 від 24.07.2023 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатками та поясненнями. Кількість додатків: 32.
У даному випадку платником податку було надано первинні документи, які, на його думку, підтверджують господарську операцію, так як подання конкретних документів контролюючий орган не вимагав надати.
Щодо наявності матеріально-технічної бази, позивач пояснював, що ФГ «БОРОВОЙ» має у користуванні 255,0854 га орендованої землі. ФГ відповідно до обраних видів діяльності займається вирощуванням сільськогосподарських культур. Так, у 2021-2022 роках господарством було засіяно 157 га пшеницею, 99 га соняшником. Вирощено пшениці - 4710,0 ц, соняшника - 2000,0 ц. Зазначені відомості відображалися у Звіті про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2022 року, Звіті про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.12.2022 року, Звіті про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2022 році. ФГ повністю забезпечено земельними ділянками, нерухомістю, технікою та основними засобами, що необхідні для вирощування насіння сільськогосподарських культур.
Щодо підстав складання зупинених податкових накладних позивач пояснював, що: 05.06.2023 року укладено Договір поставки № 05/06-23, згідно з яким Господарство, як Постачальник, зобов`язувалося продати і передати у власність ТОВ «НІКА ГРЕЙН» (ЄДРПОУ - 41541739), як Покупця, насіння пшениці 4 класу урожаю 2022 року.
06 червня 2023 року виписані рахунок № 1 та накладна № 1 згідно реєстру ціни на 23,66 т.- пшениця 4 класу урожаю 2022 р. на суму 160 887,94 грн., в т. ч. ПДВ 19758 грн. 17 коп. Доставка пшениці 4 класу урожаю 2022 р. здійснювалась згідно Договору оренди транспортних засобів від 21.06.2022 року., Товаротранспортна Накладна № 714600 від 05.06.2023 року.
07 червня 2023 року виписані рахунок № 2 та накладна № 2 згідно реєстру ціни на 25,85 т.- пшениця 4 класу урожаю 2022 р. на суму 175 779,93 грн., в т. ч. ПДВ 21587 грн. 01 коп. Доставка пшениці 4 класу урожаю 2022 р. здійснювалась згідно Договору оренди транспортних засобів від 21.06.2022 року., Товаротранспортна Накладна № 714601 від 07.06.2023 року.
09 червня 2023 року виписані рахунок № 3 та накладна № 3 згідно реєстру ціни на 26,7 т.- пшениця 4 класу урожаю 2022 р. на суму 181 559,93 грн., в т. ч. ПДВ 22296 грн. 83 коп. Доставка пшениці 4 класу урожаю 2022 р. здійснювалась згідно Договору оренди транспортних засобів від 21.06.2022 року., Товаротранспортна Накладна № 714602 від 08.06.2023 року.
Кошти від реалізації продукції поступили на рахунок продавця в сумі 128710,35 грн. -08.06.2023р., 140623,94 грн. - 09.06.2023 р„ 145247,94 грн. -12.06.2023 р. Виписка надається.
Згідно звіту 29-СГ було зібрано 471 т. пшениці. У 2022 році було реалізовано 29.12.2022 р. - 26,9 т., 31.12.2022 р. - 28,68 т. Податкові накладні по даних продажах зареєстровано своєчасно в ЄРПН . Залишок на 1 січня 2023 року склав 415,42 т.
Також позивач пояснював, що ФГ з метою вирощування сільськогосподарських культур закуповує насіння, засіває орендовані та власні земельні ділянки, з метою обробки засіяних земельних ділянок купує та орендує потрібну для цього сільськогосподарську техніку та знаряддя, закуповує добрива, гербіциди, засоби захисту рослин та пальне для заправки техніки, яка використовується для здійснення діяльності з вирощування цієї культури. Усі податкові накладні по придбанню зазначених вище товарів у постачальників (продавців) - зареєстровані в ЄРПН.
Судом досліджено надані копії первинних документів та пояснення позивача, з яких встановлено, що вони є належно оформленими, містять всі необхідні реквізити, підписані уповноваженими особами, то ж вважати їх неналежними доказами відсутні підстави. Доказів зворотного відповідачами суду не надано.
Разом з тим, не зважаючи на надані пояснення та додані документи, що підтверджують наведені у поясненнях факти, контролюючий орган відмовив у реєстрації податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року, обмежившись в оскаржуваних рішеннях лише посиланням на надання платником податку документів, складених із порушенням законодавства.
Водночас, відповідач жодним чином не конкретизував у спірному рішенні, які з поданих ФГ «БОРОВОЙ» копій документів складені/оформлені із порушенням законодавства, та у чому полягають ці порушення.
У графі Додаткова інформація (зазначити конкретні документи) відповідач зазначив загальну фразу: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Отже, зміст спірних рішень не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийнято оскаржувані позивачем рішення.
Лише у відзиві відповідач зазначив, що за результатами розгляду наданих документів, контролюючим органом було виявлено неповноту доказової бази щодо господарської операції, а саме: не надано доказів наявності у позивача насіння, яке було засіяно, закупівлю мінеральних добрив, сертифікатів якості.
Проте, суд відхиляє наведені обґрунтування відповідача, оскільки як квитанції про зупинення реєстрації, так і спірні рішення, не містять посилання та вимоги про необхідність надання та ненадання позивачем зазначених документів.
Крім того, зазначені відповідачем у відзиві обставини згідно наведеного вище пункту 10 Порядку № 520 є іншою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, аніж та, що вказана відповідачем у спірних рішеннях. Тому твердження у відзиві про ненадання певних доказів, як обґрунтування правомірності рішення про відмову реєстрації податкових накладних №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року, є безпідставним, таким, що суперечить змісту оскаржуваних рішень.
Окрім того, суд звертає увагу, що ухвалюючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно питання правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Дана позиція викладена у постановах Верховного Суду від 07.12.2022 у справі № 500/2237/20, від 16.09.2022 у справі № 380/7736/21, від 16 лютого 2023 року по справі №380/7648/22.
Отже, всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.
З огляду на вказане вище, суд доходить висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9262989/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 06.06.2023 року, №9262990/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 07.06.2023 року, №9262991/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.06.2023 року слід визнати протиправними та скасувати.
Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.
Згідно частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
У цьому випадку, зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні датою їх фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 11.06.2019 у справі №480/4038/18 та від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18.
Зважаючи на те, що судом встановлено протиправність рішень Комісії Головного управління ДПС України в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації спірних податкових накладних, то, відповідно, слід зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні №1 від 06 червня 2023 року, №2 від 07 червня 2023 року, №3 від 09 червня 2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як встановлено судом, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 8052,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією від 21.11.2023 року №913 (а.с. 16).
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу підтверджені судові витрати зі сплати судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - ГУ ДПС в Одеській області, у складі якого утворено Комісію, що прийняла оскаржувані рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 139, 241-246, 262 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Фермерського господарства «БОРОВОЙ» (адреса: вул. Миру, 17, с. Веселинівка, Березівський район, Одеська область, 67314, код ЄДРПОУ 35403788) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9262989/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 06.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Фермерським господарством «БОРОВОЙ» податкову накладну № 1 від 06.06.2023 року датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9262990/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 07.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Фермерським господарством «БОРОВОЙ» податкову накладну № 2 від 07.06.2023 року датою її подання на реєстрацію.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9262991/35403788 від 27 липня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.06.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Фермерським господарством «БОРОВОЙ» податкову накладну № 3 від 09.06.2023 року датою її подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Фермерського господарства «БОРОВОЙ» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8052 грн. (вісім тисяч п`ятдесят дві гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2024 |
Оприлюднено | 26.06.2024 |
Номер документу | 119934398 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні