Справа № 560/6080/24
РІШЕННЯ
іменем України
24 червня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом від 22.04.2024 Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області, в якому просить: 1) визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації в особі відділу з питань обслуговування громадян, призначення та виплати державних допомог, соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю (м.Дунаївці) щодо припинення виплати сім`ї - ОСОБА_1 з 01.03.2024 державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї строком на шість місяців; 2) визнати протиправним та скасувати рішення №3 Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації в особі відділу з питань обслуговування громадян, призначення таї виплати державних допомог, соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю (м.Дунаївці) про відмову в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї ОСОБА_1 від 26.02.2024; 3) зобов`язати Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації в особі відділу з питань обслуговування громадян, призначення та виплати державних допомог, соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю (м.Дунаївці) нарахувати та виплатити сім`ї ОСОБА_1 з 01.01.2024 державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім`ї.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що відповідач протиправно припинив виплату сім`ї ОСОБА_1 з 01.03.2024 державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї строком на шість місяців. Зазначає, що у поданих деклараціях про доходи і майновий стан за 2022-2024 роки помилково зазначила наявність тільки житлової площі двох домоволодінь: будинку АДРЕСА_1 площею 73,9 м.кв., вказавши житлову площу 40,9 м.кв. та будинку АДРЕСА_2 , загальною площею 77,0 м.кв., вказавши житлову - 43.4 м.кв. Про наявність третього будинку, а саме по АДРЕСА_3 . площею 47,0 м.кв. в с.Пільний Мукарів не нічого не вказувала, оскільки він був напіврозвалений, не придатний для використання за цільовим призначенням і фактично його площа не могла бути вказана в декларації як така, що впливала на майновий стан сім`ї.
Відповідно до ухвали від 27.05.2024, суд відкрив спрощене провадження без повідомлення учасників справи та витребував докази.
10.06.2024 до суду поступив відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначає, що у деклараціях про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги поданих ОСОБА_1 , від 14.02.2022, 05.01.2023, 03.07.2023, 19.01.2024 виявлено недостовірні та приховані відомості у «Розділ III. Відомості про житлові приміщення, що перебувають у власності або володінні членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні / будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», в якому Позивач невірно вказала загальну житлову площу будинків, а саме за адресою: АДРЕСА_4 - зазначивши загальну площу 43,4 кв. м., а не 77 кв.м. та АДРЕСА_1 - зазначивши загальну площу 40,9 кв. м., а не 73,9 кв.м., та не вказала третій будинок, який перебуває у власності сім`ї, а саме житловий будинок за адресою АДРЕСА_3 загальною площею 47 кв.м. В результаті проведеної перевірки особової справи № 606821 ОСОБА_1 управлінням соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області прийнято Рішення від 26.02.2024 № 3 про повернення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за період з 01.02.2022 по 31.12.2023 у сумі 237819,45 грн.
З`ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.
Позивач з 01.02.2022 по 29.02.2024 отримувала державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям, і ця допомога призначалася відповідачем на підставі заяв ОСОБА_1 про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг від 14.02.2022, 05.01.2023, 03.07.2023 та 19.01.2024.
Також, до вказаних заяв позивачем були подані декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 14.02.2022, 05.01.2023, та від 19.01.2024.
В деклараціях від 14.02.2022, від 05.01.2023 та від 19.01.2024 в розділі ІІІ позивачем зазначено про наявність житлових приміщень площею 40,9 кв.м. та 43,4 кв.м.
В результаті проведеної перевірки особової справи № 606821 ОСОБА_1 управлінням соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області прийнято Рішення від 26.02.2024 № 3 про повернення надміру виплачених коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям за період з 01.02.2022 по 31.12.2023 у сумі 237819,45 грн.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї.
Право на державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям має малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім`ї, постійно проживають на території України, а також інші малозабезпечені сім`ї у випадках, встановлених законом.
Порядок призначення, умови виплати та підстави для припинення виплати державної соціальної допомоги, перелік документів, необхідних для призначення допомоги згідно із Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", встановлюються Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» (далі Порядок №250) та Порядком обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632 (далі Порядок 632).
Згідно приписів абз. 1 п.п. пункту 10 Порядку № 250, державна соціальна допомога не призначається, якщо: у власності малозабезпеченої сім`ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване в населених пунктах, зазначених у переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженому наказом Мінреінтеграції від 22 грудня 2022 р. № 309 (далі - перелік територій) (крім тих, які розташовані на територіях можливих бойових дій, а також тих, щодо яких зазначено дату припинення окупації), або житла, знищеного/непридатного для проживання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, або з інших причин за наявності відповідної інформації у Державному реєстрі майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, або за умови подання документального підтвердження від органів місцевого самоврядування факту знищення/пошкодження житлового приміщення (квартири, будинку), а також житла, отриманого дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, особою з їх числа за рахунок державного чи місцевого бюджету; житлових приміщень у гуртожитках; житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності; житла, на яке оформлено право на спадщину, за умови, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності, зокрема на яке оформлено право на спадщину, не здається в оренду, що підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи.
При цьому, абзацом 4 п.п. 4 п. 10 Порядку № 250 встановлено, що державна соціальна допомога призначається у разі, коли малозабезпечена багатодітна сім`я виховує трьох і більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років) та у її власності є друга квартира (будинок), за винятком житла, зазначеного у підпункті 3 цього пункту, за умови, що загальна площа такого житла не перевищує 13,65 кв. метра на одного члена сім`ї та додатково 35,22 кв. метра на сім`ю.
Відповіддю № 656028 від 23.06.2024, 12:55:33 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стверджено, що ОСОБА_1 має право власності на житловий будинок загальною площею 77 м. кв. Відомості про документи-підстави права власності: договір купівлі-продажу від 12.08.2020.
Відповіддю № 656024 від 23.06.2024, 12:44:58 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стверджено, що ОСОБА_2 має право власності на житловий будинок загальною площею 73.9 м. кв. Відомості про документи-підстави права власності: договір купівлі-продажу від 17.03.2015.
Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №367932695 від 29.02.2024 ОСОБА_2 має право власності на житловий будинок загальною площею 47,0 м. кв. Дата, час державної реєстрації: 21.02.2019, 15:58:45.
Тобто, загальна площа житла складає 197,9 м. кв. (73,9 + 47,0 + 77,0), що не відповідає вимогам абзацу 4 п.п. 4 п. 10 Порядку № 250, адже перевищує дозволену площу на 26,18 м. кв. (13,65 м. кв. на особу х 10 осіб = 136,5 м. кв. + 35,22 м. кв. на сім`ю = 171,72 житлова норма сім`ї ОСОБА_1 для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям).
Відповідно до пункту 25 Порядку № 250, якщо малозабезпеченою сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
З врахуванням встановленого, суд робить висновок, що відповідачем правомірно винесено Рішення від 26.02.2024 № 3 з підстав того, що у власності сім`ї є в наявності другий будинок та загальна площа такого житла перевищує 13,65 кв. метра на одного члена сім`ї та додатково 35,22 кв. метра на сім`ю.
За таких обставин, суд вважає заявлені позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
З врахуванням положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат - відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 від 22.04.2024 залишити без задоволення.
Судові витрати, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, відсутні.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 24 червня 2024 року
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_5 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління соціального захисту населення Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області (вул. Смирнова, буд. 53,с. Довжок, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область,32343 , код ЄДРПОУ - 03198439)
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2024 |
Оприлюднено | 26.06.2024 |
Номер документу | 119936261 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них сімей із дітьми |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні