Справа № 461/4556/24
Провадження № 1-кс/461/3469/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.06.2024 року слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , секретар ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_5 про надання дозволу на арешт майна, -
в с т а н о в и в :
слідчий відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_6 звернулася до слідчого судді з клопотанням у кримінальному провадженні №12023141360001620 від 08.06.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, погодженим прокурором Львівської обласної прокуратури ОСОБА_7 , про накладення арешту на земельну ділянку із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А з забороною проведення будь-якій фізичній чи юридичній особі, відчужувати, розпоряджатися об`єктом нерухомого майна (земельною ділянкою), виконувати будь-які земельні, будівельні роботи, зокрема монтажні, демонтажні, реконструкцію, риштувальні, перепланування, перебудову тощо, чи вчиняти інші дії на земельній ділянці із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А , яка на праві приватної власності належить ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» (ЄДРПОУ 37741752), із забороною розпоряджатися будь-яким чином цим майном.
Подане клопотання мотивує тим, що з метою перешкоджання подальшого здійснення руйнівного впливу пам`ятки архітектури місцевого значення на вул. Героїв Майдану, 15 у м. Львові та пам`яток архітектури місцевого значення на вул. М. Глінки, 10 та 12 у м. Львові внаслідок проведення будівельних робіт на об`єкті, недопущення його відчуження третім особам, з метою збереження речового доказу, виникла необхідність у накладенні арешту на земельну ділянку із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А з забороною проведення будь-якій фізичній чи юридичній особі, відчужувати, розпоряджатися об`єктом нерухомого майна, виконувати будь-які земельні, будівельні роботи, зокрема монтажні, демонтажні, реконструкцію, риштувальні, перепланування, перебудову тощо, чи вчиняти інші дії на земельній ділянці із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А .
Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні вимоги клопотання підтримав з підстав, викладених у ньому.
Представник ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» - адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні клопотання заперечив, оскільки вважає, що відомості про криміналне правопорушення внесено до ЄРДР за ознаками за ч.1 ст.364 КК України щодо посадових осіб ІДАБК у Львівькій області, які зловживали своїм посадовим становишем при оформлення містобудівних умов та обмежень. Відтак, власники земельної ділянки не мають правового відношення до вказаного складу кримінального правопорушення.
Дослідивши та перевіривши клопотання та долучені до нього матеріали, слідчий суддя прийшов до наступних висновків.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням ГУНП у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023141360001620 від 08.06.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.
Як вбачається із матеріалів кримінального провадження, підставою для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань слугувала заява ОСОБА_8 , яка надійшла на адресу Львівської обласної прокуратури м. Львова, про вчинення кримінального правопорушення та вжиття заходів представницького характеру щодо поновлення порушених правил, відповідно до якої встановлено, що 15 березня 2023 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Львівської міської ради було видано дозвіл на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану 17-А у м. Львові ЛВО 12230313861 на підставі містобудівних умов та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво ТзОВ «Холдинг емоцій»!Фест» багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові, яке затверджено рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради № 675 від 09 серпня 2021 року. Вказані містобудівні умови і обмеження передбачають будівництво багатоквартирного житлового будинку на земельній ділянці площею 0,0370 кадастровий номер 4610136600:07:001:0026, що розміщена на вул. Героїв Майдану 17-А . Вказана ділянка знаходиться в межах історичних ареалів, зоні регулювання забудови, зоні охоронюваного ландшафту та ін., про що зокрема вказано у самих містобудівних умовах та обмеженнях. Отже будівництво на вказаній земельній ділянці повинно відбуватись із дотриманням спеціальних пам`яткоохоронних норм. Такими нормами зокрема є Конституція України, Закон України «Про охорону культурної спадщини», Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», та Державні будівельні норми, а саме ДБН Б. 2.2.2- 12:2019 (розділ 13 території історичної забудови, пам`яток та об`єктів культурної спадщини.)
Відповідно до ч.3 ст.54 Конституції України культурна спадщина охороняється законом. Відповідно до ст.66 Конституції України кожен зобов`язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки. Крім того, ст.66 Конституції України передбачено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. Відповідно мій охоронюваний законом інтерес полягає у збереженні культурної спадщини, що полягає у неуклінному дотриманні пам`яткоохоронного законодавства.
Конституційний суд України у своєму рішенні у справі №1-10/2004 від 1 грудня 2004 року №18-рп/2004 вказав, що поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв`язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Частинами четвертою, п`ятою статті 54 Конституції України встановлено, що культурна спадщина охороняється законом. Держава забезпечує збереження історичних пам`яток та інших об`єктів, що становлять культурну цінність, вживає заходів для повернення в Україну культурних цінностей народу, які знаходяться за її межами. Конституція України також закріплює за кожним обов`язок не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки (стаття 66).
Відповідно ч.4 ст. 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини» на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.
Відповідно до ч.3 ст.372 Закону України «Про охорону культурної спадщини» проведенню містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні передує інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Рекомендації Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО щодо проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні є обов`язковими для виконання при проведенні таких робіт.
Органом охорони культурної спадщини у м. Львові є Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради.
Отже вимога закону про отримання дозволу органу охорони культурної спадщини на містобудівні перетворення та забудову ділянки дотримано не було.
Нормами ч. 5 статті 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що до незначних наслідків (СС1) не можуть бути віднесені об`єкти: нове будівництво яких здійснюється в охоронній зоні пам`яток культурної спадщини національного та місцевого значення (розміри охоронної зони не можуть бути менші за два горизонтальні або два вертикальні розміри пам`ятки).
Згідно норм Порядку обліку об`єктів культурної спадщини, затвердженого Наказом Міністерства культури України № 158 від 11.03.2013 року, територією пам`ятки є земельна ділянка, на якій розташована пам`ятка і яка пов`язана з нею історично і функціонально та забезпечує її збереження і функціонування як об`єкта культурної спадщини (викопіювання додається).
Крім того, при здійсненні містобудівних перетворень необхідно заздалегідь інформувати Комітет всесвітньої спадщини ЮНЕСКО та отримувати рекомендації, які є обов`язковими до виконання. Отже вимога ч.3 ст.372 Закону України «Про охорону культурної спадщини» також виконана не була.
Відповідно до п.8 ч.5 ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження повинні містити планувальні обмеження, зокрема серед іншого охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання. В порушення цієї норми оскаржувані Містобудівні умови та обмеження містять лише цитування вказаної норми Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», але не містять самі охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару.
Отже вимога Закону щодо зазначення охоронних зон пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару не виконано.
Згідно вказаних норм ДБН планування і забудова територій здійснюється при дотриманні затверджених належним чином меж та режимів використання територій пам`яток культурної спадщини, зон охорони пам`яток культурної спадщини, режимів використання та регулювання забудови історичних ареалів населених місць, а також об`єктів всесвітньої спадщини, їх буферних зон, планів організації територій історико-культурних заповідників та історико-культурних заповідних територій, правового режиму охоронюваних археологічних територій, які встановлюються з метою захисту автентичності і цілісності пам`яток культурної спадщини, історично цінних архітектурно-містобудівних якостей традиційного характеру середовища, контекстного середовища навколо окремих пам`яток, їх комплексів (ансамблів), історико-культурних заповідників, історико-культурних заповідних територій, музеїв просто неба, меморіальних музеїв-садиб, відповідно до особливостей використання земель історико-культурного призначення, визначених законодавством, та ландшафтів, що охороняються.
При намірах здійснення будівництва нової чи реконструкції існуючої споруди на ділянці (ділянках), яка знаходиться поруч (у межах 500 м) із пам`яткою культурної спадщини, до прийняття рішення про відведення земельної ділянки під будівництво нової чи реконструкцію існуючої споруди необхідно в установленому порядку визначити та затвердити межі території цієї пам`ятки (за умови відсутності затвердженої території цієї пам`ятки).
Навколо будинків і споруд - пам`яток культурної спадщини (архітектури та містобудування) - у разі відсутності розроблених та затверджених в установленому порядку зон охорони в межах відстані, що дорівнює подвійній висоті цих пам`яток, але у будь-якому разі - не менше 50 м, при проектуванні нових будівель і споруд або надбудові (реконструкції) існуючих необхідно зберігати цінне історичне розпланування і традиційний характер забудови населених пунктів, цінний природний ландшафт та об`єкти природно-заповідного фонду, оглядові точки і зони, звідки розкриваються види на пам`ятки та їх комплекси. При цьому відстань від кожної новобудови до пам`ятки повинна бути не меншою ніж збільшений удвічі максимум з висот самої пам`ятки та даної новобудови.
В ході проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, проведено допит у процесуальному статусі свідка - ОСОБА_8 , за результатами якого, останній підтвердив викладене у поданій заяві, крім цього, ОСОБА_8 повідомив, що звертався із адвокатським запитом до Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради з даного приводу, на який отримав відповідь про те, що управління охорони історичного середовища не погоджувало проект містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво ТзОВ «Холдинг емоцій «!Фест» багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові. Погодження Міністерства культури та інформаційної політики України також отримано не було ні при отриманні містобудівних умов та обмежень ні при отриманні дозволу на будівництво.
До матеріалів кримінального провадження, долучено відповідь на запит скерований у порядку ст. 93 КПК України від Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації, відповідно до якої встановлено, що земельна ділянка площею 0,037 га (кадастровий номер 4610136600:07:001:0026) на вул. Героїв Майдану, 17-А знаходиться в межах історичного ареалу м. Львова (рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 22.10.2021 №924 «Про погодження меж історичного ареалу м. Львова»). Замовник будівництва ТзОВ «Холдинг емоцій «!Фест» розпочав будівництво об`єкта «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові » без отриманого погодження органу охорони культурної спадщини у Львівській області.
У зв`язку із чим, облдержадміністрацією скеровано лист до управління охорони історичного середовища Львівської міської ради з проханням забезпечити видання припису забудовнику відповідно до пункту 9 частини 2 статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» для усунення ТзОВ «Холдинг емоцій «!Фест» порушень пункту 9 частини 1 статті 6 та пункту 14 частини 2 статті 5 Закону України «Про охорону культурної спадщини» до Державної інспекції архітектури та містобудування України з проханням скасувати дозвіл від 15.03.2023 №ЛВ012230313861 з метою зупинення будівельних робіт і усунення забудовником порушень в частині пам`яткоохоронного законодавства.
Крім цього, до матеріалів кримінального провадження, долучено відповідь на запит скерований у порядку ст. 93 КПК України з Міністерства культури та інформаційної політики України (далі МКІП), відповідно до якого встановлено, що МКІП не надавало погодження програм та проектів на об`єкт будівництва «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ».
Також, відповідно до викладеного у відповіді МКІП з`ясовано, що листом від 25.07.2023 (вхідний реєстраційний номер МКІП від 01.08.2023 №649/11-23) ТзОВ "Холдинг емоцій "!Фест" направило до МКІП проектну документацію «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ».
У зв`язку з набуттям чинності постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2022 року №722 «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану», погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам`ятках національного значення, їх територіях, в історико-культурних заповідниках, на історико-культурних заповідних територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об`єктах культурної спадщини здійснюється Міністерством виключно через Єдину державну електронну систему у сфері будівництва (ЄДЕССБ).
3 огляду на те, що зазначена проектна документація не була направлена через ЄДЕССБ, МКІП повернуло без розгляду зазначену проектну документацію на доопрацювання, і розгляне її після подання у встановленому Законом порядку, про що ТзОВ "Холдинг "!Фест" було проінформовано листом від 14.09.2023 №06/35/7944-23.
Також встановлено, що заплановані містобудівні перетворення «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові » відбудуться в межах буферної зони об`єкта всесвітньої спадщини ЮНЕСКО «Львів. Ансамбль історичного центру», визначеної рішенням 38-ї сесії Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО 32 СОМ 8В.69 у 2008 році.
Відповідно до статті 37-2 Закону України «Про охорону культурної спадщини» проведенню містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні передує інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Отже інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО про наміри містобудівних перетворень «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові » є обов?язковим.
Інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО здійснюється відповідно до Порядку інформування Міжурядового комітету з охорони всесвітньої культурної і природної спадщини про наміри здійснити містобудівні перетворення на території об?єкта культурної спадщини, включеного до Списку всесвітньої спадщини, та/або в межах його буферної зони, затвердженому наказом Міністерства культури України від 20.04.2018 №345 зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 06 липня 2018 за №786/32238 (далі - Порядок).
Відповідно до Порядку, для забезпечення інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО містобудівних перетворень замовник подає до Мінкультури інформацію у чотирьох примірниках, два з яких складено українською мовою, два - англійською або французькою мовою, в письмовій формі та на електронних носіях.
Рекомендації Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО щодо проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні є обов`язковими для виконання при проведенні таких робіт.
Інформація щодо інформування ЮНЕСКО про наміри забудови зазначеної ділянки відповідно до перевірки електронної бази даних документообігу МКІП не виявлена. Відповідно, вимоги ч.3 статті 372 Закону України «Про охорону культурної спадщини» щодо інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО про наміри містобудівних перетворень «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові » не дотримані.
В ході проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, до матеріалів кримінального провадження долучено копії висновка експерта №963 від 06.06.2022 за результатами проведення будівельно-технічної експертизи, за заявою адвоката ОСОБА_8 , у якому експертом Львівського НДІСЕ було встановлено, що земельна ділянка 4610136600:07:001:0026 по вул. Героїв Майдану, 17А, у м. Львові знаходиться в межах 50 метрів від пам`ятки архітектури місцевого значення на вул. М. Глінки 15 у м. Львові та пам`яток місцевого значення на вул. М. Глінки 10 та 12. Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17А, у м. Львові затвердженні Рішенням ЛМР від 09.08.2021 №675 не відповідають вимогам п.13.1.14 ДБН А.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» в частинні відстані об`єкта будівництва до пам`яток архітектури місцевого значення на вул. Героїв Майдану, 17А, у м. Львові та на вул. М. Глінки 10 та 12.
Також до матеріалів кримінального провадження долучено копії висновка експерта №07/24 від 06.03.2024 за результатами проведеної будівельно-технічної експертизи за заявою адвоката ОСОБА_10 , у якому експертом судового експертно-розрахункового бюро ТзОВ «С Е Р Б», було встановлено, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на земельній ділянці з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026 по вул. Героїв Майдану, 17А, у м. Львові , які затверджені рішенням Виконавчого комітету ЛМР №675 від 09.08.2021 відповідають вимогам нормативних актів в галузі будівництва, а саме п.13.1.4 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» в частині відстані об`єкта будівництва до пам`яток архітектури місцевого значення на вул. Героїв Майдану, 15 у м. Львові та на вул. Галицької Армії (колишня назва вул. М. Глінки), 10 і 12 у м. Львові.
У зв`язку із вищенаведеним, наявні обґрунтовані підстави вважати, що службовими особами Львівської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, було видано дозвільні документи на проведення будівництва ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» на території ділянки, яка розташована в межах історичного ареалу, житлового комплексу за адресою: м. Львів, вул. Героїв Майдану, 17А , чим порушили норми діючого містобудівного законодавства України.
Крім цього, за результатами опрацювання матеріалів, надісланих листом Львівської обласної військової адміністрації від 29.05.2023 №5/5-4972/0/2-23/7-16, зокрема акта візуального обстеження від 26.05.2023 земельної ділянки по вул. Героїв Майдану,17-А у м. Львові , Міністерством культури та інформаційної політики України замовнику - ТОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ «ФЕСТ» та підряднику - ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» - надіслано приписи від 08.06.2023 №11/56/23 та №10/56/23 відповідно про припинення проведення будь-яких будівельних робіт на об`єкті «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ».
Вищезазначені приписи було отримано ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» - 21.06.2023, ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» - 29.06.2023, однак письмові пояснення до приписів МКІП не отримувало, окрім цього, встановлено, що всупереч винесеним приписав, замовник продовжує проведення будівельних робіт вказаного об`єкта будівництва.
Відповідно до частини другої статті 30 Закону приписи органів охорони культурної спадщини є обов?язковими для виконання всіма юридичними та фізичними особами.
10.08.2023 слідчим СВ Львівського РУП №1 ГУНП у Львівській області, проведено огляд земельної ділянки з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А , за результатами якого, було зафіксовано, що у вказаному місці здійснюються будівельні роботи.
Крім цього, 22.03.2024 слідчим СУ ГУНП у Львівській області, за участі спеціалістів, проведено повторно огляд земельної ділянки з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А , за результатами якого, було встановлено, що на вказаній земельній ділянці розміщено чотирьох-поверховий об`єкт незавершеного будівництва, на території земельної ділянки, наявні будівельні матеріали та будівельні відходи, риштування та інше. Також, під час огляду, представник ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» - ОСОБА_4 повідомив, що будівельні роботи продовжують виконувати на вказаному місці.
Згідно з витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно вбачається, що земельна ділянка із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А , має цільове призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, а власником являється ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» (ЄДРПОУ 37741752) з 2019року, придбавши ділянку, яка перебувала у приватній власності фізичної особи.
Зазначене нерухоме майно земельна ділянка із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., на даний час визнане речовим доказом у кримінальному провадженні відповідно до ст. 98 КПК України.
15.04.2024 слідчий, за погодженням з прокурором, звернувся до слідчого судді Галицького районного суду м. Львова з клопотанням про накладення арешту на нерухоме майно земельну ділянку із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А з метою збереженні речового доказу та забороною проведення будь-якій фізичній чи юридичній особі, відчужувати, розпоряджатися об`єктом нерухомого майна, виконувати будь-які земельні, будівельні роботи, зокрема монтажні, демонтажні, реконструкцію, риштувальні, перепланування, перебудову тощо, чи вчиняти інші дії на земельній ділянці із присвоєним кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А , яка на праві приватної власності належить ТзОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ»!ФЕСТ» (ЄДРПОУ 37741752), із забороною розпоряджатися будь-яким чином цим майном.
17.04.2024 слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_11 , за результатами розгляду вказаного вище клопотання, постановила ухвалу про відмову в його задоволенні.
14.05.2024 прокурор Львівської обласної прокуратури ОСОБА_3 , звернувся із апеляційного скаргою до Львівського апеляційного суду, на ухвалу слідчого судді Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_11 , у якій просить ухвалу слідчого судді від 17.04.2024 - скасувати та постановити нову ухвалу, якою задовільнити клопотання слідчого.
За результатами розгляду поданої скарги прокурора, судді Львівського апеляційного суду постановили - апеляційну скаргу прокурора Львівської обласної прокуратури ОСОБА_3 задовільнити частково, ухвалу слідчого судді Галицького районного суду м. Львова від 17.04.2024 скасувати, постановити нову ухвалу, якою клопотання про накладення арешту на земельну ділянку площею 0,037 га., що знаходиться за адресою: м.Львів, вул. Героїв Майдану 17А , повернути слідчому для оформлення з дотриманням вимог ст. 171 КПК України, встановивши строк 72 години з моменту отримання клопотання.
03 червня 2024 року Галицьким районним судом м. Львова, повернуто, а слідчим отримано о 16:00 год. 03.06.2024 клопотання слідчому СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_5 , про арешт майна від 15.04.2024 для його оформлення з дотриманням вимогам ст. 171 КПК України та з встановленням строку сімдесят дві години з моменту отримання вказаного клопотання.
Зважаючи на вищенаведене та відповідно до викладеного в ухвалі колегії суддів палати з розгляду кримінальних справ Львівського апеляційного суду, від 14.05.2024, встановлено, що відповідно наказу Міністерства культури та інформаційної політики №14 від 18.01.2021 житловий будинок архітектора Петра Тарновецького (1928-1931 рр), що за адресою: м. Львів, вул. Героїв Майдану 15, Вілла (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 10, Вілла Адольфа Фінкельштайна (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 12 - внесені до Державного реєстру нерухомих пам`яток України та являються пам`ятками архітектури - копії наказів та витягів з реєстру додаються.
Крім цього, в межах вказаного кримінального провадження, від 09.05.2024 слідчим призначено комплексну судову будівельно-технічну та земельно-технічну експертизу. Перед експертами на вирішення поставлено запитання, серед яких, зокрема щодо фактичного порядку користування земельною ділянкою з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026, площею 0,037 га., чи має місце порушення землекористування, меж вказаної земельної ділянки, чи порушено режим використання пам`яток архітектури, зокрема: житловий будинок архітектора Петра Тарновецького (1928-1931 рр), що за адресою: м. Львів, вул. Героїв майдану 15, Вілла (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 10, Вілла Адольфа Фінкельштайна (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 12 , внаслідок здійснення володіння шляхом використання земельної ділянки з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026 ( м. Львів, вул. Героїв майдану, 17А ), чи могла бути заподіяна майнова шкода державі під час здійснення володіння шляхом використання (зведення об`єкта будівництва «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ») земельної ділянки з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026 ( м. Львів, вул. Героїв майдану, 17А ), яка знаходиться в охоронній зоні пам`яток архітектури, зокрема: житловий будинок архітектора Петра Тарновецького (1928-1931 рр), що за адресою: м. Львів, вул. Героїв майдану 15, Вілла (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 10, Вілла Адольфа Фінкельштайна (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 12 , тощо.
Таким чином, на думку слідчого, виникла необхідність дослідження саме впливу (руйнування/пошкодження/зміна) суміжних пам`яток культури, зведених (збудованих) конструкцій (стін/фундаменту) на земельній ділянці з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026 ( м. Львів, вул. Героїв Майдану, 17А ), яка знаходиться в охоронній зоні пам`яток архітектури.
Слідчий зазначає, що отримання висновку експерта за результатами проведеної комплексної судової будівельно-технічної та земельно-технічної експертизи надасть змогу встановити заподіяну шкоду та отримати відомості про вплив будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026 ( м. Львів, вул. Героїв майдану, 17А ) на об`єкти пам`яток культурної спадщини, при цьому продовження будівництва та зміна об`єкту будівництва ускладнить (або й унеможливить) проведення експертизи, встановлення наявності чи відсутності причиннових зв`язків та впливу будівництва на об`єкти культурної спадщини.
Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Арешт може бути накладено на нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права, які перебувають у власності у підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, і перебувають у нього або в інших фізичних, або юридичних осіб, а також які перебувають у власності юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, з метою забезпечення можливої конфіскації майна, спеціальної конфіскації або цивільного позову.
Арешт майна допускається з метою забезпечення:1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Слідчим суддею встановлено, що ТОВ «Холдинг емоцій «!ФЕСТ» здійснює будівельні роботи на підставі Договору підряду № 17/01-23 від 17.01.2023 року, який укладений між ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» та ТОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ «!ФЕСТ.
ТОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ «!ФЕСТ» є законним власником земельної ділянки за адресою: вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові , кадастровий номер 4610136600:07:001:0026.
27.10.2017 року Виконавчим комітетом ЛМР прийнято рішення № 975 «Про розроблення детального плану території у районі вул. Героїв Майдану, вул. М. Глінки».
У п. 3.3.1 рішення № 975 «Про розроблення детального плану території у районі вул. Героїв Майдану, вул. М. Глінки» зазначено про необхідність забезпечення розроблення містобудівної документації відповідно до вимог ДБН Б.1.1-14:2012 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ДЕТАЛЬНОГО ПЛАНУ ТЕРИТОРІЇ».
Вимогами п. 4.1., 5.1.2, 5.1.4., 5.1.5., 5.8. ДБН Б.1.1-14:2012 «СКЛАД ТА ЗМІСТ ДЕТАЛЬНОГО ПЛАНУ ТЕРИТОРІЇ» встановлено необхідність дотримання законодавства у сфері культурної спадщини.
09.07.2021 року Львівська міська рада враховуючи рішення виконавчого комітету від від 27.10.2017 № 975 "Про розроблення детального плану території у районі вул. Героїв Майдану, вул. М. Глінки", враховуючи Матеріали розгляду пропозицій, поданих у рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території в районі вул. Героїв Майдану, вул. М. Глінки у м. Львові, копію витягу з протоколу засідання № 7 архітектурно- містобудівної ради управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування від 14.05.2021 прийняла ухвалу № 1134, якою затвердила детальний план території у районі вул. Героїв Майдану, вул. М. Глінки у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території паном зонування території) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації тотального плану території.
З метою отримання містобудівних умов та обмежень та у відповідності до ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» ТОВ «Холдинг емоцій «!ФЕСТ» отримав містобудівний розрахунок (ескізний проект «Будівництво житлового будинку на 12 квартир по вул. вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові .
Зазначений ескізний проект погоджений на Містобудівній раді ЛMP протоколом засідання №4 від 22 березня 2019 року.
В подальшому рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.08.2021 №675 Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво ТзОВ "Холдинг емоцій "!Фест" багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові» затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А І м. Львові .
Третя особа отримала проектну документацію на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові .
Зазначена проектна документація розроблена ТОВ "ЛЬВІВПРОЕКТ" ЄДРПОУ 40893857.
ДП «Західний ЕТЦ» було видано експертний звіт (позитивний) №02.11.23 від 05.01.2023, за результатами розгляду проектної документації «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ».
Наказом директора ТзОВ «Холдинг емоцій «!ФЕСТ» від 06.01.2023 №06/01-ХЕФ затверджено проектну документацію на «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ».
На підставі вище зазначеного Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Львові надано ТОВ «Холдинг емоцій «!ФЕСТ» дозвіл на виконання будівельних робіт від 15 березня 2023 р № ЛВ012230313861.
У постанові 06 грудня 2023 року у справі №380/4498/20 Верховний суд з питань перегляду рішень Львівського окружного адміністративного суду від 29.08.2022 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14.03.2023 надав висновок про те, що законодавством України чітко визначено послідовність, стадійність та етапність проєктування та будівництва об`єктів, виконання комплексу робіт, пов`язаних із створенням об`єкта архітектури.
Отримання вихідних даних у вигляді містобудівних умов є найпершою стадією забудови територій і створення об`єкта архітектури, передує стадії проєктування, а створення проектної документації для об`єктів будівництва передбачає обов`язкове врахування, у тому числі, таких вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження отримуються саме для проектування об`єкта будівництва, що визначено у абзаці першому частини другої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Тобто містобудівні умови та обмеження не є тотожними проєктній документації. Створення цих документів відбувається за різними процедурами, визначеними законодавством, а їх зміст та призначення у процесі будівництва суттєво відрізняються.
Законом України «Про охорону культурної спадщини» не передбачено обов`язку замовника отримувати погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, для видання йому містобудівних умов та обмежень. Таке погодження стосується саме проєктів містобудівних перетворень, а не вихідних даних, на основі яких ці проєкти розробляються та затверджуються.
Погодження містобудівних умов не передбачається й статтею 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Висновок про те, що Міністерство культури України є органом погодження історико - містобудівного обґрунтування, яке є складовою проектної документації, викладено у постанові Верховного Суду від 14.02.2023 у справі №640/22377/18, що дає підстави стверджувати, що Мінкультури не уповноважене на погодження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
З огляду на це колегія суддів визнає слушними і підтримує доводи Товариства та відповідача стосовно відсутності підстав для скасування оскарженого рішення про видання замовнику містобудівних умов та обмежень у зв`язку з відсутністю погодження цього питання з боку Мінкультури. Відповідно колегія суддів відхиляє аргументи позивачів, Мінкультури та Кабміну стосовно необхідності отримання у спірних правовідносинах такого погодження.
Надаючи оцінку доводам учасників справи стосовно наявності/відсутності у замовника обов`язку проінформувати Комітет всесвітньої спадщини ЮНЕСКО про намір здійснити містобудівні перетворення на території об`єкта всесвітньої спадщини та отримати відповідні рекомендації на стадії надання йому містобудівних умов та обмежень, колегія суддів зазначає таке.
Проаналізувавши вищенаведені норми статті 37-2 Закону України «Про охорону культурної спадщини» та Порядку інформування ЮНЕСКО , які є спеціальними для регулювання спірних у цій справі правовідносин, дійшла висновку про те, що інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО про намір здійснити містобудівні перетворення на території об`єкта всесвітньої спадщини передує проведенню на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, зокрема, містобудівних перетворень, якими охоплюється й нове будівництво.
Верховний Суд акцентує увагу на тому, що Порядок інформування ЮНЕСКО, до якого відсилає частина третя статті 37-2 Закону України «Про охорону культурної спадщини», як і сама ця стаття, закріплюють за замовником обов`язок повідомити Комітет всесвітньої спадщини ЮНЕСКО про намір здійснити містобудівні перетворення на території об`єкта всесвітньої спадщини, отримати рекомендації цього Комітету щодо проєкту такого перетворення, виконати ці рекомендації при проведенні таких робіт.
Варто наголосити й на тому, що норми частини третьої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначають вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про надання містобудівних умов та обмежень. Нормами цієї статті не передбачено подання разом з заявою вищезгаданих рекомендацій Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, як не визначено й обов`язку органу, який за законом уповноважений видавати містобудівні умови та обмеження, перевіряти вказаний замовником намір забудови на відповідність цим рекомендаціям, які, до того ж, не є містобудівною документацією на місцевому рівні.
Аналіз вищевикладених норм законодавства засвідчує, що рішення уповноваженого органу у сфері містобудування про видачу містобудівних умов та обмежень не підлягає погодженню органом управління об`єктом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Тому колегія суддів констатує, що у спірних відносинах у відповідача не виникло передбачених законом підстав для відмови у наданні замовнику містобудівних умов та обмежень у зв`язку з непогодженням таких умов Мінкультури та органом управління об`єктом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, недоданням до заяви про їх видання рекомендацій Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО щодо проєкту запланованого містобудівного перетворення.
Верховний суд у постанові від 02 квітня 2024 року у справі № 380/4885/22 надав висновок щодо містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17А, у м. Львові затвердженні Рішенням ЛМР від 09.08.2021 №675: «Предметом позову у цій справі є рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 19.08.2021 № 675 "Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на нове будівництво ТОВ "ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ "!ФЕСТ" багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові". Відповідно до пункту 8 частини першої статті 1 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки це документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, отримання яких є необхідною умовою для набуття власниками земельних ділянок або землекористувачами права на забудову земельної ділянки. Містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, та є першим етапом легалізації початку проектування та будівництва об`єктів.
Тому невірним є висновок суду апеляційної інстанції про те, що невжиття заходів забезпечення позову у цій справі може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, ефективний захист та поновлення порушених і оспорюваних прав або інтересів позивача, оскільки спір стосується рішення про затвердження містобудівних умов та обмежень для планування об`єкта будівництва, які є лише першим етапом легалізації початку проектування та будівництва об`єктів, та не є дозволом на виконання будівельних робіт (який як встановлено судами не скасовано та не зупинено).
Статтею 41 Конституції України закріплено право кожного володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
У відповідності до ст.1 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Згідно ст.18 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обмеження, дозволені згідно з цією Конвенцією щодо зазначених прав і свобод, не застосовуються для інших цілей ніж ті, для яких вони встановлені.
Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора (ч.3 ст.132 КПК України).
На день розгляду клопотання, у кримінальному провадженні №12023141360001620 від 08.06.2023 за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, у межах якого подано клопотання про арешт майна, жодній особі не повідомлено про підозру у вчиненні злочину, жодну особу не визнано потерпілим.
Відомості про кримінальне правопорушення 08.06.2023 внесено до ЄРДР за ознаками за ч.1 ст.364 КК України щодо посадових осіб ІДАБК у Львівькій області, які зловживали своїм посадовим становишем при оформлення містобудівних умов та обмежень.
Орган досудового розслідування не зазначив у клопотанні та не довів в судовому засіданні підстави, мету та відповідне обгрунтування необідності накладення арншту на майно саме у цьому кримінальному провадженні.
Із досліджених матеріалів кримінального провадження вбачається, що службові особи , які погоджували містобудівні умови і обмеження не встановлені та не допитанні, з врахуванням того, що рішення приймалось колегіальним органом Львівської міської ради.
Відтак, власники земельної ділянки не мають правового відношення до вказаного складу кримінального правопорушення.
Арешт на зельну ділянку накладено з метою забезпечення збереження речових доказів.
Спірна земельна ділянка з 05.10.2016 знаходиться у власності ТОВ «ХОЛДИНГ ЕМОЦІЙ «ФЕСТ», та будь-яких доказів того, що юридична особа має намір чи вчиняє дії по відчуженню земельної ділянки прокурором не надано.
Окрім того, санкція ч.1 ст. 364 КК України не передбачає покарання у виді конфіскації майна.
ТОВ «Холдинг емоцій «!ФЕСТ» не може бути стороною вказаного злочину у силу прямих вимог закону.
Автор клопотання окрім накладення арешту на земельну ділянку, просить суд заборонити виконувати будь-які будівельні, монтажні та інші роботи по вул.Героїв Майдану,17 а в м.Львові .
Однак, слід звернути увагу, що на час початку будівельних робіт ТОВ «Холдинг емоцій»!ФЕСТ» уклав договір підряду №17/о1-23 від 17.01.2023 з ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» на будівництво багатоповерхового будинку на 13 квартир, та мав усі необхідні дозволи на будівництво, які на даний час не скасовані.
Службові особи ТОВ «Холдинг емоцій»!ФЕСТ» та ТОВ «ЛЬВІВПРОЕКТ» не є суб`єктами даного кримінального провадження і щодо них будь-які процесуальні діїї не проводяться.
Досудовим слідством не надано доказів про те, що будівництво ведеться із порушенням будівельних норм та правил, має місце порушення власником правил землекористування, меж вказаної земельної ділянки, чи порушено режим використання пам`яток архітектури.
Суду також не надано доказів щодо заподіяння майнової шкоди державі під час здійснення володіння шляхом використання (зведення об`єкта будівництва «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку на вул. Героїв Майдану, 17-А у м. Львові ») земельної ділянки з кадастровим номером 4610136600:07:001:0026 ( м. Львів, вул. Героїв майдану, 17А ), яка знаходиться в охоронній зоні пам`яток архітектури, зокрема: житловий будинок архітектора Петра Тарновецького (1928-1931 рр), що за адресою: м. Львів, вул. Героїв майдану 15, Вілла (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 10, Вілла Адольфа Фінкельштайна (1930-ті рр.) , що за адресою: м. Львів, вул. Глінки, 12 .
Слідчим лише 09.05.2024 призначено комплексну судову будівельно-технічну та земельно-технічну експертизу з приводу означених питань.
Більше того, слідчим не підтверджено жодними належними та допустимими доказами наявність ризиків, коли незастосування арешту майна може призвести до його зникнення, втрати або пошкодження, а також настання інших наслідків, які можуть перешкодити здійсненню кримінального провадження, в тому числі і відчуження майна.
Щодо збереження слідів вчинення кримінального правопорушення, внесеному до ЄРДР за ч.1 ст.364 КК України щодо посадових осіб ІДАБК у Львівській області, які зловживаючи своїм службовим становищем видали дозвіл на будівництво ЖК по вул.Героїв Майдану,17»а» в м.Львові , то безпосереднім об`єктом такого злочину є встановлений порядок службової діяльності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях.
Речовими доказами (знаряддя вчинення кримінального правопорушення) в цьому випадку може бути технічна, проектна чи організаційна документація, яка слугувала підставою для видачі дозволів на будівництво.
Необгрунтовами є доводи слідства про те, що власники можуть обмежити доступ до земельної ділянки та перешкодити експертам її огляду, оскільки кримінальний процесуальний закон передбачає процедуру огляду речового доказу за ухвалою слідчого судді.
Відтак, слідчим та прокурором не доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який йдеться в клопотанні слідчого, прокурора, а відтак, застосування заходів забезпечення кримінального провадження є недопустимим (ч.3 ст.132 КПК України).
Таким чином, суд дійшов висновку про необґрунтованість поданого клопотання та вважає за необхідне у задоволенні такого відмовити.
Керуючись ст.ст. 131, 132, 167, 170, 172, 173 КПК України, слідчий суддя ,-
у х в а л и в :
у задоволенні клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_5 про надання дозволу на арешт майна - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п?яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 119956986 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні