ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
УХВАЛА
за результатами розгляду заяви кредитора
17 червня 2024 року Справа № 915/747/20
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Давченко Т.М.
за участі секретаря судового засідання Дюльгер І.М.
представники учасників справи в судове засідання не з`явилися
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 44104027)
про визнання кредиторських вимог до боржника у сумі 2827469,85 грн
у справі № 915/742/20 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Днепрострой» (код ЄДРПОУ 30602474), у якій
кредитори:
1) Головне управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 43144729, 54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6; ел.пошта: mk.official@tax.gov.ua);
2) Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005; ел.пошта: dp.official@tax.gov.ua);
банкрут: Товариство з обмеженою відповідальністю "Днепрострой" (код ЄДРПОУ 30602474: вул. Космонавтів, 81/16, м. Миколаїв, 54028);
ліквідатор: арбітражний керуючий Пляка С.В. (а/с 8, м. Миколаїв, 54017; ел.пошта: ІНФОРМАЦІЯ_1 )
встановив:
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
У провадженні Господарського суду Миколаївської області перебуває справа № 915/747/20 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепрострой" (ТОВ "Днепрострой").
Ухвалою від 09.09.2020 судом зокрема відкрито провадження у справі № 915/747/20 про банкрутство ТОВ "Днепрострой", визнано вимоги кредитора - Головного управління ДПС у Миколаївській області на суму 3049277,04 грн., введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника та ін.
Ухвалою від 27.01.2021 зобов`язано розпорядника майна за результатами попереднього засідання внести до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепрострой" визнані судом вимоги, а саме вимоги:
- Головного управління ДПС у Миколаївській області у розмірі 3049277,04 грн. - заборгованість щодо сплати податків і зборів, 42507,00 грн. - витрати на авансування винагороди арбітражного керуючого, 21020,00 грн. - витрати по сплаті судового збору;
- Головного управління ДПС у Дніпропетровській області у розмірі 16495,39 грн. - заборгованість щодо сплати податків і зборів, 4204,00 грн. - витрати по сплаті судового збору.
Постановою суду від 14.09.2021 припинено процедуру розпорядження майном ТОВ "Днепрострой", визнано боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Шибка Олександра Леонідовича (свідоцтво №1118 від 05.06.2013).
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський судом здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі судової влади України. Відповідне повідомлення опубліковане 17.09.2021 на офіційному сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення № 67225.
02.01.2022 на адресу суду надійшла заява Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі ГУ ДПС у Миколаївській області) від 30.12.2022 (вх. № 11/23) про визнання кредиторських вимог до банкрута у сумі 2827469,85 грн (пеня).
Ухвалою від 09.01.2023 судом повідомлено Головне управління ДПС України у Миколаївській області про недоліки заяви про визнання грошових вимог та встановлено заявнику 10-денний строк з дня отримання даної ухвали для усунення недоліків заяви шляхом подання суду письмової заяви про усунення недоліків.
23.01.2023 від Головного управління ДПС України у Миколаївській області до суду надійшла заява, сформована в системі Електронний суд 20.01.2023, про усунення недоліків (вх. № 715/23).
Ухвалою суду від 01.02.2023 вказану заяву прийнято до розгляду та призначено розгляд на 20.03.2023.
У подальшому розгляд заяви неодноразово було відкладено.
Ліквідатором 02.04.2024 подано суду повідомлення № 02-01/111 від 01.04.2024 про розгляд заяви кредитора та визнання кредиторських вимог у повному обсязі з включенням їх до 6 черги.
Інших заяв, клопотань чи заперечень щодо указаних грошових вимог не надійшло.
Учасники справи, належним чином повідомлені про час та місце розгляду заяви (копія ухвали доставлена до Електронного кабінету заявника та ліквідатора), представників до зали суду не скерували, причин неявки суду не повідомили.
Відповідно до ст. 42 Господарського процесуального кодексу України участь в судових засіданнях учасників справи - це право, а не обов`язок, якщо інше не визначено законом.
Явка представників учасників справи у судове засідання, призначене на 12.06.2023, не визнавалась судом обов`язковою, про наявність у сторін доказів, які відсутні у матеріалах справи та без дослідження яких неможливо розглянути дану заяву, суду не повідомлялося.
З урахуванням наведеного, суд вважає за можливе розглянути заяву ГУ ДПС у Миколаївській області у даному судовому засіданні.
Згідно з ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно зі ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до приписів Кодексу України з процедур банкрутства, за результатами розгляду заяв про грошові вимоги господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.
На підставі ст. 233 ГПК України, 17.06.2024 судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали.
Дослідивши матеріали справи та надані суду докази, оцінивши їх відповідно до вимог ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, проаналізувавши фактичні обставини справи згідно з вимогами чинного законодавства, суд встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 КУзПБ конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до абз. 10 ч. 1 ст. 1 КУзПБ кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
Грошове зобов`язання згідно абз. 4 ч. 1 ст. 1 КУзПБ - це зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях. До складу грошових зобов`язань боржника, у тому числі зобов`язань щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду, а також зобов`язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, зобов`язання з виплати авторської винагороди, зобов`язання перед засновниками (учасниками) боржника - юридичної особи, що виникли з такої участі. Склад і розмір грошових зобов`язань, у тому числі розмір заборгованості за передані товари, виконані роботи і надані послуги, сума кредитів з урахуванням відсотків, які зобов`язаний сплатити боржник, визначаються на день подання до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Із заяви кредитора та доданих до неї доказів вбачається, що Головне управління ДПС у Миколаївській області, як відокремлений підрозділ ДПС України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику України, відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" є органом державної влади.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України (далі - ПК України), контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Контролюючі органи, згідно із пп. 19-1.1.2. п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
ТОВ "Днепрострой" є платником податків і зборів та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Миколаївській області.
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст..129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Пунктом 129.3.3 встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Згідно із пунктом 129.1. статті 129 Податкового кодексу України, нарахування пені розпочинається: 129.1.1. при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом; 129.1.2. при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); 129.1.3. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання. 129.1.4. при виявленні контролюючим органом за результатами перевірки заниження податковим агентом податкового зобов`язання при нарахуванні (виплаті) оподатковуваного доходу на користь нерезидентів або інших платників податків та/ або несвоєчасної сплати, несплати (неперерахування) податковим агентом утриманих (нарахованих) податків до або під час виплати оподатковуваного доходу на користь нерезидента або іншого платника податків - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податковим агентом суми податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом; 129.1.5. у випадку несвоєчасного повернення надміру/помилково сплачених платежів, а також несвоєчасного відшкодування сум податку на додану вартість - починаючи з першого дня, наступного за останнім днем граничного строку повернення таких коштів.
Відповідно до підпункту 129.3.3 пункту 129.3 статті 129 ПК України, нарахування пені закінчується з дня запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Згідно пункту 129.4 статті 129 ПК України, на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми заниження податкового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.2 та 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті, нараховується пеня за кожний календарний день заниження податкового зобов`язання, включаючи день настання строку погашення податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми несвоєчасно сплачених та/або несплачених (неперерахованих) податковим агентом визначених податкових зобов`язань відповідно до підпункту 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті контролюючим органом нараховується пеня за кожний календарний день такої несплати (неперерахування), включаючи день погашення податкового зобов`язання, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Пунктом 129.5. ст.. 129 ПК України встановлено, що зазначені в п.п. 129.4 розмір пені застосовується щодо всіх платників та всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Відповідно до частини третьої статті 549 ЦК України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
З матеріалів заяви Головного управління ДПС у Миколаївській області вбачається, що в результаті неналежного виконання покладених законом на платника податків обов`язків, у ТОВ "Днепрострой" наявна непогашена податкова заборгованість/недоїмка у сумі 2827469.85 грн., з яких: податкова заборгованість - 2827469.85 грн (основний платіж - 0.00 грн., штрафні санкції - 0.00 грн., пеня - 2827469.85 грн.), а саме (в розрізі податків та зборів):
Податку на прибуток у сумі 1180179.62 грн. (основний платіж - 0,00 грн., штрафні санкції - 0,00 грн., пеня - 1 180 179.62 грн.):
Податку на додану вартість у сумі 1647469.23 грн. (основний платіж - 0,00 грн., штрафні санкції - 0,00 грн., пеня - 1647469.23 грн.).
На підтвердження заявлених грошових вимог до боржника, кредитором надані копії витягів з інтегрованої картки платника, розгорнутий розрахунок боргу, в результаті дослідження яких судом встановлено, що пеню нараховано відповідно приписам ПК України та КУзПБ, зокрема до відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Днепрострой" та заявлено в межах трирічного строку.
Станом на дату звернення заявника з грошовими вимогами до боржника борг не сплачено та боржником не оспорено.
Відомостей щодо забезпечення вимог кредитора у заяві не наведено.
Отже, грошові вимоги ГУ ДПС у Миколаївській області у загальній сумі 2827469.85 грн., є обґрунтованими та належним чином підтвердженими, виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство, конкурсними та не забезпечені заставою майна боржника, однак, заявлені суду з порушенням строку на подання.
Згідно ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Відповідно до приписів ч. 6 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, за результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів. Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.
З огляду на викладене, судом визнаються грошові вимоги ГУ ДПС у Миколаївській області у загальній сумі 2827469.85 грн.
Разом з тим, кредитором за подання до господарського суду заяви з вимогами до боржника сплачено судовий збір в розмірі 4962 грн згідно платіжних доручень № 417 від 19.04.2021 та № 3300 від 29.12.2021), вказані витрати пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, а тому підлягають відшкодуванню.
Відповідно до приписів ч.1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом.
З урахуванням приписів ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства грошові вимоги ДПС мають задовольнятися наступним чином: 4962,00 грн. (судовий збір) - 1 черга, 2827469.85грн. (пеня) - 6 черга.
Керуючись ст. ст. 2, 45, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Визнати кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 44104027) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепрострой" (код ЄДРПОУ 30602474) у сумі 2827469,85 грн. а також 4962,00 грн. судових витрат із задоволенням у такій черговості: 4962,00 грн. (судовий збір) - 1 черга, 2827469,85грн. (пеня) - 6 черга.
2. Зобов`язати ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепрострой" включити вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Днепрострой" (код ЄДРПОУ 30602474) відповідно до норм Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з дня прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Повний текст ухвали складено та підписано 24.06.2024.
Суддя Т.М. Давченко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 119993183 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Давченко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні