Провадження № 3/537/1223/2024
Справа № 537/3261/24
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25.06.2024 суддя Крюківського районного суду міста Кременчука Полтавської області Дядечко Іван Іванович, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Головного управління ДПС у Полтавській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
за частиною 1 статті 1631 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
встановив:
До Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 5826/12/16-31-04-06-04 від 14.06.2024 року, складений відносно ОСОБА_1 за вчинення останнім адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1631 КУпАП.
Зі змісту протоколу вбачається, що ОСОБА_1 працюючи на посаді керівника ПП «ТРАНЗИТ-СЕРВІС» (ЄДРПОУ 24564184), порушив порядок ведення податкового обліку, а саме несвоєчасно подав податкову декларацію з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 2024 рік, граничний термін подання 20.02.2024, фактично декларація подана 29.04.2024, чим порушив п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України.
Вивчивши зміст вказаного протоколу про адміністративне правопорушення та матеріали, додані до нього, суддя приходить до висновку про необхідність їх повернення до Головного управлінняДПС уПолтавській областідля належного оформлення з таких підстав.
Згідно ч. 2 ст.7КУпАП провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст.245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст.278КУпАП під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення, суддя вирішує питання стосовно того, чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
За приписами ч. 1 ст.256КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Разом з тим, в порушення вимог ст. 256 КУпАП, у про протоколі про адміністративне правопорушення № 5826/12/16-31-04-06-04 від 14.06.2024 року відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 викладено неповно, а саме не встановлено його адресу місця проживання.
Відповідно до вимог ст. 129 Конституції України, ст.11Закону України«Про судоустрійі статуссуддів» розгляд справ про адміністративні правопорушення відбувається в судах відкрито, що гарантує особі, яка притягається до адміністративної відповідальності можливість своєчасно дізнатись про день та час судового засідання.
В силу вимог ст. 277-2КУпАП повістка особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, вручається не пізніш як за три доби до дня розгляду справи в суді, в якій зазначаються дата і місце розгляду справи. Інші особи, які беруть участь у провадженні по справі про адміністративні правопорушення, повідомляються про день розгляду справи в той же строк.
Іншого порядку щодо повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, положеннями КУпАП не передбачено.
Згідно зі ст. 268КУпАП особа, яка притягується до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Оскільки в про протоколі про адміністративне правопорушення № 5826/12/16-31-04-06-04 від 14.06.2024 року та доданих до нього матеріалів, відсутні відомості про місце проживання особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , що позбавляє можливості суддю повідомити останього про день та час судового засідання, а отже суддя не в змозі, у відповідності до ст. ст. 245, 280 КУпАП, повно дослідити всі обставини по справі та об`єктивно встановити наявність або відсутність вини ОСОБА_1 у скоєнні інкримінованого йому адміністративного правопорушення.
Виходячи зі змісту п. 2 ч. 1 ст. 278 КУпАП, суддя виявивши недоліки у протоколі, які перешкоджають чи роблять неможливим об`єктивний розгляд справи, має повернути зі стадії підготовки справи до розгляду усі матеріали органу, який його склав.
Верховним Судом України визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення (п. 24 постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року № 14).
Таким чином, враховуючи вищевикладене, а також те, що суддя позбавлений можливості належним чином повідомити ОСОБА_1 про час, день та місце розгляду адміністративної справи відносно неї, нормами Кодексу Українипро адміністративніправопорушення на суд не покладено обов`язок щодо розшуку осіб, які притягуються до адміністративної відповідальності, враховуючи, що розгляд справи у відсутність особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, порушить передбачене ст.6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод право останньої на справедливий і публічний розгляд справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом та позбавляє суд можливості повно, всебічно і об`єктивно з`ясувати обставини справи та вирішити її в точній відповідності з законом, з метою об`єктивного розгляду протоколу про адміністративне правопорушення, суддя приходить до висновку про необхідність направлення адміністративного матеріалу для виконання вимог чинного законодавства та належного оформлення органу, який його склав.
Керуючись ст.ст. 256, 278 КУпАП, суддя,-
постановив:
Адміністративний матеріал про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене частиною 1 статті 1631 КУпАП повернути для належного оформлення до Головного управління ДПС у Полтавській області.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя І.І. Дядечко
Суд | Крюківський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 119993442 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Крюківський районний суд м.Кременчука
ДЯДЕЧКО І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні