Постанова
від 06.06.2024 по справі 758/14273/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 758/1427323 Головуючий у 1 інстанції: Ікорська Є.С.

Провадження №33/824/2269/2024 Суддя-доповідач: Гаращенко Д.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

6 червня 2024 року м. Київ

Київський апеляційний суд у складі судді колегії по розгляду цивільних справ Гаращенко Д.Р., розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_1 на Постанову Подільського районного суду м. Києва від 19.03.2024 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого директором ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 було визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накладено штраф у розмірі 100 відсотків товару у розмірі 2 878 237 гривень 35 копійок.

Стягнуто на користь держави судовий збір у сумі 605 гривень 60 копійок.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції 29 березня 2024 року ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу.

Просив скасувати постанову суду першої інстанції, провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

В обґрунтування апеляційних вимог зазначив, що зазначений у протоколі про порушення митних правил сертифікат якості від 01.11.2022 № 126101 представник продавця ТОВ Лієпайська спеціальна економічна зона В. Білюка комерційна компанія «EVIJA» передав водіям перевізника одразу після завантаження вантажу придбаного на підставі договору купівлі-продажу укладеного між ТОВ Лієпайська спеціальна економічна зона і ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» на поставку дизельного палива на експорт.

Сертифікат якості ТОВ Лієпайська спеціальна економічна зона В. Білюка комерційна компанія «EVIJA» отримала від компанії SIA RDZ ENERJ (Латвія), яке у подальшому було передано ТОВ «EЙТ РЕСУРС».

Також отриманий сертифікат якості був поданий для оформлення вантажу митним органам Латвії де не виникло жодних питань при оформлені вантажу.

Звертає увагу на те, що особисто ОСОБА_1 зазначеного сертифікату митним органам України не подавав.

Вважає, що при розгляді справи суд першої інстанції порушив норми матеріального та процесуального права, судом не повно з'ясовано обставини справи, не надано належної оцінки наявним в матеріалах справи доказам.

Листами Лієпайська спеціальна економічна зона В. Білюка комерційна компанія «EVIJA» від 02.06.23 було підтверджено, що дизельне паливо яке було поставлено ТОВ «УЙТ РЕСУРС» було отримано від основного Латвійського постачальника RDZ ENERGY SIA разом із сертифікатом якості.

Також судом першої інстанції не було надано належної оцінки поясненням свідків, які здійснювали перевезення вантажу.

Зазначив, що усі товаросупровідні документи по вантажу складались у Латвії.

Сертифікат якості товару було в наявності відправника за довго до того як ТОВ «УЙТ РЕСУРС» отримало товар. До зазначеного сертифікату якості ОСОБА_2 не має ніякого відношення.

В судовому засіданні ОСОБА_1 та його адвокат Підгорний К.Є. підтримали апеляційну скаргу, просили її задовільнити.

Представник енергетичної митниці ОСОБА_3 заперечувала проти апеляційної скарги. Просила залишити її без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.

Вислухавши пояснення учасників процесу, вивчивши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги, суд прийшов до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню враховуючи наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що 07.01.2023 через митний кордон України пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Латвійської Республіки в Україну на адресу ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» (02094, м. Київ, Дніпровський район, вул. Краківська, буд. 13-Б, кв. (офіс) 48, код ЄДРПОУ 44904854) був переміщений товар «Паливо дизельне Євро EN 590:2022 10ppm. Сорт F» загальною вагою 76,050 тонн, 90,981 тис. л при 15 градусах Цельсія, вартістю 74 224,80 Євро.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів:

-сертифікату якості від 01.11.2022 № 126101;

-рахунків-фактур від 06.01.2023 №06/01-2023/AN, від 06.01.2023 № 06/01-2023/AN1, від 06.01.2023 №06/01-2023/AN2;

-міжнародних автотранспортних накладних (CMR) від 06.01.2023 №LV-А/06.01.23., від 06.01.2023 №LV-А1/06.01.23., від 06.01.2023 №LV-А2/06.01.23.;

-контракту від 04.01.2023 № 23-D/0001.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митними деклараціями:

типу ІМ 40 ЕА

-від 08.01.2023 № 23UA903050001160U6;

-від 08.01.2023 № 23UA903050001163U3;

типу ІМ 40 ДЕ

-від 08.01.2023 № 23UA903220000532U0.

Відповідно до умов контракту від 04.01.2023 № 23-D/0001, укладеного між ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та латвійським підприємством LSEZ SIA ОСОБА_5 komercfirma «EVIJA» (Upmalas iela 12/16, Liepaja, Latvia, LV-3401) в особі члена правління ОСОБА_4 ( ОСОБА_5 ) (Продавець), Продавець продає, а Покупець покупає дизельне паливо європейського походження (EN590) з вмістом сірки не більш ніж 10 ppm.

Відповідно до пункту 1 контракту від 04.01.2023 № 23-D/0001 товар, що поставляється, повинен відповідати технічним показникам стандарту LST EN 590:2022.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Паливо дизельне Євро EN 590:2022 10ppm. Сорт F» походженням з Литовської Республіки.

Відповідно до відомостей, зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 01.11.2022 № 126101, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.

Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України.

Постановами Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з російської федерації» та від 09.04.2022 № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з російської федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.

Відповідно до положень пункту 8 розділу «Вимоги щодо обігу палива на ринку» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі Технічний регламент), «кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива».

Пунктом 5 Технічного регламенту до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів передбачено введення в обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з російської федерації та республіки білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території російської федерації та республіки білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є російська федерація та республіка білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб`єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (паливо дизельне) або їх аналогів.

З метою дотримання вищезазначених заборон та обмежень, посадовими особами ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандарту EN 590 (паливо дизельне) і його ідентифікації, надано документи про якість, а саме - сертифікат (паспорт) якості від 01.11.2022 № 126101, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

З метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці, до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме: рахунки-фактури від 06.01.2023 №№ 06/01-2023/AN1, 06/01-2023/AN2 та 06/01-2023/AN в яких зазначено, що країна походження товару - Литва.

01.03.2023 листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю щодо використання суб`єктами ЗЕД з метою приховування походження нафтопродуктів, зокрема, вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості, виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею, в тому числі дійсності сертифікату якості від 01.11.2022 № 126101, на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/12/2296).

Енергетичною митницею отримано листи від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64) та листа Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451, якими повідомлено, що сертифікат якості від 01.11.2022 № 126101 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні), що також підтверджується листом Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451.

З метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» було надано документи, а саме - сертифікат якості від 01.11.2022 № 126101, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі яких, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Визнаючи винним ОСОБА_1 у порушенні ч. 1 ст. 482 Митного Кодексу України суд першої інстанції прийшов до висновку, що посадовими особами ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС», а саме директором ОСОБА_1 , було вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Паливо дизельне Євро EN 590:2022 10ppm. Сорт F» загальною вагою 76,050 тонн, 90,981 тис. л при 15 градусах Цельція, вартістю 74 224,8 Євро (2 878 237,35 грн. по курсу НБУ на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу як підстави для переміщення, документів одержаних незаконним шляхом, а саме - сертифікату якості від 01.11.2022 № 126101.

Апеляційний суд погоджується з таким висновком суду першої інстанції враховуючи наступне.

Відповідно до частини другої ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, керівником ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» є ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.

Згідно з інформацією, розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, відповідальність за які передбачена ст. ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався.

З урахуванням викладеного в діях директора ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме: переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Апеляційний суд не приймає доводи апелянта щодо того відсутності вини ОСОБА_1 порушенні митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України.

Вина ОСОБА_1 підтверджується протоколом про порушення митних правил № 0369/90300/23, копіями наступних документів: митної декларації типу ІМ 40 ЕА від 08.01.2023 № 23UA903050001160U6, витягу з ЄАІС щодо EA№UA903050/2023/l 160 від 08.01.2023, рахунку-фактури (інвойсу) від 06.01.2023 № 06/01- 2023/AN1, міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 06.01.2023 №LV-A1/ 06.01.23, декларацією 23LV00041120023096, митною декларацією типу ІМ 40 ЕА від 08.01.2023 № 23UA903050001163U3, витягом з ЄАІС щодо EA№UA903050/2023/1163 від 08.01.2023, рахунку-фактури (інвойсу) від 06.01.2023 № 06/01- 2023/AN2, міжнародною автотранспортною накладною (CMR) від 06.01.2023 №LV-A2/ 06.01.23, декларацією 23LV00041120023417, митною декларацію типу ІМ 40 ДЕ від 08.01.2023 № 23UA903220000532U0, витягом з ЄАІС щодо EA№UA903220/2023/440 від 07.01.2023, копією рахунку-фактури (інвойсу) від 06.01.2023 № 06/01- 2023/AN, міжнародною автотранспортною накладною (CMR) від 06.01.2023 №LV-A/ 06.01.23, декларацією 23LV00041120022851, інвойсом P-04/01-2023/AN1 від 04.01.2023, сертифікатом якості від 01.11.2022 № 126101, контрактом від 04.01.2023 № 23-D/0001, роздруківкою курсу валют (Євро), встановленого на 07.01.2023, переліком сертифікатів (паспортів) якості, на підставі яких ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» здійснювалось переміщення через митний кордон України товару «паливо дизельне» та оформлення митних декларацій, листом Представництва «Orlen Lietuva» в Україні від 17.02.2023 № 62, адресованого Міністру Економіки України та в.о. Голови Державної митної служби України, листа Державної митної служби України від 01.03.2023 № 20/20-01-01/7.6/211, листом Енергетичної митниці від 21.03.2023 № 7.6-1/7.6- 20.3/13/928, листа Представництва «Orlen Lietuva» в Україні від 20.04.2023 № 63, листом Представництва «Orlen Lietuva» в Україні від 28.04.2023 № 64, листом Енергетичної митниці 09.06.2023 № 7.6-3/7.6- 20.3/12/2296, листом Представництва «Orlen Lietuva» в Україні від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451), інформацією за січень-лютий 2023 року про використання сертифікатів якості, виданих «ORLEN Lietuva», листом Енергетичної митниці від 31.05.2023 № 7.6-3/7.6- 20.3/13/2035, листом Енергетичної митниці від 31.05.2023 № 7.6-3/7.6- 20.3/13/2036, поясненнями ОСОБА_1 від 12.06.2023, листом ФОП ОСОБА_6 , адресованого Енергетичній митниці від 12.06.2023 № 12-06/02, листом ФОП ОСОБА_6 , адресованого Енергетичній митниці від 12.06.2023 № 12-06/02, листом Енергетичної митниці (повідомлення), адресованого Директору ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» ОСОБА_7 від 11.10.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/13/4400, листом Енергетичної митниці «Про надання інформації», адресованого директору ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС» ОСОБА_7 від 25.10.2023 № 7.6-3/7.6-20.3/13/4841, листом ТОВ «ЕЙТ РЕСУРС», адресованого Енергетичній митниці від 20.10.2023 № 20/10/23, листом ТОВ «ЕИТ РЕСУРС», адресованого Енергетичній митниці від 20.10.2023 № 20/10/23.

З урахуванням наявних доказів суд першої інстанції прийшов до вірного висновку.

З огляду на викладене апеляційний суд відхиляє доводи апеляційної скарги і вважає їх безпідставними.

Відповідно до вимог ст. 524 МК України справа про порушення митних правил розглядається за місцезнаходженням митного органу, посадові особи якого здійснювали провадження у цій справі. У даному випадку - за місцем знаходження Енергетичної митниці.

Згідно з ч. 1 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Згідно зі ст. ст. 10, 11 КУпАП правопорушення визнається вчиненим: 1) умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків, 2) з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.

Підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Оскільки відповідь від митних органів Латвійської Республіки надійшла до Енергетичної митниці 03.07.2023, що свідчить про момент фактичного виявлення правопорушення, а протокол про порушення митних правил надійшов до суду 23.11.2023, тобто у 6-місячний строк з моменту виявлення правопорушення, то слід вважати, що строк накладення адміністративного стягнення не сплив.

Відповідно до ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про правопорушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Враховуючи викладене апеляційний суд вважає, що апеляційну скаргу належіть залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін підлягає

Керуючись ст.ст. 293, 294 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Постанову Подільського районного суду м. Києва від 19 березня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Д.Р. Гаращенко

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено28.06.2024
Номер документу119996385
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —758/14273/23

Постанова від 06.06.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Гаращенко Дмитро Русланович

Постанова від 19.03.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Ікорська Є. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні