Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 червня 2024 р. № 520/6446/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРІВЕЙ" (вул. Комарова, буд. 27, кв. 31, с-ще Пісочин, Харківська обл., Харківський р-н, 62418) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд.8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРІВЕЙ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП - 43983495): № 10345462/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28183,72 грн.; № 10345459/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28263,72 грн.; № 10345460/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28927,70 грн.; № 10345461/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41166,00 грн.; № 10345464/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41634,00 грн.; № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79686,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739);
2. Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ - 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені та подані поданих ТОВ АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739) податкові накладні: № 122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 183,72 грн.; № 123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 263,72 грн.; № 124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 927,70 грн.; № 125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41 166,00 грн.; № 126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41 634,00 грн.; № 127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79 686,00 грн., датами їх фактичного подання на реєстрацію;
3. Стягнути на користь ТОВ АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739) з відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень судові витрати по справі.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП - 43983495): № 10345462/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28183,72 грн.; № 10345459/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28263,72 грн.; № 10345460/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28927,70 грн.; № 10345461/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41166,00 грн.; № 10345464/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41634,00 грн.; № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79686,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739) є протиправними та такими, що винесені з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 13.03.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, 26.03.2024 року надано відзив на адміністративний позовом, в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржувані позивачем рішення № 10345462/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28183,72 грн.; № 10345459/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28263,72 грн.; № 10345460/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28927,70 грн.; № 10345461/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41166,00 грн.; № 10345464/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41634,00 грн.; № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79686,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739) є такими, що винесені в межах чинного законодавства України, а тому не підлягають скасуванню.
29.03.2024 року до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Від відповідача, Державної податкової служби України, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРІВЕЙ", є юридичною особою приватного права, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.04.2021 року, № запису: 1004751020000001536.
13.04.2021 року ТОВ «АГРІВЕЙ» було взято ГУ ДПС у Харківській області на облік як платника податків.
З 01.05.2021 року позивач є платником ПДВ. Видами господарської діяльності позивача за кодами КВЕД є: «Вантажний автомобільний транспорт» (код КВЕД 49.41) - основний;
Супутніми видами господарської діяльності Товариства є: Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості (код КВЕД 10.61); Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами (код КВЕД 46.11); Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21); Оптова торгівля хімічними продуктами (код КВЕД 46.75); Неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); Складське господарство (код КВЕД 52.10); Транспортне оброблення вантажів (код КВЕД 52.24); Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (код КВЕД 52.29); Інша поштова та кур`єрська діяльність (код КВЕД 53.20); Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у. (код КВЕД 74.90); Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів (код КВЕД 77.11); Надання в оренду вантажних автомобілів (код КВЕД 77.12).
В рамках основного виду діяльності наша компанія надає послуги з перевезення сільськогосподарської продукції до переробних заводів, елеваторів, морських портів своїм клієнтам.
У власності у товариства наявні транспортні засоби (тягачі та причти), якими проводяться вантажні перевезення в межах України.
Специфічною рисою профільного виду діяльності за КВЕД 49.41 Товариства полягає в тому, що коди товарів на «вході» не відповідають кодам товарів на «виході», оскільки на «вході» товариство придбає запчастини для т/з, паливно-мастильні матеріали, послуги з ремонту транспортних засобів тощо, а на «виході» товариство надає послуги своїм клієнтам з перевезення сільськогосподарської продукції до переробних заводів, елеваторів, морських портів.
Також судом встановлено, що Товариством отримана ліцензія № 20180414202100271 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), виданої Головним управлінням ДПС у Харківській області від 07.10.2021 року.
Для здійснення господарської діяльності Позивач використовує наступні транспортні засоби (на праві власності), зокрема:
1)спеціалізований напівпричіп марки Tirsan, модель XS, реєстраційний номер НОМЕР_1 , що підтверджується договором купівлі-продажу транспортного засобу № 95/23 від 26.05.2023 року, актом прийняття-передачі № 95/23 від 29.05.2023 року, свідоцтвом про реєстрації транспортного засобу НОМЕР_2 ;
2)спеціалізований тягач марки MAN, модель TGX 18.480, реєстраційний номер НОМЕР_3 , що підтверджується договором купівлі-продажу транспортного засобу № 19-5-037 від 19.05.2023 року, актом приймання-передачі транспортного засобу від 23.05.2023 року, зареєстрованою податковою накладною №67 від 22.05.2023 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ;
3)спеціалізований напівпричіп марки Koegel, модель SN 24, реєстраційний номер НОМЕР_5 , що підтверджується договором купівлі-продажу транспортного засобу № 6347/2023/3720367 від року, договором про надання послуг № 17/032023-Р від 17.03.2023 року, актом передавання-приймання транспортного засобу, його складових частин для надання послуг з ремонту від 17.03.2023 року, актом передавання-приймання транспортного засобу, його складових частин після надання послуг з ремонту від 24.03.2023 року, зареєстрованої ПН № 12 від 17.03.2023 року, договором купівлі-продажу № 19/062023-К від 19.06.2023 року, видатковою накладною № 29/06-К від 29.06.2023 року, актом приймання-передачі № 29/06 від 29.06.2023 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ;
4)спеціалізований тягач марки MAN, модель TGX 18.480, реєстраційний номер НОМЕР_7 , що підтверджується договором купівлі-продажу транспортного засобу № 02064/6001 від 23.02.2023 року, актом огляду реалізованого транспортного засобу від року, актом приймання-передачі транспортного засобу від 24.02.2023 року, зареєстрованою податковою накладною № 37 від 24.02.2023року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_8 ;
5)напівпричіп-спеціалізований марки FRUEHAUF, модель LTN, реєстраційний номер НОМЕР_9 , що підтверджується договором купівлі-продажу № 2 від 20.05.2021 року, видатковою накладною № 2 від 20.05.2021 року, актом приймання-передачі від 20.05.2021 року, зареєстрованою податковою накладною № 22 від 20.05.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10 ;
6) спеціалізований тягач марки MAN, модель TGX 18.480, реєстраційний номер НОМЕР_11 , що підтверджується договором купівлі-продажу № 1 від 20.05.2021 року, видатковою накладною № 1 від 20.05.2021 року, актом приймання-передачі 20.05.2021 року, зареєстрованою податковою накладною № 21 від 20.05.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_12 ;
7)спеціалізований тягач марки MAN, модель TGX 18.480, реєстраційний номер НОМЕР_13 , що підтверджується договором купівлі-продажу № 1200 від 28.10.2021 року, актом огляду реалізованого транспортного засобу від 28.10.2021 року, актом технічного стану транспортного засобу від 28.10.2021 року, актом прийняття-передачі транспортних засобів від 28.10.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_14 ;
8)спеціалізований напівпричіп марки DONBUR, модель PM39DB, реєстраційний номер НОМЕР_15 , що підтверджується договором купівлі-продажу транспортного засобу № 11/102021 від 11.10.2021 року, актом прийому-передачі від 02.11.2021 року, зареєстрованими податковими накладними № 18 від 18.10.2021 року, № 25 від 28.10.2021 року, № 5 від 02.11.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_16 ;
Також, Товариство використовує наступні види техніки та обладнання:
У власності: датчики рівня; коплекти бортові; ноутбук; відлові тягачі; ніпівпричіпи; бочка
Інші основні засоби необхідні для ведення господарської діяльності;
Згідно даних бухгалтерського обліку, станом на 01.12.2023 р. на балансі Товариства знаходилися основні засоби та малоцінні засоби, первісна вартість яких становить більше 3 999 814,00 грн., станом на 01.01.2024року - більше 3 999 814,00 грн.
У свою чергу, стосовно всіх перелічених активів Товариством надано до податкових органів повідомлення за формою 20-ОПП.
Крім того судом встановлено, що позивачем 20.02.2023 року було укладено договір з «АГРОЛІГА-ТРЕЙЛ» про перевезення вантажу № 200223-1 від 20.02.2023 року (надалі - Договір), відповідно до умов якого Замовник надає для перевезення вантажі, а Виконавець зобов`язується здійснити їх перевезення автомобільним транспортом і надати інші послуги по перевезенню вантажів на території України згідно заявок Замовника. Номенклатура, кількість, спосіб перевезення та вимоги до транспортного засобу, особливі умови та інші умови виконання послуг визначаються у Заявках, які є невід`ємною частиною цього Договору. Заявки, передані Замовником факсом або електронною поштою Виконавця, мають повну юридичну силу, породжують права і обов`язки для Сторін.
Згідно п. 1.2. договору виконавець зобов`язується доставити надані Замовником вантажі до пункту призначення в обумовлений Сторонами строк та видати їх уповноваженій на одержання вантажу особі - вантажоодержувачу, а Замовник зобов`язується вчасно оплатити послуги перевезення.
У відповідності до п. 2.1. договору обсяг перевезень зазначається у Заявці, яка погоджується Сторонами.
Відповідно до п. 2.2. договору перевезення вантажу здійснюється відповідно до Заявки Замовника. Заявка повинна бути надана Виконавцю не пізніше ніж за 1 (одну) добу до дати завантаження.
Згідно п„ 2.3. договору в заявці, зокрема, повинні бути зазначені: найменування вантажу; обсяг перевезень; маршрут; термін навантаження та доставки вантажу; а також інша інформація, яка безпосередньо стосується перевезення.
У відповідності до п. 2.4. договору заявки, передані Замовником факсом або електронною поштою Виконавця, мають повну юридичну силу, породжують права і обов`язки для Сторін, можуть бути використані в судових інстанціях в якості належних доказів і не можуть оскаржуватися Виконавцем.
Відповідно до п. 4.3. договору Замовник здійснює оплату за виконані перевезення проводяться протягом 10 календарних днів з моменту отримання пакету документів та підписання сторонами Акту виконаних робіт. Підпис обох сторін на Акті виконаних робіт засвідчує факт отримання Замовником пакету документів, що підтверджують виконання перевезення, а саме: товарно-транспортна накладна з відміткою про отримання вантажу вантажоодержувачем або іншого документу, що відображає шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення; рахунок-фактура; податкова накладна; акт виконаних робіт.
Крім того під час розгляду справи судом встановлено наступне.
07.12.2023року ТОВ «АГРІВЕЙ» були надані транспортні послуги по перевезенню соняшника на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД», що підтверджується актом надання послуг № 122 від 07.12.2023 року на загальну суму 28 183,72 грн. з ПДВ.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата надання послуги, ТОВ «АГРІВЕЙ» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 122 від 07.12.2023 року, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
Транспортування ТМЦ (соняшника) за замовленням ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» підтверджується наступними ТТН: № 23 від 06.12.2023 року, № 24 від 07.12.2023 року, № 26 від 07.12.2023 року.
07.12.2023року позивачем було виставлено на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» рахунок на оплату № 122 від 07.12.2023 року на загальну суму 28 183,72 грн. з ПДВ.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» було повністю сплачено за послуги, які були надані по вищевказаному акту, що підтверджується платіжною інструкцією № 1094 від 13.12.2023 року та банківською випискою.
08.12.2023року ТОВ «АГРІВЕЙ» були надані транспортні послуги по перевезенню соняшника на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД», що підтверджується актом надання послуг № 123 від 08.12.2023 року на загальну суму 28 263,72 грн. з ПДВ.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата надання послуги, ТОВ «АГРІВЕЙ» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 123 від 08.12.2023 року, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
Транспортування ТМЦ (соняшника) за замовленням ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» підтверджується наступними ТТН: № 25 від 07.12.2023 року, № 27 від 07.12.2023 року, № 29 від 08.12.2023 року.
08.12.2023року позивачем було виставлено на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» рахунок на оплату № 123 від 07.12.2023 року на загальну суму 28 263,72 грн. з ПДВ.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» було повністю сплачено за послуги, які були надані по вищевказаному акту, що підтверджується платіжною інструкцією № 1094 від 13.12.2023 року та банківською випискою.
09.12.2023року ТОВ «АГРІВЕЙ» були надані транспортні послуги по перевезенню соняшника на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД», що підтверджується актом надання послуг № 124 від 09.12.2023 року на загальну суму 28 927,70 грн. з ПДВ.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата надання послуги, ТОВ «АГРІВЕЙ» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 124 від 09.12.2023 року, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
Транспортування ТМЦ (соняшника) за замовленням ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» підтверджується наступними ТТН: № 28 від 08.12.2023 року, № 30 від 08.12.2023 року, № 31 від 08.12.2023 року.
09.12.2023року позивачем було виставлено на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» рахунок на оплату № 124 від 09.12.2023 року на загальну суму 28 927,70 грн. з ПДВ.
TOB «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» було повністю сплачено за послуги, які були надані по вищевказаному акту, що підтверджується платіжною інструкцією № 1094 від 13.12.2023 року та банківською випискою.
10.12.2023року ТОВ «АГРІВЕЙ» були надані транспортні послуги по перевезенню соняшника на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД», що підтверджується актом надання послуг № 125 від 10.12.2023 року на загальну суму 41 166,00 грн. з ПДВ.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата надання послуги, ТОВ «АГРІВЕЙ» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 125 від 10.12.2023 року, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
Транспортування ТМЦ (соняшника) за замовленням ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» підтверджується наступними ТТН: № 15/12 від 09.12.2023 року, № 16/12 від 09.12.2023 року.
10.12.2023року позивачем було виставлено на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» рахунок на оплату № 125 від 10.12.2023 року на загальну суму 41 166,00 грн. з ПДВ.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» було повністю сплачено за послуги, які були надані по вищевказаному акту, що підтверджується платіжною інструкцією № 1094 від 13.12.2023 року та банківською випискою.
11.12.2023року ТОВ «АГРІВЕЙ» були надані транспортні послуги по перевезенню соняшника на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД», що підтверджується актом надання послуг № 126 від 11.12.2023 року на загальну суму 41 634,00 грн. з ПДВ.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата надання послуги, ТОВ «АГРІВЕЙ» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 126 від 11.12.2023 року, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
Транспортування ТМЦ (соняшника) за замовленням ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» підтверджується наступними ТТН: № 17/12 від 09.12.2023 року, № 18/12 від 09.12.2023 року.
11.12.2023року позивачем було виставлено на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» рахунок на оплату № 126 від 11.12.2023 року на загальну суму 41 634,00 грн. з ПДВ.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» було повністю сплачено за послуги, які були надані по вищевказаному акту, що підтверджується платіжними інструкціями № 1094 від 13.12.2023 року, № 1145 від 18.12.2023 року та банківською випискою.
13.12.2023року ТОВ «АГРІВЕЙ» були надані транспортні послуги по перевезенню соняшника на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД», що підтверджується актом надання послуг № 127 від 13.12.2023 року на загальну суму 79 686,00 грн. з ПДВ.
У відповідності до ст. 187 і ст. 201 ПК України, за правилом першої події - дата надання послуги, ТОВ «АГРІВЕЙ» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 127 від 13.12.2023 року, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
Транспортування ТМЦ (соняшника) за замовленням ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» підтверджується наступними ТТН: № 28/12 від 12.12.2023 року, № 29/12 від 12.12.2023 року, № 30/12 від 12.12.2023 року, № 31/12 від 12.12.2023 року.
13.12.2023 року позивачем було виставлено на адресу ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» рахунок на оплату № 127 від 13.12.2023 року на загальну суму 79 686,00 грн. з ПДВ.
ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД» було повністю сплачено за послуги, які були надані по вищевказаному акту, що підтверджується платіжними інструкціями № 1145 від 18.12.2023 року, № 1279 від 27.12.2023 року та банківською випискою.
Вказані правовідносини підтверджують наступні документи, а саме: договір перевезення вантажу № 200223-1 від 20.02.2023 року; заявка №10 від 05.12.2023 року до договору; акт надання послуг № 122 від 07.12.2023 року, ТТН № 23 від 06.12.2023 року, № 24 від 07.12.2023 року, № 26 від 07.12.2023 року, рахунок на оплату № № 122 від 07.12.2023 року; акт надання послуг N° 123 від 08.12.2023 року, ТТН№ 25 від 07.12.2023 року, № 27 від 07.12.2023 року, № 29 від 08.12.2023 року, рахунок на оплату № 123 від 07.12.2023 року; акт надання послуг № 124 від 09.12.2023 року, ТТН№ 28 від 08.12.2023 року, № 30 від 08.12.2023 року, №31 від 08.12.2023 року, рахунок на оплату № 124 від 09.12.2023 року; заявка № 11 від 09.12.2023 року до договору; акт надання послуг № 125 від 10.12.2023 року, ТТН № 15/12 від 09.12.2023 року, № 16/12 від 09.12.2023 року, рахунок на оплату № 125 від 10.12.2023 року; акт надання послуг № 126 від 11.12.2023 року, ТТН№ 17/12 від 09.12.2023 року, № 18/12 від 09.12.2023 року, рахунок на оплату № 126 від 11.12.2023 року; акт надання послуг № 127 від 13.12.2023 року, ТТН № 28/12 від 12.12.2023 року, № 29/12 від 12.12.2023 року, № 30/12 від 12.12.2023 року, № 31/12 від 12.12.2023 року, рахунок на оплату № 127 від 13.12.2023 року; платіжні інструкції № 1094 від 13.12.2023 року, № 1145 від 18.12.2023 року, № 1279 від 27.12.2023 року; банківські виписки; акт звірки за грудень 2023 року з ТОВ «АГРОЛІГА-ТРЕЙД».
26.12.2023Також судом встановлено, що року до податкової накладної № 122 від 07.12.2023 року було отримано квитанцію наступного змісту:
«ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.1 б ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 07.12.2023 №122 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо:показник ".D"=4.6578%, "Рпоточ"=34019.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних..».
26.12.2023року до податкової накладної № 123 від 08.12.2023 року було отримано квитанцію наступного змісту:
«ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 08.12.2023 №123 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачаная товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення Операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо:показник "П"=4.6578%, "Рпоточ"=34019.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних..».
26.12.2023року до податкової накладної № 124 від 09.12.2023 року було отримано квитанцію наступного змісту:
«ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 09.12.2023 №124 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо:показник D"=4.6578%, "Рпоточ"=34019.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
26.12.2023року до податкової накладної № 125 від 10.12.2023 року було отримано квитанцію наступного змісту:
«ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 10.12.2023 №125 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо:показник П=4.6578%, "Рпоточ"=і34019.6б Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
26.12.2023року до податкової накладної № 126 від 11.12.2023 року було отримано квитанцію наступного змісту:
«ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 11.12.2023 №126 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо:показник "П"=4.6578%, "Рпоточ"=34019.66 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
26.12.2023року до податкової накладної № 127 від 13.12.2023 року було отримано квитанцію наступного змісту:
«ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №4165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 13.12.2023 №127 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо:показник "П"=4.6578%, "Рпоточ"=34019.6б Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Позивачем на адресу ДПС було направлено повідомлення про надання пояснень та копії документів, що підтверджують реальність господарських операцій, за якими було складено податкові накладні № 122 від 07.12.2023 року на загальну суму 28 183,72 грн., № 123 від 08.12.2023 року на загальну суму 28 263,72 гри., № 124 від 09.12.2023 року на загальну суму 28 927,70 грн., № 125 від 10.12.2023 року на загальну суму 41 166,00 грн., № 126 від 11.12.2023 року на загальну суму 41 634,00 грн., № 127 від 13.12.2023 року на загальну суму 79 686,00 грн. У свою чергу до повідомлення про надання пояснень крім змістовних пояснень були надані також усі необхідні первинні документи (зокрема договір з Замовником, заявки, рахунки, акти наданих послуг, ТТН, накази про прийняття працівників на роботу, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, первинні документи на придбання транспортних засобів, статутні документи позивача тощо) загальною кількістю 65 додатків.
Незважаючи на подання пояснень, позивачем від Головного управління ДПС у Харківській області в електронній формі було отримано наступні рішення:
-№ 10345462/44238739 від 11.01.2024 року, відповідно до якого Позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 122 від 07.12.2023 року з підстав: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку;
-№ 10345459/44238739 від 11.01.2024 року, відповідно до якого Позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 123 від 08.12.2023 року з підстав: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманніповідомленняпро необхідністьнаданнядодаткових поясненьта/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку;
-№ 10345460/44238739 від 11.01.2024 року, відповідно до якого Позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 124 від 09.12.2023 року з підстав: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманніповідомленняпро необхідністьнаданнядодаткових поясненьта/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку;
-№ 10345461/44238739 від 11.01.2024 року, відповідно до якого Позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 125 від 10.12.2023 року з підстав: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманніповідомленняпро необхідністьнаданнядодатковихпоясненьта/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку;
-№ 10345464/44238739 від 11.01.2024 року, відповідно до якого Позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 126 від 11.12.2023 року з підстав: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманніповідомленняпронеобхідністьнаданнядодатковихпоясненьта/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку;
- № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року, відповідно до якого Позивачу було відмовлено в реєстрації податкової накладної № 127 від 13.12.2023 року з підстав: ненаданням / частковім наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку;
Позивач, не погодившись з зазначеними рішеннями, оскаржив їх до ДПС України.
Рішенням ДПС України № 3531/44238739/2 від 18.01.2024 року скаргу ТОВ «АГРІВЕЙ» на рішення комісії регіонального рівня № 10345462/44238739 від 11.01.2024 року стосовно ПН № 122 від 07.12.2023 року було залишено без задоволення, а вказане рішення було залишено без змін. Підстава для прийняття рішення № 3531/44238739/2 від 18.01.2024 року - ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Рішенням ДПС України № 3500/44238739/2 від 18.01.2024 року скаргу ТОВ «АГРІВЕЙ» на рішення комісії регіонального рівня № 10345459/44238739 від 11.01.2024 року стосовно ПН № 123 від 08.12.2023 року було залишено без задоволення, а вказане рішення було залишено без змін. Підстава для прийняття рішення № 3500/44238739/2 від 18.01.2024року - ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Рішенням ДПС України № 3497/44238739/2 від 18.01.2024 року скаргу ТОВ «АГРІВЕЙ» на рішення комісії регіонального рівня № 10345460/44238739 від 11.01.2024 року стосовно ПН № 124 від 09.12.2023 року було залишено без задоволення, а вказане рішення було залишено без змін. Підстава для прийняття № 3497/44238739/2 від 18.01.2024 року - ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Рішенням ДПС України № 3530/44238739/2 від 18.01.2024 року скаргу ТОВ «АГРІВЕЙ» на рішення комісії регіонального рівня № 10345461/44238739 від 11.01.2024 року стосовно ПН № 125 від 10.12.2023 року було залишено без задоволення, а вказане рішення було залишено без змін. Підстава для прийняття № 3530/44238739/2 від 18.01.2024 року - ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Рішенням ДПС України № 3472/44238739/2 від 18.01.2024 року скаргу ТОВ «АГРІВЕЙ» на рішення комісії регіонального рівня № 10345464/44238739 від 11.01.2024 року стосовно ПН № 126 від 11.12.2023 року було залишено без задоволення, а вказане рішення було залишено без змін. Підстава для прийняття № 3472/44238739/2 від 18.01.2024 року - ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Рішенням ДПС України № 3541/44238739/2 від 18.01.2024 року скаргу ТОВ «АГРІВЕЙ» на рішення комісії регіонального рівня № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року стосовно ПН № 127 від 13.12.2023 року було залишено без задоволення, а вказане рішення було залишено без змін. Підстава для прийняття № 3541/44238739/2 від 18.01.2024 року - ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України: № 10345462/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28183,72 грн.; № 10345459/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28263,72 грн.; № 10345460/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28927,70 грн.; № 10345461/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41166,00 грн.; № 10345464/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41634,00 грн.; № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79686,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ АГРІВЕЙ є необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваних рішень, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкові накладні: № 122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 183,72 грн.; № 123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 263,72 грн.; № 124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 927,70 грн.; № 125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41 166,00 грн.; № 126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41 634,00 грн.; № 127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79 686,00 грн., датами їх фактичного подання на реєстрацію.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРІВЕЙ" (вул. Комарова, буд. 27, кв. 31, с-ще Пісочин, Харківська обл., Харківський р-н, 62418) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд.8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішень - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України № 10345462/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28183,72 грн.; № 10345459/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28263,72 грн.; № 10345460/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28927,70 грн.; № 10345461/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41166,00 грн.; № 10345464/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41634,00 грн.; № 10345463/44238739 від 11.01.2024 року про відмову в реєстрації податкової накладної №127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79686,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739).
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені та подані Товариством з обмеженою відповідальністю АГРІВЕЙ (код ЄДРПОУ - 44238739) податкові накладні: № 122 від 07.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 183,72 грн.; № 123 від 08.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 263,72 грн.; № 124 від 09.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 28 927,70 грн.; № 125 від 10.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41 166,00 грн.; № 126 від 11.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 41 634,00 грн.; № 127 від 13.12.2023 року на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість в розмірі 79 686,00 грн., датами їх фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРІВЕЙ" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 9084 (дев`ять тисяч вісімдесят чотири) грн.. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРІВЕЙ" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 9084 (дев`ять тисяч вісімдесят чотири) грн.. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 120000014 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні