Рішення
від 26.06.2024 по справі 520/4483/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

26 червня 2024 року № 520/4483/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "Енерготехніка" (вул. Золочівський шлях, буд. 7,м. Дергачі,Харківська область,62303, код ЄДРПОУ22678151) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд :

-скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Харківські області № 00250510708 від 14.08.2023 року.

В обгрунтування позовних вимог зазначено, 28 червня 2023 року посадовими особами Головного управління ДПС у Сумській області на підставі направлення від 20.06.2023 року № 1298/18-28-07-06 проведена фактична перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого підприємства «Енерготехніка», код за ЄДРПОУ 22678151 з метою здійснення контролю за дотриманням норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) за період діяльності платника податків (суб`єкта господарювання) за місцем фактичного провадження (здійснення) діяльності визначених статтею 102 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями), (надалі по тексту - ПК України) по день завершення перевірки.

З копією Наказу контролюючого органу від 20 червня 2023 року № 876 - кп на підставі якого призначена та проводилась перевірка було ознайомлено продавця ОСОБА_1 .

ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» зареєстроване Дергачівським районним управлінням юстиції 19.04.1994 року, реєстраційний номер 14801200000006860.

Місцезнаходження: Харківська область, м. Дергачі, вул. Золочівський шлях, буд. 7.

Перевірка проводилась за місцем фактичного провадження (здійснення) діяльності, а саме: Сумська область, місто Суми, вулиця Праці, будинок 37 (магазин).

За наслідками проведення перевірки інспекторами відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Сумській області складено акт перевірки№ 4410/18/19/РРО/22678151 від 29.06.2023 та направлено за податковою адресою платника.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення № 00250510708 від 14 серпня 2023 року (форма «С»), яким застосовано до ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» суму штрафних (фінансових) санкцій та/або пені 1 115 139,03 (один мільйон сто п`ятнадцять тисяч сто тридцять дев`ять гривень 03 копійки.

ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» категорично не погоджується із податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДПС України у Харківській області, а тому звернулось до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку вищенаведеному, суд вказує наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що Посадовими особами Головного управління ДПС у Сумській області на підставі наказу від 20.06.2023 № 876-кп проведено фактичну перевірку магазину, що належить ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА», розташованого за адресою: вул. Праці, 37, м. Суми.

В ході перевірки фахівцями ГУ ДПС у Сумській області встановлено такі порушення:

-при перевірці електронних копій розрахункових документів при продажу підакцизних товарів встановлено відсутність у касових чеках цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) на алкогольні напої на загальну суму 740 070,72 грн, чим порушено п.п. 1, 2 ст. З Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;

-під час перевірки електронних копій розрахункових документів встановлено проведення розрахункових операцій при реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів без використання режиму програмування найменування товарів, зокрема, без зазначення в розрахункових документах кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, чим порушено п. 11 ст. З Закону № 265.

Суд вказує, що стаття 2 Закону № 265 вказує, що розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених цим Законом, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, чи заповнений вручну.

Відповідно до п. 1, п. 2 ст. З Закону № 265 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції ІВАN зобов`язані:

-проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

-надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ документ встановленої Форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі.

Статтею 8 Закону № 265 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов`язаної із застосуванням РРО або ПРРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 1 розд. І Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі - Положення № 13), цим Положенням визначено Форми і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, які в обов`язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб`єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів.

Згідно з п. 2 розд. II Положення № 13 фіскальний касовий чек має містити, зокрема, такі обов`язкові реквізити:

код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством);

цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством).

Так, згідно з п. 11 ст. З Закону № 265 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі зобов`язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегоші згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Пунктом 3 розділу І Положення № 13 передбачено, що установлені в цьому Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов`язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів. У разі відсутності в документі хоча б одного з обов`язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.

Як вже зазначаловь судом, вказані обов`язкові реквізити у фіскальних чеках позивача були відсутні.

За результатами фактичної перевірки фахівцями ГУ ДПС у Сумській області складено акт від 29.06.2023 № 4410/18/19/РРО/22678151.

Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону № 265 за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

1) у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведения розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:

-100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;

-150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Згідно з п. 7 ст. 17 Закону № 265 у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, застосовуються фінансові санкції у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Так, за результатом розгляду матеріалів перевірки, проведеної ГУ ДПС у Сумській області, керівником ГУ ДПС винесено ППР від 14.08.2023 № 00250510708, згідно з яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму 1 115 139,03 гри, а саме:

-1 110 039,03 грн. за проведення розрахункових операцій через РРО при реалізації підакцизних товарів без створення відповідного розрахункового документу, в тому числі: 134,10 грн (134,10 грн х 100%) - за порушення, вчинене вперше, згідно з чеком від 02.01.2022 № 52436; 1 109 904,93 грн (740 070,72 грн х 150%) - за кожне наступне вчинене порушення;

- 5 100,00 грн. (17 х 300) - за проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

Суд вважає за необхідним зазначити, що позивач не заперечує проти самого факту відсутності обов`язкових реквізитів у фіскальних чеках.

При цьому вказує на те, що ТОВ НВП «ЕНЕРГОТЕХНІКА» використовує РРО моделі «Марія-304Т», який внесений до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та дозволений до використання.

Однак, суд вказує на той факт, що встановлене ГУ ДПС у Сумській області порушення стосується не моделі РРО, який використовується позивачем, а стосується відсутності у фіскальних чеках обов`язкових реквізитів, передбачених діючим законодавством.

Що стосується посилання позивача на укладений договір з ТОВ «Техническая компания ЭВМ Сервис» щодо технічного обслуговування РРО та на замовлення у ПрАТ «РЕЗОНАНС» заміни внутрішнього програмного забезпечення РРО моделі «Марія-304Т», суд вказує наступне.

Відповідно до ст. 2 Закону № 265:

постачальник - суб`єкт господарювання, який є виробником або за договором з виробником організовує продаж, передачу в оренду, лізинг, технічне обслуговування і ремонт реєстраторів розрахункових операцій;

центр сервісного обслуговування - суб`єкт ггосподарювання, який за договором з постачальником надає послуги щодо введення в експлуатацію, технічного обслуговування, гарантійного, післягарантійного ремонту реєстраторів розрахункових операцій.

Отже, відносини та усі спірні питання, що виникли між суб`єктами господарювання, на думку суду, регулюються Господарським кодексом України та Господарським процесуальним кодексом України, та не мають жодного відношення до встановленого перевіркою порушення.

Отже, спірне податкове повідомлення-рішення є правомірним та винесено відповідно до вимог чинного законодавства.

Суд вказує, що згідно з вимогами ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з ме тою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів влад них повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень тау спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім фор мам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, протягом розумного строку.

Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина,її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є не обґрунтованими, не підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "Енерготехніка" (вул. Золочівський шлях, буд. 7, м. Дергачі, Харківська область, 62303, код ЄДРПОУ 22678151) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495), про скасування податкового повідомлення-рішення залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2024
Оприлюднено28.06.2024
Номер документу120000277
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —520/4483/24

Рішення від 26.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні