Рішення
від 17.05.2024 по справі 607/21953/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17.05.2024 Справа №607/21953/23 Провадження №2/607/848/2024

місто Тернопіль

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:

головуючого судді Герчаківської О. Я.,

з участю секретаря судового засідання Баб`як Н. О.,

прокурора ОСОБА_1 ,

представника відповідача, адвоката Черніцького І. Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі у порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Керівника Тернопільської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Тернопільської міської ради до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину,

в с т а н о в и в:

Керівник Тернопільської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Тернопільської міської ради звернувся до суду з позовом до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину.

В обґрунтуванняпозовних вимогзазначено,що Тернопільськоюокружною прокуратуроюз`ясовано,що 12червня 2022року внесеновідомості доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №12022211040000808за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.286КК України.

Органом досудового розслідування встановлено, що 11 червня 2022 року водій ОСОБА_2 керував технічно - справним автомобілем, марки «АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 , який близько 11:33 год. припаркував на паркувальному місці по вул. Торговиця (вул. Живова) м. Тернопіль, одразу за регульованим сигналом світлофора пішохідним переходом, що навпроти буд. № 5.

Близько 14 год. водій ОСОБА_2 повернувся у автомобіль АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 . В цей момент на вищевказаний пішохідний перехід вийшов та переходив проїзну частину дороги на зелений сигнал світлофора (для пішоходів) пішохід ОСОБА_3 , наближаючись до місця, де припаркований автомобіль, марки «АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 , всупереч вимог п.п. 10.1 та 10.9 ПДР України, водій ОСОБА_2 перед початком руху не переконався, що це буде безпечним та не створюватиме небезпеки іншим учасникам руху, не звернувся за допомогою до інших осіб, для забезпечення безпеки руху, розпочав рух заднім ходом, хоча мав об`єктивну можливість виявити пішохода, який рухається позаду автомобіля, марки «АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 , внаслідок чого виїхав на пішохідний перехід, де здійснив наїзд задньою частиною керованого ним автомобіля на пішохода ОСОБА_3 .

У результаті вищезазначеної дорожньо-транспортної пригоди ОСОБА_3 отримав тілесні ушкодження у вигляді закритого перелому шийки правої стегнової кістки, який не був небезпечним для життя та у своєму клінічному перебігу супроводжувався тривалим (більше 21 день) розладом здоров`я і за цією ознакою належить до середньої тяжкості тілесних ушкоджень -п.п. 2.2.1 а/, в/ і 2.2.2 «Правил судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» (МОЗ України, Київ, 1995).

Порушення водієм ОСОБА_2 вимог п.п. 10.1, 10.9 Правил дорожнього руху України перебуває у прямому причинному зв`язку із настанням даної дорожньо-транспортної пригоди та спричиненням потерпілому ОСОБА_3 тілесних ушкоджень середньої тяжкості.

Ухвалою Тернопільського міськрайонного суду від 17 серпня 2023 року у справі №607/12179/23 ОСОБА_2 звільнено від кримінальної відповідальності за вчинене ним кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 286 КК України, а кримінальне провадження № 12022211040000808, внесене до ЄРДР 12 червня 2022 року за даним фактом, закрито на підставі ст. 46 КК України.

Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільненая особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місще ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Цивільний позов про відшкодування витрат на лікування потерпілого в межах даного кримінального провадження прокурором не пред`являвся та витрати на лікування потерпілого від злочину залишаються невідшкодованими.

Як зазначено у довідці-розрахунку КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» від 22 вересня 2023 року № 1385, потерпілий у вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 11 червня 2022 року по 27 червня 2022 року перебував на стаціонарному лікуванні у травматологічному відділенні вказаного медичного закладу. Вартість затрат на його лікування та перебування становить 29 848,31 грн. Зокрема, вартість лікування за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) становить 28 248,31 грн, а за рахунок коштів місцевого бюджету 1600,00 грн.

Фінансування КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня допомоги» у 2022 році здійснювалося Національною службою здоров`я (далі - НСЗУ) за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом оплати наданих лікарнею медичних послуг за програмами медичних гарантій відповідно до укладеного між КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» та НСЗУ Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Кошти перераховуються НСЗУ безпосередньо на рахунок лікарні.

Частина коштів, зокрема на фінансування комунальних послуг виділялася з міського бюджету.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» є юридичною особою - комунальним підприємством, що надає медичні послуги населенню міста Тернополя.

Статутом КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги», затвердженим рішенням Тернопільської міської ради від 28 липня 2017 року № 7/16/20 визначено, що підприємство є об`єктом комунальної власності Тернопільської міської ради.

Власником, засновником та органом управління Підприємством виступає Тернопільська міська рада.

Отже, КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» відноситься до юридичних осіб комунальної власності, кошти, які виділяються на лікування хворих, частково надходять із місцевого бюджету.

Враховуючи наведене, кошти в сумі 1600,00 грн підлягають зарахуванню до місцевого бюджету.

НСЗУ є розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем, бюджетної програми.

В той же час, оскільки НСЗУ витратила державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг - лікування потерпілого ОСОБА_3 , котрий перебував на стаціонарному лікуванні з вини ОСОБА_2 - на підставі договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеного між НСЗУ (замовник) та КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги», дані кошти, а саме 28 248,31 грн, необхідно стягнути з ОСОБА_2 та зарахувати до Державного бюджету України.

Тернопільською окружною прокуратурою листом від 02 жовтня 2023 року №50-86-10175ВИХ-23 повідомлено Національну службу здоров`я України про виявлені факти невідшкодування завданої шкоди внаслідок вчинення кримінального правопорушення ОСОБА_2 та тим самим надано можливість відреагувати на порушення інтересів держави.

Однак листом від 20 жовтня 2023 року за № 36072/2-16-23, який надійшов 01 листоада 2023 року, НСЗУ на адресу окружної прокуратури надано відповідь про те, що відповідно до норм Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1101, НСЗУ не наділено повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину.

Крім того, Тернопільська окружна прокуратура зверталась із запитом № 50-86-10174ВИХ-23 від 02 жовтня 2023 року на адресу Тернопільської міської ради про те, чи вживаються уповноваженими органами заходи щодо відповідача подання позовної заяви про стягнення коштів.

У відповідь на зазначений запит прокуратури, надійшов лист Тернопільської міської ради № 22196-Ю/2023 від 05 жовтня 2023 року, відповідно до якого Тернопільська міська рада не зверталась до суду з позовом про стягнення із ОСОБА_2 витрат на лікування потерпілого від злочину і Тернопільська міська рада не заперечує щодо вжиття заходів представницького характеру, шляхом подачі Тернопільською окружною прокуратурою відповідної позовної заяви.

Після набрання чинності ухвалою Тернопільського міськрайонного суду від 11 липня 2023 року у справі № 607/12179/23, Тернопільською міською радою, Національною службою здоров`я України, а також КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» не вжито жодних заходів, в тому числі представницького характеру, щодо стягнення затрачених коштів на лікування потерпілого від злочину.

Зважаючи на те, що уповноваженими органами упродовж тривалого часу не вжито жодних заходів, спрямованих на відшкодування витрат, понесених на стаціонарне лікування потерпілого, внаслідок чого не надходять кошти до державного та міського бюджетів, в даному випадку порушуються інтереси держави в галузі охорони здоров`я та забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій, і такі витрати негативно впливають на фінансування лікування пацієнтів, порушуються інтереси держави у сфері дотримання прав і свобод людини і громадянина та в галузі охорони здоров`я, забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій, а також інтереси Тернопільської міської територіальної громади.

Відтак Тернопільська окружна прокуратура звертається до суду з позовом в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України та Тернопільської міської ради про відшкодування коштів, витрачених на лікування потерпілого ОСОБА_3 в сумі 28 248, 31 грн на користь державного бюджету України та в сумі 1600,00 грн на користь міського бюджету Тернопільської міської ради.

Ухвалою судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області Черніцької І. М. від 14 листопада 2023 року відкрито провадження у справі за позовом Керівника Тернопільської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Тернопільської міської ради до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину. Постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 23 січня 2024 року прийнято самовідвід головуючого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області Черніцької І. М. у розгляді цивільної справи № 607/21953/23.

23 січня 2024 року було здійснено повторний автоматизований розподіл судової справи між суддями, яким головуючим суддею визначено суддю Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області Герчаківську О. Я.

Ухвалою судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області Герчаківської О. Я. від 24 січня 2024 року прийнято до провадження цивільну справу за позовом Керівника Тернопільської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Тернопільської міської ради до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину. Постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження.

Прокурор Тернопільської окружної прокуратури Околіт О. П. в судовому засіданні підтримала позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві та просила їх задоволити.

Представник Національної служби здоров`я України в судове засідання не зявився проте подав клопотання про розгляд справи у відсутності представника Національної служби здоров`я України, прозовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник Тернопільської міської ради в судове засідання не зявився, про причини своєї неявки суд не повідомив, а тому суд розглядає справу за відсутності такого учасника.

Представник відповідача ОСОБА_2 , адвокат Чернійький І. Р. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає, що при матеріалах справи недостатньо доказів на обґрунтування розміру витрат, понесених на лікування потерпілого.

Представник третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: КНП «Тернопільська комунальна лікарня швидкої допомоги» в судове засідання повторно не зявився, про причини своєї неявки суд не повідомив, а тому суд розглядає справу за відсутності такого учасника.

Суд, заслухавши пояснення прокурора, представника відповідача, дослідивши та оцінивши матеріали справи, доходить до висновку про доцільність задоволення вимог, виходячи з наступного.

Ухвалою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 11 липня 2023 року у справі № 607/12179/22 встановлено, що ОСОБА_2 , 11 червня 2022 року керував технічно - справним автомобілем, марки «АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 , який близько 11:33 год. припаркував на паркувальному місці по вул. Торговиця (вул. Живова) м. Тернопіль, одразу за регульованим сигналом світлофора пішохідним переходом, що навпроти буд. № 5. Близько 14 год. водій ОСОБА_2 повернувся у автомобіль АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 . В цей момент на вищевказаний пішохідний перехід вийшов та переходив проїзну частину дороги на зелений сигнал світлофора (для пішоходів) пішохід ОСОБА_3 , наближаючись до місця, де припаркований автомобіль, марки «АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 , всупереч вимог п.п. 10.1 та 10.9 ПДР України водій ОСОБА_2 перед початком руху не переконався, що це буде безпечним та не створюватиме небезпеки іншим учасникам руху, не звернувся за допомогою до інших осіб, для забезпечення безпеки руху, розпочав рух заднім ходом, хоча мав об`єктивну можливість виявити пішохода, який рухається позаду автомобіля, марки «АUDI A4», реєстраційний номер НОМЕР_1 , внаслідок чого виїхав на пішохідний перехід, де здійснив наїзд задньою частиною керованого ним автомобіля на пішохода ОСОБА_3 . У результаті вищезазначеної дорожньо-транспортної пригоди ОСОБА_3 отримав тілесні ушкодження у вигляді закритого перелому шийки правої стегнової кістки, який не був небезпечним для життя та у своєму клінічному перебігу супроводжувався тривалим (більше 21 день) розладом здоров`я і за цією ознакою належить до середньої тяжкості тілесних ушкоджень - п.п. 2.2.1 а/, в/ і 2.2.2 «Правил судово-медичного визначення ступеня уяжкості тілесних ушкоджень» (МОЗ України, Київ, 1995). Порушення водієм ОСОБА_2 вимог п.п. 10.1, 10.9 Правил дорожнього руху України перебуває у прямому причинному зв`язку із настанням даної дорожньо-транспортної пригоди та спричиненням потерпілому ОСОБА_3 тілесних ушкоджень середньої тяжкості.

Вказаною ухвалою у справі № 607/12179/22 звільнено від кримінальної відповідальності ОСОБА_2 , обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, на підставі ст. 46 КК України. Кримінальне провадження №12022211040000808 від 12 чеовня 2022 року закрито.

Згідно ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

22 вересня 2023 року КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» надало відповідь № 1385 на запит Керівника Тернопільської окружної прокуратури № 50-86-9764ВИХ-23 від 19 вересня 2023 року, у якому повідомило, що на стаціонарному лікуванні у травматологічному відділенні КНП «ТМКЛШД» перебував пацієнт ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 11 червня 2022 року по 27 червня 2022 року (16 ліжкоднів). Вартість лікування: медикаменти 767,31 грн, обстеження: 2 057,00 грн, ліжкодні: 27 024,00 грн.

На запит керівника Тернопільської окружної прокуратури № 50-86-10174ВИХ-23 від 02 жовтня 2023 року, 05 жовтня 2023 року виконавчий комітет Тернопільської міської ради листом № 22196-Ю/2023 повідомив, що Тернопільською міською радою позовна заява щодо стягнення з ОСОБА_2 витрат, понесених на лікування потерпілого ОСОБА_3 від злочину не подавалась. Тернопільська міська рада не заперечувала щодо подання Тернопільською окружною прокуратурою позову в інтересах держави в особі Тернопільської міської ради до ОСОБА_2 про відшкодування витрат понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину.

На запит керівника Тернопільської окружної прокуратури від № 50-86-10175ВИХ-23 від 02 жовтня 2023 року, 01 листопада 2023 року Національна служба здоров`я України листом №9887-23 повідомляла, що відповідно до норм Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1101, НСЗУ не наділено повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину. Одночасно НСЗУ не заперечує щодо звернення до суду в інтересах держави, із цивільним позовом Тернопільською окружною прокуратурою та готова до співпраці в межах повноважень.

02 листопада 2023 року Тернопільська окружна прокуратура звернулася із листом № 50-86-11276ВИХ-23 до Національної служби здоров`я України та із листом № 50-86-11267ВИХ-23 до Тернопільського міського голови, у якому повідомила, що прокуратурою будуть вживатися заходи представницького характеру, шляхом подачі позовної заяви до Тернопільського міськрайонного суду про стягнення з ОСОБА_2 витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину загальну суму 29848,31 грн, із них: 28 248,31 грн - на користь Національна служба здоров`я України та 1600,00 грн - на користь Тернопільської міської ради.

Фінансування КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня допомоги» у 2022 році здійснювалося Національною службою здоров`я за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом оплати наданих лікарнею медичних послуг за програмами медичних гарантій, відповідно до укладеного між КНП «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги» та НСЗУ Договору № 0607-Е122-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Кошти перераховуються НСЗУ безпосереднь на рахунок лікарні.

Частина коштів, зокрема на фінансування комунальних послуг виділялася з міського бюджету.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осібпідприємців та громадських формувань, Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня звиклої допомоги» є юридичною особою комунальною організацією, що здійснює такі види діяльності: діяльність лікарняних закладів (основний); загальна медична практика.

Статутом Комунального некомерційного підприємства «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги», затвердженим рішенням Тернопільської міської ради від 28 липня 2017 року №7/16/20 визначено, що підприємство є об`єктом комунальної власності Тернопільської міської ради.

Статтею 1311 Конституції України передбачено, що прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч. 3, п. 2 ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

В силу положень ч. 3, ч. 4 ст. 56 ЦПК України, у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 185 цього Кодексу.

На запит керівника Тернопільської окружної прокуратури № 50-86-10174ВИХ-23 від 02 жовтня 2023 року, 05 жовтня 2023 року виконавчий комітет Тернопільської міської ради листом № 22196-Ю/2023 повідомив, що Тернопільською міською радою позовна заява щодо стягнення з ОСОБА_2 витрат, понесених на лікування потерпілого ОСОБА_3 від злочину не подавалась.

На запит керівника Тернопільської окружної прокуратури від № 50-86-10175ВИХ-23 від 02 жовтня 2023 року, 01 листопада 2023 року Національна служба здоров`я України листом №9887-23 повідомляла, що відповідно до норм Положення про Національну службу здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1101, НСЗУ не наділено повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину.

Як убачається із матеріалів цивільної справи, 02 листопада 2023 року Тернопільська окружна прокуратура звернулася із листом № 50-86-11276ВИХ-23 до Національної служби здоров`я України та із листом № 50-86-11267ВИХ-23 до Тернопільського міського голови, у якому повідомила, що прокуратурою будуть вживатися заходи представницького характеру, шляхом подачі позовної заяви до Тернопільського міськрайонного суду про стягнення з ОСОБА_2 витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочину загальну суму 29 848,31 грн, із них: 28 248,31 грн - на користь Національної служби здоров`я України та 1600,00 грн - на користь Тернопільської міської ради.

Наведені обставини, дають право Тернопільській окружній прокуратурі вживати заходи представницького характеру на захист інтересів держави в порядку, передбаченому ст. 23 Закону України «Про прокуратуру».

Вирішуючи заяву по суті суд вважає, що до виниклих правовідносин підлягають застосуванню наступні норми матеріального права.

За правилами ч. 1 ст. 1206 ЦК України особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього кримінального правопорушення, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної оборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок насильства або тяжкої образи з боку потерпілого.

Ухвалою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 11 липня 2023 року у справі № 607/12179/22 встановлено, що порушення ПДР України водієм ОСОБА_2 знаходиться в причиннонаслідковому зв`язку з наслідками дорожньотранспортної пригоди, а саме заподіяння пішоходу ОСОБА_3 середньої тяжкості тілесних ушкоджень.

Згідно ч. 3 ст. 1206 ЦК України, якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України від 07 липня 1995 року «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затверджених постановою КМУ № 545 від 16 липня 1993 року «Про порядок обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я».

Термін і обґрунтованість перебування потерпілого від злочину на стаціонарному лікуванні визначається на підставі даних лікувального закладу, де він перебуває на лікуванні.

Витрачені на стаціонарне лікування кошти підлягають відшкодуванню у повному обсязі.

Постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16 липня 1993 року «Про порядок обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я» передбачено, що на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання передбачено, що сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжкоднів, проведених ним в стаціонарі та вартості витрат на його лікування в день.

Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжкодень проводиться виходячи з фактичної кількості ліжкоднів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентаря та обладнання.

Визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`я або прокурора.

Якщо лікування проводилось закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, або територіальної громади, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.

За вказаних обставин, враховуючи те, що потерпілому ОСОБА_3 були заподіяні середньої тяжкості тілесні ушкодження, внаслідок чого він перебував на стаціонарному лікуванні у КНП «Тернопільська комунальна лікарня швидкої допомоги» та, відповідно, закладом охорони здоров`я понесено витрати на лікування потерпілого ОСОБА_3 у сумі 29 848,31 грн, суд доходить до переконання, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення шляхом стягнення з ОСОБА_2 на користь держави в особі Національної служби здоров`я України кошти, витрачені на лікуванні потерпілого від злочину ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в сумі 28248,31 грн та стягнути з ОСОБА_2 на користь Тернопільської міської ради кошти, витрачені на лікуванні потерпілого від злочину ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в сумі 1600,00 грн.

В силу ст. 141 ЦПК України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, підлягають стягненню з відповідача на користь держави.

Керуючись ст.ст. 4, 7, 12, 13, 81, 89, 244, 263, 268, 273, 352-355 ЦПК України, суд,

у х в а л и в:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави в особі Національної служби здоров`я України кошти, витрачені на лікуванні потерпілого від злочину ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в сумі 28248,31 грн, які перерахувати в дохід державного бюджету на рахунок: UA348999980313030115000019751; код ЄДРПОУ 37977599, отримувач ГУК у Терн.обл./тг м.Терноп./24060300, банк отримувача Казначейство України, код класифікації оходів 24060300 «Інші надходження», витрати на лікування потерпілого ОСОБА_3 .

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Тернопільської міської ради кошти, витрачені на лікуванні потерпілого від злочину ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в сумі 1600,00 грн, які перерахувати в дохід міського бюджету на рахунок: UA618999980314040544000019751, код класифікації доходів бюджету 24060300 «Інші надходження», призначення платежу відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілих внаслідок злочину.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави 2684,00 грн судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційної скарги не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення суду, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Тернопільського апеляційного суду.

Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 Цивільного процесуального кодексу України.

Позивач: Тернопільська окружнапрокуратура,код ЄДРПОУ - 0291009825, адреса місцезнаходження: бульвар Шевченка, буд. 7, м. Тернопіль, 46001,

в інтересах держави в особі:

Національна служба здоров`я України, код ЄДРПОУ - 34334305, адреса місцезнаходження: просп. С. Бандери, 19, м. Київ, 04073;

Тернопільська міська рада , код ЄДРПОУ- 34334305, адреса місцезнаходження: вул.. Листопадава, 5, м. Тернопіль, 46001.

Відповідач: ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1 .

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Комунальне некомерційне підприємство «Тернопільська міська комунальна лікарня швидкої допомоги», код ЄДРПОУ 02001297, адреса місцезнаходження: вул.. Шпитальна, 2, м. Тернопіль, 46008.

Повний текст рішення суду складено 22 травня 2024 року.

Головуючий суддя Герчаківська О.Я.

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.05.2024
Оприлюднено28.06.2024
Номер документу120008790
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —607/21953/23

Ухвала від 24.10.2024

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Герчаківська О. Я.

Рішення від 17.05.2024

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Герчаківська О. Я.

Рішення від 17.05.2024

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Герчаківська О. Я.

Ухвала від 24.01.2024

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Герчаківська О. Я.

Ухвала від 23.01.2024

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Ухвала від 14.11.2023

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні