Справа № 703/3131/24
1-кс/703/601/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про відмову у задоволенні клопотання
27 червня 2024 року м.Сміла
Слідчий суддя Смілянського міськрайонного суду Черкаської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Сміла Черкаського району Черкаської області, клопотання прокурора Смілянської окружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, яке подане під час проведення досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11 червня 2024 року за №12024255350000214, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.358 КК України , -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Смілянської окружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання тимчасового доступу документів, які містять охоронювану законом таємницю, в якому просить надати дізнавачу сектору дізнання відділу поліції №2 Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області ОСОБА_4 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень.
Клопотання обґрунтовує тим, що в провадженні сектору дізнання відділу поліції №2 Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області перебуває кримінальне провадження, внесене до ЄРДР 11 червня 2024 року за №№12024255350000214, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, в ході досудового розслідування якого встановлено, що 10 червня 2024 року до чергової частини відділу поліції №2 Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області надійшла заява від ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про те, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » надала технічну документацію для укладення договору, яка містить ознаки підробки.
Допитаний в якості представника потерпілого ОСОБА_5 повідомив, що з 2017 року він перебуває на посаді Голови правління Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). Вказане товариство маж у власності під`їдні та внутрішньозаводські залізничні колії інвентарний №00471, введені в експлуатацію 1934 року, відповідно до технічного паспорту 2018 року, від станції ІНФОРМАЦІЯ_4 (місце примикання під`їзної колії СП№10 до запобіжної колії №13) довжиною 2345,20 м, а також володіє земельною ділянкою, на якій розміщені зазначені колії.
З 06 серпня 2021 року між ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір спільного користування частиною залізничної колії, а саме про експлуатацію частини зазначених залізничних колій, відповідно до умов якого, останнім було надано лише право на користування частиною вищезазначених залізничних колій. Згідно з договором, єдиним власником вищевказаних колій є ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
26 грудня 2023 року Голова правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » відвідав Шевченківську дирекцію залізничних перевезень, з метою укладення договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії, до останньому стало відомо, що на залізничну колію, власником якої є ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вже укладено такий договір, але з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Перебуваючи в приміщенні Відокремленого структурного підрозділу Одеської залізниці Шевченківської дирекції залізничних перевезень, а саме в кабінеті №15, що розташований на першому поверсі вказаної установи, оглянувши документи, які були надані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для укладення договору між Регіональною Філією « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » було виявлено їх явні ознаки підробки, а саме в технічному паспорті на вищевказані колії підпис та печатка керівника проектної організації ОСОБА_6 , яка виготовляла даний паспорт, їй не належить, а також підпис як Голови правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », від імені ОСОБА_5 , в даному документі виконаний іншою особою.
У результаті укладеного договору, Регіональна Філія « ІНФОРМАЦІЯ_6 » створила та наклала на вже існуючу під`їзну залізничну колію ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » умовно нову залізничну колію ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », що суперечить чинному законодавству та нормативним актам АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », що на сьогоднішній день унеможливлює та перешкоджає використанню даної колії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », чим обмежує та порушує права як власника.
Під час допиту свідка ОСОБА_6 повідомила, що протягом тривалого часу перебуває на посаді начальника відділу проектно-кошторисної документації, тобто особи, яка відповідальна за виготовлення комплексу документів, що визначають місце будування майбутнього об`єкта, його архітектурне, планувальне і конструктивне рішення. Так, остання пояснила, що 30 липня 2018 року був виготовлений технічний паспорт під`їзної колії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » по ст. Сміла за заявою власника вказаного підприємства. Даний технічний паспорт виготовлено в трьох екземплярах, один з яких замовник залишає собі, другий - начальнику ст. Сміла, третій замовник віддає в комерційний відділ залізниці ст.Т.Шевченка. Також вона повідомила, що вказаний документ був особисто завірений її підписом та печаткою і додала, що з 2018 року будь-яка технічна документація на під`їдні колії не видавалась.
З метою об`єктивного, повного та всебічного досудового розслідування та для з`ясування обставин кримінального провадження, необхідно отримати тимчасовий доступ до оригіналів наступних документів: технічного паспорта під`їзної колії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »; документів, які були надані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для укладення Договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії з Відокремленим структурним підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень, а саме: заяву із погодженням начальника станції примикання під`їзної колії; документу, що засвідчує право власності на залізничну під`їзну колію, якщо під`їзна колія знаходиться на балансі підприємства; документу, що засвічує право власності на земельну ділянку; інструкцію про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії, затверджену залізницею із змінами та додатками (схема, профіль під`їзної колії); наказ про призначення відповідальної особи за таврування, облік та збереження гальмових башмаків; розрахунок норм ваги та довжини маневрового состава при подаванні (забиранні) вагонів на під`їзну колію; виписку із технічного паспорту дистанції колії, якщо колія знаходиться на балансі залізниці; інструкцію про порядок утримання та користування вагонними вагами та інструкція по збереженню безпеки руху при роботі маневрової лебідки, погоджені залізницею; лист підприємства стосовно визначення маси вантажів; копію Статуту підприємства; документи, що засвідчують право підприємницької діяльності, з можливістю їх вилучення для подальшого проведення судової технічної експертизи документів, об`єктом якої є вищевказані документи.
Враховуючи, що вищевказані документи перебувають у власності Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_8 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , та мають істотне значення для встановлення обставин справи й відомості вказані в них можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні, прокурор звернувся до слідчого судді з вказаним клопотанням.
Прокурор ІНФОРМАЦІЯ_9 у судове засідання не з`явився, звернувся до слідчого судді з заявою, в якій клопотання підтримав та просив його задовольнити, при цьому просив провести розгляд клопотання без його та представника Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень.
З врахуванням положення ч.2 ст.163 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе розгляд клопотання здійснювати без участі представника Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень.
У відповідності до ч.4 ст.107 КПК України, розгляд клопотання здійснюється без фіксування за допомогою технічних засобів.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.
Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 11 червня 2024 року, відомості у кримінальному провадженні №12024255350000214 внесені до вказаного реєстру 11 червня 2024 року за фабулою, яка зазначена прокурором у клопотанні, з правовою кваліфікацією ч.1 ст.358 КК України.
Відповідно до диспозиції ч.1 ст.358 КК України, кримінальна відповідальність за вказаною частиною статті настає у разі підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, нотаріусом, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч.5 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч.7 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Як вбачається з повідомлення про кримінальне правопорушення, передбачене передбаченого ст.358 КК України, від 05 червня 2024 року, юрисконсульт ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ОСОБА_7 повідомив начальника ІНФОРМАЦІЯ_10 про те, що Приватне акціонерне товариство « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , має у власності під`їзні та внутрішньозаводські залізничні колії, інвентарний №00471, введені в експлуатацію 1934 року, відповідно до технічного паспорту 2018 року, від станції ІНФОРМАЦІЯ_4 (місце примикання під`їзної колії СП№10 до запобіжної колії №13) довжиною 2345,20 м, а також володіє земельною ділянкою, на якій розміщені зазначені колії.
З 06 серпня 2021 року між ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір про експлуатацію частини зазначених залізничних колій, відповідно до умов якого, останнім було надано лише право користування частиною вищезазначених залізничних колій. При цьому, єдиним власником зазначених колій було і є ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
26 грудня 2023 року Голова правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 особисто відвідав Шевченківську дирекцію залізничних перевезень, розташовану в м. Сміла Черкаської області, з метою продовження здійснення господарської діяльності, де дізнався про те, що на експлуатацію залізничної колії з інвентарним №00471, яка належить ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » вже укладено договір від імені ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
На вимогу Голови правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 , працівниками Шевченківської дирекції залізничних перевезень було надано документи, на підставі яких між Регіональною Філією « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » був укладений договір про експлуатацію зазначених залізничних колій. В ході візуального ознайомлення з наданими документами (проведено фотофіксацію) встановлено, що надана ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для укладення договору технічна документація, є підробленою, оскільки оригінали дійсної технічної документації від 2018 року на під`їзні та внутрішньозаводські залізничні колії з інвентарним №00471 увесь час знаходилися в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », нікому не передавались (готові надати при необхідності) і єдиним законним власником зазначених залізничних шляхів є ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Так, в наданому ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » технічному паспорті на зазначені залізничні колії навіть візуально можна виявити ознаки підробки, а саме підпису Голови правління ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », підпису керівника проектної організації, яка виготовляла даний паспорт, та відтиску печатки, зазначеної проектної організації.
При подальшому спілкуванні з представниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », останні не змогли пояснити історію походження технічного паспорта, який вони надали до Шевченківської дирекції залізничних перевезень та який був взятий за основу для укладення договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії (подачу та забирання вагонів) між Регіональною Філією « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
В результаті подання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » підроблених документів, Регіональною Філією « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ніби створено та накладено на вже існуючу під`їзну залізничну колію, що належить ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », умовно нову залізничну колію ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », що є абсурдом, та, відповідно суперечить чинному законодавству та нормативним актам АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ».
Зазначили, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ніколи не мало і не має на теперішній час у власності залізничних колій з інвентарним №00471, оскільки єдиним їх власником є ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », яке на теперішній час в ситуації, що склалась, фактично позбавлено можливості здійснювати господарську діяльність.
З урахуванням викладеного, юрисконсульт ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » просив: 1. Прийняти заяву до розгляду; 2. Внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про кримінальне правопорушення за ст.358 КК України та належним чином повідомити ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про початок розслідування; 3. Притягнути до кримінальної відповідальності осіб, які вчинили дане кримінальне правопорушення.
Додатком до вищевказаної заяви є доручення.
Відповідно до протоколу допиту законного представника потерпілого ОСОБА_5 від 11 червня 2024 року, останній повідомив обставини, які є фактично аналогічними обставинам, що зазначені у вищевказаній заяві про вчинене кримінальне правопорушення.
Згідно протоколу допиту свідка ОСОБА_6 від 12 червня 2024 року, остання вказала, що вона перебуває на посаді начальника відділу проектно-кошторисної документації Відокремленого структурного підрозділу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » АТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ». До її посадових обов`язків входить контроль за місто виконання проектно-кошторисної документації. 30 липня 2018 року був виготовлений технічний паспорт під`їзної колії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по ст. Сміла за заявою власника вказаного підприємства. Даний технічний паспорт виданий замовнику в трьох екземплярах, один з яких замовник залишає собі, другий - начальнику ст. Сміла, третій замовник віддає в комерційний відділ залізниці станції. Вказаний технічний паспорт завірений її печаткою та її особистим підписом. З 2018 року будь-яка технічна документація по під`їзним коліям не виготовлялася. Будь-яких інших екземплярів, окрім вищевказаних, нікому, крім замовника ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » не видавалось.
У договорі спільного користування залізничними коліями від 06 серпня 2021 року, який укладений між ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зазначено, що власником під`їзних та внутрішньозаводських залізничних шляхів, інв. №00471, дата введення в експлуатацію 1934 рік, відповідно до технічного паспорту 2018 року, є ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Відповідно до ч.2 ст.160 КПК України, у клопотанні зазначаються: 1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; 2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; 4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; 6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; 7) обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Як вбачається з клопотання прокурором, останній просить надати тимчасовий доступ до речей та документів, а саме технічного паспорта під`їзної колії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та документів, які були надані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для укладення Договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії з Відокремленим структурним підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень, з можливістю їх вилучення для подальшого проведення судової технічної експертизи документів, об`єктом якої є вищевказані документи. При цьому, стверджує, що такі документи перебувають у власності Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_8 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 .
Однак, у клопотанні прокурора не конкретизовано до технічного паспорта якої саме під`їзної колії ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та документів якого саме Договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії, укладеного між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з Відокремленим структурним підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень та щодо якої саме колії, він має намір отримати тимчасовий доступ, при цьому з матеріалів клопотання, зокрема з заяви про вчинення кримінального правопорушення та протоколу допиту законного представника потерпілого, взагалі не вбачається укладення такого договору, оскільки у вказаних документах мова йде про укладений договір між Регіональною Філією « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Крім того, прокурор, зазначаючи про перебування зазначений у клопотанні документів, до яких просить надати тимчасових доступ, у власності Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень, не зазначає жодних підстав вважати, що такі документи взагалі були складені, надавалися ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вказаній юридичній особі і перебувають або можуть перебувати у її володінні.
За вказаних обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що прокурором не конкретизовано документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати, а також не обґрунтовано, що такі документи були складені, надавалися ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » при укладенні будь-якого договору і перебувають або можуть перебувати у володінні Відокремленого структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_1 залізничних перевезень, у зв`язку чим підстави для задоволення клопотання прокурора відсутні.
Керуючись ст.159, 162, 163, 372 КПК України,
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання прокурора Смілянської окружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, яке подане під час проведення досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11 червня 2024 року за №12024255350000214, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Смілянський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 120014912 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Ігнатенко Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні