Є.у.н.с.512/419/24
Провадження № 3/512/355/24
"26" червня 2024 р. смт Саврань
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Савранський районний суд Одеської області у складі:
головуючого судді- Брюховецького О.Ю.,
за участю секретаря- Тімановського А.Г.,
прокурора Алєксєєнка М.А.,
особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
розглянувши матеріали справ про притягнення до адміністративної відповідальності, які надійшли від Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутата Савранської селищної ради Подільського району Одеської області, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 172-6 КУпАП, -
ВСТАНОВИВ:
04.06.2024 до Савранського районного суду Одеської області надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 який, згідно з протоколом про адміністративні правопорушення, пов`язане з корупцією №1078/2024 від 29.05.2024 складеним оперуповноваженим 6-го відділу (протидії корупції) управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України капітаном поліції Бойченком С.О., притягується до адміністративної відповідальності за частиною 4 статті 172-6 КУпАП (Порушення вимог фінансового контролю).
З протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язаного з корупцією №1078/2024 від 29.05.2024 вбачається, що ОСОБА_1 будучи депутатом Савранської селищної ради Подільського району Одеської області, будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення пункту 2 частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», при заповненні та подачі 30.03.2023 о 09 годині 25 хвилин до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, зазначив завідомо недостовірні відомості, на суму 633 866,96 грн., що відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання вказаної декларації, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене частиною 4 статті 172-6 КУпАП.
Відповідно достатті 268 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення, передбаченестаттею 172-6 КУпАП, присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов`язковою.
В судовому засіданні ОСОБА_1 визнав свою вину у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення в повному обсязі та зазначив, що вчинив дане правопорушення, пов`язане з корупцією, не навмисно. Крім того, ОСОБА_1 вказав, що у зв`язку з тим, що він не розуміється у комп`ютерній техніці, він попросив сина заповнити та подати щорічну декларацію за 2022 рік. Однак, при заповненні вказаної декларації дані не збереглися. ОСОБА_1 розуміє, що вказані обставини не є підставою для не притягнення його до відповідальності за частиною 4 статті 172-6 КУпАП.
Прокурор в судовому засіданні наполягав на притягненні ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4статті 172-6КУпАП та просив суд призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1500 (однієї тисячі п`ятсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та стягнути з нього на користь держави судовий збір.
Заслухавши думку ОСОБА_1 та прокурора, вивчивши матеріали справи, вважаю необхідним зазначити наступне.
У відповідності до статті 8Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
У відповідності до положень статті 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Згідно з частиною 2 статті 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
У відповідності з положеннями частини 1статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визначається протиправна, винна (умисна або з необережності) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Положеннями статті 245 КУпАП визначено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно зістаттею 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та іншими документами.
Судом встановлено, постановою Савранської селищної територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №108 від 23.11.2020, визнано обраним депутатом Савранської селищної ради Подільського району Одеської області ОСОБА_1 .
Рішенням сесії І Савранської селищної ради Подільського району Одеської області №1-VIII від 07.12.2020 депутатам Савранської селищної ради Подільського району Одеської області надано повноваження. Відповідно до пункту 1 статті 18 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради зобов?язаний додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.
Враховуючи вище викладене, згідно підпункту «б» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», депутат Савранської селищної ради Подільського району Одеської області ОСОБА_1 відноситься до суб?єктів на яких поширюється дія цього Закону, як на депутата місцевої ради, і він є суб?єктом декларування і відповідальності за вчинення правопорушення пов?язаного з корупцією, і зобов?язаний виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у статті 46 вказаного Закону.
З обґрунтованого висновку щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов?язаного з корупцією, відносно депутата Савранської селищної ради Подільського району Одеської області ОСОБА_1 , складеного уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції та затвердженого 18.04.2024 Головою Національного агентства з питань запобігання корупції та акту Національного агентства з питань запобігання корупції №21/24 від 17.04.2024 про результати проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, поданої ОСОБА_1 встановлено, що суб?єкт декларування ОСОБА_1 не зазначив відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 5124383200:01:004:0329 загальною площею 6 000 м.кв., яка розташована за адресою: Полянецька сільська рада, Савранський район, Одеська область, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1913992851243, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав.
Наказом Національного агентства від 23.07.2021 №449/21 «Про затвердження форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за №987/36609, затверджено Порядок заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Форму декларації особи, уповноваженої на виконання Функцій держави або місцевого самоврядування, чинного на дату подання декларації.
Крім того, відповідно до інформації, наданої Савранською селищною радою Одеської області, ОСОБА_1 поінформовано в усному порядку про вимоги Закону та обов?язок подачі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Згідно з інформацією про стан функціонування інформаційно-комунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», наданої Департаментом інформаційних систем, аналітичної роботи та захисту інформації, будь-яких технічних проблем (помилок) у роботі Реєстру протягом 30.03.2023 (у день подання суб?єктом декларування декларації) не зафіксовано.
Також у вказаному висновку зазначено, що відповідно до послідовності дій користувача Реєстру, які вчинив суб?єкт декларування у період з 01.01.2023 по 01.05.2023 зафіксовано підтвердження останнім проходження перевірки повноти та достовірності зазначеної у декларації інформації та не зафіксовано фактів щодо не збереження відомостей у декларації під час її подання.
Суб?єкт декларування ОСОБА_1 не зазначив відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 5124383200:01:004:0329 загальною площею 6000 м.кв., яка розташована за адресою: Полянецька сільська рада, Савранський район, Одеська область, реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна 1913992851243, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав.
Крім того, суб?єкт декларування ОСОБА_1 не зазначив відомостей про дачний будинок загальною площею 53,1 м.кв., який розташований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна - 1375405051227, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав. Відповідно до довідки про оціночну вартість об?єкта нерухомості від 15.04.2024 №201-20240415-0007649177 вартість вказаного дачного будинку становить 514 523,77 гривні. Недостовірні відомості відрізняються від достовірних на суму 514 523,77 гривні.
Крім того, суб?єкт декларування ОСОБА_1 не зазначив відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 5124383200:01:001:0366 загальною площею 10 798 м.кв., яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об?єкта нерухомого майна 982479151243, що належить йому на праві власності та підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав. Відповідно до наявної копії договору купівлі-продажу від 10.02.2022 вартість вказаної земельної ділянки становить 110000,00 грн. недостовірні відомості відрізняються від достовірних на суму 110000,00 грн.
Таким чином, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на суму 633866,96 грн., чим не дотримав вимог пункту 2 частини 1 статті 46 Закону України «Про запобігання корупції».
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб на дату подання декларації становив 2684,00 грн.
Викладене свідчить про внесення суб?єктом декларування до декларації недостовірних відомостей, які відрізняються від достовірних на загальну суму 633 866,96 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2022 рік, що містить ознаки правопорушення, передбаченого частини 4 статті 172-6 КУпАП.
Відповідно до рішення Савранської селищної ради Одеської області №1-VІІІ від 07.12.2020 про початок повноважень депутатів Савранської селищної ради вбачається, що до списку депутатів Савранської селищної ради V-ІІІ скликання входить ОСОБА_1 .
Згідно постанови Савранської селищної ради територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області №108 від 23.11.2020 вбачається, що ОСОБА_1 є обраним депутатом Савранської селищної ради.
З листа управління проведення моніторингу способу життя та контролю щодо повноти заповнення декларацій Національного агентства питань запобігання корупції №283-01/11392-24 від 26.02.2024 вбачається, що ОСОБА_1 повідомлено про необхідність надати пояснення щодо повноти заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2022 рік.
З листа ОСОБА_1 від 18.03.2024 вбачається, що останній надав пояснення, інформацію та документи Управлінню проведення моніторингу способу життя та контролю щодо повноти заповнення декларацій.
Відповідно до наказу головного управління держгеокадастру в Одеській області №15-4445/13-19-сг від 14.08.2019 про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність без зміни цільового призначення вбачається, що земельна ділянка площею 0,6000 га, в тому числі ріллі 0,6000 га (кадастровий номер 5124383200:01:004:0329) передана у власність ОСОБА_1 .
Згідно довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 15.04.2024 вбачається, що оціночна вартість земельної ділянки з кадастровим номером 5124383200:01:004:0329 становить 9343,19 грн.
З технічного паспорту вбачається, що дачний будинок АДРЕСА_2 .
З витягу з рішення №74 від 31.07.2017 про внесення змін в рішення виконавчого комітету Новодофінівської сільської ради від 31.07.2017 №63 «Про надання поштової адреси об`єктам нерухомого майна ДТРЛ «Нова Дофінівка» Причал-243» вбачається, що об`єкт нерухомого майна №2-ж/179, що перебуває на умовах оренди терміном на 49 років, надано ОСОБА_1 як члену добровільного товариства рибалок любителів ДТРЛ «Нова Дофінівка» Причал 243.
Матеріали справи містять договір оренди від 01.01.2007, з якого вбачається, що орендодавець Новодофінівська сільська рада в особі ОСОБА_2 з одного боку та орендар добровільного товариства рибалок любителів ДТРЛ «Нова Дофінівка» з іншого боку уклали договір про оренду земельної ділянки площею 2,00га, з тимчасовою забудовою строком на 49 років.
Згідно договору купівлі-продажу від 10.02.2022 укладеного між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 про те, що останній прийняв у власність земельну ділянку, загальною площею 1,0798 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_3 , кадастровий номер 5124383200:01:001:0366 та зобов`язався сплатити за неї грошові кошти в сумі 55000,00грн.
Матеріали справи містять службову записку керівника Департаменту інформаційних систем, аналітичної роботи та захисту інформації ОСОБА_4 про стан функціонування інформаційно-комунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».
З рапорту оперуповноваженого УСР Одеській області ДСР Національної поліції України капітана поліції Бойченка С. від 29.05.2024 вбачається про встановлено порушення вимог статті Закону України «Про запобігання корупції» депутатом Савранської селищної ради Подільського району Одеської області ОСОБА_1 та виявлено факт вчинення останнім правопорушення пов`язане з корупцією, відповідальність за скоєння якого передбачена частиною 4 статті 172-6 КУпАП.
Враховуючи вищевикладене та оцінивши кожен наведений доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність цих зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, суд, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження в справі про адміністративне правопорушення, не вбачає будь-яких підстав не довіряти цим доказам. При цьому, наведені докази жодним чином не спростовуються іншими доказами чи матеріалами справи.
Відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Положеннямистатті 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
За змістомстатті 1 Закону України «Про запобігання корупції»суб`єктами декларування є особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цьогоЗакону.
Згідно з вимогами підпункту "б" пункту 1 частини першої статті 3 вищевказаного Закону суб`єктами, на яких поширюється дія цьогоЗакону, є, зокрема, депутати місцевих рад.
У відповідності до пункту 15 статті 1 Закону України «Про запобігання корупції», суб?єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"'" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов?язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов?язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Відповідно до статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» «Інформація, що зазначається в декларації», а саме в частині 1 вказаної статті, у декларації зазначаються відомості про: 2) об?єкти нерухомості, що належать суб?єкту декларування та членам його сім?ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають: а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування; б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Частиною 1статті 2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»визначено, що депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно доКонституції Україниі закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановленийКонституцією України.
Відповідно до частин 1-2статті 4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно доЗакону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів". Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
За змістом частини 3статті 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»на депутатів місцевих рад поширюється діяЗакону України "Про запобігання корупції". Депутати місцевих рад зобов`язані щороку до 1 квітня подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік відповідно доЗакону України "Про запобігання корупції", а також дотримуватися інших вимог фінансового контролю, передбачених зазначеним Законом.
Відтак, суд вважає доведеним той факт, що ОСОБА_1 згідно з підпунктом «б» пункту 1 частини першоїстатті 3 Закону України «Про запобігання корупції»є суб`єктом відповідальності за вчинення корупційних правопорушень і правопорушень, пов`язаних з корупцією, та є суб`єктом декларування.
Згідно із пунктом 5 частини 1, частини 9 статті 12 Закону, Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. Нормативно-правові акти Національного агентства, що пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самим актом, але не раніше дня офіційного опублікування. Нормативно-правові акти Національного агентства після включення до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів опубліковуються державною мовою в офіційних друкованих виданнях.
Відповідно до пункту 1 розділу 4 Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 448/21, Національне агентство забезпечує відкритий цілодобовий доступ до публічної частини Реєстру. Такий доступ передбачає можливість пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування інформації, отримання (завантаження) документів у зручній для візуального сприйняття формі, зокрема у форматі HTML.
Доступ до даних Реєстру надається також у вигляді набору даних, організованого у форматі, що дає змогу його автоматизованого оброблення електронними засобами (машинозчитування), з метою повторного використання (у формі відкритих даних). Такі дані надаються як у вигляді окремих електронних документів у форматі JSON для завантаження, так і за допомогою інтерфейсу прикладного програмування (АРІ) відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835.
Таким чином, ОСОБА_1 будучи суб`єктом декларування відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини 1статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», був зобов`язаний у порядку і у строк, передбачені законодавством, подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування - декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, за формою, що визначається Національним агентством.
Крім того, відповідно до частини 2 статті 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Суд, відповідно до статті 252 КУпАП, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до вимог статей 251, 252КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, а також іншими документами.
Так, згідностатті 251КУпАП на співробітників Національного агентства з питань запобігання корупції, як на осіб, що в силустатті 255КУпАП уповноважені на складання протоколів про адміністративні правопорушення, зокрема з частиною 4 статті 172-6 КУпАП, покладено імперативний обов`язок щодо збирання доказів та подання їх до суду, які в силу системного аналізу вимог статей 251 та 256КУпАП мають бути додані до протоколу та посилання на які повинні міститися в самому протоколі.
За нормоюстатті 256 Кодексу України про адміністративні правопорушенняу протоколі про адміністративне правопорушення зазначається, серед іншого, відомості про особу порушника. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. При складанні протоколу порушникові роз`яснюються його права і обов`язки, передбаченістаттею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що робиться відмітка у протоколі.
Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення, № 1078/2024 від 29.05.2024 складено правомочною на те посадовою особою, у відповідності до положень частини 1статті 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення, містить обов`язкові дані, передбачені вказаною статтею та є основним джерелом доказової інформації про подію правопорушення та особу, що притягається до адміністративної відповідальності.
Крім того, в матеріалах справи відсутні будь які докази, що ОСОБА_1 притягувався до адміністративної відповідальності, пов`язаної з корупцією на протязі року.
Так, в судовому засіданні прокурор наполягав на притягненні ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4статті 172-6КУпАП та просив суд призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1500 (однієї тисячі п`ятсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Оцінюючи кожен наведений вище доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність цих зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, суд, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження в справі про адміністративне правопорушення, не вбачає будь-яких підстав не довіряти наявним доказам у справі. При цьому, наведені докази жодним чином не спростовуються іншими доказами чи матеріалами справ.
Диспозицією частини 4статті 172-6 КУпАП, передбачена відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Крім того, з примітки до статті 172-6 КУпАП вбачається, що суб`єктами правопорушень у цій статті (крім правопорушень, визначенихчастинами другоютатретьоюцієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані) є особи, які відповідно до частинпершоїтадругоїстатті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Суб`єктами правопорушень, визначенихчастинами другоютатретьоюцієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані є суб`єкти декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб`єкти декларування, які займають посади, пов`язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно достатті 51-3Закону України "Про запобігання корупції".
Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
За вказаних обставин суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4статті 172-6 КУпАП- (Порушення вимог фінансового контролю).
Відповідно до статті 33 КУпАП, при призначенні покарання суд враховує характер вчиненого порушення, особу правопорушника, ступінь її вини, обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність.
До обставин, які відповідно достатті 34 КУпАПпом`якшують відповідальність ОСОБА_1 за вчинене адміністративне правопорушення, суд відносить визнання ним своєї вини.
Обставин, які відповідно достатті 35 КУпАПобтяжують відповідальність ОСОБА_1 за вчинене адміністративне правопорушення, суд не вбачає.
Також матеріали справи не містять будь-яких доказів про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, у тому числі за вчинення правопорушення пов`язаною з корупцією, протягом року або раніше, з урахуванням чого ОСОБА_1 на підставі положень статті 39 КУпАП вважається таким, що не був підданим адміністративному стягненню.
Відповідно достатті 23 КУпАПадміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
З огляду на вищевикладене при визначенні виду адміністративного стягнення, що підлягає накладенню на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності вперше, ступінь її вини, визнання вини як обставину, що пом`якшує відповідальність, з метою виховання цієї особи в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як ОСОБА_1 так і іншими особами, суддя вважає за необхідне накласти на нього адміністративне стягнення у межах санкції частини 4 статті 172-6 КУпАП у виді штрафу.
Крім того, відповідно до частини 5статті 4 Закону України «Про судовий збір», а такожстатті 40-1 КУпАПу разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення особа, на яку накладено таке стягнення, сплачує судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись статтями 9, 13, 23, 33, 40-1, 172-6, 283-285, 294 КУпАП, частиною 5 статті 4 Закону України «Про судовий збір», суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутата Савранської селищної ради Подільського району Одеської області, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 172-6 КУпАП, і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1000 (однієї тисячі) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що у грошовому еквіваленті складає 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Стягнення проводити на рахунок №UА348999980313080106000015714, назва рахунку: Савранська селищна ТГ, КОД КДБ - 21081100, отримувачГУК в одеській області /смт. Саврань/21081100/, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ - 37607526, призначення платежуадміністративний штраф.
Приписами частини 1 статті 307 КУпАП встановлено, що штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Частиною 1 та частиною 2 статті 308 КУпАП встановлено, що у разі несплати правопорушником штрафу у встановлений строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби .У порядкупримусового виконанняпостанови простягнення штрафуз правопорушникастягується подвійний розмір штрафу.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , депутата Савранської селищної ради Подільського району Одеської області, в дохід держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. на розрахунковий рахунок № UА908999980313111256000026001, КЕКД 22030106, отримувач ГУК у м.Києві /м.Київ/, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ 37993783, призначення платежу судовий збір у справах про адміністративне правопорушення.
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником.
Постанова підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з моменту її винесення. В разі ж оскарження постанови перебіг строку давності звернення її до виконання зупиняється до розгляду скарги.
Суддя: О.Ю. Брюховецький
Суд | Савранський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 120020139 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Савранський районний суд Одеської області
БРЮХОВЕЦЬКИЙ О. Ю.
Адмінправопорушення
Савранський районний суд Одеської області
БРЮХОВЕЦЬКИЙ О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні