Постанова
від 19.06.2024 по справі 761/41997/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа №761/41997/23 Головуючий в 1-й інстанції - Бугіль В.В.

Провадження №33/824/2143/2024 Доповідач - Слива Ю.М.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 червня 2024 року м. Київ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Слива Ю.М., за участю особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , його захисників Войченка С.В., Кучеренко О.В., представниківКоординаційної-моніторингової митниці ДМС України Григораша Д.І., Ясінської О.Я., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, за апеляційною скаргою представника Координаційної-моніторингової митниці - Борматової О.М., постанову судді Шевченківського районного суду м. Києва від 20 березня 2024 року, якою провадження у справі щодо

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника ТОВ «Про Лоджистік України» (код ЄДРПОУ 44521008), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 Митного кодексу України.

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 31.08.2023 року №0134/126000/23, 28.03.2023 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Ліски» Київської митниці ФОП ОСОБА_2 , який діяв відповідно до договору про надання послуг з декларування товарів від 21.02.2023 №283-23, укладеного з ТОВ «Про Лоджистік Україна» (код ЄДРПОУ 44521008) подано електронну митну декларацію типу ІМ31АА №UA100180/2023/504430 на товар «залізничні вантажні вагони несамохідні, саморозвантажувальні: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, рік виготовлення: 2012, 2014, 2009, тип вагонів: хоппер, моделі вагонів: 19-7053-02, 19-7016, власник: SIA "Trans Vagon Group", виробник: ПАО "КВСЗ" (0027), країна виробництва: UA» (далі - Товар).

Отримувачем товару зазначено ТОВ «Про Лоджистік Україна» (код ЄДРПОУ 44521008, 01024, м. Київ, вул. Шовковична, будинок 42-44), а відправником - SIA "Trans Vagon Group" (Muitas 1b, Riga, LV-1010, Latvija).

Разом з електронною митною декларацією ІМ31АА від 28.03.2023 №UA100180/2023/504430 до митного оформлення подано наступні документи: договір суборенди вантажних вагонів від 01.07.2022 №1-2022/TVG, рахунок-проформа від 15.01.2023 №3, акти приймання-передачі від 22.03.2023 №5, від 24.03.2023 №6, від 27.03.2023 №7 лист з поточною дислокацією вагонів від 22.03.2023 №46/240, від 28.03.2023 №46/252, від 28.03.2023 №46/253 технічні паспорти на вагони, у яких власником вагонів зазначено ООО «LDZ CARGO» (Латвійська Республіка).

29.03.2023 відділом митного оформлення №1 митного поста «Ліски» Київської митниці за ЕМД від 28.03.2023 ІМ31АА №UA100180/2023/504430 Товар оформлено в митний режим «тимчасового ввезення» із частковим звільненням ТОВ «Про Лоджистік Україна» від сплати митних платежів. Київською митницею встановлено строк тимчасового ввезення товару на митну територію України до 30.04.2023.

01.05.2023 відділом митного оформлення №1 митного поста «Ліски» Київської митниці за ЕМД від 01.05.2023 ІМ31АА №UA100180/2023/506326 строк тимчасового ввезення Товару на митну територію України продовжено до 31.08.2023.

За результатами аналізу митних оформлень в АСМО «Інспектор» Координаційно - моніторинговою митницею (далі - Митниця) встановлено, що Товар використовувався ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533) та іншими суб`єктами ЗЕД як транспортний засіб - для перевезення вантажів, оформлених у митному режимі експорту.

Відповідно до договору суборенди від 01.07.2022 №1-2022/TVG укладеного між ТОВ «Про Лоджистік Україна» (отримувач товару, орендар) та SIA «Trans Vagon Group (Riga, Latvija, відправник товару, орендодавець) вагони зерновози приватного парку передано у суборенду строком до 31.07.2023, що знаходяться на території України з метою перевезення вантажів територією України, Молдови, СНД та Європейського союзу, які відповідно до підпункту 3.2.13 пункту 3.2 договору суборенди заборонено здавати в суборенду без письмового дозволу орендодавця.

З метою з`ясування всіх обставин підтвердження фінансово-господарських взаємовідносин та передачі ТОВ «Про Лоджистік Україна» вагонів в користування іншим особам, Митницею направлено запити до ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533) (лист від 01.06.2023 №7.9-2/27-2/14/1643) та до АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» (код ЄДРПОУ 40075815) (лист від 30.05.2023 №7.9-2/27-2/14/1616).

12.06.2023 Митницею отримано лист від 09.06.2023 №1060 ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», яким повідомлено про те, що з ТОВ «Про Лоджистік Україна» укладений контракт на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу та надано копії наступних документів: контракт на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу від 19.09.2022 №08/У-07-22, додатки до Контракту від 30.12.2022 №5, від 31.01.2023 №6, від 28.02.2023 №7, від 27.03.2023 №8 (Протоколи погодження ціни), акти надання послуг від 31.01.2023 №Г-001 з додатком №1, від 28.02.2023 №Г-002 з додатком №1, від 31.03.2023 №Г-003 з додатком №1, від 30.04.2023 №Г-004 з додатком №1, від 31.05.2023 №Г-005 з додатком №1.

19.06.2023 Митницею отримано лист від 16.06.2023 №УУМ-12/222АТ від АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ», яким надано інформацію щодо здійснених перевезень вантажів у період з 01.01.2023 по 05.06.2023 вищезазначеними залізничними вагонами, що були оформлені за ЕМД типу ІМ31АА від 28.03.2023 №UA100180/2023/504430.

За результатами аналізу інформації, наданої АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» щодо переміщення Товару встановлено, що відправниками, отримувачами від станцій відправлення до станцій призначення виступали інші особи, платниками тарифу при перевезенні вантажів вагонами виступало ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ».

В підпунктах 4.1, 4.4 та 4.5 пункту 4 контракту від 19.09.2022 №08/У-07-22 зазначено, що Експедитор (ТОВ «Про Лоджистік Україна») за рахунок і за дорученням Клієнта (ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ»), надає останньому в тимчасове користування за плату рухомий склад, що належить Експедитору і/або знаходиться під відповідальністю Експедитора на підставі договорів, укладених з власниками рухомого складу, рухомий склад вважається зданим Експедитором і прийнятим Клієнтом від дати прибуття рухомого складу на узгоджену Сторонами залізничну станцію, при цьому дата прибуття визначається за даними ГІОЦ УЗ, після закінчення терміну користування Клієнт відповідно до інструкції Експедитора направляє порожній рухомий склад на зазначену в інструкції залізничну станцію.

Пунктом 2 Додатків до контракту на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу від 19.09.2022 №08/У-07-22 визначено, що до послуг транспортно-експедиторського обслуговування належить надання залізничного рухомого складу в користування та надання інформації про пересування вагона (в робочі дні). Ставка за вагон визначена у грошовому еквіваленті за кожну добу користування.

Крім того, в актах надання послуг від 31.01.2023 №Г-001 з додатком №1, від 28.02.2023 №Г-002 з додатком №1, від 31.03.2023 №Г-003 з додатком №1, від 30.04.2023 №Г-004 з додатком №1, від 31.05.2023 №Г-005 з додатком №1, що були надані ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» розрахунок вартості робіт було проведено виходячи з кількості вагоно/діб.

29.06.2023 листом №7.9-2/13/1961 Митницею направлено перелік запитань керівнику ТОВ «Про Лоджистік Україна» гр. України ОСОБА_1 , зокрема щодо відповідального в компанії ТОВ «Про Лоджистік Україна» за зовнішньоекономічну діяльність, мети ввезення вагонів, яким чином здійснюється передача в тимчасове користування за плату рухомий склад та чи є письмовий дозвіл від Орендодавця щодо передачі іншим особам рухомого складу в тимчасове користування за плату.

04.07.2023 листом №73 ТОВ «Про Лоджистік Україна» надано відповідь, що за зовнішньоекономічну діяльність відповідає керівник (директор) підприємства гр. України ОСОБА_1 , вагони використовуються виключно для надання транспортно-експедиційних послуг та не передаються в тимчасове користування. Разом з листом надано копію довіреності від 02.09.2022 №К-7.1/17 якою власник вагонів ООО «LDZ CARGO» довірив використання 198 вагонів орендарю SIA «Trans Vagon Group» та суборендарю ТОВ «Про Лоджистік Україна» для завантаження, відправки, розрахунку з перевізниками (АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ») без передачі права на здійснення будь-яких інших дій, не обумовлених у цій довіреності, у тому числі укладання договорів, наслідком яких може стати передача права власності на вагони або їх відчуження.

Виходячи з вищевикладеного ТОВ «Про Лоджистік Україна» під виглядом надання транспортно-експедиційного обслуговування з наданням рухомого складу, фактично передало Товар, оформлений в митному режимі «тимчасове ввезення» за ЕМД типу ІМ31АА від 28.03.2023 №UA100180/2023/504430 у платне користування ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ».

Разом з тим встановлено, що на момент подачі електронної митної декларації типу ІМ31АА від 28.03.2023 №UA100180/2023/504430, Товар вже перебував у користуванні ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» в рамках виконання умов контракту на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу від 19.09.2022 №08/У-07-22.

Тобто, під час ввезення на митну територію України вказаного товару ТОВ «Про Лоджистік Україна» до Київської митниці надано недостовірні відомості щодо мети ввезення, цільового призначення ввезеного товару, у зв`язку з чим до товару безпідставно застосовано митний режим тимчасового ввезення та надано пільги з оподаткування.

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті при здійсненні митного оформлення у митний режим імпорту товару залізничні вантажні вагони за ЕМД від 28.03.2023 №UA100180/2023/504430 відповідно до листа Київської митниці від 04.08.2023 №7.8-6/7.8-28.7-0/7/14535 становить 940 573,68 гривень.

Керівником ТОВ «Про Лоджистік Україна» (код ЄДРПОУ 44521008) з 13.02.2023 виступає гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організовує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства в розумінні пункту 43 статті 4 Митного кодексу України є посадовою особою цього підприємства.

Таким чином, керівником ТОВ «Про Лоджистік Україна» гр. України ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у розмірі 940 573,68 гривень, шляхом передачі товару - «залізничні вантажні вагони несамохідні, саморозвантажувальні: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, рік виготовлення: 2012, 2014, 2009, тип вагонів: хоппер, моделі вагонів: 19-7053-02, 19-7016», оформленого у митному режимі тимчасового ввезення, у фактично платне користування третій особі, під виглядом надання транспортно-експедиційного обслуговування з наданням рухомого складу, у зв`язку з чим безпідставно заявлено митний режим «тимчасового ввезення» з подальшим наданням пільг ТОВ «Про Лоджистік Україна» з оподаткування.

Закриваючи провадження у справі, суд першої інстанції дійшов висновку, що немає підстав для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, оскільки викладені у протоколі про порушення митних правил висновки є помилковими, зробленими без належної перевірки усіх фактичних обставин.

На вказану постанову суду, представник Координаційної-моніторингової митниці ДМС України- Борматова О.М., подала апеляційну скаргу, в якій не погоджується з постановою, вважає її незаконною та необґрунтованою, через необ`єктивне з`ясування всіх обставин справи. Стверджує, що керівником ТОВ «Про Лоджистік Україна» - ОСОБА_1 вчинено протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, що судом не досліджено та не надано належної оцінки таким обставинам. Доводи, які стали підставою для закриття провадження у справі не мають доказового підґрунтя, суперечать фактичним обставинам справи, а також спростовуються наявними матеріалами справи. Тому, просить постанову скасувати та визнати ОСОБА_1 винним за ст.485 МК України та накласти на нього стягнення відповідно до санкції цієї статті.

На апеляційну скаргу представника Координаційної-моніторингової митниці ДМС України- Борматової О.М., надійшли заперечення від захисника особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Войченка С.В., в яких вказується на законність й обґрунтованість постанови суду першої інстанції та міститься прохання залишити її без змін, а апеляційну скаргу представника митниці, без задоволення.

Заслухавши особу, яку притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , його захисників - адвокатів Войченка С.В. та Кучеренко О.В., які заперечували проти задоволення апеляційної скарги представника митниці, постанову судді просили залишити без змін, як законну та обґрунтовану; представниківКоординаційної-моніторингової митниці ДМС України - Григораша Д.І. та Ясінську О.Я., які підтримали подану апеляційну скаргу та просили задовольнити її у повному обсязі, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до наступного.

Згідно положень ч.1 ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозицією вказаної норми Закону передбачено настання адміністративної відповідальності за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Отже, виходячи зі змісту ст.485 МК України, можна визначити наступні об`єктивні сторони адміністративного правопорушення передбаченого вищевказаною статтею КУпАП, зокрема:

1) заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості;

2) та/або надання з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру митному органу доходів і зборів документів, що містять такі неправдиві відомості;

3) або несплата митних платежів у строк, встановлений законом;

4) або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів;

5) використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Між тим, з протоколу про порушення митних правил від 31.08.2023 року №0134/126000/23, вбачається, що його складено внаслідок подання керівником ТОВ «Про Лоджистік Україна» (код ЄДРПОУ 44521008) ОСОБА_1 , ЕМД від 28.03.2023 ІМ31АА №UA100180/2023/504430, відповідно до якої, залізничні вантажні вагони несамохідні, саморозвантажувальні: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, рік виготовлення: 2012, 2014, 2009, тип вагонів: хоппер, моделі вагонів: 19-7053-02, 19-7016, власник: SIA "Trans Vagon Group", виробник: ПАО "КВСЗ" (0027), країна виробництва: UA, були поміщені у режим «тимчасове ввезення», при цьому вказані вагони, оформлені у митному режимі тимчасового ввезення, були фактично передані у платне користування ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533) та іншими суб`єктами ЗЕД, під виглядом надання транспортно-експедиційного обслуговування з наданням рухомого складу за контрактом на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу від 19.09.2022 №08/У-07-22, і такі дії ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «Про Лоджистік Україна» призвели до ухилення ним від сплати митних платежів у розмірі 940 573,68 гривень.

Таким чином, об`єктивна сторона правопорушення інкримінованого ОСОБА_1 характеризується діянням спрямованим на використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ст.103 МК України тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.

Згідно ч.2 ст.106 МК України передбачено, що у разі тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами за кожний повний або неповний календарний місяць заявленого строку перебування на митній території України сплачується три відсотки суми митних платежів, яка підлягала б сплаті у разі випуску цих товарів у вільний обіг на митній території України, розрахованої на дату поміщення їх у митний режим тимчасового ввезення.

Згідно ч.3 ст.106 МК України сума митних платежів сплачується при поміщенні товарів у митний режим тимчасового ввезення та розраховується за встановлений митним органом строк дії цього митного режиму.

Відповідно до ч.2 ст.105 МК України, у разі порушення умов митного режиму тимчасового ввезення особа, відповідальна за дотримання режиму, зобов`язана сплатити суму податкового зобов`язання та пеню відповідно до Податкового кодексу України.

Положеннями ч.7 ст.106 МК України передбачено, що у разі випуску товарів, поміщених у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, у вільний обіг на митній території України або передачі таких товарів у користування іншій особі митні платежі сплачуються в обсязі, передбаченому законом для ввезення цих товарів на митну територію України у митному режимі імпорту, за відрахуванням суми, вже сплаченої на підставі умовного часткового звільнення цих товарів від оподаткування митними платежами. При цьому за період, коли застосовувалося таке звільнення, підлягають сплаті проценти з сум податкових зобов`язань, що підлягали б сплаті у разі, якщо б щодо таких сум надавалося розстрочення податкових зобов`язань відповідно до розділу II Податкового кодексу України.

Митний режим тимчасового ввезення завершується шляхом реекспорту товарів, транспортних засобів комерційного призначення, поміщених у цей митний режим, або шляхом поміщення їх в інший митний режим, що допускається цим Кодексом, а також у випадках, передбачених частиною третьою цієї статті (ч.1 ст.112 МК України).

Відтак, фактично протокол складено відносно керівника ТОВ «Про Лоджистік Україна» - ОСОБА_1 за передачу у оренду вагонів без завершення митного режиму тимчасового ввезення, що є порушенням умов митного режиму тимчасового ввезення вагонів, на які надано пільги щодо сплати митних платежів.

Зважаючи на викладене, для перевірки факту ухилення від сплати податків керівником ТОВ «Про Лоджистік Україна» - ОСОБА_1 , шляхом порушення умов митного режиму тимчасового ввезення товару (вагонів), унаслідок передання у оренду вагонів без завершення митного режиму тимчасового ввезення, перевірці підлягає факт передачі залізничних вантажних вагонів несамохідних, саморозвантажувальних: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, в оренду ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533).

З протоколу про порушення митних правил від 31.08.2023 року №0134/126000/23, вбачається, що як на підставу передачі ТОВ «Про Лоджистік Україна» залізничних вантажних вагонів несамохідних, саморозвантажувальних: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, у фактичне користування ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533), Митниця посилалася на те, що до протоколу долучено контракт на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу від 19.09.2022 №08/У-07-22, а положення законодавства не містять визначення терміну «транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу» та розрахунок за контрактом проводився на основі кількості вагоно/діб, що вказує на фактичну передачу зазначених вагонів у користування ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533).

Заперечуючи проти обставин передання залізничних вантажних вагонів несамохідних, саморозвантажувальних: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, у користування ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ» (код ЄДРПОУ 43198533), гр. ОСОБА_1 та його захисники вказували, що даними вагонами користувалося ТОВ «Про Лоджистік Україна», яке надавало танспортно-експедиційні послуги іншим компаніям.

Згідно з ч.1 ст.626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Статтею 638 ЦК України передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору.

Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Відповідно до ч.1 ст.759 ЦК України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк.

Акт приймання-передачі є необхідним первинним документом для підтвердження передачі відповідного майна в оренду.

В матеріалах справи наданих апеляційному суду відсутній договір оренди залізничних вантажних вагонів між ТОВ «Про Лоджистік Україна» та ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», та відсутні акти приймання-передачі відповідних залізничних вагонів між ТОВ «Про Лоджистік Україна» та ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ».

З метою перевірки обставин, зазначених у протоколі щодо фактичної підміни понять «транспортно-експедиційного обслуговування з наданням рухомого складу» та «оренди» судом досліджено контракт на транспортно-експедиторське обслуговування з наданням рухомого складу від 19.09.2022 №08/У-07-22.

За умовами контракту, експедитор - особа, яка надає послуги з організації перевезень вантажів, яка може зазначатися в перевізних документах як платник перевезення на підставі договору транспортної експедиції.

Транспорно-експедитроське обслуговування - це діяльність експедитора, спрямована на організацію доставки вантажу від вантажовідправника до вантажоодержувача відповідно за заяви Клієнта.

Відповідно до Контракту предметом даного Контракту є те, що Клієнт доручає, а Експедитор зобов?язується за винагороду і за рахунок Клієнта виконати та/або організувати виконання транспортно-експедиторських послуг (далі - Послуги), пов?язаних з перевезенням вантажів залізничним транспортом, а також виконати інші транспортно-експедиторські послуги з організації переміщення внутрішніх, імпортних, експортних і транзитних вантажів.

Також, відповідно до Контракту обсяги перевезень, строки їх виконання, номенклатура вантажів, вид рухомого складу та його належність, маршрут перевезення, тарифні ставки, вартість винагороди Експедитора, додаткові послуги та їх вартість, а також інші умови, узгоджуються Сторонами безпосередньо перед виконанням перевезень певних партій вантажу на підставі Заявки поданої Клієнтом та підписання Протоколу погодження ціни на кожне перевезення.

Згідно з ст.1 Закон України «Про транспортно-експедиторську діяльність», транспортно-експедиторська діяльність - підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів. Транспортно-експедиторська послуга - робота, що безпосередньо пов`язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування.

Відповідно до ч.8 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність», експедитори надають клієнтам послуги відповідно до вимог законодавства України та держав, територією яких транспортуються вантажі, згідно з переліком послуг, визначеним у правилах здійснення транспортно-експедиторської діяльності, а також інші послуги, визначені за домовленістю сторін у договорі транспортного експедирування.

З огляду на викладене предметом контракту №08/У-07-22 від 19.09.2022 між ТОВ «Про Лоджистік Україна» та ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», є обов`язок ТОВ «Про Лоджистік Україна» за винагороду i за рахунок ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ»виконати та/або організувати виконання транспортно-експедиторських послуг, пов`язаних з перевезенням вантажів залізничним транспортом, а також виконати інші транспортно-експедиторськi послуги з організації та переміщення внутрішніх, імпортних, експортних i транзитних вантажів, що відповідає положенням чинного законодавства.

До того ж, в Контракті від 19.09.2022 №08/У-07-22 зазначено, що Експедитор (ТОВ «Про Лоджистік Україна») за рахунок і за дорученням Клієнта (ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ»), надає останньому в тимчасове користування за плату рухомий склад, що належить Експедитору і/або знаходиться під відповідальністю Експедитора на підставі договорів, укладених з власниками рухомого складу, рухомий склад вважається зданим Експедитором і прийнятим Клієнтом від дати прибуття рухомого складу на узгоджену Сторонами залізничну станцію, при цьому дата прибуття визначається за даними ГІОЦ УЗ, після закінчення терміну користування Клієнт відповідно до інструкції Експедитора направляє порожній рухомий склад на зазначену в інструкції залізничну станцію.

Разом з тим, судом встановлено, що положення Контракту від 19.09.2022 №08/У-07-22 базуються на основі Типового договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, розміщеного у відкритому доступі на веб-сайті «УКРЗАЛІЗНИЦЯ», відповідно до положень якого, у розуміні договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за користування власним вагоном Перевізника не є орендною платою.

Відповідно до Типової форми договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, плата за користування власними вагонами Перевізника визначається за кожен вагон відповідно до їх типу за формулою: Пвик = (Спл / 24) ? tгод ? kм, де:

Пвик. - плата за користування власними вагонами Перевізника для відповідного типу вагонів;

Спл - ставка плати за використання власних вагонів Перевізника для відповідного типу власних вагонів Перевізника, грн / вагон за добу визначена в Додатку 1-2 до Договору;

24 - кількість годин у добі;

tгод - кількість годин користування вагоном Перевізника для відповідного типу вагонів.

kм - коригуючий коефіцієнт, що застосовуються до Пвик для вагонів, які приймаються до перевезення у складі маршрутного поїзда або контейнерного поїзда. Коефіцієнт встановлюються Перевізником та зазначається в Додатку 1-2 Договору.

Таким чином, ТОВ «Про Лоджистік Україна» зазначив одиницю вартості транспортно-експедиційні послуг, керуючись та дотримуючись норм чинного законодавства.

Отже доводи апелянта про те, що здійснення розрахунку за Контрактом від 19.09.2022№08/У-07-22на основі кількості вагоно/діб свідчить про здійснення оплати за оренду вагонів є недоведеними.

Посилання апелянта на те, що з наданої інформації АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» про те, що відправниками та отримувачами зазначених вагонів від станцій відправлення до станцій призначення, виступали інші особи, а платником тарифу виступало ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», спростовуються відповіддю АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» на адвокатський запит, в якій зазначено, що платником тарифів може виступати будь-яка компанія. Крім того, оскільки діяльність експедитора передбачає доставку вантажу від вантажовідправника до вантажоодержувача, то зазначення вантажовідправників і вантажоодержувачів відмінних від експедитора відповідає умовам Контракту, типового договору та положенням законодавства. Більше того, такі доводи не доводять обставин, що ТОВ «Про Лоджистік Україна» передало в оренду вагони ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», і саме останній надавав експедиторські послуги.

Тому, зважаючи на викладене, висновок суду першої інстанції про недоведеність факту передачі ТОВ «Про Лоджистік Україна» вантажних вагонів несамохідних, саморозвантажувальних: 95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747, у фактичне користування ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», що свідчить про відсутність у діях керівника ТОВ «Про Лоджистік Україна» ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, є обґрунтованим.

В іншому доводи апеляційної скарги зводяться до доведення фату порушення ОСОБА_1 митного режиму «тимчасового ввезення», шляхом зазначення у Контракті «з наданням рухомого складу», однак саме по собі зазначення у контракті, який складено на основі типового договору, не свідчить про фактичну передачу в оренду ТОВ «ТЕП «ГОРИЗОНТ», вантажних вагонів несамохідних, саморозвантажувальних:95004107, 95012506, 95026480, 95029641, 95330734, 95335162, 95692000, 95697785, 95699187, 9569998, 995846085, 95871869, 95988747.

Враховуючи викладене, апеляційний суд приходить до висновку, що суд першої інстанції при розгляді даної справи повною мірою дотримався вимог ст.ст.103-112, 485, 526-529 МК України та ст.ст.245, 251, 252, 278, 280, 283, 294 КУпАП, правильно встановив всі фактичні обставини справи та дійшов обґрунтованого висновку про відсутність правових підстав для притягнення керівника ТОВ «Про Лоджистік Україна» ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Керуючись ст.294 КУпАП, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу представника Координаційної-моніторингової митниціДМС України- Борматової О.М., залишити без задоволення.

Постанову судді Шевченківського районного суду м. Києва від 20 березня 2024 року, якою провадження у справі щодо ОСОБА_1 , закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 Митного кодексу України, залишити без змін.

Постанова є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Ю.М. Слива

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120033890
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/41997/23

Постанова від 19.06.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Слива Юрій Михайлович

Постанова від 20.03.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні