Справа № 569/2309/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2024 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Головчак М.М., з участю представника Рівненської митниці Опанасика С.В., захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Крючкова В.О., розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС», РНОКПП
ВСТАНОВИВ:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0221/20400/23 від 20.12.2023, 21.09.2023 року директором ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44751476) ОСОБА_1 у сектор митного оформлення №2 митного поста «Рівне» Рівненської митниці подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ від 21.09.2023 №23UA204140007763U9 з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товару: «Автомобіль легковий пасажирський, бувший у використанні, марка «RENAULT», модель «MEGANE», календарний рік виготовлення 2018, модельний рік виготовлення 2018, кузов номер НОМЕР_1 , тип кузова - легковий універсал, об`єм двигуна - 1461 см3, тип - дизельний, потужність - 81кВт, загальна кількість місць, включаючи водія - 5, колісна формула -4х2, маса в разі повного навантаження 1932кг, категорія ТЗ за документами виробника -М1, Виробник: «RENAULT», FR. Торговельна марка: «RENAULT»».
Для митного оформлення зазначеного транспортного засобу директором подано наступні товаросупровідні документи: документ про реєстрацію транспортного засобу від 30.08.2023 №GW931490, документ купівлі-продажу (Invoice) від 11.09.2023 №1752, експертна довідка від 21.09.2023 № 13380/23., сертифікат з перевезення EUR.1 від 19.09.2023 №А5347836, експортна декларація від 19.09.2023 №23FRD3000087354252.
В описі графи 31 митної декларації типу ІМ40ДЕ від 21.09.2023 №23UA204140007763U9 директором зазначено наступну інформацію про товар: «Автомобіль легковий пасажирський, бувший у використанні, марка «RENAULT», модель «MEGANE», календарний рік виготовлення 2018, модельний рік виготовлення 2018, кузов номер НОМЕР_1 , тип кузова - легковий універсал, об`єм двигуна - 1461 см3, тип - дизельний, потужність - 81кВт, загальна кількість місць, включаючи водія - 5, колісна формула -4х2, маса в разі повного навантаження 1932кг, категорія ТЗ за документами виробника -М1, Виробник: «RENAULT», FR. Торговельна марка: «RENAULT»».
Відповідно до згаданої митної декларації, директором ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» ОСОБА_1 розраховано наступні платежі в сумі 88 805,74грн., в тому числі: ввізне мито - 7925,73 грн., акцизний податок 17 154,80грн. та ПДВ 63 725,21грн.
Вказаний розрахунок декларантом здійснено з врахуванням календарного року виготовлення транспортного засобу 2018 рік, за ставкою акцизного податку відповідно до якого застосовано коефіцієнт «4».
Під час аналізу товаросупровідних документів виникли сумніви щодо правильності заявлення декларантом календарного року виготовлення транспортного засобу.
28.11.2023 з метою встановлення календарного року виготовлення автомобіля марки «RENAULT», модель «MEGANE», кузов номер НОМЕР_1 направлено відповідний запит до офіційного представника автомобілів марки «Renault» в Україні, АТ «Рено Україна» (лист Рівненської митниці від 28.11.2023 №7.13/-3/20/13-20/7635).
Листом офіційного представника автомобілів марки «Renault» в Україні, АТ «Рено Україна» від 07.12.2023 № 350 повідомлено, що автомобіль марки «RENAULT», модель «MEGANE», кузов номер НОМЕР_1 було виготовлено у листопаді 2017 року.
Отже, директором ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» ОСОБА_1 при розрахунку митних платежів необхідно було врахувати календарний рік виготовлення транспортного засобу - 2017 та застосувати коефіцієнт «5» для визначення ставки акцизного податку у відповідності до підпункту 215.3.5, пункту 215.3 статті 215 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» від 08.11.2018 року №2611-VIII.
Підпунктом 215.3.5, пункту 215.3 статті 215 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» від 08.11.2018 року №2611-VIII передбачено, що ставка податку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою, відповідно до якої коефіцієнт, що дорівнює кількості повних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу до року визначення ставки податку.
У результаті проведеної перевірки Рівненською митницею встановлено факт невірного заявлення інформації стосовно календарного року виготовлення транспортного засобу марки «RENAULT», модель «MEGANE», кузов номер НОМЕР_1 , директором ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» ОСОБА_1 , що в подальшому призвело до зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 5146,44 грн., в тому числі: акцизний податок - 4288,70 грн. та ПДВ - 857,74 грн. (службова записка управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД № 7.13-15/ВН-23/1954 від 29.11.2023).
Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.
Згідно з частиною 8 статті 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до пункту 1, пункту 3 та пункту 4 частини 1 статті 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний: - здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; - надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;- у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х Митного кодексу України.
Частиною 5 статті 266 Митного кодексу України передбачено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Частиною 2 ст. 266 Митного кодексу України передбачено, що перед поданням митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.
Таким чином, директором ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 44751476) ОСОБА_1 , вчинено дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів в сумі 5146,44 грн., в тому числі: акцизний податок - 4288,70 грн. та ПДВ - 857,74 грн., шляхом невірного заявлення інформації стосовно календарного року виготовлення під час митного оформлення транспортного засобу марки «RENAULT», модель «MEGANE», кузов номер НОМЕР_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ від 21.09.2023 №23UA204140007763U9.
Представник Рівненської митниці Опанасик С.В. під час розгляду справи вказав, що протокол про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 складений правомірно, у ньому викладені всі обставини справи, що підтверджують винуватість останнього у вчиненні порушення передбаченого ст. 485 МК України. Просив застосувати до порушника стягнення передбачене санкцією сит. 485 МК України.
Захисник ОСОБА_1 - адвокат Крючков В.О., просив закрити провадження у справі на підставі ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України. Подав письмові пояснення у справі, в яких виклав обставини у справі з відповідними підставами для закриття справи.
Заслухавши думку представника Рівненської митниці, захисника - адвоката Крючкова В.О.., дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України.
З матеріалів справи вбачається, що в основі обвинувачення ОСОБА_1 в порушенні митних правил лежать відомості з листа від 07 грудня 2023 року № 350 АТ «РЕНО УКРАЇНА», яким повідомлено, що автомобіль марки RENAULT, модель - MEGANE, , номер кузова НОМЕР_1 виготовлено у листопаді 2017 року.
В результаті аналізу товаросупровідних документів поданих до митного оформлення ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» виникли сумніви у щодо правильності заявлення до митного оформлення календарного року виготовлення транспортного засобу RENAULT, модель - MEGANE, , номер кузова НОМЕР_1 виготовлено у листопаді 2017 року. У відповідь на запит 2Рівненьскої митниці від 28.11.2023 №7.13/-3/20/13-20/7635) АТ «РЕНО УКРАЇНА» листом від 07 грудня 2023 року № 350 повідомлено, що автомобіль марки RENAULT, модель - MEGANE, VIN НОМЕР_2 , номер кузова НОМЕР_1 виготовлено у листопаді 2017 року.
Частиною першою ст.458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
За диспозицією статті 485 МК України, відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Суб`єктивна сторона даного правопорушення характеризується лише умисною формою вини.
З метою забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, індивідуалізації її відповідальності та реалізації вимог ст. 486 МК України, щодо своєчасного, всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин справи, вирішення її у відповідності з законом посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил згідно ст. 489 МК України зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Наказом Державної митної служби України від 17.11.2005 року №1118, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10.04.2008 року за №291/1498, затверджено «Правила митного контролю та митного оформлення транспортних засобів, що переміщуються громадянами через митний кордон України».
Визначення календарного і модельного років виготовлення та першої реєстрації і терміну перебування в користуванні транспортного засобу врегульовано п. 8 цих Правил.
Так, датою початкового користування транспортного засобу, що були у користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата першої реєстрації транспортного засобу, визначена в реєстраційних документах, які видані повноважними державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.
З вказаних нормативних положень слідує, що для того, щоб визначити розмір митних платежів, важливим є з`ясування дати першої реєстрації транспортного засобу, яка свідчить про початок його використання і зазначена в реєстраційних документах, виданих уповноваженими державними органами, в тому числі - іноземними.
Єдиною підставою для виникнення сумнівів стала відповідь від АТ «РЕНО Україна» №350 від 07 грудня 2023 року, де вказано, що календарний рік виготовлення транспортного засобу листопад 2017.
У п. 220 ч. ст. 14 Податкового кодексу України, що рік виготовлення транспортного засобу календарна дата виготовлення транспортного засобу (день, місяць, рік); для транспортних засобів, календарну дату виготовлення яких визначити неможливо, - 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах, а у пункті 163 цієї ж статті визначено, що перша реєстрація транспортного засобу це реєстрація транспортного засобу, яка здійснюється уповноваженими державними органами України щодо цього транспортного засобу в Україні вперше; новий транспортний засіб транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію (п. п. 14.1.124 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Транспортні засоби, що використовувалися, транспортні засоби, на які уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право експлуатувати такі транспортні засоби (п.п. 14.1.251 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Якщо на транспортні засоби уповноваженими державними органами, в тому числі іноземними, видані реєстраційні документи, що дають право їх експлуатувати, то вони вважаються використовуваними. Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видано уповноваженими державними органами та дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі.
У разі відсутності реєстраційних документів дати виготовлення транспортних засобів за основу береться дата першої реєстрації транспортних засобів як дата початку використання транспортного засобу.
Із матеріалів справи вбачається, що декларантом до митного органу було подано документ про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 , документ купівлі-продажу інвойс №1752 від 11 вересня 2023 року, експертна довідка від 21 вересня 2023 року №13380/23, сертифікат з перевезення від 19 вересня 2023 року №А5347836, експортна митна декларація № 233000087354252 від 19 вересня 2023 року, відповідно вказаних документів продавцем і відправником легкового автомобіля, що був у використанні, RENAULT, модель - MEGANE, , номер кузова НОМЕР_4 , виступила компанія «STAR SYSTEM OU» з локацією у м. Таллінн, Естонія, а покупцемТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» з локацією у м. Луцьк Волинської області. Серед поданих документів був технічний паспорт автомобіля, виданого відповідними державними органами, згідно якого дата першої реєстрації автомобіля 30.03.2018 року.
Таким чином, під час здійснення митного оформлення вищевказаного автомобіля декларант вказав першу реєстрацію автомобіля, виходячи із технічного паспорта транспортного засобу НОМЕР_3 . Інших документів, котрі б давали декларанту об`єктивні підстави вказати іншу дату реєстрації на день митного оформлення транспортного засобу не було. На підставі поданих документів декларантом було подано митну декларацію та розраховано суму митних платежів.
Частиною 1 статті 352 МК України передбачено, що під час проведення перевірок посадові особи органів доходів і зборів можуть використовувати документи, визначені Митним кодексом України, податкову інформацію, експертні висновки, судові рішення, документально підтверджені відомості, отримані від уповноважених органів іноземних держав щодо вартісних, кількісних або якісних характеристик, країни походження, складу та інших характеристик, які мають значення для оподаткування товарів.
Слід зазначити, що митний орган у разі сумніву щодо характеристик транспортного засобу, який ввозиться на митну територію України, має повноваження запитувати у декларанта додаткові документи або коригувати митну вартість.
Разом з тим, в матеріалах справи відносно ОСОБА_1 відсутні будь-які відомості щодо підроблення товаросупровідних документів, чи відомості, що внесені у митну декларацію є неправдиві, що перекручують зміст документів, поданих до митного оформлення.
Таким чином, при здійсненні митного оформлення автомобіля ОСОБА_1 не вчиняв жодних дій, спрямованих на зменшення розміру митних платежів за розмитнення зазначеного вище автомобіля. Рівненська митниця під час розгляду справи про порушення митних правил, передбаченихст. 485 МК України, не встановила і не довела належними доказами наявності саме в діях ОСОБА_1 складу зазначеного порушення і наявності його вини.
За таких обставин суд дійшов висновку, що в діях керівника ТОВ «ЕКС АВТО ПЛЮС» - ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбаченийст. 485 МК України, оскільки він не вчиняв жодних дій і у нього не було умислу на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, Рівненська митниця не довела правомірність складеного протоколу №0221/20400/23 , а тому провадження підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 257, 293, 458, 485, 486, 495, 527 МК України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності заст. 485 МК України, закрити на підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Головчак М.М.
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120047983 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Головчак М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні