Ухвала
від 25.06.2024 по справі 991/5221/24
АПЕЛЯЦІЙНА ПАЛАТА ВИЩОГО АНТИКОРУПЦІЙНОГО СУДУ

Cправа №991/5221/24

Провадження №11-сс/991/449/24

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Суддя-доповідач: ОСОБА_2

ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

АПЕЛЯЦІЙНА ПАЛАТА

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2024 року місто Київ

Колегія суддів Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду у складі:

головуючого-судді ОСОБА_2 ,

суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

секретар судового засідання ОСОБА_5 ,

за участю:

підозрюваного ОСОБА_6 ,

захисника ОСОБА_7 ,

прокурора ОСОБА_8 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційні скарги захисників підозрюваного ОСОБА_6 - адвокатів ОСОБА_7 та ОСОБА_9 на ухвалу слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 18 червня 2024 року щодо

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Любомль Ковельського району Волинської області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.255, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.2, ч.3 ст.212, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.2 ст.364, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.1 ст.366 КК України,

у кримінальному провадженні №52018000000001172 від 29 листопада 2018 року,

В С Т А Н О В И Л А:

Ухвалою слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 18.06.2024 задоволено клопотання детектива та продовжено підозрюваному ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою на строк 60 днів, до 16.08.2024 включно, але в межах строку досудового розслідування. Визначено заставу в сумі 20 000 000 (двадцять мільйонів) гривень, яка може бути внесена як самим підозрюваним, так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на депозитний рахунок Вищого антикорупційного суду.

У разі внесення застави вирішено покласти на підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , наступні обов`язки:

1) прибувати за кожною вимогою до детектива, в провадженні якого перебуватиме кримінальне провадження № 52018000000001172 від 29.11.2018, прокурора, суду;

2) не відлучатися із міста Києва без дозволу слідчого (детектива), прокурора або суду;

3) повідомляти слідчого (детектива), прокурора та суд про зміну свого місця проживання;

4) утримуватися від спілкування з будь-якими особами, крім своїх захисників, слідчих (детективів) Національного антикорупційного бюро України, прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, слідчого судді (суду), з приводу обставин, викладених у повідомленні про підозру ОСОБА_6 , зокрема із підозрюваними ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 та свідками у цьому кримінальному провадженні ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 ;

5) здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;

6) носити електронний засіб контролю.

На вказану ухвалу захисники підозрюваного ОСОБА_6 - адвокати ОСОБА_7 та ОСОБА_9 подали апеляційні скарги.

Захисник ОСОБА_7 у апеляційній скарзі з доповненнями стверджує про невідповідність висновків, викладених в ухвалі слідчого судді, фактичним обставинам кримінального провадження та про істотне порушення слідчим суддею кримінального процесуального закону.

Щодо невідповідності висновків фактичним обставинам кримінального провадження посилається на таке:

- ризик переховування від органу досудового розслідування не може оцінюватися виключно на підставі тяжкості можливого покарання;

- встановлення обґрунтованої ймовірності можливості здійснення підозрюваним спроби протидії кримінальному провадженню щонайменше дорівнює ймовірності не вчиняти таких дій;

- з плином часу ймовірність не вчиняти певні дії (ризики) суттєво збільшується відносно ймовірності їх вчинення, а покладання додаткових обов`язків на підозрюваного суттєво зменшують такі ризики (ймовірність вчинення певних дій);

- наявність близько 10 угод про визнання винуватості та відповідно надання свідчень такими особами робить можливість впливу на свідків нікчемною, адже вони зобов`язались всіляко сприяти слідству, зокрема повідомити у разі будь-яких ініціатив впливу на них;

- перебування дружини ОСОБА_6 та дітей за кордоном не стверджує про відсутність стійких соціальних зав`язків, а виключно свідчить те, що дружина намагається забезпечити дітям безпечні умови життя та навчання;

- відомості про соціальну допомогу підтверджують майновий стан сім`ї, а саме те, що визначений слідчим суддею розмір застави є надмірним;

- зняття ОСОБА_6 з військового обліку не надає йому можливість безперешкодно залишити територію України та суперечить законодавчим підставам виїзду громадян за кордон у період воєнного стану;

- працевлаштування в іноземній компанії (Республіка Естонія) не стверджує відсутність міцних соціальних зав`язків ОСОБА_6 в Україні;

- відсутні підтверджуючі дані, що працівники правоохоронних органів, зокрема СБ України через неформальні стосунки з ОСОБА_6 можуть вчиняти протиправну діяльність, спрямовану на сприяння останньому в уникненні кримінальної відповідальності;

- переховуванню ОСОБА_6 не можуть сприяти і його зв`язки в митних органах, оскільки охорону державного кордону здійснюють не працівники митної служби, а військовослужбовці Державної прикордонної служби;

- про неможливість перешкоджанню правосуддю свідчить завершення досудового розслідування, тобто сторона обвинувачення провела всі слідчі дії, щоб довести свою версію подій, допитала всіх свідків, вилучила всі документи та інше;

- майно інших осіб, які зазначені в ухвалі не належить ОСОБА_6 , останній позбавлений правових підстав для його відчуження, щоб внести заставу.

Щодо істотного порушення вимог КПК України, сторона захисту зазначає, що такі порушення допущені слідчим суддею при продовженні дії виняткового запобіжного заходу, а саме у відсутності обґрунтування неможливості обрання більш м`якого запобіжного заходу, а також у частині визначення виключного розміру застави, яка є непомірною для ОСОБА_6 через його майновий стан.

Просить скасувати ухвалу слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 18.06.2024 та постановити нову, якою у задоволенні клопотання детектива відмовити в повному обсязі, або у разі необхідності продовження застосування запобіжного заходу, застосувати до підозрюваного будь-який інший більш м`який запобіжний захід, не пов`язаний із триманням під вартою, зокрема домашній арешт або заставу у визначеному п.3 ч.5 ст.183 КПК України розмірі, з покладенням на нього процесуальних обов`язків передбачених ст.194 КПК України.

Захисник ОСОБА_9 у апеляційній скарзі зазначає про невідповідність ухвали вимогам ст.370 КПК України, порушення слідчим суддею при розгляді справи засад кримінального провадження: верховенства права, законності, забезпечення права на свободу та особисту недоторканність, рівності перед законом і судом, змагальності сторін та свободи в поданні ними суду своїх доказів, безпосередності дослідження показань, речей і документів.

Посилається на такі обставини.

Порушено порядок автоматизованого розподілу справ, оскільки суддя ОСОБА_1 перебував у відпустці.

Оголошена ОСОБА_6 підозра є необґрунтованою. У його діях відсутній склад інкримінованих правопорушень так як він не є службовою особою та не був власником ввезених товарів.

Відсутній ризик переховування підозрюваного, оскільки можливість втечі обґрунтована стороною обвинувачення лише тяжкістю інкримінованого правопорушення, а також імовірністю виїзду за кордон, що суперечить нормам КПК України та практиці Європейського суду з прав людини.

До клопотання не долучено ні плану досудового розслідування, ні вказівок прокурора із конкретними строками виконання. Тривале продовження строку досудового розслідування, на думку захисника, спрямовано лише на здійснення тиску на ОСОБА_6 , який утримується у СІЗО.

Прокурором не надано доказів того, що підозрюваний у ході здійснення досудового розслідування до свого затримання переховувався від органу досудового розслідування та суду, перешкоджав слідству, впливав на свідків або перешкоджав кримінальному провадженню іншим чином.

Нівелювати ризик виїзду за кордон може обов`язок здати паспорт громадянина для виїзду за кордон, а також інші документи, що слугують підставою для пропуску на кордоні.

ОСОБА_6 має міцні соціальні зв`язки, в Україні проживають його матір та батьки дружини, які потребують постійного догляду і піклування, що свідчить про відсутність можливості переховування за кордоном, піклується про свою родину, позитивно характеризується, не має майна поза межами України, не може перетнути кордон у зв`язку з введенням воєнного стану, а тому слідчий суддя мав застосувати більш м`який запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту із носінням електронного засобу контролю або застави у меншому розмірі.

Просить скасувати ухвалу слідчого судді та постановити нову про відмову в задоволенні клопотання про продовження запобіжного заходу.

Захисник ОСОБА_9 , будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце апеляційного розгляду, у судове засідання не з`явився. В апеляційній скарзі посилається на участь в іншому судовому засіданні та просить провести апеляційний розгляд за його відсутності.

Згідно із ч.4 ст.405 КПК України неприбуття сторін або інших учасників кримінального провадження не перешкоджає проведенню розгляду, якщо такі особи були належним чином повідомлені про дату, час і місце апеляційного розгляду та не повідомили про поважні причини свого неприбуття. А тому апеляційна скарга розглядається без участі захисника ОСОБА_9 .

У судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_6 та його захисник - адвокат ОСОБА_7 підтримали вимоги поданих апеляційних скарг, посилаючись на доводи, наведені у них.

Прокурор у судовому засіданні заперечив вимоги апеляційних скарг.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення підозрюваного ОСОБА_6 та його захисника - адвоката ОСОБА_7 , прокурора, дослідивши матеріали провадження, перевіривши доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що такі не є обґрунтованими.

У цьому провадженні встановлено такі обставини.

Детективами НАБУ здійснюється досудове розслідування, а прокурорами САП - процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №52018000000001172 від 29.11.2018.

За версією органу досудового розслідування, не пізніше жовтня 2017 року, більш точний час не встановлений, ОСОБА_6 , діючи з метою особистого збагачення, маючи широке коло знайомств серед службових осіб митних та правоохоронних органів, досвід правоохоронної діяльності у сфері протидії митним правопорушенням, досвід митно-брокерської та зовнішньо-економічної діяльності, адже фактично володів та управляв ПП «СІА-БРОК», яке займалося наданням митно-брокерських послуг, вирішив займатися протиправною діяльністю, яка полягала у наданні послуг суб`єктам господарської діяльності, які займалися продажем імпортованих товарів з країн Європейського Союзу (надалі - ЄС) на території України (надалі - замовники товарів) з незаконної мінімізації митних платежів при здійсненні їх імпорту, тобто у незаконному ввезенні на митну територію України через державний кордон у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «ІНФОРМАЦІЯ_3» (надалі - МАПП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») товарів без належної сплати митних платежів, які підлягали сплаті до Державного бюджету України, усвідомлюючи при цьому невідворотність настання шкоди (матеріальних збитків) державним інтересам.

Відтак ОСОБА_6 розробив план вчинення низки злочинів, а саме умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), зловживання службовим становищем, службових підроблень. Разом з тим, усвідомлюючи, що самостійно реалізувати свій злочинний умисел він не в змозі, оскільки для його реалізації необхідна участь низки осіб, які б злагоджено діяли з розподілом функцій та постійною координацією через підтримання комунікації з ним та між собою - не пізніше жовтня 2017 року (точніший час слідством не встановлено) вирішив створити, очолити й керувати стійким ієрархічним об`єднанням низки осіб, кількістю більше п`яти, об`єднаних метою вчинення злочинів, з єдиним планом, розподілом функцій між учасниками об`єднання, спрямованих на досягнення цього плану.

Відповідно до розробленого ОСОБА_6 злочинного плану члени злочинної організації повинні були підшукати замовників товарів, які б погодились мінімізувати митні платежі при здійсненні фактичного імпорту товарів, налагодити закупівлю, способи оплати, митне оформлення в країнах ЄС, безпосередню доставку товарів по території України замовникам товарів, а також реалізувати розроблені ним злочинні схеми незаконного ввезення через МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» товарів з приховуванням від митного контролю, які б унеможливлювали викриття протиправної діяльності, зокрема схему ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних фургонів без їх декларування та схему ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів з причепами, при якій здійснювалося декларування так званих «товарів прикриття», митна вартість яких значно менша ніж митна вартість фактично імпортованих товарів.

Схема ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних фургонів без їх декларування повинна була використовуватися злочинною організацією при здійсненні ввезення мобільних телефонів, аксесуарів до них, іншої комп`ютерної техніки, здебільшого виробництва торгової марки «Apple», інших коштовних товарів. Для налагодження закупівлі товарів торгової марки «Apple» на території ЄС, ОСОБА_6 вирішив використовувати свої зв`язки з керівництвом ТОВ ПІІ «АСБІС-УКРАЇНА», яке є дочірнім підприємством корпорації «ASBISC Enterprises PLS», що займається оптовими продажами комп`ютерної техніки на території ЄС та має логістичний склад у м. Прага Чеської Республіки, використовуючи в якості платників підконтрольні йому іноземні компанії «ALLWORLD GLOBAL TRADING LLP», «ALLEMAND KARLTON LP», в разі відсутності у замовників товарів спроможності здійснити оплату товарів самостійно. Якщо замовники товарів були спроможні самостійно здійснити закупівлю та оплату товарів, то планувалося використовувати митні агенції, які надавали митно-брокерські послуги на території ЄС та могли здійснити митне оформлення вивозу вказаних товарів з території ЄС, як місце доставки та митного оформлення товарів, з якого члени злочинної організації могли отримати їх для подальшого незаконного ввезення на митну територію України.

Для реалізації даної злочинної схеми ОСОБА_6 планував придбати вантажні фургони, надалі здійснити їх державну реєстрацію за учасниками злочинної організації, отримавши відповідні свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та комплекти номерних знаків. Після цього, планувалося подати до Територіальних сервісних центрів МВС України завідомо неправдиві заяви про втрату свідоцтв про реєстрацію вказаних транспортних засобів та заяв щодо перереєстрації транспортних засобів при заміні номерних знаків, таким чином отримати нові комплекти свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів і номерних знаків. Дані дії планувалося здійснити з метою конспірації та унеможливлення викриття правоохоронними органами злочинної діяльності, адже відповідно до злочинного плану, при перебуванні вантажних фургонів на території ЄС повинні були використовуватися недійсні, внаслідок подання зазначених заяв, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та комплекти номерних знаків до них, лише після проходження митного та прикордонного контролю відповідними компетентними органами Республіки Польща та виїзду на нейтральну смугу учасник злочинної організації повинен був змінити комплект номерних знаків на дійсні і при проходженні прикордонного, митного контролів та пересуванні по території України використовувати дійсне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та номерні знаки. Разом з тим, відповідно до розробленого ОСОБА_6 злочинного плану, з метою конспірації та унеможливлення викриття правоохоронними органами злочинної діяльності, при проходженні митного та прикордонного контролю на території Республіки Польща, керування вантажним фургоном, подання необхідних документів повинен був виконувати окремий член злочинної організації, який підлягав заміні на іншого члена злочинної організації після виїзду з території Республіки Польща на нейтральну смугу.

Злочинним планом передбачалося декларування та подання достовірних документів стосовно товарів, що вивозяться з території ЄС, при проходженні митного та прикордонного контролю на території Республіки Польща. Натомість при прибутті до зони митного контролю МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» та подальшому проходженні прикордонного та митного контролю учасник злочинної організації мав приховувати факт ввезення вказаних товарів, діючи в порушення вимог ст.ст. 75, 198, 374 Митного кодексу України, не здійснювати декларування їх ввезення на митну територію України з метою унеможливлення подальшого нарахування та сплати митних платежів. Після проходження прикордонного та митного контролю, тобто фактичному імпорті (випуску у вільний обіг) ввезених товарів без сплати митних платежів, учасник злочинної організації повинен був доставити їх замовникам товарів або на складські приміщення, які планувалося використовувати учасниками злочинної організації для сортування і подальшого відправлення товарів замовникам товарів, а також для зберігання вантажних фургонів та інших засобів, які використовувалися при здійсненні злочинної діяльності.

Схему ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів з причепами, при якій здійснювалося декларування так званих «товарів прикриття», митна вартість яких значно менша ніж митна вартість фактично імпортованих товарів, повинна була використовуватися злочинною організацією здебільшого при здійсненні ввезення на митну територію України інших, більш об`ємних комерційних партій товарів, зокрема: автомобільних запчастин, одягу, взуття, комп`ютерної техніки, електронної техніки, косметики тощо.

Відповідно до злочинного плану ОСОБА_6 члени злочинної організації повинні були підшукати юридичні особи - нерезиденти України та юридичні особи, які зареєстровані на території України, скласти від їх імені завідомо неправдиві зовнішньоекономічні договори (контракти) стосовно нібито придбання та подальшу поставку на митну територію України товарів з невеликою митною вартістю відносно об`єму та ваги, зокрема будівельних матеріалів та плит деревостружкових (надалі - «товарів прикриття»), на підставі яких надалі нібито здійснювати імпорт через МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» на митну територію України «товарів прикриття» за допомогою вантажних автомобілів з причепами найманих перевізників. Окрім зазначеного, вказані юридичні особи, зареєстровані на території України, повинні були пройти відповідну акредитацію, тобто зареєструватися суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності, та перераховувати кошти з відкритих банківських рахунків на єдиний казначейський рахунок ДФС України, з якого будуть сплачуватися митні платежі, які нараховуватимуться при митному оформленні імпорту «товарів прикриття».

Злочинним планом передбачалося, що замовники товарів повинні були самостійно чи через відповідних членів злочинної організації здійснити закупівлю та оплату товарів, після чого здійснити переміщення товарів до митних агенцій, які надавали митно-брокерські послуги на території ЄС та могли здійснити митне оформлення подальшого вивозу вказаних товарів з території ЄС до України за допомогою вантажних автомобілів з причепами, які були найняті членами злочинної організації. На вказаних митних агенціях, за контролю та координації членів злочинної організації, планувалося формувати партії товарів для завантаження та подальшого переміщення на митну територію України.

Відповідно до розробленого злочинного плану окремі учасники злочинної організації, використовуючи кваліфіковані сертифікати відкритих ключів та паролі до них (надалі - ЕЦП) директорів юридичних осіб, зареєстрованих на території України, повинні були подавати митні декларації типу «ІМ 40 ЕА», тобто попередні митні декларації з обсягом даних, необхідних для випуску товарів у митний режим ввезення товарів в режимі імпорту (випуск для вільного обігу), чи митні декларації типу «ІМ 40 ЕЕ», тобто попередні митні декларації з обсягом даних, необхідних для пропуску товарів через митний кордон України та доставлення до митного органу призначення при ввезенні товарів у режимі імпорту (випуск для вільного обігу), в яких зазначити завідомо неправдиві відомості щодо імпорту на митну територію України «товарів прикриття» для подальшого проходження митного контролю вказаними транспортними засобами. До вказаних декларацій повинні були додаватися в електронній формі товаросупровідні документи, зокрема: експортні декларації ніби оформлені в компетентних органах Республіки Польща, інвойси (рахунки-фактури), специфікації (документи щодо технічних характеристик), CMR (товаро-транспортні накладні), в яких повинні були бути зазначені завідомо неправдиві відомості щодо придбання, експорту з митної території ЄС з метою імпорту на митну територію України «товарів прикриття».

Злочинним планом передбачалося декларування та подання достовірних документів стосовно товарів, що вивозяться з території ЄС, при проходженні митного та прикордонного контролю на території Республіки Польща, натомість при прибутті до зони митного контролю МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» та подальшому проходженні прикордонного та митного контролю, митні формальності повинні були бути здійснені відповідно до попередньо поданих митних декларацій типу «ІМ 40 ЕА» чи «ІМ 40 ЕЕ», тобто повинно було б бути здійснене митне оформлення не фактично імпортованих товарів, а «товарів прикриття». Дані дії повинен був контролювати окремий учасник злочинної організації, який мав можливість перебувати в МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3», оскільки підконтрольне ОСОБА_6 ПП «СІА-БРОК» винаймало офісні приміщення безпосередньо в зоні митного контролю. Разом з тим, у випадку прийняття ініціативного рішення службовими особами митного поста «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС (надалі - МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС) застосувати форми митного контролю чи спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (надалі - системи ризиків АСАУР), яке б зобов`язувало службову особу МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС здійснити форми митного контролю, які б викрили факти незаконного переміщення товарів за даною схемою, члени злочинної організації повинні були переконати службову особу МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС вчинити зловживання своїм службовим становищем шляхом нездійснення заходів щодо документування даної злочинної діяльності, внесення до Автоматизованої системи митного оформлення «Інспектор» (надалі - АСМО «Інспектор») завідомо неправдивої інформації, складання завідомо підроблених документів - актів про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі чи багажу, після чого дозволити виїзд вказаних транспортних засобів з незаконно ввезеними товарами на митну територію України.

Після виїзду з МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» транспортні засоби з незаконно ввезеними товарами повинні були прибути до складських приміщень, які використовували члени злочинної організації, де здійснювалося сортування і подальше відправлення товарів замовникам товарів. Окрім зазначеного, після розвантаження товарів, учасниками злочинної організації планувалося заздалегідь виготовити цифрові фотографії вантажних автомобілів з причепами, а також «товарів прикриття», які ніби завантажені до вказаних причепів, та в разі необхідності обробити їх за допомогою програми графічного редактора до такого стану, який би унеможливлював встановити місце здійснення фотографування.

Відповідно до злочинного плану ОСОБА_6 після вивантаження незаконно ввезених товарів на митну територію України та виготовлення зазначених цифрових фотографій, вантажні автомобілі з причепами повинні були прибути до митного органу призначення, якими були обрані митний пост «Ковель» Волинської митниці ДФС (надалі - МП «Ковель» Волинської митниці ДФС) чи Відділ митного оформлення № 5 митного поста «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС (надалі - ВМО № 5 МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС) для подальшого проходження митного контролю. Учасники злочинної організації, використовуючи ЕЦП директорів юридичних осіб, зареєстрованих на території України, повинні були подавати митні декларації типу «ІМ 40 ДЕ», тобто додаткові декларації до попередніх митних декларацій при ввезенні товарів у режимі імпорту (випуск для вільного обігу), в яких зазначити завідомо неправдиві відомості щодо імпорту на митну територію України «товарів прикриття», до вказаних декларацій повинні були додаватися товаросупровідні документи, зокрема: експортні декларації ніби оформлені в компетентних органах Республіки Польща, інвойси (рахунки-фактури), специфікації (документи щодо технічних характеристик), CMR (товаро-транспортні накладні), інші документи необхідні для проведення митного контролю, в яких повинні були бути зазначені завідомо неправдиві відомості щодо придбання, експорту з митної території ЄС з метою імпорту на митну територію України «товарів прикриття». В разі прийняття ініціативного рішення службовими особами митного органу призначення застосувати форми митного контролю чи спрацювання системи ризиків АСАУР, яке б зобов`язувало службову особу митного органу призначення здійснити форми митного контролю, які б викрили факти незаконного переміщення товарів за даною схемою, в тому числі проведення огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення чи забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки, члени злочинної організації повинні були переконати службову особу митного органу призначення вчинити зловживання своїм службовим становищем, шляхом нездійснення заходів щодо документування даної злочинної діяльності, внесення до АСМО «Інспектор» завідомо неправдивої інформації, складання завідомо підроблених документів - актів про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі чи багажу. Разом з цим, учасники злочинної організації повинні були надати службовим особам митного органу призначення заздалегідь виготовлені, редаговані за допомогою програми графічного редактора цифрові фотографії, для їх подальшого завантаження до АСМО «Інспектор» як додатків до актів про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі, багажу чи результату виконання забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів, шляхом здійснення цифрової фотозйомки.

У результаті реалізації даної злочинної схеми злочинна організація повинна була мінімізувати митні платежі у розмірі різниці між митними платежами, які повинні були бути сплачені при здійсненні імпорту на митну територію України товарів відповідно до законодавства України, у випадку достовірного декларування та фактично сплаченими митними платежами внаслідок удаваного імпорту «товарів прикриття».

Реалізуючи свій злочинний умисел, завдяки своєму досвіду в комерційній діяльності, організаторським здібностям, соціальним зв`язкам, доступним майновим ресурсам ОСОБА_6 не пізніше жовтня 2017 року, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, створив злочинну організацію з метою вчинення тяжких злочинів, до складу якої увійшли ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , а також інші особи, які добровільно погодилися на злочинну пропозицію ОСОБА_6 .

Вказані особи зорганізувалися у внутрішньо та зовнішньо стійке ієрархічне об`єднання, мали на меті спільне вчинення злочинів, у тому числі тяжких, діяли умисно й добровільно, усвідомлювали наслідки своїх спільних злочинних дій, були обізнаними зі злочинним планом, розробленим ОСОБА_6 , власними функціями з його реалізації у відповідних частинах, координували свої злочинні дії між собою, підкоряючись при цьому ОСОБА_6 , виконуючи його вказівки, вживали заходів зі збереження діяльності злочинної організації в таємниці.

Стійкість злочинної організації було забезпечено стабільністю складу її учасників, забезпеченням безпечності та постійності її функціонування, міцними внутрішніми зв`язками між учасниками організації, тривалістю діяльності злочинної організації (понад один рік), чітким визначенням функцій кожного з учасників злочинної організації, високим рівнем узгодженості дій учасників, постійною ефективною комунікацією, звітністю та контролем всередині організації, єдиним планом злочинної діяльності.

Ієрархічність злочинної організації було забезпечено її структуруванням за рівнями, що включали загальну підпорядкованість ОСОБА_6 , а також чітко визначену підпорядкованість рядових членів злочинної організації керівникам нижчої ланки, зокрема ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_21 , вертикальними зв`язками між вищими та нижчими структурами об`єднання.

ОСОБА_6 визначив конкретні завдання учасників організації, об`єднав їхні зусилля, скоординував їх дії і забезпечив спільну діяльність, спрямовану на досягнення розробленого ним плану.

Окрім вказаних учасників злочинної організації, ОСОБА_6 до злочинної діяльності злочинної організації були залучені інші, не встановлені на даний час особи, в тому числі із числа працівників підконтрольного йому ПП «СІА-БРОК», які здійснювали здебільшого пособницькі функції при реалізації схеми ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів з причепами.

Так члени злочинної організації, створеної та очолюваної ОСОБА_6 , діючи відповідно до злочинного плану останнього, реалізуючи схему ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних фургонів без їх декларування, дійшли згоди із замовниками товарів, які погодились мінімізувати митні платежі при здійсненні фактичного імпорту товарів, стосовно незаконної винагороди злочинній організації за дані дії, налагодили систематичну закупівлю товарів, оплату та їх митне оформлення в країнах ЄС.

Надалі, зважаючи на обсяги незаконного ввезення товарів, ОСОБА_6 із залученням інших членів злочинної організації протягом часу діяльності очолюваної ним злочинної організації, здійснив придбання чотирьох вантажних фургонів «Renault Master», здійснив їх державну реєстрацію за учасниками злочинної організації, отримавши відповідні свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та комплекти номерних знаків, організував подачу до Територіальних сервісних центрів МВС України (надалі - ТСЦ) завідомо неправдивих заяв про втрату свідоцтв про реєстрацію вказаних транспортних засобів та заяв щодо перереєстрації вказаних транспортних засобів при заміні номерного знаку, отримавши нові комплекти свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів і номерні знаки. Після чого налагодив систематичне незаконне ввезення партій товарів за допомогою даних транспортних засобів протягом часу діяльності очолюваної ним злочинної організації. При цьому з метою конспірації та унеможливлення викриття правоохоронними органами злочинної діяльності за вказівками ОСОБА_6 здійснювалася неодноразова перереєстрація вантажних фургонів за новими формальними власниками для отримання нових комплектів свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів і номерних знаків.

Так, 28.02.2018 ОСОБА_24 , діючи в складі злочинної організації, за вказівкою та фінансування ОСОБА_6 придбав вантажний фургон «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_1 , та того ж дня здійснив його державну реєстрацію в НОМЕР_2 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_3 та номерні знаки - НОМЕР_4 .

02.03.2018 ОСОБА_24 подав до ТСЦ 0741 заяву про втрату даного свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, таким чином того дня отримав нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_5 .

03.03.2018 ОСОБА_24 подав до ТСЦ 0741 заяву щодо перереєстрації вказаного транспортного засобу при заміні номерного знаку, таким чином того дня отримав нові номерні знаки - НОМЕР_6 та нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_7 .

Надалі члени злочинної організації, діючи за вказівками ОСОБА_6 , організували та здійснювали перереєстрацію вантажного фургону «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_1 , за новими формальними власниками, зокрема:

- 09.08.2018 у ТСЦ 0741 за ОСОБА_39 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_8 та номерні знаки - НОМЕР_9 ;

- 09.08.2018 у ТСЦ 0742 за ОСОБА_40 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_10 та номерні знаки - НОМЕР_11 .

Разом з цим, 23.02.2018 ОСОБА_26 , діючи в складі злочинної організації, за вказівкою та фінансування ОСОБА_6 , придбав вантажний фургон «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_12 , та того ж дня здійснив його державну реєстрацію в НОМЕР_2 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_13 та номерні знаки - НОМЕР_14 .

01.03.2018 ОСОБА_26 подав до ТСЦ 0741 заяву про втрату даного свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, таким чином того дня отримав нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_15 .

03.03.2018 ОСОБА_26 подав до ТСЦ 0741 заяву щодо перереєстрації вказаного транспортного засобу при заміні номерного знаку, таким чином того дня отримав нові номерні знаки - НОМЕР_16 нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_17 .

Надалі члени злочинної організації, діючи за вказівками ОСОБА_6 , організували та здійснювали перереєстрацію вантажного фургону «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_12 , за новими формальними власниками, зокрема:

- 13.07.2018 у ТСЦ 0741 за ОСОБА_41 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_18 та номерні знаки - НОМЕР_19 ;

- 29.12.2018 у ТСЦ 0742 за ОСОБА_42 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_20 та номерні знаки - НОМЕР_21 .

Орім цього, 11.10.2017 ОСОБА_22 , діючи в складі злочинної організації, за вказівкою та фінансування ОСОБА_6 , придбав вантажний фургон «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_22 , та здійснив його державну реєстрацію в НОМЕР_23 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_24 та номерні знаки - НОМЕР_25 .

20.10.2017 ОСОБА_22 подав до ТСЦ 0741 заяву про втрату даного свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, таким чином того дня отримав нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_26 та номерні знаки - НОМЕР_27 .

Надалі члени злочинної організації, діючи за вказівками ОСОБА_6 , організували та здійснювали перереєстрацію вантажного фургону «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_22 , за новими формальними власниками, зокрема:

- 02.08.2018 у ТСЦ 0741 за ОСОБА_43 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_28 та номерні знаки - НОМЕР_29 ;

- 02.01.2019 у ТСЦ 0741 за ОСОБА_44 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_30 та номерні знаки - НОМЕР_31 .

Окрім зазначеного, на початку листопада 2018 року ОСОБА_45 , діючи в складі злочинної організації, за вказівкою та фінансування ОСОБА_6 , придбав за кордоном вантажний фургон «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_32 , імпортував його на територію України та 14.11.2018 здійснив його державну реєстрацію в НОМЕР_2 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_33 та номерні знаки - НОМЕР_34 .

16.11.2018 ОСОБА_45 подав до ТСЦ 0741 заяву про втрату даного свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, таким чином того дня отримав нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_35 .

17.11.2018 ОСОБА_45 подав до ТСЦ 0741 заяву щодо перереєстрації вказаного транспортного засобу при заміні номерного знаку, таким чином того дня отримав нові номерні знаки - НОМЕР_36 нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_37 .

Надалі члени злочинної організації, діючи за вказівками ОСОБА_6 , організували та здійснили перереєстрацію вантажного фургону «Renault Master», номер кузова (VIN) НОМЕР_32 , за новим формальним власниками, зокрема 02.01.2019 у ТСЦ 0741 за ОСОБА_46 , отримавши свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - НОМЕР_38 та номерні знаки - НОМЕР_39 .

В свою чергу ОСОБА_10 , діючи в складі злочинної організації, за вказівкою та фінансування ОСОБА_6 , підшукав та надалі управляв складськими приміщеннями, які розташовувалися на території міста Любомль Ковельського району Волинської області, зокрема складські приміщення, що розташовані за адресою: АДРЕСА_2 , які надалі були змінені на складські приміщення, які розташовані за адресою: АДРЕСА_3 , на земельній ділянці з кадастровим номером 0723310100:01:000:1031. Дані складські приміщення використовувалися для забезпечення злочинної діяльності, для сортування і подальшого відправлення товарів замовникам товарів, зберігання вантажних фургонів, особистих телефонів членів злочинної організації, які безпосередньо здійснювали незаконне ввезення товарів через МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3», безпосередньо під час вчинення злочинів тощо.

ОСОБА_6 визначив окремих членів злочинної організації, які повинні були безпосередньо виконувати функції водіїв вказаних вантажних автомобілів, при переміщенні товарів з території ЄС до МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3», здійснювати незаконне ввезення товарів через МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» на територію України, приховавши при цьому факт ввезення комерційних партій товарів, в порушення вимог ст.ст. 75, 198, 374 Митного кодексу України, не здійснювати декларування їх ввезення на митну територію України, зокрема: ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 .

ОСОБА_6 довів вказаним особам, що при вчиненні визначених їм злочинних функцій, вони повинні виконувати його вказівки, а також керівників нижчої ланки, зокрема ОСОБА_10 , ОСОБА_21 та ОСОБА_11 щодо отримання партій товарів, їх переміщення, проходження митних та прикордонних контролів на територіях Республіки Польщі та України, подальшого переміщення партій товарів по території України.

Надалі членами злочинної організації, в результаті виконання злочинного плану ОСОБА_6 , за схемою ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних фургонів без сплати митних платежів, її членами було вчинено 49 кримінальних правопорушень, передбачених ч.2, 3 ст.212 КК України, тобто умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненого особою, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних, великих та особливо великих розмірах, вчинених за попередньою змовою групою осіб, в складі злочинної організації, що призвело до фактичного ненадходження до Державного бюджету України коштів в загальній сумі 221 215 877,08 грн. Окрім вищевикладеного, ОСОБА_6 у не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 2019 року, діючи відповідно до свого злочинного плану, реалізуючи схему ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів з причепами, при якій здійснювалося декларування так званих «товарів прикриття», митна вартість яких значно менша, ніж митна вартість фактично імпортованих товарів, дійшов згоди із замовниками товарів, які погодились незаконно мінімізувати митні платежі при здійсненні фактичного імпорту товарів, стосовно незаконної винагороди злочинній організації за дані дії, налагодив систематичну закупівлю, оплату, накопичення на визначених ним митних агенціях та митне оформлення товарів в країнах ЄС.

Надалі ОСОБА_6 підшукав юридичних осіб - нерезидентів України, зокрема: «Zinol s.r.o.» (реєстраційний №07262868, зареєстрована за адресою: Novovysoиanskб 219/19, 190 00 Praha (Прага) 9 , Чеської Республіки), «LinksTech Limited» (реєстраційний №2558582, зареєстрована за адресою: Unit 1405, 14F, Tower 1, Admiralty Centre, 18 Harcourt Road, Hong Kong (Гонконг), Китайська Народна Республіка ), «PAN LUBRICANTS S.A.» (реєстраційний № 118309 , зареєстрована за адресою: Suite 925A Block 8/9, Europort Gibraltar, GXII 1AA, Гібралтар), а також юридичних осіб, які зареєстровані на території України, зокрема: ТОВ «СТОК СІТІ» (код ЄДРПОУ 41656417), ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП» (код ЄДРПОУ 39670060), ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ» (код ЄДРПОУ 40245852), ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 41396339), та організував підготовку від їх імені завідомо неправдивих зовнішньоекономічних договорів (контрактів) стосовно придбання та поставки на митну територію України товарів з невеликою митною вартістю відносно об`єму та ваги, зокрема будівельних матеріалів та плит деревостружкових («товарів прикриття»).

Разом з тим ОСОБА_6 отримав ЕЦП директора ТОВ «СТОК СІТІ» ОСОБА_49 , директора ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП» ОСОБА_50 , ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ» ОСОБА_51 , ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ» ОСОБА_52 , а також можливість здійснювати розрахунки від імені зазначених юридичних осіб, оскільки отримав ключі та паролі до систем «Клієнт-Банк», рахунків відкритих вказаними юридичними особами у відповідних банківських установах України.

ОСОБА_6 забезпечив акредитацію ТОВ «СТОК СІТІ», ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП», ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ», ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ», тобто забезпечив їх реєстрацію як суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та організував надання до Волинської митниці ДФС завідомо неправдивих зовнішньоекономічних договорів (контрактів) стосовно придбання та поставки на митну територію України «товарів прикриття», зокрема:

- Договору №ZS-01/2019 від 04.02.2019, між «Zinol s.r.o.» та ТОВ «СТОК СІТІ»;

- Договору №LA-2019 від 11.03.2019, між «LinksTech Limited» та ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП»;

- Договору №PA/2019-UA від 05.04.2019, між «PAN LUBRICANTS S.A.» та ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ»;

- Договору №PP/2019-UA від 22.04.2019, між «PAN LUBRICANTS S.A.» та ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ».

Разом з тим ОСОБА_6 в не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше лютого 2018 року, довів деталі свого злочинного плану, спрямованого на реалізацію злочинної схеми ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів із причепами, при якій здійснювалося декларування так званих «товарів прикриття», до окремих учасників існуючої на той час злочинної організації, яка була ним створена та очолювана, а саме: ОСОБА_11 , ОСОБА_21 , ОСОБА_10 , ОСОБА_22 , іншим не встановленим досудовим розслідуванням особам, яких планував залучити до реалізації даної злочинної схеми, та отримав від них добровільну згоду на його виконання.

ОСОБА_6 із залученням інших членів злочинної організації забезпечив періодичний перерахунок коштів з банківських рахунків ТОВ «СТОК СІТІ», ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП», ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ», ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ» на єдиний казначейський рахунок ДФС України, в достатній кількості для сплати митних платежів нарахованих Волинською митницею ДФС при митному оформленні імпорту «товарів прикриття».

Відповідно до визначених ОСОБА_6 ролей ОСОБА_21 та ОСОБА_11 було доручено здійснювати координацію дій із замовниками товарів стосовно здійснення закупівлі, оплати та переміщення товарів до митних агенцій, які надавали митно-брокерські послуги на території ЄС та могли здійснити митне оформлення подальшого вивозу вказаних товарів з території ЄС до України за допомогою вантажних автомобілів з причепами.

ОСОБА_11 та інші учасники злочинної організації, з числа працівників очолюваного ним ПП «СІА-БРОК», повинні були здійснити замовлення послуг з перевезення товарів з митних агенцій на території Республіки Польща до України, здійснити їх оплату, в тому числі, використовуючи в якості платника підконтрольну ОСОБА_6 іноземну компанію «ALLEMAND KARLTON LP».

В свою чергу ОСОБА_22 та інші учасники злочинної організації, діючи відповідно до визначених їм ролей, перебуваючи на території Республіки Польща, а саме митних агенціях, які надавали митно-брокерські послуги на території ЄС, повинні були координувати формування партії товарів для завантаження та подальшого переміщення на митну територію України, контролювати проходження митного та прикордонного контролю вантажними автомобілями з причепами компетентними органами Республіки Польща та проходження митного та прикордонного контролю в МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3».

ОСОБА_11 та інші учасники злочинної організації, з числа працівників очолюваного ним ПП «СІА-БРОК», використовуючи ЕЦП директорів ТОВ «СТОК СІТІ», ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП", ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ», ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ», повинні були подавати митні декларації типу «ІМ 40 ЕА», тобто попередні митні декларації з обсягом даних, необхідних для випуску товарів у митний режим ввезення товарів в режимі імпорту (випуск для вільного обігу), чи митні декларації типу «ІМ 40 ЕЕ», тобто попередні митні декларації з обсягом даних, необхідним для пропуску товарів через митний кордон України та доставлення до митного органу призначення при ввезенні товарів в режимі імпорту (випуск для вільного обігу), в яких зазначити завідомо неправдиві відомості щодо імпорту на митну територію України «товарів прикриття» для подальшого проходження митного контролю вказаними транспортними засобами. До вказаних декларацій повинні були додаватися в електронній формі товаросупровідні документи, зокрема: експортні декларації ніби оформлені в компетентних органах Республіки Польща, інвойси (рахунки-фактури), специфікації (документи щодо технічних характеристик), CMR (товаро-транспортні накладні), в яких повинні були бути зазначені завідомо неправдиві відомості щодо придбання, експорту з митної території ЄС з метою імпорту на митну територію України «товарів прикриття».

ОСОБА_22 , ОСОБА_11 та інші учасники злочинної організації повинні були забезпечити декларування та подання достовірних документів стосовно товарів, що вивозяться з території ЄС, при проходженні митного та прикордонного контролю на території Республіки Польща, натомість при прибутті до зони митного контролю МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» та подальшому проходженні прикордонного та митного контролю, митні формальності повинні були бути здійснені відповідно до попередньо поданих митних декларацій типу «ІМ 40 ЕА» чи «ІМ 40 ЕЕ», тобто повинно було б бути здійснене митне оформлення не фактично імпортованих товарів, а «товарів прикриття». У випадку прийняття ініціативного рішення службовими особами МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС застосувати форми митного контролю чи спрацювання системи ризиків АСАУР, яке б зобов`язувало службову особу МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС здійснити форми митного контролю, які б викрили факти незаконного переміщення товарів за даною схемою, члени злочинної організації повинні були переконати службову особу МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС вчинити зловживання своїм службовим становищем, шляхом нездійснення заходів щодо документування даної злочинної діяльності, внесення до АСМО «Інспектор» завідомо неправдивої інформації, складання завідомо підроблених документів - актів про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі чи багажу, після чого дозволити виїзд вказаних транспортних засобів з незаконно ввезеними товарами на митну територію України.

Після виїзду з МАПП «ІНФОРМАЦІЯ_3» транспортні засоби з незаконно ввезеними товарами повинні були прибути до орендованих ОСОБА_10 складських приміщень, які використовували члени злочинної організації, що розташовані за адресою: АДРЕСА_3 , на земельній ділянці з кадастровим номером 0723310100:01:000:1031, де ОСОБА_10 було організовано сортування і подальше відправлення товарів їх замовникам. Окрім зазначеного, після розвантаження товарів, ОСОБА_10 мав виготовити цифрові фотографії вантажних автомобілів з причепами, а також «товарів прикриття» чи їх муляжів, які ніби завантаженні до вказаних причепів, та надіслати їх ОСОБА_11 , який в свою чергу повинен був організувати їх обробку за допомогою програм графічного редактора до такого стану, який би унеможливлював встановити місце здійснення фотографування та в разі необхідності забезпечити їх надання службовим особам МП «Ковель» Волинської митниці ДФС чи ВМО № 5 МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС.

Після вивантаження незаконно ввезених товарів на митну територію України та виготовлення зазначених цифрових фотографій, вантажні автомобілі з причепами повинні були прибути до митного органу призначення, якими були обрані МП «Ковель» Волинської митниці ДФС чи ВМО № 5 МП «ІНФОРМАЦІЯ_3» Волинської митниці ДФС для подальшого проходження митного контролю. ОСОБА_11 та інші учасники злочинної організації, з числа працівників очолюваного ним ПП «СІА-БРОК», використовуючи ЕЦП директорів ТОВ «СТОК СІТІ», ТОВ «АЛЬЯНС БІЛДІНГ ГРУП», ТОВ «АЛЬФА БУД МОНТАЖ», ТОВ «ПРОЕКТ БУД ІНВЕСТ» повинні були подати митні декларації типу «ІМ 40 ДЕ», тобто додаткові декларації до попередніх митних декларацій при ввезенні товарів в режимі імпорту (випуск для вільного обігу), в яких зазначити завідомо неправдиві відомості щодо імпорту на митну територію України «товарів прикриття», до вказаних декларацій повинні були додаватися товаросупровідні документи, зокрема: експортні декларації ніби оформлені в компетентних органах Республіки Польща, інвойси (рахунки-фактури), специфікації (документи щодо технічних характеристик), CMR (товаро-транспортні накладні), інші документи, необхідні для проведення митного контролю, в яких повинні були бути зазначені завідомо неправдиві відомості щодо придбання, експорту з митної території ЄС з метою імпорту на митну територію України «товарів прикриття». В разі прийняття ініціативного рішення службовими особами митного органу призначення застосувати форми митного контролю чи спрацювання системи ризиків АСАУР, яке б зобов`язувало службову особу митного органу призначення здійснити форми митного контролю, які б викрили факти незаконного переміщення товарів за даною схемою, в тому числі проведення огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення чи забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки, члени злочинної організації повинні були переконати службову особу митного органу призначення вчинити зловживання своїм службовим становищем, шляхом нездійснення заходів щодо документування даної злочинної діяльності, внесення до АСМО «Інспектор» завідомо неправдивої інформації, складання завідомо підроблених документів - актів про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі чи багажу.

Разом з цим ОСОБА_11 через інших учасників злочинної організації, з числа працівників очолюваного ним ПП «СІА-БРОК», повинні були надати службовим особам митного органу призначення заздалегідь виготовлені, редаговані за допомогою програми графічного редактора цифрові фотографії, для їх подальшого завантаження до АСМО «Інспектор», як додатків до актів про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі, багажу чи результату виконання забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів, шляхом здійснення цифрової фотозйомки.

В результаті реалізації даної злочинної схеми очолювана ОСОБА_6 злочинна організація повинна була мінімізувати митні платежі у розмірі різниці між митними платежами, які повинні були бути сплачені, при здійсненні імпорту на митну територію України товарів відповідно до законодавства України, у випадку достовірного декларування та фактично сплаченими митними платежами, внаслідок удаваного імпорту «товарів прикриття».

ОСОБА_6 довів ОСОБА_11 , ОСОБА_21 , ОСОБА_10 , ОСОБА_22 та іншим не встановленим досудовим розслідуванням членам злочинної організації, що при вчиненні визначених їм злочинних функцій, вони повинні виконувати його вказівки, а також керівника нижчої ланки, зокрема ОСОБА_11 щодо отримання партій товарів, їх переміщення, забезпечення проходження митних та прикордонних контролів на території Польщі та території України, подальшого переміщення партій товарів по території України.

Надалі, протягом лютого - травня 2019 року члени злочинної організації, в результаті виконання злочинного плану ОСОБА_6 , за схемою ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів з причепами, при якій здійснювалося декларування так званих «товарів прикриття», митна вартість яких значно менша ніж митна вартість фактично імпортованих товарів, її членами було вчинено 19 кримінальних правопорушень, передбачених ч.2, 3 ст.212 КК України, тобто умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненого особою, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в значних, великих та особливо великих розмірах, вчинених за попередньою змовою групою осіб, в складі злочинної організації, що призвело до фактичного ненадходження до Державного бюджету України коштів в загальній сумі 239 818 795,65 грн. Разом з тим, за організації ОСОБА_6 та пособництва інших членів злочинної організації, з метою реалізації схеми ввезення комерційних товарів за допомогою вантажних автомобілів з причепами, при якій здійснювалося декларування так званих «товарів прикриття», митна вартість яких значно менша ніж митна вартість фактично імпортованих товарів, вчинено 18 тяжких кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 КК України, а саме зловживання владою та службовим становищем, тобто умисне з метою одержання неправомірної вигоди для себе та іншої особи, використання службовою особою влади або службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки, та 18 кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.366 КК України, а саме складання службовими особами завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Всього, внаслідок вчинення усіх вищезазначених кримінальних правопорушень, Державному бюджету України було завдано матеріальної шкоди в загальному розмірі 475 093 200,87 грн.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.255, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.2, 3 ст.212, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.2 ст.364, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.1 ст.366 КК України:

- у створенні злочинної організації з метою вчинення тяжких злочинів, керівництві такою організацією й участі у злочинах, вчинюваних такою організацією;

- в організації умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненого особою, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних, великих та особливо великих розмірах, вчинених за попередньою змовою групою осіб, в складі злочинної організації;

- в організації зловживання владою та службовим становищем, тобто умисному з метою одержання неправомірної вигоди для себе та іншої особи, використання службовою особою влади або службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки;

- в організації складання службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, організації внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Постановляючи оскаржувану ухвалу слідчий суддя дійшов таких висновків.

Обґрунтованість повідомленої ОСОБА_6 підозри підтверджується наявними в матеріалах клопотання доказами, які його об`єктивно пов`язують із кримінальними правопорушеннями, що інкримінується, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний міг вчинити кримінальні правопорушення за викладених у повідомленні йому про підозру обставин.

Продовжують існувати ризики переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та суду, незаконного впливу на свідка, інших осіб у цьому кримінальному провадженні та перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином.

Застосування більш м`якого запобіжного заходу ніж тримання під вартою не здатне забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігти встановленим ризикам.

Альтернативний запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 20 000 000 грн не є завідомо непомірним для підозрюваного та здатний запобігти встановленим ризикам і забезпечити належну процесуальну поведінку ОСОБА_6 . У разі внесення застави на ОСОБА_6 слід покласти ряд обов`язків, передбачених ч.5 ст.194 КПК України.

Колегія суддів вважає, що висновки слідчого судді відповідають положенням закону та встановленим обставинам.

Поняття обґрунтованої підозри та чіткі критерії її оцінки у національному законодавстві не визначені. Однак воно висвітлене у практиці Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ), що підлягає застосуванню українськими судами.

Термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011).

Від фактів, які є причиною виникнення підозри не вимагається такого ж рівня переконливості, як від тих, що є необхідними для висунення обвинувачення чи обґрунтування обвинувального вироку. Крім того, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів (рішення ЄСПЛ у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990).

Із матеріалів провадження вбачається, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.255, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.2, 3 ст.212, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.2 ст.364, ч.3 ст.27 ч.4 ст.28 ч.1 ст.366 КК України, а саме у створенні злочинної організації з метою вчинення тяжких злочинів, керівництві такою організацією й участі у злочинах, вчинюваних такою організацією; організації умисного ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненого особою, яка зобов`язана їх сплачувати, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних, великих та особливо великих розмірах, вчинених за попередньою змовою групою осіб, в складі злочинної організації; організації зловживання владою та службовим становищем, тобто умисному з метою одержання неправомірної вигоди для себе та іншої особи, використання службовою особою влади або службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки; організації складання службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, організації внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Тобто, органом досудового розслідування не стверджується, що він є службовою особою, як про це зазначає у апеляційній скарзі захисник.

Також у тексті підозри відсутні будь-які відомості, що ОСОБА_6 був власником ввезених в Україну товарів.

А тому помилковими є посилання захисника в апеляційній скарзі на ці обставини, які, на його думку, стверджують відсутність обґрунтованої підозри.

Також не спростовують доводи апеляційних скарг захисників висновків слідчого судді що продовжують існувати ризики того, що ОСОБА_6 може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків та інших підозрюваних у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

При встановленні ризику переховування ОСОБА_6 від органів досудового розслідування і суду, слідчим суддею враховано:

- можливість притягнення до кримінальної відповідальності та пов`язані із цим можливі негативні для нього наслідки (обмеження), зокрема, суворість покарання за тяжкі та особливо тяжкі злочини у вигляді позбавлення волі;

- наявність паспорта громадянина України для виїзду за кордон номер НОМЕР_41 , який дійсний до 11.01.2028;

- право на постійне проживання у Республіці Польща, постійний консульський облік у Словацькій Республіці;

- що ОСОБА_6 не є податковим агентом держави Україна, офіційного місця роботи в Україні не має, знятий із військового обліку в Україні;

- що дружина підозрюваного ОСОБА_53 , діти ОСОБА_54 , ОСОБА_54 та ОСОБА_55 покинули територію України та назад не повертались і їй з особами, які проживають з нею в одній родині, на період з 01.01.2024 до 31.12.2024 надана матеріальна допомога у Ганновері (Німеччина);

- що ОСОБА_6 є директором компанії «Baltic professional trading» (Таллінн, Естонська Республіка), яке не здійснює господарську діяльність та перебуває у стані ліквідації;

- що ОСОБА_6 працював оперативним співробітником Служби безпеки України з 2001 по 2008 роки, а тому може володіти неформальними зв`язками із діючими співробітниками Служби безпеки України, інших правоохоронних органів, які може використати для переховування від органу досудового розслідування та суду;

- що існують обґрунтовані підстави вважати, що для виїзду за межі території України підозрюваний може використати напрацьовані ним зв`язки в Державній митній службі України;

- що завершення досудового розслідування та визнання зібраних під час досудового розслідування доказів достатніми для складання обвинувального акта, ознайомлення ОСОБА_6 зі змістом усіх доказів сторони обвинувачення, може спонукати підозрюваного до активних дій, у тому числі щодо переховування від органу досудового розслідування та суду.

Таким чином, слідчий суддя при встановленні ризику переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та суду врахував не тільки тяжкість можливого покарання, а й відсутність міцних соціальних зв`язків ОСОБА_6 в Україні, наявні можливості перетину державного кордону, та дійшов обґрунтованого висновку, що цей ризик не зменшився, продовжує існувати та є високим.

В зв`язку з викладеним колегія суддів вважає безпідставним твердження в апеляційних скаргах захисників про те, що ризик переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та суду встановлено лише у зв`язку з тяжкістю можливого покарання.

Доводи апеляційної скарги захисника щодо відсутності цього ризику та посилання, зокрема на проживанням в України матері ОСОБА_6 та батьків його дружини, які є особами похилого віку та потребують постійного догляду і піклування є голослівним, так як не підтверджені доказами щодо здійснення такого догляду і піклування до затримання, та щодо відсутності інших осіб, які відповідно до ст.202 СК України зобов`язані утримувати батьків, які є непрацездатними і потребують матеріальної допомоги.

Зважаючи на вищевикладені обставини, покладення на ОСОБА_6 обов`язку здати паспорт громадянина для виїзду за кордон, інші документи, що слугують підставою для пропуску на кордоні, а також інших обов`язків з метою нівелювати ризик виїзду за кордон, є недостатнім.

Твердження в апеляційній скарзі захисника, що встановлення обґрунтованої ймовірності можливості здійснення підозрюваним спроби протидії кримінальному провадженню щонайменше дорівнює ймовірності не вчиняти таких дій не може прийматись до уваги, оскільки не відповідає закону логіки - закону суперечності, відповідно до якого два судження, в одному з яких щось стверджується, а в другому це саме, в той же час і тому ж відношенні заперечується, не можуть бути одночасно істинними.

Посилання апеляційної скарги захисника на те, що зняття ОСОБА_6 з військового обліку не надає йому можливість безперешкодно залишити територію України та суперечить законодавчим підставам виїзду громадян за кордон у період воєнного стану визнається колегією суддів безпідставним.

Так, зняті з обліку за наказом Міноборони №402 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в ЗСУ» можуть виїжджати за кордон.

А тому, оскільки відсутні дані про те, що ОСОБА_6 не знятий з військового обліку як непридатний до служби до 2014 року, немає підстав для висновку про неможливість його виїзду за кордон.

Інструкція про порядок взаємодії підрозділів митної варти Державної митної служби України та підрозділів Державної прикордонної служби України, затверджена Наказом Адміністрації Державної митної служби України та Державної прикордонної служби України 08.09.2003 №597/65, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 15 вересня 2003 року за №803/8124, визначає порядок взаємодії підрозділів митної варти Державної митної служби України та підрозділів Державної прикордонної служби України під час виконання спільних завдань, покладених на них законодавством України, поза місцем розташування митниць та в межах прикордонної смуги й контрольованого прикордонного району.

А тому, оскільки працівники митних органів мають право здійснювати діяльність в межах прикордонної смуги й контрольованого прикордонного району, неспроможним є твердження апеляційної скарги захисника, що переховуванню ОСОБА_56 не можуть сприяти його зв`язки в митних органах.

Посилання в апеляційній скарзі захисника, що перебування дружини ОСОБА_6 та дітей за кордоном і працевлаштування в іноземній компанії (Республіка Естонія) не свідчать відсутність міцних соціальних зав`язків ОСОБА_6 в Україні визнаються колегією суддів такими, що не заслуговує на увагу, так як ці факти нічого іншого не стверджують, крім того, що дружина та діти ОСОБА_6 не перебувають і останній не має місця праці в Україні, а тому не можуть мати жодного стосунку до спростування висновку слідчого судді про відсутність соціальних зв`язків.

Слідчий суддя урахував установлену КПК України процедуру отримання показань від осіб, які є свідками у кримінальному провадженні, правила оцінки таких доказів під час судового розгляду, встановлені ст.ст.7, 23, 224, 225, 615 КПК України, те, що є взаємообумовленість дій між підозрюваним ОСОБА_6 та іншими особами, які можуть бути причетні до вчинення вказаних кримінальних правопорушень, обґрунтованість підстав вважати про наявність у підозрюваного зв`язків серед працівників правоохоронних органів, його роль у вчинюваних кримінальних правопорушеннях, які йому інкримінуються (організатор), та дійшов обґрунтованого висновку, що ОСОБА_6 , використовуючи свої зв`язки, авторитет, приязні стосунки з такими особами, інший незаконний вплив (шантаж, підкуп, погрози), безпосередньо або опосередковано через інших осіб може впливати на свідків/інших підозрюваних у кримінальному провадженні з метою зміни ними своїх показань/відмови від дачі показань задля уникнення/мінімізації можливої кримінальної відповідальності.

Крім того, з матеріалів клопотання про продовження строку тримання під вартою вбачається, що сторона обвинувачення на підтвердження наявності обґрунтованої підозри ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованих злочинів, посилається, зокрема, на протоколи допиту свідків: ОСОБА_57 , ОСОБА_58 , ОСОБА_59 , ОСОБА_60 , ОСОБА_61 , ОСОБА_62 , ОСОБА_63 , ОСОБА_64 та інших.

А тому посилання апеляційної скарги захисника на відсутність ризику впливу ОСОБА_6 на свідків та інших підозрюваних визнаються колегією суддів неспроможним.

Твердження в апеляційній скарзі захисника про непомірний розмір застави та посилання на відомості про соціальну допомогу, що майно інших осіб, які зазначені в ухвалі не належить ОСОБА_6 , останній позбавлений правових підстав для його відчуження, щоб внести заставу, колегія суддів вважає безпідставним.

Згідно із ч.4 ст.182 КПК України розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.

Відповідно до ч.2 ст.182 КПК України застава може бути внесена як самим підозрюваним, обвинуваченим, так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем).

А відтак, наявність чи відсутність правових підстав у ОСОБА_6 щодо відчуження майна інших осіб жодним чином не стосується їх права внести заставу за підозрюваного.

Також слідчим суддею при визначенні розміру застави правильно не взято до уваги розмір соціальної допомоги дружині та дітям, оскільки така ОСОБА_6 не призначалась, а тому не може бути підтвердженням його майнового стану.

Разом з тим, слідчим суддею враховано орієнтовний розмір матеріальної шкоди, завданої Державному бюджету України внаслідок вчинення інкримінованих ОСОБА_6 кримінальних правопорушень, яка становить 475 093 200,87 грн, що є предметом неправомірної вигоди, отриманої співучасниками злочинної організації та третіми особами внаслідок вчинення таких кримінальних правопорушень.

При цьому слідчим суддею взято до уваги, що 08.11.2023 під час обшуку, проведеного за місцем проживання матері ОСОБА_6 - ОСОБА_65 за адресою: АДРЕСА_6 , відшукано та вилучено готівкові кошти у сумі 40 000 євро.

А тому колегія суддів вважає, що у зв`язку з вказаними обставинами слідчий суддя дійшов до обґрунтованого висновку, щозастава в сумі 20 000 000 грн не буде завідомо непомірною для підозрюваного, здатна запобігти встановленим ризикам та забезпечити його належну процесуальну поведінку.

В апеляційній скарзі захисник зазначає, що слідчим суддею істотно порушено вимоги кримінального процесуального закону, оскільки відсутнє обґрунтування неможливості обрання більш м`якого запобіжного заходу. Однак, колегія суддів не може погодитись з доводами апеляційної скарги, оскільки в оскаржуваній ухвалі слідчий суддя обґрунтував неможливість застосування більш м`якого запобіжного заходу ніж тримання під вартою, у тому числі домашнього арешту або застави (до її внесення). (т.9, а.с.226-228) У зв`язку з цим доводи апеляційної скарги захисника про істотне порушення вимог кримінального процесуального закону визнаються безпідставними.

Також безпідставними є твердження апеляційної скарги захисника про порушення порядку автоматизованого розподілу справ.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 17.06.2024 справа №991/5221/24 передана судді ОСОБА_1 (т.9, а.с.1)

Пунктом 12 Засад використання автоматизованої системи документообігу Вищого антикорупційного суду запроваджено принцип застосування розподілу раніше визначеному слідчому судді таким чином: раніше визначений суддя обирається за принципом хронології (перший слідчий суддя, на якого було розподілено кримінальне провадження, за номером і датою реєстрації такого провадження), а у разі його відсутності - наступний раніше визначений слідчий суддя за принципом хронології.

А відтак, оскільки справа №991/5221/24 передана судді ОСОБА_1 згідно з вимогами Засад використання автоматизованої системи документообігу Вищого антикорупційного суду, доказів про порушення порядку автоматизованого розподілу справ до апеляційної скарги захисника не долучено, колегія суддів вважає, що посилання в апеляційній скарзі на перебування судді у відпустці є припущенням, яке не може прийматись до уваги. Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку про те, що доводи апеляційних скарг висновків слідчого судді не спростовують та не стверджують істотне порушення вимог кримінального процесуального закону, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду.

Керуючись ст.404, 405, 407, 418, 419, 422, 424, 532 КПК України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційні скарги захисників підозрюваного ОСОБА_6 - адвокатів ОСОБА_7 та ОСОБА_9 залишити без задоволення, а ухвалу слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 18 червня 2024 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та у касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя ОСОБА_2

Судді ОСОБА_3

ОСОБА_4

СудАпеляційна палата Вищого антикорупційного суду
Дата ухвалення рішення25.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120049398
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строків тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —991/5221/24

Ухвала від 25.06.2024

Кримінальне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Павлишин О. Ф.

Ухвала від 25.06.2024

Кримінальне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Павлишин О. Ф.

Ухвала від 18.06.2024

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Біцюк А. В.

Ухвала від 18.06.2024

Кримінальне

Вищий антикорупційний суд

Біцюк А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні