Справа №461/5027/24
Провадження №3/461/2037/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2024 року м. Львів.
Суддя Галицького районного суду м. Львова Юрків О.Р.,
за участі представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно,-
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТзОВ «ДРЛ-2020» (код ЄДРПОУ: 43442355, адреса: 19615, Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Мошни, вул. Соборна, 100), паспорт НОМЕР_1 виданий 10.05.2000 року, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,
за ч.1 ст. 483 МК України,-
ВСТАНОВИВ:
До Галицького районного суду м. Львова скеровано справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 483 МК України.
Судом встановлено, що 11.05.2024 в зону митного контролю пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_3 / НОМЕР_4 з товаром: «Лісоматеріали розпиляні уздовж, не стругані, не шліфовані, не мають торцевих з єднань, із сосни звичайного виду Pinus Sylvestris. Пиломатеріали обрізні, хвойних порід (сосна). Природної вологості... Кількість товару 41,32 м3. Країна походження - Україна (UA). Товар не маркованний, пакети обв`язані поліпропіленовою стрічкою», який переміщується за митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015981U5.
Як підставу для переміщення товару через митний кордон України, водієм транспортного засобу до митного контролю подані наступні документи:
міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №921029 від 22.04.2024 року;
рахунок-фактура (Invoice) №17 від 17.04.2024 року;
пакувальний аркуш (KARTA OPAKOWANIA) №17 від 17.04.2024 року;
сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000358 від 19.04.2024 року;
митна декларація типу ЕК10АА 24UA205050015981U5.
Відповідно до поданих товаросупровідних документів відправником (продавцем) вказаного товару є ТзОВ «ДРЛ-2020» (код ЄДРПОУ 43442355), одержувач (покупцем) є компанія «DREV-LUX Darius Wezowski» (Wolka Ratajska 110, 23-302 Godziszow Polska). Вартість товару становить 4958,40 євро, що згідно з курсом Національного банку України відповідає сумі 210390,86 гривень. Заявлений код товару згідно УКТ ЗЕД 4407119000.
Відповідно до сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000358 від 19.04.2024 року заявлені у товаросупровідних документах та митній декларації пиломатеріали у кількості 41,32 м3 виготовлені з лісоматеріалів, які придбані відповідно до ТТН. Усі ТТН виписані у період з 15.09.2023 по 15.01.2024 року.
У зв`язку з наявністю підозр щодо законності переміщення через митний кордон вказаного товару Львівська митниця листом від 13.05.2024 №20-03/20-01/14/13693 звернулась до Львівського Національного лісотехнічного університету України щодо встановлення породи деревини, приналежності товару до його заявленої ваги, назви, коду товару згідно з УКТЗЕД, сортності, відповідності фактично переміщуваного товару даним заявленим у митній декларації та товаросупровідних документах, а також чи можливе виготовлення заявленої лісопродукції з лісоматеріалів зазначених у сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000358 від 19.04.2024 року.
Відповідно до експертного висновку Національного лісотехнічного університету України від 17.05.2024, який скеровано до Львівської митниці листом №13-358 від 17.05.2024, у транспортному засобі з реєстраційним номером BC2498OO/BC8872XF переміщується: «товар - лісоматеріали розпиляні уздовж, не стругані, не шліфовані, не мають торцевих з`єднань із сосни звичайної (Pinus sylvestris), розміром 18-43x100-260x2000-4785 мм, 26 пакетів, об`ємом 41,32 м3, є пиломатеріалами, які були у використанні впродовж тривалого терміну експлуатації деревини і не можуть бути виготовлені з лісоматеріалів зазначених у п. 4 Сертифікату від 19.04.2024 №UA.20240419-000358».
Тривалий термін використання підтверджено наявністю на товарі механічних пошкоджень проведеного їх демонтажу (отвори та іржа від цвяхів), присутність пазів для з`єднання, а також на деяких пиломатеріалах присутні цвяхи та шурупи. Також деревина пиломатеріалів має ознаки природного старіння, а саме зміна природного кольору та структури деревини. Крім цього, пиломатеріали не можуть бути виготовлені із сировини 3-8 місячного періоду після рубки.
Статтею 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV «Про особливості державного стулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» (зі змінами і доповненнями, далі Закон) визначено, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.
Для з`ясування обставин переміщення через митний кордон України вказаного товару за митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015981U5, Львівською митницею 22.05.2024 листом №20-03/20-01/14/14534, викликався директор ТзОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 . У визначений час керівник вказаного підприємства до Львівської митниці не прибув та про причину неявки не повідомив.
Таким чином, встановлено, що підставою заявлення вказаного товару в митний режим експорту за митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015981U5 слугували документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №921029 від 22.04.2024; рахунок-фактура Invoice) №17 від 17.04.2024; пакувальний аркуш (KARTA OPAKOWANIA) №17 від 17.04.2024) оформлені ТОВ «ДРЛ-2020» та підписані директором ОСОБА_1 , а також сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000358 від 19.04.2024, для видачі якого надавався рахунок-фактура Invoice) №17 від 17.04.2024 року. Вказані документи надані директором ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 для здійснення декларування, митного контролю та митного оформлення.
Враховуючи викладене, встановлено, що директор ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч.1 ст. 483 МК України.
Окрім цього, 11.05.2024 в зону митного контролю пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_5 / НОМЕР_6 з товаром: «Лісоматеріали розпиляні уздовж, не стругані, не шліфовані, не мають торцевих з`єднань, із сосни звичайного виду Pinus Sylvestris. Пиломатеріали обрізні, хвойних порід (сосна). Природної вологості... Кількість товару 40,33 м3. Країна походження - Україна (UA). Товар не маркованний, пакети обв`язані поліпропіленовою стрічкою», який переміщується за митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015977U5.
Як підставу для переміщення товару через митний кордон України, водієм транспортного засобу до митного контролю подані наступні документи:
міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) від 22.04.2024 року;
рахунок-фактура (Invoice) №18 від 18.04.2024 року;
пакувальний аркуш (KARTA OPAKOWANIA) №18 від 18.04.2024 року;
сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000284 від 19.04.2024 року;
митна декларація типу ЕК10АА 24UA205050015977U5.
Відповідно до поданих товаросупровідних документів відправником (продавцем) вказаного товару є ТОВ «ДРЛ-2020» (код ЄДРПОУ 43442355), одержувач (покупцем) є компанія «DREV-LUX Darius Wezowski» (Wolka Ratajska 110, 23-302 Godziszow Polska). Вартість товару становить 4839,60 євро, що згідно з курсом Національного банку України відповідає сумі 205350,04 гривень. Заявлений код товару згідно УКТ ЗЕД 4407119000.
Відповідно до сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000358 від 19.04.2024 року заявлені у товаросупровідних документах та митній декларації пиломатеріали у кількості 40,33 м3 виготовлені з лісоматеріалів, які придбані відповідно до ТТН. Усі ТТН виписані у період з 20.09.2023 по 29.03.2024 року.
У зв`язку з наявністю підозр щодо законності переміщення через митний кордон вказаного товару Львівська митниця листом від 13.05.2024 №20-03/20-01/14/13693 звернулась до Львівського Національного лісотехнічного університету України щодо встановлення породи деревини, приналежності товару до його заявленої ваги, назви, коду товару згідно з УКТЗЕД, сортності, відповідності фактично переміщуваного товару даним заявленим у митній декларації та товаросупровідних документах, а також чи можливе виготовлення заявленої лісопродукції з лісоматеріалів зазначених у сертифікаті про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000284 від 19.04.2024 року.
Відповідно до експертного висновку Національного лісотехнічного університету України від 17.05.2024, який скеровано до Львівської митниці листом №13-358 від 17.05.2024, у транспортному засобі з реєстраційним номером НОМЕР_5 / НОМЕР_6 переміщується: «товар - лісоматеріали розпиляні уздовж, не стругані, не шліфовані, не мають торцевих з`єднань із сосни звичайної (Pinus sylvestris), розміром 20-35x100-260x1400-4000 мм, 29 пакетів, об`ємом 40,33 м3, є пиломатеріалами, які були у використанні впродовж тривалого терміну експлуатації деревини і не можуть бути виготовлені з лісоматеріалів зазначених у п. 4 Сертифікату від 19.04.2024 №UA.20240419-000284».
Тривалий термін використання підтверджено наявністю на товарі механічних пошкоджень проведеного їх демонтажу (отвори та іржа від цвяхів), присутність пазів для з`єднання, а також на деяких пиломатеріалах присутні цвяхи та шурупи. Також деревина пиломатеріалів має ознаки природного старіння, а саме зміна природного кольору та структури деревини. Крім цього, пиломатеріали не можуть бути виготовлені із сировини 8 місячної давності заготівлі.
Статтею 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» (зі змінами і доповненнями, далі Закон) визначено, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів. Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 21 цього Закону, здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених із них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.
Для з`ясування обставин переміщення через митний кордон України вказаного товару за митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015977U5, Львівською митницею 22.05.2024 листом №20-03/20-01/14/14534, викликався директор ТзОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 . У визначений час керівник вказаного підприємства до Львівської митниці не прибув та про причину неявки не повідомив.
Таким чином, встановлено, що підставою заявлення вказаного товару в митний режим експорту за митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015977U5 слугували документи: (міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) від 22.04.2024; рахунок-фактура (Invoice) №18 від 18.04.2024; пакувальний аркуш (KARTA OPAKOWANIA) №18 від 18.04.2024) оформлені ТОВ «ДРЛ-2020» та підписані директором ОСОБА_1 , а також сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000284 від 19.04.2024, для видачі якого надавався рахунок-фактура (Invoice) №18 від 18.04.2024 року. Вказані документи надані директором ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 для здійснення декларування, митного контролю та митного оформлення.
Враховуючи викладене, встановлено, що директор ТОВ «ДРЛ-2020» ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч.1 ст. 483 МК України.
Захисник особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвокат Ільків М.М. подав до суду заяву про розгляд справи у його та ОСОБА_1 відсутності, вину та факт вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України визнав, зазначив, що правопорушник щиро розкаюється у скоєному, просить обрати покарання у межах санкції ч.1 ст.483 МК України у виді накладення штрафу в розмірі 50% вартості товару, що був предметом порушення митних правил без конфіскації товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а товари вилучені згідно протоколу про порушення митних правил - повернути ОСОБА_1 для належного митного оформлення, або вивезення за межі митної території України.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 483 МК України, та просив визнати його винним та визначити міру стягнення передбачену законодавством.
Відповідно до ст.36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.
Враховуючи те,що адміністративнеправопорушення вчиненооднією особою,суд об`єднуєматеріали справипро адміністративніправопорушення в одне провадження, оскільки їхній спільний розгляд сприяє повному, всебічному та об`єктивному дослідженню обставин справи.
Заслухавши думку представника митниці та захисника особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Ільківа М.М., дослідивши матеріали справи, приходжу до такого висновку.
Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно зст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимогст. 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1ст. 483 МК України.
Відповідальність за ч. 1ст. 483 МК Українинастає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення (частина 1 статті 257 МК України).
Частиною 6 статті 265 МК України визначено, що декларування товарів, що належать громадянам, може здійснюватися цими громадянами або іншими громадянами, уповноваженими на це власниками зазначених товарів нотаріально посвідченими дорученнями.
Відповідно до частин 1 та 5 статті 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, та надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у дій декларації.
Частиною 1 ст. 266 Митного кодексу України визначено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого митним Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Частиною 3 статтею 335 Митного кодексу України визначено, що у встановленому цим Кодексом порядку з митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами. З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (ч. 8 ст. 264 МКУ).
Частиною 2 статті 459 Митного кодексу України визначено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з пунктом 43 частини І статті 4 Митного кодексу України посадовою особою підприємства є керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до положеньст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).
Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання нормМитного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)
Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).
Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Відповідно до ч. 1ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновок про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, яка виразилась у тому, що ним, як директором ТзОВ «ДРЛ-2020», яке є продавцем товару вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару.
Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств (ст. 459 Митного кодексу України).
Відповідно до п. 43 ч. 1ст. 4 Митного кодексу Українипосадові особи підприємств - це керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Враховуючи наведене, суд вважає, що саме ОСОБА_1 , як представник підприємства - продавця товару, є суб`єктом даного адміністративного правопорушення.
Дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ч. 1ст. 483 МК України, оскільки норма вказаної статті передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, але і за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Факт вчинення митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0603/20900/24 від 23.05.2024 року; даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0602/20900/24 від 23.05.2024 року; міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) №921029 від 22.04.2024 року; рахунком-фактурою (Invoice) №17 від 17.04.2024 року; рахунком-фактурою (Invoice) №18 від 18.04.2024 року; пакувальним аркушем (KARTA OPAKOWANIA) №17 від 17.04.2024 року; пакувальним аркушем (KARTA OPAKOWANIA) №18 від 18.04.2024 року ; сертифікатом про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000358 від 19.04.2024 року; сертифікатом про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій №UA.20240419-000284 від 19.04.2024 року; митною декларацією типу ЕК10АА 24UA205050015981U5; експертними висновками Національного лісотехнічного університету України від 17.05.2024 року та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об?єктивному взаємозв?язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України,яка виразиласьу тому,що нимвчинено діїспрямовані напереміщення товарівчерез митнийкордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів підробленого документа.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил, без конфіскації даного товару.
Крім того, відповідно дост. 40-1 КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_2 слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 605, 60 гривень.
Окрім того, на підставі ч.1 ст.519 МК України та розрахунку витрат на зберігання на складі митниці, з правопорушника слід стягнути суму витрат за зберігання, яка складає 61896,87 грн.
Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП,Законом України «Про судовий збір», суд , -
ПОСТАНОВИВ :
Справам про адміністративні правопорушеннявідносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України (справа №461/5027/24, провадження №3/461/2037/24) та за ч. 1 ст.483 МК України (справа №461/5027/24, провадження №3/461/2038/24) об`єднаним в одне провадження, присвоїти спільний номер №461/5027/24 (провадження №3/461/2037/24).
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення 207870,45 грн. штрафу.
Вилучений, відповідно до протоколів про порушення митних правил №0603/20900/24 від 23.05.2024 року та №0602/20900/24 від 23.05.2024 року, товар - видати ОСОБА_1 або уповноваженій ним особі після здійснення митного оформлення зі сплатою відповідних митних платежів, або для повернення вказаного товару на митну територію держави, з якої його було ввезено.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці Державної митної служби України 61896,87 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 605, 60 грн. судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя О.Р. Юрків.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120053348 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Юрків О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні