ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про самовідвід судді
27.06.2024 м. ДніпроСправа № 904/2575/24
За позовом Криворізької південної окружної прокуратури (м. Кривий Ріг Дніпропетровської області) в інтересах держави в особі Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (с. Карпівка Криворізького району Дніпропетровської області)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз Збут" (м. Дніпро)
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача: Східного офісу Держаудитслужби (м. Дніпро)
про визнання недійсними додаткових угод № 1-15 та № 17-24 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267- 21 від 25.01.2021 та стягнення надмірно сплачених грошових коштів у сумі 200 231 грн. 96 коп.
Суддя Фещенко Ю.В.
Без участі представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
Криворізька південна окружна прокуратура звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (далі - позивач) з позовною заявою, в якій просить суд:
- визнати недійсною додаткову угоду № 1 від 26.01.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 2 від 24.02.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 3 від 25.02.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 4 від 26.02.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21,укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 5 від 01.03.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 6 від 25.05.2021 до договору на постачання природного газу №41ВВ497-267-21,укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 7 від 27.05.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 8 від 14.06.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 9 від 23.06.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 10 від 14.07.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 11 від 15.07.2021 до договору на постачання природного газу №41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 12 від 27.07.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 13 від 25.08.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 14 від 26.08.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 15 від 30.08.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 17 від до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 18 від 22.09.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 19 від 23.09.2021 до договору на постачання природного газу №41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 20 від 24.09.2021 до договору на постачання природного газу №41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 21 від 30.09.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 22 від 11.10.2021 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 23 від 12.10.2021 до договору на постачання природного газу №41ВВ497-267-21,укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- визнати недійсною додаткову угоду № 24 від 25.10.2021 до договору на постачання природного газу №41ВВ497-267-21, укладеного 25.01.2021 між Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут";
- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз Збут" на користь Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області 200 231 грн. 96 коп. надмірно сплачених грошових коштів.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним:
- між Відділом освіти, молоді і спорту Виконавчого комітету Карпівської сільської ради (у подальшому, відповідно до рішення сьомої сесії VII скликання Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від 14.07.2021 № 431 перейменовано на Відділ освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області) та ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" (постачальник) був укладений договір на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21 (далі-договір), пунктом 1.1. якого передбачено, що постачальник зобов`язується передати у власність споживачу у 2021 році природний газ, а споживач зобов`язується прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначені договором. Пунктом 1.2. договору передбачено, що річний плановий обсяг постачання газу - до 139 628 куб. м. Пунктом 1.3. договору передбачено, що планові обсяги постачання газу по місяцях, куб. м: 1 квартал: січень - 0 куб. м, лютий - 28 269 куб. м, березень - 20 641 куб. м; 2 квартал: квітень - 18 328 куб. м; травень - 14 267 куб. м, червень - 0 куб. м; 3 квартал: липень - 0 куб. м, серпень - 0 куб. м, вересень - 0 куб. м; 4 квартал: жовтень - 17 290 куб. м, листопад - 26 075 куб. м, грудень - 14 758 куб. м. Пунктом 3.2. договору передбачено, що ціна за 1 куб. метр природного газу без урахування податку на додану вартість становить 5,625 гривень, податок на додану вартість становить 1,125 гривень, всього з урахуванням вартості послуги доступу до потужності та податку на додану вартість становить 6,750 гривень. Пунктом 3.3. договору передбачено, що ціна, зазначена в пункті 3.2. договору, може змінюватись протягом дії договору. Зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до договору. Пунктом 3.4. розділу 2 договору передбачено, що збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Пунктом 3.5. договору передбачено, що сторони домовились, що ціна газу, розрахована відповідно до пунктів 3.2. та 3.3.договору, застосовується сторонами при складанні актів приймання-передачі газу та розрахунках за договором. Пунктом 3.6. договору передбачено, що очікувана сума договору становить 942 489 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ - 20% - 157 081 грн. 50 коп. Пунктом 4.1. договору передбачено, що розрахунковий період за договором становить один календарний місяць. Пунктом 4.2. договору передбачено, що оплата газу за договором здійснюється споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті України - гривні в наступному порядку: Підпунктом 4.2.1. оплата природного газу постачальнику здійснюється споживачем на підставі акту приймання-передачі природного газу та рахунку. Підпунктом 4.2.2. передбачено, що остаточний розрахунок по оплаті місячної вартості газу (пункт 3.5. договору) здійснюється до 10-го числа місяця, наступного за місяцем постачання газу. Підпунктом 5.3.1. пункту 5.3. розділу 5 договору передбачено, що постачальник зобов`язується забезпечувати постачання природного газу на умовах, визначених договором. Пунктом 9.6. розділу 9 договору передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті; 9) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини 5 статті 41 Закону, а саме: дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Пунктом 9.7. договору передбачено, що усі зміни та доповнення до договору оформлюються письмово, підписуються уповноваженими представниками сторін та скріплюються їх печатками;
- 02.09.2022 Криворізькою південною окружною прокуратурою внесені відомості до ЄРДР за № 42022042060000105 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 364 Кримінального кодексу України, оскільки є достатні підстави вважати, що посадові особи Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області зловживаючи службовим становищем, в порушенням вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі", при відсутності реального коливання ціни природного газу на ринку в бік зростання, упродовж 2021 року уклали додаткові угоди з ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут", якими підвищено ціну за 1 куб. метр в розмірі більше ніж на 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку, спричинивши відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області істотну майнову шкоду на загальну суму 200 231 грн. 96 коп. ході досудового розслідування кримінального провадження № 42022042060000105 від 02.09.2022 за постановою слідчого СВ ВП № 6 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області Басалай О.С. було залучено фахівця Східного офісу Державної аудиторської служби України для участі в якості спеціаліста у ревізії, що проводиться правоохоронним органом, Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області. Ha вирішення спеціаліста було поставлено запитання: 1) Чи завдана шкода/збитки Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради, діями посадових осіб Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради під час укладання та виконання вищевказаного договору № 41BB497-267-21 від 25.01.2021 та додаткових угод до нього; 2) Яка сума заподіяної шкоди/збитків завдана діями посадових осіб Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради, під час укладання та виконання вищевказаного договору № 41BB497-267-21 від 25.01.2021 та додаткових угод до нього. Відповідно до висновку Східного офісу Державної аудиторської служби України від 24.03.2023 стосовно питань фінансово-господарської діяльності Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради, дослідженням встановлено, що між ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" (постачальник) та Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (споживач) укладені наступні додаткові угоди:
- додаткова угода № 1 від 26.01.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 126 934,546 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 6,187500 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,237500 грн., всього з ПДВ - 7,4250000 грн.;
- додаткова угода № 2 від 24.02.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 115 501,103 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 6,800000 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,360000 грн., всього з ПДВ - 8,160000 грн.;
- додаткова угода № 3 від 25.02.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 105 096,545 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 7,473200 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,494640 грн., всього з ПДВ - 8,967840 грн.;
- додаткова угода № 4 від 26.02.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 95 635,616 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 8,212500 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,642500 грн., всього з ПДВ - 9,855000 грн.;
- додаткова угода № 5 від 01.03.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 95 200,909 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 8,250000 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,650000 грн., всього з ПДВ - 9,900000 грн.;
- додаткова угода № 6 від 25.05.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 91 811,056 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 9,066750 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,81335 грн., всього з ПДВ - 10,880100 грн.;
- додаткова угода № 7 від 27.05.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 91 529,038 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 9,136576 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 1,827315 грн., всього з ПДВ - 10,963891 грн.;
- додаткова угода № 8 від 14.06.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 88 234,819 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 10,041097 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 2,008219 грн., всього з ПДВ - 12,049316 грн.;
- додаткова угода № 9 від 23.06.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 86 347,360 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 10,644909 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 2,128982 грн., всього з ПДВ - 12,773891 грн.;
- додаткова угода № 10 від 14.07.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 83 522,539 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 11,698755 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 2,339751 грн., всього з ПДВ - 14,038506 грн.;
- додаткова угода № 11 від 15.07.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 80 952,182 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 12,856932 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 2,571386 грн., всього з ПДВ - 15,428318 грн.;
- додаткова угода № 12 від 27.07.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 80 545,402 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 13,061575 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 2,612315 грн., всього з ПДВ - 15,67389 грн.;
- додаткова угода № 13 від 25.08.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 78 243,317 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 14,354671 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 2,870934 грн., всього з ПДВ - 17,225605 грн.;
- додаткова угода № 14 від 26.08.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 76 148,609 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 15,775783 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 3,155157 грн., всього з ПДВ - 18,930940 грн.;
- додаткова угода № 15 від 30.08.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 75 118,256 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 16,583333 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 3,316667 грн., всього з ПДВ - 19,9000000 грн.;
- додаткова угода № 17 від 21.09.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 73 305,109 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 18,225083 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 3,645017 грн., всього з ПДВ - 21,870100 грн.;
- додаткова угода № 18 від 21.09.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 71 655,295 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 20,029367 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 4,005873 грн., всього з ПДВ - 24,035240 грн.;
- додаткова угода № 19 від 21.09.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 70,154,098 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 22,012274 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 4,402455 грн., всього з ПДВ - 26,414729 грн.;
- додаткова угода № 20 від 24.09.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 68 788,133 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 24,1914894 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 4,838298 грн., всього з ПДВ - 29,029787 грн.;
- додаткова угода № 21 від 30.09.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 68 402,762 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 24,88657600 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 4,97731520 грн., всього з ПДВ - 29,86389120 грн.;
- додаткова угода № 22 від 11.10.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 67 194,608 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 27,350347 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 5,470069 грн., всього з ПДВ - 32,820416 грн.;
- додаткова угода № 23 від 12.10.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 66 095,287 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 30,058031 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 6,011606 грн., всього з ПДВ - 36,069637 грн.;
- додаткова угода № 24 від 25.10.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 65 622,438 куб. м; згідно з пунктом 3.2. додаткової угоди ціна газу з урахуванням вартості послуги доступу до потужності становить 31,39490933 грн. за 1 куб. м, крім того ПДВ - 6,27898187 грн., всього з ПДВ - 37,67389120 грн.;
- додаткова угода № 25 від 25.10.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021, за умовами якої сторони погодили, зокрема, розірвати договір з 01.11.2021; в частині здійснення споживачем розрахунків за фактично спожитий природний газ, які виникли на дату припинення дії договору - його дія продовжується до дати здійснення споживачем повного взаєморозрахунку з постачальником; в частині постачання природного газу за договором, постачальник забезпечує постачання природного газу споживачу на умовах договору - до припинення його дії;
- додаткова угода № 26 від 20.12.2021 до договору до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267-21 від 25.01.2021,за умовами пункту 1.2. якої річний плановий обсяг постачання газу - до 55 454,700 куб. м; згідно з пунктом 3.6. додаткової угоди очікувана сума договору становить 723 955,79 грн., к тому числі ПДВ - 120 659,29 грн.;
- на виконання умов договору Відділом отримано обсяги природного газу відповідно до актів приймання-передачі природного газу у кількості 77 588,714 куб. м на загальну суму 723 955 грн. 79 коп., у тому числі ПДВ - 120 659 грн. 32 коп.;
- пунктом 1 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 (далі - Закон № 922) передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Під час дослідження документів, що містяться в матеріалах кримінального провадження, встановлено, що в договорі на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21 річний плановий обсяг постачання газу - до 139 628 куб. м та сума за договором складає - 942 489 грн. 00 грн. з ПДВ. Дослідженням встановлено, що внесеними змінами додатковою угодою від 20.12.2021 № 26 до договору річний плановий обсяг постачання газу зменшено та складає - до 55 454,700 куб. м та сума за договором зменшена та складає - 723 955 грн. 79 коп. з ПДВ. Проте, відповідно до актів приймання-передачі природного газу фактичний обсяг постачання природного газу складає 77 588,714 куб. м, які сплачені в повному обсязі. Таким чином, різниця склала 22 134,014 куб. м (77 588,714 куб. м -55 454,700 куб. м). У зв`язку з вказаним, посадовими особами Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області порушено істотні умови договору на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21 при взятті бюджетних зобов`язань, у частині кількості поставленого природного газу, що не відповідає вимогам пункту 1 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі";
- також, пунктом 2 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
- за результатами дослідження встановлено, що у період дії договору на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21 на підставі отриманих цінових довідок Харківської торгово-промислової палати та на підставі інформації довідок ДП "Держзовнішінформ" укладено декілька додаткових угод щодо підвищення ціни на природний газ. За результатами дослідження встановлено, що цінові довідки Харківської торгово-промислової палати та довідки ДП "Держзовнішінформ", в яких наведена вартість природного газу на європейських хабах (до кордону України) стосуються зміни цін на зовнішньому (світовому) ринку на європейських хабах (TF, CEGH, GASPOOL, NGG, THE) до кордону України, які є газорозподільчими центрами і являють собою майданчики для торгівлі газом. Таким чином, цінові довідки Харківської торгово-промислової палати та довідки ДП "Держзовнішінформ", в яких наведена вартість природного газу на європейських хабах (до кордону України) та стосуються зміни цін на зовнішньому (світовому) ринку на європейських хабах (TTF, CEGH, GASPOOL, NGG, THE) до кордону України не є підтвердженням зміни вартості природного газу на внутрішньому ринку природного газу. Отже, за результатами аналізу інформації електронних біржових торгів ТОВ "Українська енергетична біржа" встановлено, що на дату укладання додаткової угоди від 26.01.2021 № 1 коливання ціни природного газу на внутрішньому ринку України відсутнє та підстав щодо укладання додаткової угоди від 26.01.2021 № 1 стосовно підвищення ціни на природний газ не було. Таким чином, підвищення ціни на природний газ у розмірі 10% відповідно до додаткової угоди від 26.01.2021 № 1 за відсутності коливання ціни, здійснено безпідставно. У зв`язку з чим, інші додаткові угоди №№ 1-15 та №№ 17-24 укладені з порушенням норм пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі", у частині збільшення ціни за одиницю товару до 10% пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку. У зв`язку з вказаним, посадовими особами Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області належним чином не перевіривши обґрунтування зміни ціни природного газу в договорі на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21, неправомірно складені та підписані додаткові угоди №№ 1-15 та №№ 17-24 та як наслідок - зайво сплачено бюджетних коштів, що не відповідає вимогам пункту 2 частини 5 статі 41 Закону України "Про публічні закупівлі". Отже, через внесення додатковими угодами №№ 1-15 та №№ 17-24 змін до договору на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21 в частині збільшення ціни на природний газ та додатковою угодою № 26 змін до договору на постачання природного газу від 25.01.2021 № 41BB497-267-21 у частині кількості поставленого природного газу сторони безпідставно змінювали істотні умови договору, чим порушено вимоги пункту 1 та пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі". Крім того, що ході досудового розслідування кримінального провадження №42022042060000105 від 02.09.2022 проведено судову економічну експертизу, яка в повному обсязі підтвердила виконаний спеціалістами розрахунок;
- аналізом актів-прийому передачі поставленого газу та платіжних документів про сплату за нього установлено, що з урахуванням недійсності додаткових угод №№ 1-15 та №№ 17-24 до договору замовником здійснено переплату в сумі 200 231 грн. 96 коп., які підлягають поверненню. Так, за січень-жовтень 2021 року всього спожито газу об`ємом 77 588, 714 тис. м. куб., за який постачальнику відповідно до актів виконаних робіт всього перераховано 723 955 грн. 79 коп. за ціною, встановленою відповідно до вказаних додаткових угод. У той же час, відповідно до договору без змін товариству за постачання аналогічної кількості товару підлягало сплаті 523 723 грн. 82 коп. (77 588, 714 тис. куб. м. х 6,750 грн. = 523 723 грн. 82 коп.). Сума надмірно сплачених постачальнику грошових коштів, з урахуванням недійсності додаткових угод, складає 200 231 грн. 96 коп. (723 955 грн. 79 коп. - 523 723 грн. 82 коп. = 200 231 грн. 96 коп.) На даний час кошти постачальником не повернуті.
Також, у позовній заяві прокурором вказано про підстави звернення із вказаним позовом до суду, а саме: враховуючи, що укладення неправомірних оспорюваних угод призвело до зайвих виплат із місцевого бюджету громади, шкода у зв`язку з їх укладенням завдана інтересам територіальної громади, захист яких відповідно до законодавства має здійснювати Відділ освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, який є органом, уповноваженими державою на здійснення відповідних функцій у спірних правовідносинах. При цьому при наявності загрози інтересам держави та не здійсненні їх захисту органами місцевого самоврядування, до компетенції яких віднесені відповідні повноваження, найефективнішим правовим способом захисту, поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право, буде саме представництво органами прокуратури інтересів держави в особі відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області. Як вбачається з фактичних обставин прокурор листом від 31.03.2023 звернувся до Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області вказавши про порушення вимог чинного законодавства та необхідність вжиття заходів щодо повернення надмірно сплачених коштів, у тому числі шляхом звернення з позовом до суду. Листом від 07.04.2023 Відділ освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області окружну прокуратуру повідомлено, що на адресу Господарського суду Дніпропетровської області скеровано позовну заяву про визнання недійсними додаткових угод до договору на постачання природного газу № 41BB497-267-21 від 25.01.2021, та стягнення TOB "Дніпропетровськгаз Збут" безпідставно набутих грошових коштів у розмірі 200 231 грн. 96 коп. Засобами електронного зв`язку та поштовим зв`язком до суду надійшов лист № 19267/23 від 19.04.2023, № 19471/23 від 20.04.2023, до якого, додана уточнена позовна заява, в якій Відділ освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області просить суд стягнути з відповідача на свою користь безпідставно набуті грошові кошти у розмірі 200 231 грн. 97 коп. Фактично Відділ освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради від вимог про визнання недійсними додаткових угод до договору на постачання природного газу № 41BB497-267-21 від 25.01.2021 вказаною уточненою позовною заявою відмовився. Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 15.06.2023 позовні вимоги Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області задоволено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз Збут" безпідставно набуті грошові кошти у розмірі 200 231 грн. 96 коп. На рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.06.2023 ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" подано апеляційну скаргу, яку постановою Центрального апеляційного Господарського суду від 26.02.2024 Господарського суду Дніпропетровської задоволено, рішення області від 15.06.2023 справі № 904/1791/23 скасовано. Постановлено нове рішення, яким в задоволенні позову відмовлено. Колегія суддів зазначили, що угоди, укладені у період з 26.01.2021 по 25.10.2021, не відповідають вимогам закону, оскільки збільшують ціну товару за одиницю більше, ніж на 10% від початкової згідно визначеної укладеним між сторонами договором, що є підставою для визнання таких додаткових угод недійсними. В той же час, з урахуванням вимог частини 1 статті 14 та частини 2 статті 237 Господарського процесуального кодексу України, оскільки позивач таких вимог у позовній заяві не заявляв, а суд самостійно не може виходити за межі позовних вимог і визнавати додаткові угоди, укладені у період з 26.01.2021 по 25.10.2021, недійсними. При вирішенні справи судом апеляційної інстанції встановлено, що додаткові угоди, укладені сторонами в період з 26.01.2021 по 25.10.2021 з перевищенням загального пирогового значення ціни у 10% за одиницю товару від первинної, визначеної договором, що суперечить нормам чинного законодавства та з підстав чого такі додаткові угоди можуть бути визнані недійсними, втім, внаслідок подання уточненої позовної заяви Відділ освіти, молоді та спорту Карпівської сільської ради від вказаних позовних вимог фактично відмовився, що свідчить про неналежне здійснення захисту інтересів держави. Так, порушенням інтересів держави є укладення Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області додаткових угод всупереч вимог чинного законодавства і інтересам держави, що призвело до безпідставної зміни істотних умов договору, зростання ціни за одиницю товару і зменшення обсягу поставки. Крім цього, саме відділом освіти допущено неналежне використання бюджетних коштів, визначених у місцевому бюджеті.
Також прокурор просить суд стягнути з відповідача на користь прокуратури сплачений судовий збір.
Ухвалою суду від 18.06.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 02.07.2024.
Від позивача за допомогою системи "Електронний суд" надійшли додаткові пояснення у справі (вх. суду № 30336/24 від 24.06.2024), в яких він вказує, зокрема, про те, що рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 15.06.2023 у справі №904/1791/23 позовні вимоги Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області до ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" про стягнення набутих грошових коштів у розмірі 200 231 грн. 97 коп. задоволено у повному обсязі. Проте, постановою Центрального апеляційного господарського суду від 26.02.2024 апеляційну скаргу ТОВ "Дніпропетровськгаз Збут" на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.06.2023 у справі № 904/1791/23 задоволено, а саме: рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 15.06.2023 у справі № 904/1791/23 було повністю скасовано і прийнято нове рішення - відмовити у задоволенні позову Відділу освіти молоді і спорту Карпівської сільської ради. І саме в цій постанові апеляційний суд зазначив, що є безпідставним посилання на висновки Керівника Криворізької південної окружної прокуратури, оскільки такий висновок не спростовує презумпцію правомірності спірних правочинів;
- 01.05.2024 начальником відділу освіти (лист №125 від 30.04.2024) повідомлено на адресу прокуратури, що Відділом освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 26.02.2024 подано касаційну скаргу. Однак, 08.04.2024, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду ухвалив відмовити у відкритті касаційного провадження.
Враховуючи факти, викладені у поданих позивачем поясненнях, дослідивши матеріали справи № 904/2575/24, суддя Фещенко Ю.В. вважає за необхідне заявити самовідвід від розгляду цієї справи з огляду на наступне.
Згідно із частиною 1 статтею 39 Господарського процесуального кодексу України питання про відвід (самовідвід) судді може бути вирішено як до, так і після відкриття провадження у справі.
Статтею 35 Господарського процесуального кодексу України передбачені підстави для відводу (самовідводу) судді, зокрема, відповідно до пункту 5 частини 1 статті 35 Господарського процесуального кодексу України, суддя не може розглядати справу і підлягає відводу (самовідводу), якщо є інші обставини, які викликають сумнів у неупередженості або об`єктивності судді.
У частині 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод закріплено право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
У пунктах 49, 50, 52 рішення Європейського суду з прав людини "Білуха проти України" від 09.11.2006 (заява № 33949/02) зазначається, що наявність безсторонності відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції повинна визначатися за суб`єктивним та об`єктивним критеріями. Відповідно до суб`єктивного критерію беруться до уваги особисті переконання та поведінка окремого судді, тобто чи виявляв суддя упередженість або безсторонність у даній справі. Відповідно до об`єктивного критерію визначається, серед інших аспектів, чи забезпечував суд як такий та його склад відсутність будь-яких сумнівів у його безсторонності. У кожній окремій справі слід вирішувати, чи мають стосунки, що розглядаються, таку природу та ступінь, що свідчать про небезсторонність суду. Стосовно суб`єктивного критерію, особиста безсторонність суду презюмується, поки не надано доказів протилежного. Стосовно об`єктивного критерію слід визначити, чи існували переконливі факти, які би могли свідчити про безсторонність судді. Це означає, що при вирішенні того, чи є у цій справі обґрунтовані причини побоюватися, що певний суддя був небезсторонній, позиція заінтересованої особи є важливою, але не вирішальною. Вирішальним же є те, чи можна вважати такі побоювання об`єктивно обґрунтованими.
Як встановлюють Бангалорські принципи поведінки суддів, схвалені резолюцією 2006/23 Економічної і Соціальної Ради ООН від 27.07.2006, об`єктивність судді є необхідною умовою для належного виконання ним своїх обов`язків. Вона проявляється не тільки у змісті винесеного рішення, а й в усіх процесуальних діях, що супроводжують його прийняття. Суддя заявляє самовідвід від участі в розгляді справи в тому випадку, якщо для нього є неможливим винесення об`єктивного рішення у справі, або в тому випадку, коли у стороннього спостерігача могли б виникнути сумніви в неупередженості судді.
Згідно з пунктом 12 висновку № 1 (2001) Консультативної ради європейських судів для Комітету Ради Європи "Про стандарти незалежності судових органів і незмінності суддів" від 01.01.2001 незалежність судової влади означає повну неупередженість із боку суддів. При постановленні судових рішень щодо сторін в судовому розгляді судді повинні бути безсторонніми, вільними від будь-яких зав`язків, прихильності чи упередження, що впливає або може сприйматися як таке, що впливає на здатність судді приймати незалежні рішення. Судова влада повинна користуватися довірою не тільки з боку сторін у конкретній справі, але і з боку суспільства в цілому. Суддя повинен не тільки бути реально вільним від будь-якого невідповідного упередження або впливу, але він або вона повинні бути вільними від цього й в очах розумного спостерігача. В іншому випадку довіра до незалежності судової влади буде підірвана.
У справі Європейського суду з прав людини "Газета "Україна - Центр" проти України" вказано, що при вирішенні того, чи є у цій справі обґрунтовані причини побоюватися, що певний суддя був небезстороннім, позиція заінтересованої особи є важливою, але не вирішальною. Вирішальним є те, чи можна вважати такі побоювання об`єктивно обґрунтованими (див. рішення у справі "Ветштайн проти Швейцарії" (Wettstein v. Switzerland), пункт 44; та рішення у справі "Ферантелі та Сантанжело проти Італії" (Ferrantelli and Santangelo v. Italy), від 07.08.1996, пункт 58 Reports of Judgments and Decisions, 1996). З огляду на це, навіть зовнішні прояви можуть бути важливими або, іншими словами, "правосуддя має не тільки чинитися, також має бути видно, що воно чиниться" (див. рішення у справі "Де Куббер проти Бельгії" (De Cubber v. Belgium), від 26.10.1984, пункт 26). На кону стоїть довіра, яку в демократичному суспільстві суди повинні вселяти в громадськість (див. рішення у справі "Ветштайн проти Швейцарії" (Wettstein v. Switzerland) та рішення у справі "Кастілло Альгар проти Іспанії" (Castillo Algar v. Spain), від 28.10.1998, пункт 45, Reports of Judgments and Decisions, 1998).
Відповідно до статті 3 Кодексу суддівської етики, затвердженого ХІ черговим з`їздом суддів України 22.02.2013, суддя має докладати всіх зусиль до того, щоб на думку розсудливої, законослухняної та поінформованої людини його поведінка була бездоганною.
Статтею 10 Кодексу суддівської етики встановлено, що суддя повинен виконувати обов`язки судді безсторонньо і неупереджено та утримуватися від поведінки, будь-яких дій або висловлювань, що можуть призвести до виникнення сумнівів у рівності професійних суддів, народних засідателів та присяжних при здійсненні правосуддя.
Рішенням Ради суддів України від 04.02.2016 № 1 був затверджений Коментар до Кодексу суддівської етики (далі - Коментар).
В цьому Коментарі зазначено, що суддя повинен дбати про те, щоб його поведінка була бездоганною з точки зору стороннього спостерігача. Дії та поведінка судді повинні підтримувати впевненість громадськості у чесності й непідкупності судових органів. Не досить лише вершити правосуддя; потрібно, щоб його звершення було очевидним для загалу.
В Коментарі до статті 15 Кодексу зазначено, що суддя заявляє самовідвід від участі в розгляді справи в тому випадку, якщо для нього не є можливим винесення об`єктивного рішення у справі, або в тому випадку, коли у стороннього спостерігача могли б виникнути сумніви в неупередженості судді. Інститут відводу (самовідводу) судді від участі у розгляді конкретної справи - це одна із найважливіших гарантій здійснення правосуддя неупередженим та справедливим судом. Він покликаний ліквідувати найменшу підозру у заінтересованості судді в результатах розглянутої справи, навіть якщо такої заінтересованості немає, бо тут головним є публічний інтерес.
Суд відзначає, що в даному випадку, суддею Фещенко Ю.В. вже розглядалась справа №904/1791/23 за позовом Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз Збут" про стягнення безпідставно набутих грошових коштів у розмірі 200 231 грн. 97 коп. (під час розгляду даної справи також надавалась оцінка оспорюваним додатковим угодам), отже щодо правовідносин, які є спірними у справі 904/2575/24 суддею Фещенко Ю.В вже було надано та сформовано оцінку обставинам справи; більше того, рішення у справі № 904/1791/23 було скасовано постановою Центрального апеляційного господарського суду від 26.02.2024.
Враховуючи вказане, з метою недопущення сумнів в неупередженості суду при розгляді справи № 904/2575/24 за позовом Криворізької південної окружної прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз Збут" про визнання недійсними додаткових угод № 1-15 та № 17-24 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267- 21 від 25.01.2021 та стягнення надмірно сплачених грошових коштів у сумі 200 231 грн. 96 коп., з огляду на положення статей 35, 38 Господарського процесуального кодексу України, задля недопущення у сторін чи інших осіб будь-яких сумнівів у безсторонності суду та забезпечення довіри до судової влади України, суддя Фещенко Ю.В. вважає за необхідне заявити самовідвід.
За змістом статті 39 Господарського процесуального кодексу України питання про відвід (самовідвід) судді може бути вирішено як до, так і після відкриття провадження у справі. Питання про відвід судді вирішує суд, який розглядає справу. Суд задовольняє відвід, якщо доходить висновку про його обґрунтованість. Питання про самовідвід судді вирішується в нарадчій кімнаті ухвалою суду, що розглядає справу. За результатами вирішення заяви про відвід суд постановляє ухвалу.
У відповідності до частини 1 статті 40 Господарського процесуального кодексу України у разі задоволення заяви про відвід судді, який розглядає справу одноособово, справа розглядається в тому самому суді іншим суддею, який визначається у порядку, встановленому статтею 32 цього Кодексу.
З огляду на викладене вище, самовідвід судді Фещенко Ю.В. від розгляду справи №904/2575/24 підлягає задоволенню, а матеріали вказаної справи - передачі уповноваженому працівнику Господарського суду Дніпропетровської області для вирішення питання про повторний автоматичний розподіл справи.
Керуючись статтями 35, 38, 39, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Дніпропетровської області
УХВАЛИВ:
1. Заявити та задовольнити самовідвід судді Фещенко Ю.В. від розгляду справи №904/2575/24 за позовом Криворізької південної окружної прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти, молоді і спорту Карпівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз Збут" про визнання недійсними додаткових угод № 1-15 та № 17-24 до договору на постачання природного газу № 41ВВ497-267- 21 від 25.01.2021 та стягнення надмірно сплачених грошових коштів у сумі 200 231 грн. 96 коп.
2. Відвести суддю Фещенко Ю.В. від розгляду справи № 904/2575/24.
3. Матеріали справи № 904/2575/24 передати уповноваженій особі апарату суду для вирішення питання про повторний автоматизований розподіл справи у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему документообігу суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 27.06.2024 та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Повний текст ухвали підписаний - 27.06.2024.
Суддя Ю.В. Фещенко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120058252 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Фещенко Юлія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні