ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 червня 2024 рокуСправа №160/11843/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Серьогіної О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у м. Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
УСТАНОВИВ:
07.05.2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Ш Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 00019650408 від 12.01.2024 року,яким, згідно з пунктом 124.1 статті 124 Податкового кодексу України, до Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання застосовано штраф у сумі 177892, 39 грн. повністю;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Ш Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 00019700408 від 12.01.2024 року,яким, згідно з пунктом 124.1 статті 124 Податкового кодексу України, до Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання застосовано штраф у сумі 161204,93 грн повністю.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатом камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ "НВО Завод Приват-Кабель" (код ЄДРПОУ 33116889) було складено акт №43803/04-36-04-08/33116889 від 24.11.2023 року, відповідно до якого головним державним інспектором Придніпровського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторією Чабан зроблено наступний висновок про порушення "НВО Завод Приват-Кабель" (код 33116889) вимог підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 203.2 статті 203, пункту 57.1 статті 57 Кодексу щодо термінів сплати узгоджених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість. Відповідальність платника податків за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання передбачена статтею 124 Кодексу. За наслідками висновків акту, 12.01.2024 року відповідачем було прийняті податкові повідомлення-рішення, які було отримано підприємством 07.02.2024 року поштовим зв`язком. Згідно із прийнятими ГУ ДПС податковими повідомленнями-рішеннями підприємству було донараховано наступні зобов`язання: згідно податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 12.01.2024 року №00019650408 встановлено порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначено пунктом 57.1 статті 57 глави 4 розділу II та підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу XX Податкового кодексу України та на підставі пункту 124.1 статті 124 Податкового кодексу України за затримку на 46, 48, 64, 78, 80, 84, 88, 92, 121, 134, 139, 143, 147, 162, 163, 171, 178 календарних днів сплати грошового зобов`язання/податків 1 778 930,91 грн та зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10 % у сумі 177892,39 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); згідно податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 12.01.2024 року № 00019700408 встановлено порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання з податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначено пунктом 57.1 статті 57 глави 4 розділу II та підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу XX Податкового кодексу України та на підставі пункту 124.1 статті 124 Податкового кодексу України за затримку на 1, 3, 2, 5, 9, 10, 11, 13, 15, 17, 21, 23, 24, 25, 28, 29, 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання /податків 3 224 098,24 грн та зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5 % у сумі 161204,93 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг). Вважає спірні податкові-повідомлення протиправними, тому просить суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.05.2024 року відкрито провадження у даній справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами з 10.06.2024 року.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується доказами, що містяться в матеріалах справи.
27.05.2024 року на адресу суду через підсистему «Електронний суд» від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов письмовий відзив на позов, в якому він з доводами викладеними в адміністративному позові не погоджується з огляду на наступне. Згідно із статтею 75, 76 Придніпровським відділом податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ "НВО Завод Приват-Кабель" (код 33116889) щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість. Камеральною перевіркою встановлено порушення термінів сплати податку на додану вартість по податковим деклараціям та уточнюючим розрахункам за періоди квітень, травень 2021 року; липень, серпень, листопад, грудень 2022 року; січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2023 року. Відповідно до п.124 ПКУ обраховано штрафну санкцію в сумі 339 097,32 грн. За результатами перевірки складено акт від 24.11.2023 року №43803/04-36-04-08/33116889, який направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу підприємства 28.11.2023 року. Згідно з корінцем рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення акт перевірки отримано платником 12.12.2023 року. ГУ ДПС у Дніпропетровській області відповідно до вимог пункту 86.8 статті 86 ПКУ складені податкові повідомлення-рішення від 12.01.2024 року № 0019650408 та №00019700408, які направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу підприємства 16.01.2024 року. Згідно з корінцем рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення вказані податкові повідомлення-рішення отримано платником 07.02.2024 року. На підставі викладеного, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновк
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" зареєстроване 17.08.2004, про що вчинено запис №12241020000001082 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію юридичної особи за ідентифікаційним кодом 33116889; позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Амур-Нижньодніпровська ДПІ).
Основним видом господарської діяльності підприємства є КВЕД 27.32 Виробництво інших видів електронних і електричних проводів і кабелів.
Згідно із статтею 75, 76 Придніпровським відділом податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ "НВО Завод Приват-Кабель" (код 33116889) щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість.
Камеральною перевіркою встановлено порушення термінів сплати податку на додану вартість по податковим деклараціям та уточнюючим розрахункам за періоди квітень, травень 2021 року; липень, серпень, листопад, грудень 2022 року; січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2023 року. Відповідно до п.124.1 ст. 124 ПКУ обраховано штрафну санкцію в сумі 339 097,32 грн.
За результатами перевірки складено акт від 24.11.2023 року №43803/04-36-04-08/33116889, який направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу підприємства 28.11.2023 року та отримано платником 12.12.2023 року, що не заперечується позивачем.
Виявлені порушення в ході перевірки обґрунтовані в акті наступним.
При перевірці використано інформацію, наявну в базах даних ДПС України, зокрема дані інтегрованих карток платника податку ІКС «Податковий блок» та встановлено порушення термінів сплати узгоджених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість, а саме по:
- податковій декларації з ПДВ від 20.04.2021 року № 9091760488, граничний термін сплати 01.05.2021 року, фактично сплачено 24.05.2021 року, сума податкового боргу, що сплачена 428,30 грн, кількість днів затримки 24 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.05.2021 року № 9132072502, граничний термін сплати 01.06.2021 року, фактично сплачено 25.06.2021 року, сума податкового боргу, що сплачена 428,30 грн, кількість днів затримки 25 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 22.11.2021 року № 9353151569, граничний термін сплати 01.12.2021 року, фактично сплачено 15.12.2021 року, сума податкового боргу, що сплачена 6082,89 грн, кількість днів затримки 15 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456300, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 24.10.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 90000 грн, кількість днів затримки 85 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456300, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 20.10.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 15000 грн, кількість днів затримки 81 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456143, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 31.08.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 212537,59 грн, кількість днів затримки 31 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456300, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 31.08.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 4485,27 грн, кількість днів затримки 31 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456300, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 31.08.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 34932,41 грн, кількість днів затримки 31 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 21.07.2022 року, фактично сплачено 10.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 28947,02 грн, кількість днів затримки 174 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 01.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 4485,27 грн, кількість днів затримки 93 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 01.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 8052,41 грн, кількість днів затримки 93 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 30.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 328858,30 грн, кількість днів затримки 122 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 08.12.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 118000 грн, кількість днів затримки 130 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 22.12.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 1020 грн, кількість днів затримки 144 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456300, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 01.11.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 12462,32 грн, кількість днів затримки 93 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456300, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 28.10.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 14100 грн, кількість днів затримки 89 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 26.12.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 48322 грн, кількість днів затримки 148 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 19.07.2022 року № 9132456493, граничний термін сплати 01.08.2022 року, фактично сплачено 13.12.2022 року, сума податкового боргу, що сплачена 340 грн, кількість днів затримки 135 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2022 року № 9133832412, граничний термін сплати 02.08.2022 року, фактично сплачено 10.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 5845,27 грн, кількість днів затримки 162 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2022 року № 9133832412, граничний термін сплати 02.08.2022 року, фактично сплачено 26.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 98023,02 грн, кількість днів затримки 178 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2022 року № 9133832412, граничний термін сплати 02.08.2022 року, фактично сплачено 10.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 54775,71 грн, кількість днів затримки 162 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2022 року № 9133832412, граничний термін сплати 02.08.2022 року, фактично сплачено 19.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 100500 грн, кількість днів затримки 171 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2022 року № 9133832412, граничний термін сплати 02.08.2022 року, фактично сплачено 11.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 40000 грн, кількість днів затримки 163 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 08.09.2022 року № 9176422724, граничний термін сплати 10.09.2022 року, фактично сплачено 26.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 5845,27 грн, кількість днів затримки 139 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 08.09.2022 року № 9176422724, граничний термін сплати 10.09.2022 року, фактично сплачено 26.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 22811 грн, кількість днів затримки 139 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 08.09.2022 року № 9176422724, граничний термін сплати 10.09.2022 року, фактично сплачено 26.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 17626,73 грн, кількість днів затримки 139 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 15.09.2022 року № 9185125136, граничний термін сплати 16.09.2022 року, фактично сплачено 26.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 46283 грн, кількість днів затримки 133 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 15.09.2022 року № 9185125136, граничний термін сплати 16.09.2022 року, фактично сплачено 27.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 106320,71 грн, кількість днів затримки 134 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 15.09.2022 року № 9185125136, граничний термін сплати 16.09.2022 року, фактично сплачено 26.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 9410,98 грн, кількість днів затримки 133 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 15.09.2022 року № 9185125136, граничний термін сплати 16.09.2022 року, фактично сплачено 27.01.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 322,31 грн, кількість днів затримки 134 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.09.2022 року № 9188669896, граничний термін сплати 01.10.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 22725,59 грн, кількість днів затримки 139 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.09.2022 року № 9188669896, граничний термін сплати 01.10.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 85,41 грн, кількість днів затримки 139 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.09.2022 року № 9247196104, граничний термін сплати 01.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 56530,41 грн, кількість днів затримки 78 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.09.2022 року № 9247196104, граничний термін сплати 01.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 15811,59 грн, кількість днів затримки 78 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 14.12.2022 року № 9269814557, граничний термін сплати 15.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 12071,59 грн, кількість днів затримки 64 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 14.12.2022 року № 9269814557, граничний термін сплати 15.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 103588,41 грн, кількість днів затримки 64 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.12.2022 року № 9273989322, граничний термін сплати 31.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 2016 грн, кількість днів затримки 48 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.12.2022 року № 9273989322, граничний термін сплати 31.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 55452,59 грн, кількість днів затримки 48 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.12.2022 року № 9273989322, граничний термін сплати 31.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 53983,71 грн, кількість днів затримки 48 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.12.2022 року № 9273989322, граничний термін сплати 31.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 5469 грн, кількість днів затримки 48 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.12.2022 року № 9273989322, граничний термін сплати 31.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 5946,70 грн, кількість днів затримки 48 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 03.01.2023 року № 9000120704, граничний термін сплати 04.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1452,30 грн, кількість днів затримки 44 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 03.01.2023 року № 9000120704, граничний термін сплати 04.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 563,70 грн, кількість днів затримки 44 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 17.01.2023 року № 9003016525, граничний термін сплати 18.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1865,30 грн, кількість днів затримки 30 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 17.01.2023 року № 9003016525, граничний термін сплати 18.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 667 грн, кількість днів затримки 30 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 17.01.2023 року № 9003016525, граничний термін сплати 18.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 63476,70 грн, кількість днів затримки 30 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 18.01.2023 року № 9003421787, граничний термін сплати 19.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1083 грн, кількість днів затримки 29 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.12.2022 року № 9300735204, граничний термін сплати 31.12.2022 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 74783,70 грн, кількість днів затримки 17 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.01.2023 року № 9300735204, граничний термін сплати 31.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 10594,3 грн, кількість днів затримки 17 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 24.01.2023 року № 9006129352, граничний термін сплати 25.01.2023 року, фактично сплачено 16.02.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 5469 грн, кількість днів затримки 23 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 30.01.2023 року № 9011147991, граничний термін сплати 31.01.2023 року, фактично сплачено 17.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 19426 грн, кількість днів затримки 46 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 30.01.2023 року № 9011000700, граничний термін сплати 31.01.2023 року, фактично сплачено 17.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 227023,59 грн, кількість днів затримки 46 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 30.01.2023 року № 9011000700, граничний термін сплати 31.01.2023 року, фактично сплачено 17.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 871897,41 грн, кількість днів затримки 17 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 30.01.2023 року № 9011000700, граничний термін сплати 31.01.2023 року, фактично сплачено 17.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 100000 грн, кількість днів затримки 29 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 30.01.2023 року № 9011000700, граничний термін сплати 31.01.2023 року, фактично сплачено 17.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 19426 грн, кількість днів затримки 46 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.02.2023 року № 9030002558, граничний термін сплати 03.03.2023 року, фактично сплачено 23.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 47727,30 грн, кількість днів затримки 21 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.02.2023 року № 9030002558, граничний термін сплати 03.03.2023 року, фактично сплачено 23.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 45206 грн, кількість днів затримки 15 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.02.2023 року № 9030002558, граничний термін сплати 03.03.2023 року, фактично сплачено 17.03.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 52272,70 грн, кількість днів затримки 15 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.03.2023 року № 9054732376, граничний термін сплати 31.03.2023 року, фактично сплачено 24.04.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 47727,30 грн, кількість днів затримки 25 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.03.2023 року № 9054732376, граничний термін сплати 31.03.2023 року, фактично сплачено 12.04.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 200000 грн, кількість днів затримки 13 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.03.2023 року № 9054732376, граничний термін сплати 31.03.2023 року, фактично сплачено 14.04.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 163480,29 грн, кількість днів затримки 15 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.03.2023 року № 9054732376, граничний термін сплати 31.03.2023 року, фактично сплачено 04.04.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 70000 грн, кількість днів затримки 5 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.03.2023 року № 9086371533, граничний термін сплати 02.05.2023 року, фактично сплачено 03.05.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 283119,29 грн, кількість днів затримки 2 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.03.2023 року № 9086371533, граничний термін сплати 02.05.2023 року, фактично сплачено 16.05.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1020 грн, кількість днів затримки 15 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.04.2023 року № 9086371533, граничний термін сплати 02.05.2023 року, фактично сплачено 22.05.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 46707,30 грн, кількість днів затримки 21 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.04.2023 року № 9117844639, граничний термін сплати 31.05.2023 року, фактично сплачено 01.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 375000 грн, кількість днів затримки 2 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 22.05.2023 року № 9117844639, граничний термін сплати 31.05.2023 року, фактично сплачено 09.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 90456,29 грн, кількість днів затримки 10 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 22.05.2023 року № 9117844639, граничний термін сплати 31.05.2023 року, фактично сплачено 09.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1020 грн, кількість днів затримки 10 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 31.05.2023 року № 9127106019, граничний термін сплати 01.06.2023 року, фактично сплачено 29.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 6250,71 грн, кількість днів затримки 29 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 31.05.2023 року № 9127106019, граничний термін сплати 01.06.2023 року, фактично сплачено 29.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 49999,29 грн, кількість днів затримки 29 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 31.05.2023 року № 9127090650, граничний термін сплати 01.06.2023 року, фактично сплачено 09.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 8523,71 грн, кількість днів затримки 9 календарних днів;
- уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 31.05.2023 року № 9127090650, граничний термін сплати 01.06.2023 року, фактично сплачено 29.06.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 3901,29 грн, кількість днів затримки 29 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.06.2023 року № 9146284574, граничний термін сплати 01.07.2023 року, фактично сплачено 28.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1020 грн, кількість днів затримки 28 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.06.2023 року № 9146284574, граничний термін сплати 01.07.2023 року, фактично сплачено 28.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 36554,29 грн, кількість днів затримки 28 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.06.2023 року № 9146284574, граничний термін сплати 01.07.2023 року, фактично сплачено 28.07.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 12425 грн, кількість днів затримки 28 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2023 року № 9178990566, граничний термін сплати 01.08.2023 року, фактично сплачено 03.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 40000 грн, кількість днів затримки - календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2023 року № 9178990566, граничний термін сплати 01.08.2023 року, фактично сплачено 30.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 1020 грн, кількість днів затримки 30 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2023 року № 9178990566, граничний термін сплати 01.08.2023 року, фактично сплачено 01.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 6850 грн, кількість днів затримки 1 календарний день;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2023 року № 9178990566, граничний термін сплати 01.08.2023 року, фактично сплачено 11.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 24809 грн, кількість днів затримки 11 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.07.2023 року № 9178990566, граничний термін сплати 01.08.2023 року, фактично сплачено 30.08.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 38496,29 грн, кількість днів затримки 30 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 21.08.2023 року № 9212074511, граничний термін сплати 31.08.2023 року, фактично сплачено 28.09.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 39516,29 грн, кількість днів затримки 29 календарних днів;
- податковій декларації з ПДВ від 20.09.2023 року № 9243762955, граничний термін сплати 03.10.2023 року, фактично сплачено 30.10.2023 року, сума податкового боргу, що сплачена 122750 грн, кількість днів затримки 28 календарних днів.
ГУ ДПС у Дніпропетровській області відповідно до вимог пункту 86.8 статті 86 ПКУ складені податкові повідомлення-рішення від 12.01.2024 року № 0019650408 та №00019700408, які направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу підприємства 16.01.2024 року та отримано платником 07.02.2024 року, що не заперечується позивачем.
Так, згідно податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 12.01.2024 року №00019650408 встановлено порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначено пунктом 57.1 статті 57 глави 4 розділу II та підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу XX Податкового кодексу України та на підставі пункту 124.1 статті 124 Податкового кодексу України за затримку на 46, 48, 64, 78, 80, 84, 88, 92, 121, 134, 139, 143, 147, 162, 163, 171, 178 календарних днів сплати грошового зобов`язання/податків 1 778 930,91 грн та зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10 % у сумі 177892,39 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Згідно податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 12.01.2024 року №00019700408 встановлено порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання з податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначено пунктом 57.1 статті 57 глави 4 розділу II та підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу XX Податкового кодексу України та на підставі пункту 124.1 статті 124 Податкового кодексу України за затримку на 1, 3, 2, 5, 9, 10, 11, 13, 15, 17, 21, 23, 24, 25, 28, 29, 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання /податків 3 224 098,24 грн та зобов`язано сплатити штраф у розмірі 5 % у сумі 161204,93 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).
Не погоджуючись із спірними податковим повідомленнями-рішенням від 12.01.2024 року № 0019650408 та №00019700408, позивач звернувся до суду із цією позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно достатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України в редакції на час спірних відносин).
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до положень підпунктів 19-1.1, 19-1.1.2 пункту 19-1.1.статті 19-1 ПК України контролюючі органи, що визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, зокрема, здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
За змістом підпунктів 20.1.4, 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пунктів 61.1, 61.2 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 75.1.1. пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема: своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до підпункту 14.1.39. пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Підпунктом 16.1.4. пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 ПК України).
Відповідно до пункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (пункт 36.3 статті 36 ПК України).
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи (пункт 36.5 статті 36 ПК України).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно пункту 202.1 статті 202 ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць з урахуванням відповідних особливостей, встановлених ПК України.
Згідно статті 203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
З 24.02.2022 року в Україні введено воєнний стан Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Законом України №2118-IX від 03.03.2022 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 07.03.2022 року, підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено пунктом 69 наступного змісту:
« 69. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
69.1. У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні».
Законом України від 12.05.2022 року №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до пункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України (в редакції Закону України №2260-ІХ), у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Відповідно до пункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України (в редакції на дату проведення перевірки) визначено, що податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються, крім: а) камеральних перевірок.
У разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
В подальшому, Законом України від 13.12.2022 року №2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» пункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України викладено у новій редакції.
Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України (в редакції Закону України 13.12.2022 року №2836-ІХ), що застосовуються з 27 травня 2022 року, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.
Отже, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року, поновлено відповідальність платників податків, у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Податковим кодексом України, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності, та скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
При цьому, з 27 травня 2022 року платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року, що передбачено положенням підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу «Перехідні положення» ПК України в редакції Закону України від 13.12.2022 року №2836-ІХ.
Згідно з пунктом 124.1 статті 124 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Якщо зарахування коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в оплату узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного в уточнюючому розрахунку до податкової декларації, здійснюється на наступний операційний день, штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
Відповідно до пункту 124.2 статті 124 ПК України діяння, передбачені пунктами 124.1, 124.1-1 цієї статті, вчинені умисно, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.
Діяння, передбачені пунктом 124.2 цієї статті, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов`язання на строк більше 90 календарних днів, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання (пункту 124.3 статті 124 ПК України).
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для застосування до позивача штрафу, згідно із спірними податковими повідомленнями-рішеннями, стало встановлення обставин порушення термінів сплати податку на додану вартість по податковим деклараціям та уточнюючим розрахункам за періоди квітень, травень 2021 року; липень, серпень, листопад, грудень 2022 року; січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень 2023 року. Відповідно до п.124.1 ст. 124 ПКУ обраховано штрафну санкцію в сумі 339 097,32 грн.
Суд враховує, що позивачем не заперечуються обставини допущеного порушення щодо несвоєчасної сплати задекларованих зобов`язань з ПДВ по податковим деклараціям.
З огляду на викладене, з урахуванням наведених законодавчих норм та встановлених обставин, суд дійшов висновку, що позивача правомірно притягнуто до фінансової відповідальності у вигляді штрафу за порушення термінів сплати задекларованих зобов`язань.
При цьому, належних доказів відсутності у позивача можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, а відтак наявності обґрунтованих підстав для звільнення від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні, позивачем не надано, а матеріали справи не містять.
При цьому, сам факт запровадження воєнного стану в Україні не може безумовно вважатись підтвердженням неможливості виконання платником своїх податкових обов`язків.
Відповідно до частини другої статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
За змістом частини першої статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Отже, наявність форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, має бути підтверджена в порядку, визначеному Законом.
Однак, доказів звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" за отриманням відповідного сертифіката про засвідчення форс-мажорних обставин, наявність яких унеможливила виконання ним податкових обов`язків через такі обставини, позивачем не надано, матеріали справи не містять.
На переконання суду, платник, у разі неможливості своєчасного виконання податкових зобов`язань, не може посилатися лише на існування форс-мажорних обставин на території України, такі мають бути підтверджені документально в силу вимог Порядку №225.
Поряд з цим, суд зазначає, позивачем у спірних відносинах не доведено обставин неможливості вчасного виконання податкового обов`язку через військову агресію російської федерації та введення воєнного стану на всій території України належними та допустимими доказами.
Доводи позивача про те, що застосування штрафу є неправомірним, оскільки відповідачем не доведено вину Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" у допущеному порушенні, суд вважає безпідставними виходячи з наступного.
Притягнення позивача до фінансової відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 5% і 10% від суми несвоєчасно сплаченого податкового зобов`язання у спірних правовідносинах відбулось за пунктом 124.1 статті 124 ПК України.
Зазначена норма, як виплаває з її змісту, є універсальним приписом, який підлягає застосуванню в будь-яких випадках прострочення сплати узгодженого податкового зобов`язання незалежно від того, з яких причин платником податків було здійснено несвоєчасну сплату. Після фактичного погашення боргу платник податку повинен сплатити суму штрафу в розмірі, який залежить від терміну прострочення.
Законом України від 16.01.2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі - Закон №466) внесено зміни до Кодексу, у тому числі, в частині кваліфікації податкового правопорушення саме як протиправного, винного (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.
Законом № 466-IX визначено, у яких випадках діяння вважається таким, що вчинене умисно, а також зазначено, що необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення, у випадках, визначених пунктом 119.3 статті 119, пунктами 123.2 - 123.5 статті 123, пунктами 124.2, 124.3 статті 124, пунктами 125-1.2 - 125-1.4 статті 125-1 Кодексу, є встановлення контролюючими органами вини особи.
Згідно пунктом 109.3 статті 109 ПК України необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення є встановлення контролюючими органами вини особи, лише у випадках визначених пунктом 119.3 статті 119, пунктами 123.2 - 123.5 статті 123, пунктами 124.2, 124.3 статті 124, пунктами 125-1.2 - 125-1.4 статті 125-1 цього Кодексу. У всіх інших випадках визначених Кодексом, за які передбачена фінансова відповідальність, обов`язок встановлення вини особи на контролюючі органи не покладений. Підставою для притягнення особи до фінансової відповідальності є виключно не дотримання нею вимог Кодексу, за які така відповідальність встановлена.
Аналогічний правовий висновок викладений Верховним Судом у постанові від 03.08.2023 року у справі №520/22505/21.
Отже, необхідною умовою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення у випадках, визначених пунктами 124.2, 124.3 статті 124 ПК України, є встановлення контролюючими органами вини цієї особи.
Враховуючи, що у спірних правовідносинах позивача притягнуто до фінансової відповідальності за пунктом 124.1 статті 124 ПК України, обов`язок встановлення його вини на контролюючі органи не покладений.
Крім того, посилання позивача на те, що в період з листопада 2022 року по 26 грудня 2023 року існували обставини, які фактично позбавляли можливості позивача своєчасно реєструвати податкові накладні в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, що не залежало від його волі, а відтак впливало на розмір самостійно узгодженої суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, не враховуються судом, оскільки такі обставини не звільняють позивача від обов`язку виконувати свої податкові зобов`язання у порядку та у строки, визначені Податковим кодексом України.
З огляду на викладене, підстави, якими позивач обґрунтовує протиправність оспорюваного податкових повідомлень-рішень, спростовуються матеріалами даної справи, а інших підстав їх неправомірності судом не встановлено.
Відповідно до приписів статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною першою статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.
Згідност. 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "НВО Завод Приват-Кабель" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120060562 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні