ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про призначення експертизи)
28 червня 2024 року м. Житомир справа № 240/9030/24
категорія 108040000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Нагірняк М.Ф.,
секретар судового засідання Мельниченко В.В.,
за участю: представника позивача Коваль А.Д.,
представника відповідача Поліщук Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні (підготовчому) клопотання про призначення експертизи в адміністративній справі за позовом Акціонерного товариства "Житомиробленерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії та стягнення шкоди,
встановив:
Акціонерне товариство "Житомиробленерго" звернулося з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про:
- визнання протиправною бездіяльність, яка полягає у неприйнятті рішення про встановлення економічно обґрунтованих тарифів на розподіл електричної енергії для АТ "Житомиробленерго";
- зобов`язання встановити для АТ "Житомиробленерго" економічно обґрунтований тариф у відповідності до затвердженої постановою НКРЕКП від 09.12.2023року №2328 структури тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024рік;
- стягнення 247409000,00грн. без ПДВ у рахунок відшкодування шкоди (збитків), завданих протиправною бездіяльністю Відповідача за не встановлення економічно обґрунтованих тарифів на розподіл електричної енергії за період з 01.01.2024року по 30.06.2024року.
Ухвалою суду від 09.05.2024року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі і її призначено до судового розгляду за правилами загального позовного провадження.
В підготовчому засіданні представник Позивача, Акціонерного товариства "Житомиробленерго", заявив клопотання про призначення у справі судово-економічної експертизи. Представник Позивача вважає, що для з`ясування обставин, що мають значення для справи щодо рівня економічного обґрунтування спірних тарифів на розподіл електричної енергії для АТ "Житомиробленерго" на 2024рік та щодо визначення розміру шкоди, завданої такою бездіяльністю, необхідні спеціальні знання у сфері економіки та без яких встановити відповідні обставини неможливо.
Представник Відповідача, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, проти призначення експертизи заперечила, так як вважає, що визначення розміру збитків здійснюється виключно за результатами перевірки за звітний період, проведення якої віднесено до дискреційних повноважень Відповідача.
Крім того, на думку представника Відповідача, у позові відсутні будь-які доводи щодо економічної необґрунтованості затвердженої постановою НКРЕКП від 09.12.2023року №2328 структури тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання на 2024рік.
Заслухавши доводи представників сторін, суд робить висновок про наявність підстав для часткового задоволення заявленого клопотання представника Позивача та про призначення у справі судово-економічної експертизи з огляду на таке.
За приписами ст.102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:
1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;
2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Відповідно до позовних вимог Позивача суть спірних відносин зведена до наявності чи відсутності відповідного економічного обґрунтування спірних тарифів на розподіл електричної енергії для АТ "Житомиробленерго" на 2024рік, встановлених Відповідачем, та щодо визначення розміру шкоди, завданої Позивачу.
Безспірно, для з`ясування таких обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері економіки, без яких визначити наявність чи відсутність відповідного економічного обґрунтування спірних тарифів на розподіл електричної енергії для АТ "Житомиробленерго" на 2024рік, встановлених Відповідачем, та розміру шкоди неможливо.
Одночасно суд враховує, що жодною із сторін у відповідності до вимог ст.104 КАС України не наданий висновок експерта з цих самих питань, тобто позасудового експертного дослідження.
Керуючись статтями 102, 103, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Задовольнити частково клопотання Акціонерного товариства "Житомиробленерго" про призначення судово-економічної експертизи у справі №240/9030/24.
Призначити у справі №240/9030/24 судово-економічну експертизу, проведення якої доручити Волинському відділенню Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз.
На вирішення експертизи поставити наступні запитання:
- Чи є економічно обґрунтованими тарифи, встановлені НКРЕКП на період з 01.01.2024року по 31.03.2024року згідно постанови НКРЕКП від 09.12.2023року №2328 для АТ "Житомиробленерго" (оператора системи розподілу) у відповідності до затвердженої "Структури" тарифів" на послуги з розподілу електричної енергії, що є додатком до цієї ж постанови НКРЕКП від 09.12.2023року №2328;
- Чи є економічно обґрунтованими тарифи, встановлені НКРЕКП на період з 01.04.2024року по 30.06.2024року згідно постанови НКРЕКП від 09.12.2023року №2328 для АТ "Житомиробленерго" (оператора системи розподілу) у відповідності до затвердженої "Структури" тарифів" на послуги з розподілу електричної енергії, що є додатком до цієї ж постанови НКРЕКП від 09.12.2023року №2328;
- Чи є економічно обґрунтованою "Структура тарифів на послуги з розподілу електричної енергії із застосуванням стимулюючого регулювання АТ "Житомиробленерго на 2024рік", що є додатком до цієї ж постанови НКРЕКП від 09.12.2023року №2328?
- Чи завдані збитки (шкода) АТ "Житомиробленерго" в результаті встановлення в період з 01.01.2024року по 30.06.2024року згідно постанови НКРЕКП від 09.12.2023року №2328 для АТ "Житомиробленерго" (оператора системи розподілу) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії для споживачів та операторів установок зберігання енергії, якщо так - то який їх розмір .
Витрати пов`язані з проведенням експертизи покласти на позивача.
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Для проведення експертного дослідження передати матеріали справи.
Зупинити провадження у справі №240/9030/24 до одержання судом результатів експертизи
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Головуючий суддя М.Ф. Нагірняк
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120060869 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Нагірняк Микола Федорович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Нагірняк Микола Федорович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Нагірняк Микола Федорович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Нагірняк Микола Федорович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Нагірняк Микола Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні