Ухвала
від 28.06.2024 по справі 280/10339/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАМІНИ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ

28 червня 2024 рокуСправа № 280/10339/21 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпака А.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, б.32, ЄДРПОУ 37573838) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 29.12.2021 у справі № 280/10339/24 позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.

Визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 разової грошової допомоги до 5 травня у 2021 році в розмірі, меншому, ніж передбачено статтею 12 Закону України Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту у редакції Закону України Про внесення змін до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту від 25.12.1998 №367-XIV.

Зобов`язано Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

В іншій частині в задоволенні позову відмовлено.

31.01.2022 рішення набрало законної сили та 15.02.2022, стягувачу видано два виконавчих листа.

19/06/2024 до суду надійшла заява від представника ОСОБА_1 про про заміну сторони виконавчого провадження, в якій заявник просить суд здійснити заміну відповідача - Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району у адміністративній справі № 280/10339/21 на його правонаступника - Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438).

Частиною 3 статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) передбачено, що неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. На підставі приписів ч.4 ст.229 КАС України у зв`язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Частиною п`ятою статті 15 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Суд, дослідивши матеріали заяви, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.

Судом встановлено, що рішенням Запорізької міської ради від 07.12.2022 №71 Про реорганізацію управлінь соціального захисту населення Запорізької міської ради та перейменування управління соціального захисту населення Запорізької міської ради в Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради вирішено припинити, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району шляхом ліквідації (код ЄДРПОУ 37573838).

Також, зазначеним рішення міської ради затверджено Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (додаток № 1), відповідно до пункту 47 зазначеного Положення, Департамент є правонаступником, серед іншого, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району.

Відповідно до п. 3) пп. 7.29 п. 7 Положення про Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради однією з функцій Департаменту є здійснення виплати разової грошової допомоги до 5 травня відповідно до законів України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Про жертви нацистських переслідувань.

Отже, судом встановлено, що Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради є правонаступником прав та обов`язків, зокрема, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району, що ліквідується.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (код ЄДРПОУ 37573838) з 02.01.2023 перебуває в стані припинення.

За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з частиною першою статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

У відповідності до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Суд звертає увагу, що правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (тобто публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10.09.2020 у справі №420/5772/18, від 10.10.2020 у справі №804/958/17, від 03.12.2020 у справі №805/2173/16-а та від 30.12.2020 у справі №805/4361/17-а.

Враховуючи те, що Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 37573438) є правонаступником Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (код ЄДРПОУ 37573838), а також видачу у даній справі виконавчого листа, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржника у виконавчому листі Запорізького окружного адміністративного суду у справі №280/2577/22, у зв`язку з чим заява підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву про заміну сторони виконавчого провадження у справі №280/10339/21 задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі, виданому 15.02.2022 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №280/10339/21, а саме - Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району (код ЄДРПОУ 37573838) на його правонаступника - Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради (проспект Маяковського, 3, м. Запоріжжя, ЄДРПОУ 37573438).

Копії ухвали надіслати стягувачу та боржнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її підписання.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя А.В. Сіпака

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120061115
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —280/10339/21

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Рішення від 29.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Рішення від 29.12.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 03.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні