Рішення
від 25.06.2024 по справі 480/191/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2024 року Справа № 480/191/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шаповала М.М.,

за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,

представника позивача - В.О. Бушти,

представника відповідачів - К.Є. Самойленко,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/191/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Запчасть" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Запчасть" просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Сумській області від 29.12.2023 № 10285125/30355337 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України провести реєстрацію розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 10 від 11.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вимоги мотивує тим, 15.07.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Запчасть" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" укладено Договір поставки № 15/07 на поставку посівного матеріалу, де ТОВ "Запчасть" є постачальником, а ТОВ "Батьківщина" - покупцем товару.

22.07.2021 ТОВ "Запчасть" виставлено рахунок № 281 на оплату насіння кукурудзи Р9578 (П9578) на загальну суму 1260000,00 грн та 22.07.2021 ТОВ "Батьківщина" здійснено попередню оплату за насіння кукурудзи Р9578 (П9578) по рахунку № 281 на загальну суму 1260000,00 грн.

У відповідності до вимог п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "Запчасть" складено податкову накладну № 32 від 22.07.2021 (за першою подією отримання попередньої оплати в сумі 1260000 грн) та направлено 04.08.2021 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції № 1 від 05.08.2021 податкову накладну № 32 від 22.07.2021 прийнято податковим органом.

В обумовлені сторонами строки ТОВ "Запчасть" не виконано взяті на себе зобов`язання по поставці на адресу ТОВ "Батьківщина" насіння кукурудзи Р9578 (П9578), в наслідок чого виникла необхідність по поверненню грошових коштів, які були отримані ТОВ "Запчасть" в якості попередньої оплати за товар в рамках Договору поставки № 15/07 від 15.07.2021.

06.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 265 864,80 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 6 від 06.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 02.08.2023. Згідно отриманої квитанції № 1 від 03.08.2023 розрахунок коригування № 6 прийнято податковим органом.

07.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 20 000,00 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 7 від 07.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 03.08.2023р. Згідно отриманої квитанції № 1 від 04.08.2023 розрахунок коригування № 7 прийнято податковим органом.

10.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 50 000,00 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 8 від 10.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2023 Згідно отриманої квитанції № 1 від 09.08.2023 розрахунок коригування № 8 прийнято податковим органом.

11.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 260 000 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 10 від 11.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 07.08.2023р. Згідно отриманої квитанції № 1 від 09.08.2023 розрахунок коригування № 10 збережено, але реєстрацію зупинено, реєстраційний номер (за квитанцією, якою повідомлено про зупинку 9195879998).

З метою реєстрації податкових накладних товариством було направлено ГУ ДПС у Сумській області лист про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних реєстрацію яких було зупинено. Однак, оскаржуваним рішенням позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних.

Позивач не погоджується із оскаржуваним рішенням про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає його незаконним і таким що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 09.01.2024 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням сторін.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала та зазначила, що спірне рішення складені за формою, наведеною у додатку до Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженому постановою Міністерством фінансів України від 12.12.2019 № 520. Форма рішення передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірному рішенні зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкової накладної, вказано які саме документи не було надано позивачем.

Так, за результатами автоматизованого моніторингу реєстрація розрахунку коригування № 10 від 11.07.2023 була зупинена, а платникові надіслано Квитанцію. Підставами для зупинення розрахунку коригування зазначено, відповідно до п. 201. 6 ст. 201 Податкового кодексу України, та постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165, є перевищенню суми компенсації вартості товару/послуги 1005, зазначеного у розрахунку корегування на зменшення суми податкових зобов`язань, над величиною залишку такого товару/послуги кого отримувачем, що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток З Порядку).

Чинним законодавством не передбачено обов`язок контролюючого органу зазначати в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної перелік документів, які потрібно подати платнику разом з поясненням.

Даний перелік документів визначений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано два повідомлення та копії документів щодо податкової накладної № 10 від 11.07.2023.

Тими копіями документів, що були додані до повідомлення, товариство не підтвердило здійснення вказаних господарських операцій, тому згідно з рішенням Комісії № 10285125/30355337 від 29.12.2023 відмовлено в реєстрації розрахунку коригування № 10 від 11.07.2023, у зв`язку з "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства". Додатково зазначено: "Зміст господарської операції, зазначеної в вищевказаній накладній (розрахунку коригування), не відповідає коду причини коригування 102, так як в документах, які підтверджують подію повернення коштів для розрахунку коригування зазначено причину повернення - часткове повернення попередньої оплати, чим порушено вимоги ст. 201 ПК України та порядку заповнення податкових накладних наказом міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307.

З огляду на вказане, представник відповідачів вважає, що прийняті ГУ ДПС у Сумській області спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є правомірними та обґрунтованими.

Щодо позовної вимоги ТОВ "Запчасть" про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування № 10 від 11.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2022 зазначила, що суд не може зобов`язати орган владних повноважень до прийняття конкретного рішення оскільки в такому випадку це є фактичним втручанням в реалізацію повноважень колегіальним органом ( в його дискреційні повноваження).

Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, ТОВ "Запчасть" (код ЄДРПОУ 30355337) зареєстровано 15.04.2004 (дата первинної реєстрації 18.05.1999 - ПВКФ "Запчасть"). На обліку в податкових органах ТОВ "Запчасть" перебуває з 23.04.2004 (довідка про взяття на облік платника податків (форма 4-ОПП) № 1932 від 23.04.2004).

ТОВ "Запчасть" здійснює фінансово-господарську діяльність згідно КВЕД 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля (основний вид діяльності), 49.41 - вантажний автомобільний транспорт, 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 16.10 - лісопильне та стругальне виробництво, 46.19 - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 77.39 - надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у., 52.29 - послуги допоміжні щодо транспортування інші (діяльність митних брокерів, номер і дата запису в реєстрі митних брокерів серія АА № 000297 від 20.01.2016). Метою здійснення фінансово-господарської діяльності ТОВ "Запчасть" є отримання прибутку.

Місце знаходження ТОВ "Запчасть" та його юридична адреса: 41600, Сумська обл., м. Конотоп, вул. Шевченка, 19а, тел. (05447) 6-20-29, 6-20-47. Штатна чисельність працівників на момент здійснення господарської операції становила 15 чоловік. Оподаткований дохід від ведення фінансово-господарської діяльності за 6 місяців 2023 року становить 357,4 тис. грн. Залишки товару станом на 01.01.2023 становили 39625,5 тис. грн, станом на 01 липня 2023 року 36509,5 тис. грн. Наявність товару є достатнім для його реалізації у 2023 році.

ТОВ "Запчасть" має власний вантажний автотранспорт, який використовується для доставки вантажів (товару), а саме: вантажний автомобіль марки DAF, один тентовний напівпричеп, автонавантажувач TOYOTA.

Для ведення фінансово-господарської діяльності та зберігання ТМЦ ТОВ Запчасть" орендує складські та офісні приміщення у Громадської організації "Сумська обласна організація Товариства сприяння обороні України" за адресою Сумська обл., м. Конотоп, вул. Шевченка, 19а згідно Договору оренди нежитлових приміщень від 01.01.2023.

Офісне приміщення орендує у ФОП ОСОБА_1 (ІН НОМЕР_1 ) за адресою АДРЕСА_1 а згідно Договору оренди нежитлових приміщень б/н від 01.01.2023.

Реалізація товару здійснюється оптовим підприємствам-покупцям України.

ТОВ "Запчасть" не є виробником, а реалізує товар придбаний у різних постачальників.

Також ТОВ "Запчасть" імпортує товари підприємств-виробників із Китаю та Індії. Асортимент товарів, що реалізується ТОВ "Запчасть" налічує більше 5000 найменувань. Додатково ТОВ "Запчасть" надаються послуги іншим підприємствам з перевезення та митного оформлення вантажів.

Одним із основних покупців та замовників послуг у ТОВ "Запчасть" є ТОВ "Батьківщина".

15.07.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Запчасть" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Батьківщина" укладено Договір поставки № 15/07 на поставку посівного матеріалу, де ТОВ "Запчасть" є постачальником, а ТОВ "Батьківщина" - покупцем товару.

22.07.2021 ТОВ "Запчасть" виставлено рахунок № 281 на оплату насіння кукурудзи Р9578 (П9578) на загальну суму 1260000 грн.

22.07.2021 ТОВ "Батьківщина" здійснено попередню оплату за насіння кукурудзи Р9578 (П9578) по рахунку № 281 на загальну суму 1260000 грн.

У відповідності до вимог п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "Запчасть" складено податкову накладну № 32 від 22.07.2021 (за першою подією отримання попередньої оплати в сумі 1260000 грн) та направлено 04.08.2021 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції № 1 від 05.08.2021 податкову накладну № 32 від 22.07.2021 прийнято податковим органом.

В обумовлені сторонами строки ТОВ "Запчасть" не виконано взяті на себе зобов`язання по поставці на адресу ТОВ "Батьківщина" насіння кукурудзи Р9578 (П9578), в наслідок чого виникла необхідність по поверненню грошових коштів, які були отримані ТОВ "Запчасть" в якості попередньої оплати за товар в рамках Договору поставки № 15/07 від 15.07.2021.

06.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 265 864,80 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 6 від 06.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 02.08.2023. Згідно отриманої квитанції № 1 від 03.08.2023 розрахунок коригування № 6 прийнято податковим органом.

07.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 20 000,00 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 7 від 07.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 03.08.2023. Згідно отриманої квитанції № 1 від 04.08.2023 розрахунок коригування № 7 прийнято податковим органом.

10.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 50 000,00 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 8 від 10.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2023 Згідно отриманої квитанції № 1 від 09.08.2023 розрахунок коригування № 8 прийнято податковим органом.

11.07.2023 ТОВ "Запчасть" повернуло на рахунок ТОВ "Батьківщина" 260 000 грн про що було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 10 від 11.07.2023 до податкової накладної № 32 від 22.07.2021, який було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 07.08.2023.

Згідно отриманої квитанції № 1 від 09.08.2023 розрахунок коригування № 10 збережено, але реєстрацію зупинено, реєстраційний номер (за квитанцією, якою повідомлено про зупинку 9195879998). Підставами для зупинення розрахунку коригування зазначено, що відповідно до п. 201. 6 ст. 201 Податкового кодексу України та постанови КМУ від 11.12.2019 № 1165, є перевищенню суми компенсації вартості товару/послуги 1005, зазначеного у розрахунку корегування на зменшення суми податкових зобов`язань, над величиною залишку такого товару/послуги кого отримувачем, що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Позивачеві запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної № 10 від 11.07.2023 реєстрацію якої було зупинено, до яких було додано копії наступних документів:

- Лист про зміну призначення платежу № 12/7 від 12.07.2023;

- Акт приймання-передачі від 01.01.2023;

- ОСВ № 6811;

- Договір оренди від 01.01.2023;

- Банківська виписка від 11.07.2023;

- Договір оренди № 2023/03 від 01.01.2023;

- Банківська виписка від 22.07.2021;

- Опис господарської операції № 18/12 від 18.12.2023;

- Платіжна інструкція № 1787 від 11.07.2023;

- Лист на повернення коштів № 19/05 від 19.05.2022;

- Акт звіряння;

- Акт приймання-передачі до договору № 2023/03 від 01.01.2023.

Також ТОВ "Запчасть" (код 30355337) з метою розблокування зупиненого розрахунку коригування № 10 від 11.07.2023 на розгляд Комісії ТУ ДПС у Сумській області подано повідомлення з доданими додатковими документами у 24 файлах, а саме:

- ОСВ № 281 за 11.07.2023;

- ОСВ № 27 за 22.07.2021;

|- Інвентаризація товарів на складі № 3 від 22.07.2021;

- Доповнення до опису господарської операції № 27/12 від 27.12.2023;

- ОСВ № 23 за 11.07.2023;

- ОСВ № 281 за 22.07.2021;

- Договір поставки № 15/07 від 15.07.2021;

- Договір оренди № 2023/03 від 01.01.2023;

- Банківська виписка за 22.07.2021;

- Лист на повернення коштів № 19/05 від 19.05.2022;

- ОСВ № 3711 за 22.07.2021-11.07.2023;

- ОСВ № 27 за 11.07.2023;

- Договір оренди від 01.01.2023;

- Рахунок на оплату № 281 від 22.07.2021;

- Платіжна інструкція № 1787 від 11.07.2023;

- Акт приймання-передачі від 01.01.2023;

- ОСВ № 6811 за липень 2021 року - липень 2023 року;

- ОСВ № 631 за 22.07.2021-11.07.2023;

- Банківська виписка за 11.07.2023;

- Акт приймання-передачі до договору № 2023/03 від 01.01.2023;

- ОСВ № 27 за 22.07.2021;

- Інвентаризація товарів на складі № 1 від 11.07.2023;

- Лист про зміну призначення платежу № 12/7 від 12.07.2023;

- Акт звіряння взаємних розрахунків за липень 2021 року - липень 2023 року.

Розглянувши пояснення позивача, комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Сумській області прийняла Рішення № № 10285125/30355337 від 29.12.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 11.07.2023.

Підставами для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено: "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства". Додатково зазначено: "Зміст господарської операції, зазначеної в вищевказаній накладній (розрахунку коригування), не відповідає коду причини коригування 102, так як в документах, які підтверджують подію повернення коштів для розрахунку коригування зазначено причину повернення - часткове повернення попередньої оплати, чим порушено вимоги ст. 201 ПК України та порядку заповнення податкових накладних наказом міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307.".

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 10 від 11.07.20230 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленій ПН.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарської операції та даних, зазначених у податковій накладній № 10 від 11.07.2023.

При зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірному рішенні не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у таких рішеннях.

У зв`язку з викладеним, суд визнає, що оскаржуване рішення є необґрунтованим і підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Запчасть" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління ДПС у Сумській області від 29 грудня 2023 року № 10285125/30355337 про відмову в реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 10 від 11 липня 2023 року до податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Запчасть" № 32 від 22 липня 2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його надходження.

Стягнути з Головного управління ДПС у Сумській області (код ЄДРПОУ 43995469) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Запчасть" (код ЄДРПОУ 30355337) судові витрати по справі в сумі 3028 гривень.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст складено 28.06.2024.

Суддя М.М. Шаповал

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120062725
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —480/191/24

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні