Постанова
від 28.06.2024 по справі 140/24203/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 червня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/24203/23 пров. № А/857/2145/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Хобор Р.Б.,

суддів Бруновської Н.В., Гінди О.М.

розглянувши в порядку письмового провадження, в м. Львові, апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Квадро Оіл» на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03 січня 2024 року, ухвалене суддею Плахтій Н.Б. у м.Луцьку, за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, у справі № 140/24203/23 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Квадро Оіл» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 15.05.2023 № 0057970705, № 0057940902 та рішення про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 № 000505-09.

03 січня 2024 року Волинський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким позов задовольнив частково.

Визнав протиправними та скасував податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 15.05.2023 № 0057970705, № 0057940902.

У задоволенні інших позовних вимог відмовив.

Стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Квадро Оіл» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір в розмірі 1854,64 грн.

Приймаючи це рішення, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач дотримався порядку проведення фактичної перевірки, що визначений ПК України. Суд погодився із позицією позивача, що відповідач здійснив вимірювання рівня нафтопродуктів у резервуарах на АЗС з порушенням вимог Інструкції про порядок здійснення вимірювань об`єму та маси нафти і нафтопродуктів № 281/171/578/155., оскільки в акті перевірки та додатку до нього не зазначено інформації щодо методів, способів та обладнання, за допомогою яких здійснювалось зняття фактичних залишків паливно-мастильних матеріалів, як того вимагає вказана Інструкція. Також суд погодився із позицією позивача, що на момент проведення перевірки на акцизному складі позивача витратоміри/рівнеміри-лічильники рівня нафтопродуктів були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, то притягнення позивача до відповідальності, передбаченої пунктом128-1.1 статті 128-1 ПК України, є безпідставним. Суд відмовив у задоволенні позовної вимоги про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 № 000505-09, оскільки позивач при розрахунках за пальне використовував реєстратор розрахункових операцій, який не вказаний у ліцензії.

Не погодившись із рішенням суду, в частині відмови в задоволенні позову, його оскаржив позивач, подавши апеляційну скаргу, у якій просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмовив в задоволенні позову та прийняти постанову про задоволення позову.

У обґрунтування вимог апеляційної скарги, позивач зазначає, що 30.09.2021 з метою внесення змін до ліцензії, які стосуються переліку реєстраторів розрахункових операцій, звернувся до відповідача із заявою про переоформлення ліцензії та просив внести зміни до переліку РРО, а саме РРО МАРІЯ-303А2 (фіскальний номер 3000762899) замінити на РРО МАРІЯ-303А1 (фіскальний номер 3000932557).

Станом на 03.10.2021 позивач не отримав переоформленої ліцензії із новим додатком (переліком РРО) на право роздрібної торгівлі, а тому така торгівля здійснювалась на підставі ліцензії через РРО МАРІЯ-303А2 (фіскальний номер 3000762899) до отримання ліцензії на новому бланку з урахуванням змін.

Позивач вважає, що в цьому випадку діяв правомірно.

Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.

Суд першої інстанції встановив те, що відповідач в період з 10.04.2023 по 19.04.2023 провів фактичну перевірку господарської одиниціАЗС за адресою: м.Луцьк, вул.Дубнівська, 60 за результатами якої 20.04.2023 склав акт № 03/6273/09-02/43270986.

У акті зазначено, що позивач порушив: підпункту230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України; статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» № 481/95-ВР (далі Закон № 481/95-ВР); пункти 1, 2статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР (далі Закон№ 265/95-ВР); пункт 28статті 38 Закону України «Про платіжні послуги» № 1591-ІХ (далі Закон № 1591-ІХ).

На підставі акта перевірки відповідач 15.05.2023 прийняв:

податкове повідомлення-рішення № 0057970705, яким застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції в сумі 29821,35 грн;

податкове повідомлення-рішення № 0057940902, яким застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції в сумі 60000,00 грн.

На підставі акта перевірки відповідач 18.05.2023 прийняв рішення про застосування фінансових санкцій № 000505-09, яким застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції в сумі 40216,42 грн.

Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Оскільки відповідач оскаржив рішення суду першої інстанції в частині задоволення позову, то апеляційний суд переглядає рішення суду першої інстанції в цій частині.

18.05.2023 року відповідач прийняв рішення № 000505-09, на підставі якого застосував до позивача фінансові санкції в сумі 40216,42 грн. зароздрібну торгівлю пальним через контрольно-касовий апарат, не зазначений в ліцензії.

Відповідно до вимогстатті 15 Закону № 481/95-ВР(у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в податкових органах.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом трьох робочих днів видає суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

За правилами частини другоїстатті 17 Закону № 481/95-ВР,до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі алкогольними напоями чи пальним через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) не зазначений у ліцензії - 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10000 гривень.

Апеляційний суд встановив,що позивач на підставі заяви від 30.01.2020 отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 03180314202000008, терміном дії з 14.02.2020 до 14.02.2023. У додатку до вказаної ліцензії зазначено перелік РРО, які використовує товариство, а саме: МАРІЯ-303А2, фіскальний номер 3000762899.

30.09.2021 позивач подав заяву в якій просив переоформити ліцензію та внести зміни щодо РРО у зв`язку з його заміною на РРО МАРІЯ-303А1, фіскальний номер 3000932557. Такі зміни позивач просив внести з 03.10.2021.

У акті перевірки відповідач встановив факт роздрібної торгівлі пальним 03.10.2021 року через РРО МАРІЯ-303А2, фіскальний номер 3000762899, не зазначений в ліцензії, що є порушенням вимогстатті 15 Закону № 481/95-ВР.

Однак, апеляційний суд вважає, що відповідач безпідставно притягнув позивача до відповідальності за факт роздрібної торгівлі пальним через РРО МАРІЯ-303А2, фіскальний номер 3000762899, оскільки, станом на 03.10.2021 року позивач не отримав ліцензії, оформленої на новому бланку з урахуванням змін, як того вимагає стаття 15 Закону № 481/95-ВР, для торгівлі новим РРО МАРІЯ-303А1, фіскальний номер 3000932557.

Тому, на думку апеляційного суду, позивач правомірно здійснював торгівлю пальниміз використанням попереднього РРО МАРІЯ-303А2, фіскальний номер 3000762899.

Отже, рішення про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 року № 000505-09 в сумі 40216,42 грн. зароздрібну торгівлю пальним через контрольно-касовий апарат, не зазначений в ліцензії є протиправним, а тому його необхідно скасувати.

Цей висновок є підставою для задоволення позову про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 року № 000505-09.

Апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права в цій частині.

Відповідно до частини 1 статті 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права, в частині відмови в задоволенні позову, що є підставою для скасування судового рішення в цій частині та задоволення позовної вимоги про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 року № 000505-09.

Наведені міркування є підставою для задоволення апеляційної скарги.

Рішення суду в частині задоволення позову про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 15.05.2023 № 0057970705, № 0057940902 не оскаржувалося.

Що стосується розподілу судових витрат, то апеляційний суд зазначає наступне.

Згідно із частинами 1 та 3 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Апеляційний суд встановив, що позивач сплатив судовий збір за подання позову в сумі 2684 грн., суд першої інстанції при задоволенні позову стягнув 1854,64 грн.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань необхідно стягнути 829,36 грн.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Квадро Оіл» задовольнити.

Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 03 січня 2024 року у справі № 140/24203/23, в частині відмови в задоволенні позову скасувати та прийняти постанову, якою позовну вимогу скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 року № 000505-09 задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Волинській області про застосування фінансових санкцій від 18.05.2023 року № 000505-09.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Квадро Оіл» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір в сумі 829,36 грн. (вісімсот двадцять дев`ять гривень 36 копійок).

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених статтею 328 КАС України, за наявності яких постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська О. М. Гінда

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120064869
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —140/24203/23

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 28.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні