Ухвала
від 26.06.2024 по справі 477/1648/24
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД

Миколаївської області

Справа №477/1648/24

Провадження №1-кс/477/702/24

УХВАЛА

про дозвіл на затримання з метою приводу

26 червня 2024 року місто Миколаїв

Слідчий суддя Жовтневого районного суду Миколаївської обвалисті ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши клопотання заступника начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 про надання дозволу на затримання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою її приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні №12024150000000490 від 28 травня 2024 року,

ВСТАНОВИВ:

25 червня 2024 року слідчий у кримінальному провадженні заступник начальника відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_4 , одночасно з поданням клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до підозрюваної ОСОБА_5 , звернувся до слідчого судді в межах кримінального провадження №12024150000000490 від 28 травня 2024 року з клопотанням про надання дозволу на затримання підозрюваної - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою її приводу для участі в розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Клопотання мотивовано тим, що слідчим відділом відділення СУ ГУНП в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024150000000490 від 28 травня 2024 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України.

Так, досудовим розслідуванням під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні №12023150000000071 від 27 лютого 2023 року встановлено, що під ОСОБА_6 та ОСОБА_7 об`єднали єдиним злочинним умислом 8 осіб, тобто створили стійку ієрархічну групу осіб - злочинну організацію з транснаціональним зв`язком, довели ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 . ОСОБА_12 та іншій невстановлена на теперішній час особі детальний план спільної злочинної діяльності, розподілили ролі та функції кожного учасника, направлені на успішне його виконання та досягнення злочинної мети - отримання прибутку, а також загальні правила поведінки та обумовленої конспірації.

ОСОБА_5 , діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ОСОБА_10 ОСОБА_9 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншою невстановленою на теперішній час особою, реалізуючи спільний умисел, відповідно до узгодженого плану діяльності злочинної організації, переслідуючи корисливі мотиви, забезпечили виготовлення фіктивних документів, які надають право здійснити перетин через державний кордон України в умовах воєнного стану, шляхом внесення відомостей про його особу до системи «Шлях», внаслідок чого ОСОБА_13 та ОСОБА_14 покинули територію України, та з метою уникнення кримінальної відповідальності за використання фіктивних документів, маючи реальну змогу, жодним чином не забезпечили постачання або транспортування гуманітарного вантажу або волонтерської допомоги на територію України.

За викладених обставин, вищевказані дії ОСОБА_5 кваліфіковано за частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України.

16 травня 2024 року у кримінальному провадженні №12023150000000071 від 27 лютого 2023 року на підставі пункту 3 частини першої статті 276, частини першої статті 278 КПК України ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України.

За матеріалами клопотання вбачається, що 28 травня 2024 із кримінального провадження №12023150000000071 від 27 лютого 2023 року виділено матеріали досудового розслідування за фактом участі ОСОБА_5 у злочинній організації та вчинення дій у складі такої організації, пов`язаних у сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод, що охоплюється складом кримінальних правопорушень, передбачених частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України.

Підозрювана ОСОБА_5 на виклики до органу досудового розслідування не прибуває, за повістками слідчого не з`являється, місце її перебування невідомо.

За отриманою інформацією встановлено, що підозрювана 12 травня 2024 року виїхала за межі України.

Враховуючи, що місце перебування підозрюваної невідоме та є всі підстави вважати, що остання переховується від органів досудового розслідування, постановою слідчого у цьому кримінальному провадженні від 20 червня 2024 року підозрювану ОСОБА_5 оголошено в розшук

Проведеними слідчими розшуковими (гласними) діями та іншими заходами встановити місцезнаходження підозрюваної не надалося можливим, що свідчить про існування (настання) ризику передбаченого пунктом 1 частини першої статті 177 КПК України.

Також, вивченням особи підозрюваної встановлено і те, що остання підозрюється у вчиненніряду особливо тяжких кримінальних правопорушень, з метою перешкоджанню встановленню істини у кримінальному провадженні може незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних та схиляти їх до надання завідомо неправдивих показань та зміни показань, з огляду на що існує передбачений пунктом 3 частини першої статті 177 КПК України.А оскільки підозрювана ОСОБА_5 ніде офіційно не працевлаштована, на обліку в центрі зайнятості не перебуває, офіційних джерел доходу не має, то вказані обставини можуть спонукати її до продовження злочинної діяльності, що вказує про існування ризику, передбаченого пунктом 5 частини першої статті 177 КПК України.

Сукупність вказаних обставин свідчить про неможливість розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу відносно підозрюваної ОСОБА_5 без застосування до неї приводу в судове засідання, в зв`язку з її переховуванням від органу досудового розслідування.

Беручи до уваги те, що підозрювана ОСОБА_5 переховується від органів досудового розслідування, а також те, що участь підозрюваної в розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу є обов`язковою, слідчий звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на її затримання та привід для розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу.

Прокурор Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 в судовому засіданні повністю підтримав подане клопотання, посилаючись на викладені в ньому доводи, просив клопотання задовольнити.

Заслухавши доводи прокурора в обґрунтування клопотання, вивчивши клопотання та долучені до нього документи, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Статтею 131 КПК України визначені види заходів забезпечення кримінального провадження, серед яких затримання особи.

Загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження передбачені статтею 132 КПК України.

Відповідно до частини третьої статті 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Отже, метою застосування заходів забезпечення кримінального провадження є досягнення дієвості цього провадження, тобто забезпечення ефективності реалізації завдань кримінального провадження, закріплених статтею 2 КПК України та завдань окремих стадій кримінального провадження.

Згідно з частиною другою статті 187 КПК України, якщо слідчий, прокурор подав разом із клопотанням про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою, клопотання про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу, слідчий суддя, суд приймає рішення згідно зі статтею 189 КПК України.

Відповідно до статті 189 КПК України слідчий суддя, суд не має права відмовити в розгляді клопотання про дозвіл на затримання з метою приводу підозрюваного, обвинуваченого, навіть якщо існують підстави для затримання без ухвали суду про затримання з метою приводу. Клопотання про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою приводу розглядається слідчим суддею, судом негайно після одержання цього клопотання. Розгляд клопотання здійснюється в закритому судовому засіданні за участю прокурора. Слідчий суддя, суд відмовляє у наданні дозволу на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу, якщо прокурор не доведе, що зазначені у клопотанні про застосування запобіжного заходу обставини вказують на наявність підстав для тримання під вартою підозрюваного, обвинуваченого, а також є достатні підстави вважати, що: 1) підозрюваний, обвинувачений переховується від органів досудового розслідування чи суду; 2) одержавши відомості про звернення слідчого, прокурора до суду із клопотанням про застосування запобіжного заходу, підозрюваний, обвинувачений до початку розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу вчинить дії, які є підставою для застосування запобіжного заходу і зазначені у статті 177 цього Кодексу.

З матеріалів клопотання вбачається, що в провадженні СУ ГУНП в Миколаївській області перебувало кримінальне провадження №12023150000000071, зареєстроване в Єдиному реєстрі досудових розслідувань від 27 липня 2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених частиною першою, другою та третьою статті 255, частиною четвертою статті 28, частиною третьою статті 332, частиною другою статті 369-2, частинами третьою та четвертою статті 358 КК України.

Під час досудового розслідування кримінального провадження, органом досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_6 та ОСОБА_7 об`єднали єдиним злочинним умислом 8 осіб, тобто створили стійку ієрархічну групу осіб - злочинну організацію з транснаціональним зв`язком, довели ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 . ОСОБА_12 та іншій невстановлена на теперішній час особі детальний план спільної злочинної діяльності, розподілили ролі та функції кожного учасника, направлені на успішне його виконання та досягнення злочинної мети - отримання прибутку, а також загальні правила поведінки та обумовленої конспірації.

ОСОБА_5 , діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ОСОБА_10 ОСОБА_9 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншою невстановленою на теперішній час особою, реалізуючи спільний умисел, відповідно до узгодженого плану діяльності злочинної організації, переслідуючи корисливі мотиви, забезпечили виготовлення фіктивних документів, які надають право здійснити перетин через державний кордон України в умовах воєнного стану, шляхом внесення відомостей про його особу до системи «Шлях», внаслідок чого ОСОБА_13 та ОСОБА_14 покинули територію України, та з метою уникнення кримінальної відповідальності за використання фіктивних документів, маючи реальну змогу, жодним чином не забезпечили постачання або транспортування гуманітарного вантажу або волонтерської допомоги на територію України, що має ознаки кримінальних правопорушень, передбачених частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України.

28 травня 2024 із кримінального провадження №12023150000000071 від 27 лютого 2023 року виділено матеріали досудового розслідування за фактом за фактом участі ОСОБА_5 у злочинній організації та вчинення дій у складі такої організації, пов`язаних у сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод, що охоплюється складом кримінальних правопорушень, передбачених частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України (кримінальне провадження №12024150000000490 від 28 травня 2024 року).

Досудовим розслідуванням у цьому кримінальному провадженні встановлено, що 05.05.2021 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , на підставі установчих зборів заснувала громадську організацію «Чеченський соціально - культурний центр «Маршо», код ЄДРПОУ - 44160385, яку з 23.03.2023 перейменовано в громадську організацію «Мальви України» (в подальшому ГО "ЧСКЦ «Маршо»), та 15.09.2017 «Відокремлений підрозділ громадської організації асоціація фермерів та приватних землевласників України Вінницької області», код ЄДРПОУ - 41595229 (в подальшому ВП ГО «АФЗУ»), директором яких вона являється з моменту заснування та по теперішній час. Відповідно до статутів затверджених установчими зборами вищевказаних організацій, останні являються непідприємницькими товариствами, основною метою яких не є одержання прибутку та є добровільним об`єднанням фізичних осіб, створеним для здійснення та захисту прав її свобод людини та громадянина, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних освітніх та інших інтересів своїх членів та/або інших осіб і має право на здійснення виду економічної діяльності за класом 94.99. «Діяльність інших громадських організацій».

На підставі загальних зборів ОСОБА_6 05.05.2021 обрано директором ГО «ЧСКЦ «Маршо» та 15.09.2017 обрано директором ВП ГО «АФЗУ» та на неї відповідно до функціональних обов`язків покладено обов`язки, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно - господарських функцій, тобто обов`язки по здійсненню керівництва трудовим колективом, ділянкою та напрямком роботи, розпорядженню майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації, забезпечення контролю за цими операціями, тощо), які остання фактично здійснювала до 20.06.2023 року.

Під час здійснення діяльності вищевказаних громадських організацій, 24.02.2022 року о 05:00 год. за наказом президента російської федерації володимира путіна, збройні сили російської федерації незаконно, віроломно вторглись на територію Україну, здійснили широкомасштабну неспровоковану військову агресію і збройний напад, застосовуючи всі види стрілецької, артилерійської, ракетної, іншої зброї, в тому числі, засоби ведення війни, заборонені міжнародним правом, спричиняючи ураження і руйнування об`єктів військової і цивільної, в тому числі критичної, інфраструктури, ураження і вбивства особового складу підрозділів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів, мирного населення, масово порушуючи при цьому закони та звичаї війни, передбачені міжнародними договорами, і масово вчиняючи на території України злочини проти основ національної безпеки України, проти життя та здоров`я особи, проти волі, честі та гідності особи, проти статевої свободи та недоторканості осіб, проти виборчих, трудових та інших особистих прав і свобод людини і громадянина, проти власності, проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку.

У зв`язку з цим 24.02.2022 указом Президента України № 64\2022 від "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 «Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановлено введення в Україні воєнний стан із 05:30 24.02.2022 строком на 30 діб.

Період дії воєнного стану, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації, відповідно до указів Президента України від 14.03.2022, 18.04.2022, 17.05.2022, 22.08.2022, 16.11.2022, 07.02.2023, 01.05.2023, 17.08.2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затверджених Законами України від 15.03.2022, 21.04.2022, 22.05.2022, 22.08.2022, 16.11.2022, 19.02.2023, 02.05.2023, 18.08.2023 «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» неодноразово продовжено з 26.03.2022 та 25.04.2022 строком на 30 діб відповідно, з 25.05.2022, 22.08.2022, 16.11.2022, 19.02.2023, 20.05.2023, 18.08.2023, 15.11.2023 та 14.02.2024 строком на 90 діб відповідно.

Пунктом 3 вищевказаного Указу Президента України № 64\2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зазначено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні або окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, може бути встановлено у порядку, визначеному Постановою Кабінетом Міністрів України від 29.12.2021 № 1455 «Про затвердження Порядку встановлення особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан», особливий режим в`їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також рух транспортних засобів.

Також, у період воєнного стану порядок перетину кордону для громадян України регламентується Указом Президента України від 24.02.2022 № 65/2022 «Про загальну мобілізацію», Законом України «Про порядок виїзду в України і виїзду в Україну громадян України» від 21.01.1994 року із змінами і доповненнями, Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 року із змінами і доповненнями, «Правилами перетинання державного кордону громадянами України», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57.

Відповідно до зазначених нормативних актів на період воєнного стану чоловікам - громадянам України віком від 18-60 років обмежено виїзд за межі України, окрім випадків визначених в законодавчих актах.

У відповідності до абз. 1 п. 2 Правил перетинання державного кордону громадянами України, які затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 р. № 724), перетинання громадянами України (далі - громадяни) державного кордону здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон та пунктах контролю (далі - пункти пропуску), якщо інше не передбачено законом, за одним з таких документів, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну:

1) паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

2) дипломатичний паспорт;

3) службовий паспорт;

4) проїзний документ дитини (чинний протягом строку, на який він виданий);

5) посвідчення особи моряка;

6) посвідчення члена екіпажу.

Водночас, згідно абз. 8 п. 2 Правил перетинання державного кордону громадянами України, які затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 року № 57 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 року № 724), у випадках, визначених законодавством, для перетинання державного кордону громадяни крім паспортних документів повинні мати також підтверджуючі документи.

Так, згідно п. 2 «Правил перетинання державного кордону громадянами України», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 (доповнено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2022 р. № 615) передбачено, що у разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України (в подальшому - Держприкордонслужба, код ЄДРПОУ - 00034039) за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі (в подальшому «Шлях), адміністратором якої є Державна служба України з питань безпеки на транспорті (в подальшому Укртрансбезпека, код ЄДРПОУ - 39816845).

Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України (в подальшому - Мінінфраструктури, код ЄДРПОУ 37472062) або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів зокрема відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги, які згідно п. п. 5 п. 1 ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу», є юридичні особи, які зареєстровані в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги.

В цей самий час з метою відбиття збройної агресії та забезпечення потреб як цивільного населення так і військових встановлення особливий порядок постачання, використання та документування поставок вантажів гуманітарної допомоги, який виражався в наступному: Відповідно до Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 423 (зі змінами), основним завданням Мінсоцполітики є забезпечення формування державної політики, зокрема, у сфері соціальної політики, соціального захисту населення, волонтерської діяльності, гуманітарної допомоги.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» отримувачами гуманітарної допомоги є такі юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, окрім інших, благодійні організації, створені у порядку, визначеному Законом України „Про благодійну діяльність та благодійні організації?.

Від початку повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України процедура визнання вантажів гуманітарної допомоги, які перетинають митний кордон України в умовах дії режиму воєнного стану, потребувала максимального спрощення. З цією метою було прийнято постанову Кабінетом Міністрів України від 01.03.2022 № 174 „Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану?, згідно з якою в період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги від донорів здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар. При цьому, особи, що декларували вантажі гуманітарної допомоги, не мали обов`язку реєструватися в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги. Разом з тим відповідно до статті 11 Закону отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку мають подавати до відповідного спеціального уповноваженого органу з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги - до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги.

На виконання вимог Закону Урядом постанову Кабінету Міністрів України від 05.09.2023 № 953 „Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану? (далі - Постанова № 953), якою запроваджено цифровізацію процесів декларування та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги, яка передбачає автоматичну реєстрацію отримувачів гуманітарної допомоги в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, внесення ними даних про товари гуманітарної допомоги, які надходять в Україну та подання протягом трьох місяців звіту про їх наявність та розподіл. При цьому декларативний принцип визнання товарів гуманітарною допомогою, який діє на сьогодні, зберігається. Крім того, Постановою № 953 скасовано вимогу щодо надання гарантійних листів для ввезення товарів подвійного використання та військового призначення.

Таким чином, діючий порядок ввезення гуманітарної допомоги не змінюється, а лише цифровізується з метою надання суспільству достовірних даних щодо гуманітарної допомоги, яка надходить в Україну, а правоохоронним органам відслідкувати цільове її використання.

Зазначені обставини сприяли численним фактам незаконного переправлення осіб через державний кордон України за допомогою створення фіктивних волонтерських організацій, які ставили на мету отримання незаконного прибутку організувавши видачу фіктивних документів волонтерів, що надавало змогу громадянам України з числа військовозобов`язаних професії, які підлягають мобілізації на період дії воєнного стану або перебувають на обліку в місцевих центрах комплектування та соціальної підтримки безперешкодного перетину державного кордону України, за грошову винагороду.

Так, на початку травня місяця 2022, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування не встановлено, ОСОБА_6 перебуваючи на території України познайомилася з ОСОБА_7 , (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) який з березня 2022 року по 20.06.2023 року знаходився на території Республіки Польща, з яким спілкувалася за допомогою мобільних додатків месенджерів «Telegram», «Viber», «Whatsapp», «Signal». З ОСОБА_7 (матеріали відносно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) її познайомила невстановлена особа на ім`я « ОСОБА_15 », коли ОСОБА_7 (матеріали відносно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) ще перебував на території України.

В подальшому, протягом травня місяця 2022 року, більш точної дати та часу в ході досудового розслідування не встановлено, дотримуючись вимог конспірації, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) володіючи якостями лідерів та організаторськими здібностями, розробили схему та план протиправного перетину державного кордону України, особами, які не мають на це права, а саме чоловіками у віці від 18 до 60 років, які перебувають на військовому обліку, під виглядом водіїв волонтерів, та здійснюють міжнародні перевезення гуманітарної допомоги, за визначену ними грошову винагороду.

Так, ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України), перебуваючи на території Республіки Польща, з метою безперешкодного перетину державного кордону України водіями волонтерам, використовуючи свої зв`язки з громадянином Республіки Польща на ім`я ОСОБА_16 , який є головою Ради «Фонду розвитку України», отримував документи із назвою «обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення», «листи підтвердження» про наявність вантажів гуманітарної допомоги, «листи підтримки від надавача гуманітарної допомоги», «складські довідки» від AGSTONE SPУ KA Z OGRANICZONҐ ODPOWIEDZIALNO CIҐ (далі - Agstone Sp. z o.o. ) за підписом CEO ОСОБА_17 , які в подальшому направляв ОСОБА_6 , після чого остання з метою забезпечення переконання посадових осіб Мінінфрастурктури у реальній наявності такої допомоги за кордоном, а саме в Республіці Польща, направляла вищевказані обґрунтування в сукупності з іншими фіктивними документами до Мінінфрастурктури.

Оцінивши свої можливості, щодо пошуку потенційних клієнтів, наявності організаційних та технічних ресурсів для реалізації задуманого плану, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) протягом травня місяця 2022 року, вирішили сформувати стійке, ієрархічне об`єднання - злочинну організацію з транснаціональним зв`язком, в першу чергу з числа своїх знайомих, що мають досвід міжнародного перевезення гуманітарної допомоги, яким вони можуть повністю довіряти, та які відповідають вказаним критеріям та залучили до протиправної діяльності сина ОСОБА_6 - ОСОБА_8 , та п`ять знайомих ОСОБА_7 , а саме: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_12 та невстановлена на теперішній час особа, та один знайомий ОСОБА_6 , а саме ОСОБА_11 , які могли бути корисними при застосуванні розробленої ними схеми.

Оскільки ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , та ОСОБА_12 та невстановлена на теперішній час особа бажали систематично отримувати прибуток від запропонованої їм ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) незаконної діяльності, усвідомлюючи протиправність даної пропозиції, керуючись корисливим мотивом, добровільно погодились на спільну злочинну діяльність.

Добровільно зорганізувавшись ОСОБА_6 та ОСОБА_7 довели ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншій невстановленій на теперішній час особі детальний план спільної злочинної діяльності, розподілили ролі та функції кожного учасника, направлені на успішне його виконання та досягнення злочинної мети - отримання прибутку, а також загальні правила поведінки та обумовленої конспірації.

За таких обставин ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) об`єднали єдиним злочинним умислом 8 осіб, тобто створили стійку ієрархічну групу осіб - злочинну організацію з транснаціональним зв`язком, довели ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 . ОСОБА_12 та інша невстановлена на теперішній час особа детальний план спільної злочинної діяльності, розподілили ролі та функції кожного учасника, направлені на успішне його виконання та досягнення злочинної мети - отримання прибутку, а також загальні правила поведінки та обумовленої конспірації.

Поклавши на себе функції організаторів і керівників злочинної організації, та визначивши вчинення злочинів як основне джерело здобуття коштів, діючи з корисливих мотивів, ОСОБА_6 разом з ОСОБА_7 , (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) розробили єдиний для всіх учасників злочинної організації план злочинної діяльності та способи його реалізації, який полягав в наступному:

-підшукування осіб призовного віку бажаючих за незаконну грошову винагороду виїхати за кордон України;

-забезпечення стабільності, безпеки функціонування, та конспірації, тобто ефективного протидії факторів, що можуть їх дезорганізувати, що виражалось в наданні інформаційного матеріалу і інструкцій з організації злочинної діяльності, а так само суворе керівництво діями учасників злочинної організації, що координувалось за допомогою текстових повідомлень в програмі обміну повідомленнями - «Viber», «Whatsapp», «Telegramm»;

-безперешкодне виготовлення фіктивних документів водіїв - волонтерів, посадовими особами Вінницького міського центру соціальних служб;

-направлення виготовлених фіктивних документів водіїв - волонтерів з Вінницького міського центру соціальних служб та супроводжуючих документів до Вінницької обласної (військової) адміністрації та Мінінфраструктури з метою отримання позитивного рішення про внесення їх до системи «Шлях»;

-отримання документів як особисто так і іншими учасниками злочинної організації, залучених до злочинної діяльності - замовникам, для отримання можливості безперешкодного перетину державного кордону України під виглядом водіїв - волонтерів;

-отримання фіктивних довідок від Agstone Sp. z o.o. , в Республіці Польща, які в подальшому направлялись до Мінінфраструктури для внесення замовників в систему «Шлях».

Так, ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , як керівники злочинної організації, визначили собі функції, які полягали у наступному:

-встановлення в середині даної злочинної організації з транснаціональним зв`язком чітких правил поведінки та конспірації, які забезпечували міцні внутрішні зв`язки між всіма членами організації її стійкість та стабільність, у разі необхідності учасники злочинної організації замінювали однин одного, а також для вчинення окремих протиправних діянь, залучали осіб, які не були обізнані з її існуванням та не розуміли того факту, що своїми діями забезпечують функціонування останньої та вчиняють кримінальні правопорушення;

-організацію безперебійного функціонування каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України шляхом виготовлення та використання документів про нібито зайняття волонтерською діяльністю;

-доводили ці дані до відома учасників злочинної організації, приймали рішення про придбання матеріальних активів, розподіляли доходи та їх обов`язки, встановивши таким чином в організації певну ієрархію та порядок підпорядкування членів злочинної організації їх лідерам;

-забезпеченні чіткого функціонування схеми оформлення документів водіїв - волонтерів, на різних етапах вчинення злочину;

-формування діяльності «посередників» та напрямку їх діяльності, які діяли у різних регіонах держави, виконуючи відведені їм функції щодо підшукування замовників документів, які цікавились підставами для виїзду за кордон під виглядом водіїв - волонтерів та ухилення від можливої мобілізації на період дії воєнного стану;

-розроблення механізму виготовлення фіктивних документів водіїв - волонтерів, та налагодження зв`язків з посадовими особами Вінницького міського центру соціальних служб, якими оформлюються такі документи;

-отримання документів як особисто так і через осіб яких залучили до злочинної діяльності на осіб, які мають намір виїхати за кордон України під виглядом водіїв - волонтерів;

-направлення виготовлених фіктивних документів водіїв - волонтерів з Вінницького міського центру соціальних служб та супроводжуючих документів до Вінницької обласної (військової) адміністрації та Мінінфраструктури з метою отримання позитивного рішення про внесення їх до системи «Шлях»;

-перевірці осіб, які бажали виїхати за межі державного кордону України на предмет наявності/відсутності судимості через свої зв`язки у Вінницькому міському центрі соціальних служб та УСБУ в Вінницькій області;

-одержання через інших співучасників грошових коштів від замовників посвідчень волонтерів за отримання фіктивних документів як на власний рахунок так і на рахунок залучених до вчинення злочину осіб, та їх подальший розподіл між іншими учасниками, відповідно до виконаної функції кожного з них;

-надання запропонованих варіантів дій (порад, вказівок), стосовно найбільш доцільного маршруту руху до державного кодону, способу, місця, часу переправлення через державний кордон, порядку спілкування з представниками правоохоронних та контрольних органів на пункті пропуску через державний кордон, корегування плану переправлення у випадку змін обстановки, які обумовлені раптовими та неочікуваними для замовників змінами;

-усунення у разі виникнення будь-яких проблем та перешкод при перетині державного кордону замовниками фіктивних документів, в тому числі надання консультацій стосовно надання неправомірної вигоди працівникам Держприкордонслужби;

-безпосередня консультація та запевнення замовників волонтерських посвідчень про пришвидшення внесення відомостей до системи «Шлях», безпосередньо у листуванні;

-видача фіктивних довідок обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення» від - Agstone Sp. z o.o. , у яких зазначено, що отримувачами вантажів гуманітарної допомоги є ГО «ЧСКЦ «Маршо» та ВП ГО «АФЗУ»;

-надання рекомендацій стосовно перетину державного кордону в обумовлених пунктах пропуску - «Краківець», « Шегині », « Рава Руська », «Устилуг», «Угринів», «Мостицька», тощо.

При цьому ОСОБА_7 , були додатково відведені функції, щодо:

-отримання фіктивних документів: «обґрунтувань щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення», «листів підтверджень» про наявність вантажів гуманітарної допомоги, «листів підтримки від надавача гуманітарної допомоги», «складських довідок» від Agstone Sp. z o.o. , в Республіці Польща, які в подальшому скеровувались ОСОБА_6 ;

-зустрічі, надання порад, вказівок щодо подальшого переміщення фіктивних водіїв волонтерів на території Республіки Польща та країн Євросоюзу.

ОСОБА_8 , як учасник злочинної організації з транснаціональним зв`язком у відповідності до відведених йому організаторами ОСОБА_6 та ОСОБА_7 функцій, забезпечував виконання покладених на нього наступних обов`язків:

-забезпечувати супроводження та отримання замовниками фіктивних документів у Вінницькому міському центрі соціальних служб;

-забезпечення контролю за процесом підписання та реєстрації договорів про провадження волонтерської діяльності, посвідчення волонтера та видачу вказаного пакету документів Вінницьким міським центром соціальних служб, що зумовлювало набуття особами статусу водіїв - волонтерів;

-забезпечував видачу актів прийому передачі майна, порожнього дорожнього листа, довіреності на здійснення представництва ГО «ЧСКЦ «Маршо», ВП ГО «АФЗУ» та документів пов`язаних з провадженням волонтерської діяльності, на ім`я замовників, які останній згідно своїх функціональних обов`язків переправляв через ТОВ «Нова пошта» безпосередньо на адресу замовників вказаних документів;

-одержував від інших учасників злочинної схеми, грошові кошти на власні банківські рахунки, зареєстровані зокрема в АТ КБ «Приват Банк» та АТ «Універсал Банк» за виконання взятих на себе протиправних зобов`язань.

ОСОБА_9 ОСОБА_10 ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , та ОСОБА_12 будучи активними учасниками злочинної організації з транснаціональним зв`язком, під час злочинної діяльності, діяли відповідно до відведених організаторами ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , функцій, а саме:

-зустрічались в обумовлених місцях з особами, зацікавленими в отриманні відповідних фіктивних документів, необхідних для виїзду за кордон, а також роз`яснювали механізм та порядок оформлення та видачі фіктивних документів, на підставі яких замовники безперешкодно зможуть перетнути державний кордон України у чітко визначених місцях;

-одержували від «замовників» грошові кошти за виконання взятих на себе протиправних зобов`язань для їх подальшого переказу на банківські рахунки ОСОБА_8 та ОСОБА_6 , яка в свою чергу розподіляла їх;

-супроводження та отримання фіктивних документів - волонтера у Вінницькому міському центрі соціальних служб, а також надання інструкцій щодо поведінки та надання певних відповідей на поставлені запитання службовими особами відповідних компетентних державних органів та установ при перетині кордону, з метою уникнення будь-яких проблем при оформленні необхідних документів та затримок пов`язаних з їх видачею;

-здійснення пошуку та залучення до участі у злочинній організації інших членів.

При цьому в разі відсутності у замовників посвідчень водіїв організатори ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , додатково поклали на активних членів злочинної організації з транснаціональним зв`язком ОСОБА_10 , ОСОБА_9 та інших невстановлених на теперішній час осіб окрім іншого обов`язки:

- замовлення у невстановлених органом досудового розслідування осіб, матеріали стосовно яких виділені в окреме провадження, посвідчень водіїв з відповідною категорією, які не знаходяться в офіційному обігу на території України, та запевнення замовників документів про офіційний їх обіг на території України та неможливість їх перевірки в інформаційних реєстрах Європейських країн.

Таким чином, члени створеної злочинної організації з транснаціональним зв`язком, яка діяла з травня 2022 року, більш точного часу в ході проведення досудового розслідування не встановлено по 20.06.2023, діючи відповідно до відомого всім членами злочинної організації плану злочинної діяльності, усвідомлюючи неправомірність своїх дій та можливість настання суспільно небезпечних наслідків, реалізуючи єдиний злочинний умисел, направлений на особисте протиправне збагачення, шляхом вчинення злочинів, пов`язаних із організацією незаконного перетину державного кордону України чоловіками у віці від 18 до 60 років, організували:

- незаконне переправлення через державний кордон України 43 чоловіків, які мали фіктивні документи, які надають право на перетин державного кордону України, за визначеним ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України) маршрутом руху через міжнародні пункти пропуску, в пунктах пропуску «Шегині», « Рава Руська », «Устилуг», «Угринів», «Мостицька», «Краківець», «Грушів», «Виноградівка», «Ягодин», « Чоп-Тиса », «Порубне», «Староказаче».

За вищевказані дії члени злочинної організації з транснаціональним зв`язком отримали грошові кошти, які в подальшому були розподілені між ними.

Крім того, в ході проведення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) та ОСОБА_6 , будучи організаторами і керівниками злочинної організації з транснаціональним зв`язком, дотримуючись засобів конспірації та приховування своєї злочинної діяльності, у період з травня 2022 року, більш точної дати та час в ході проведення досудового розслідування не встановлено, по 20.06.2023, діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , та іншими особами, на виконання заздалегідь розробленого плану злочинної діяльності, за допомогою мобільних додатків месенджерів - «Telegram», «Viber», «Whatsapp», «Signal» здійснювали пошук осіб, в тому числі розміщували повідомлення про залучення осіб для волонтерської діяльності, які бажають перетнути державний кордон та виїхати за межі території України, на момент дії військового стану, не маючи на це правових підстав.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , будучи військовозобов`язаним, перебуваючи на обліку в районному ІНФОРМАЦІЯ_8 ), не маючи правових підстав для виїзду за межі території України, у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, але не пізніше липня 2022 року, маючи намір на перетин державного кордону України, всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням, зв`язався з ОСОБА_5 , з метою отримання допомоги щодо виїзду за межі території України. В свою чергу, ОСОБА_5 , повідомила ОСОБА_13 , що зможе організувати переправлення останнього через державний кордон України за грошову винагороду, на що ОСОБА_13 погодився.

Надалі, у невстановлені в ході досудового розслідування дату та час, під час розмови через месенджери «Telegram», «Viber», «Whatsapp», «Signal» ОСОБА_13 домовився з ОСОБА_5 , щодо виготовлення фіктивних документів, які надають право здійснити перетин через державний кордон України в умовах воєнного стану. З метою оформлення документів, які надають право на перетин державного кордону України, ОСОБА_5 , повідомила ОСОБА_13 , які саме копії особистих документів необхідні для виготовлення фіктивних документів водія - волонтера з метою подальшого внесення відомостей про його особу до системи «Шлях».

Під час спілкування з ОСОБА_13 , ОСОБА_5 , почала пояснювати про проходження процедури внесення відомостей про особу до системи «Шлях», при цьому остання повідомила, що після надання грошових коштів, документи направляються через ОСОБА_6 та ОСОБА_8 до відповідних державних органів та у разі виникнення будь - яких проблемних питань їх вирішують ОСОБА_6 , та ОСОБА_8 які шляхом впливу на посадових осіб Мінінфраструктури України, забезпечать безперешкодний перетин кордону.

Дізнавшись про обставини отримання документів для виїзду за кордон, ОСОБА_13 , не пізніше липня місяця 2022 року, більш точної дати і часу в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 18.07.2022, надав особисті документи, в тому числі паспорт громадянина України для виїзду за кордон № АТ 527090 та в подальшому переказав в невстановлений спосіб невстановлену кількість грошових коштів ОСОБА_5 , з яких остання переказала частину грошових коштів в сумі 37500,00 (тридцять сім тисяч п`ятсот) грн. на банківський рахунок НОМЕР_1 належний ОСОБА_6 , відкритий в АТ «Універсал банк».

Одночасно з цим ОСОБА_8 та ОСОБА_6 почали виконувати свої функції до яких відносилось безпосереднє супроводження та отримання фіктивних документів ОСОБА_13 .

В подальшому, 22.07.2022 року, ОСОБА_6 , здійснюючи керівництво злочинною організацією, використовуючи свій авторитет та зв`язки в органах державної влади, забезпечила створення фіктивного договору № 05-02/81 про провадження волонтерської діяльності, укладеного між Вінницьким міським центром соціальних служб в особі директора ОСОБА_19 з однієї сторони та ОСОБА_13 з іншої сторони, що стало підставою для видачі посвідчення волонтера останньому. При цьому ОСОБА_13 вказаний договір не підписував.

Забезпечивши створення вищевказаного договору, ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати спільний з іншими учасниками злочинної організації умисел, 26.07.2022 відповідно до товарно - транспортної накладної № 59000844630873 ТОВ «Нова пошта», направила ОСОБА_5 документи, які підтверджують волонтерську діяльність ОСОБА_13 , а також повідомила ОСОБА_5 про те, що документи на ОСОБА_13 як водія - волонтера, направлені до відповідних органів та вона очікує узгодження та щоб ОСОБА_5 , довела вищевказану інформацію до ОСОБА_13 та передала останньому документи.

В подальшому ОСОБА_6 , діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України), ОСОБА_8 ОСОБА_10 ОСОБА_9 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншою невстановленою на теперішній час особою, реалізуючи спільний умисел, відповідно до узгодженого плану діяльності злочинної організації, переслідуючи корисливі мотиви, розуміючи те, що ОСОБА_13 не має наміру здійснювати волонтерську діяльність у разі внесення відомостей про його особу до системи «Шлях», знаходячись за кордоном не виконає вказані зобов`язання як водія - волонтера та в установлений законодавством термін не повернеться на територію України, направила з власної електронної пошти - ІНФОРМАЦІЯ_11 на адресу Мінінфраструктури України від ГО «ЧСКЦ «Маршо»» за вих. № 28 від 05.08.2022 року лист з пропозиціями щодо виїзду за межі України водіїв в умовах правового режиму воєнного стану, з відомостями у п. 3 стосовно водія волонтера - ОСОБА_13 , складську довідку № 13 від 01.08.2022 року, лист підтвердження № 42 від 02.08.2022 від Agstone Sp. z o.o , лист підтримки від отримувача гуманітарної допомоги за № 27 від 05.08.2022 від ГО «ЧСКЦ «Маршо», обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів необхідних для їх перевезення № 28 від 05.08.2022 від ГО «ЧСКЦ «Маршо», що переконувало посадових осіб Мінінфрастурктури у реальної наявності такої допомоги за кордоном, а саме в республіці Польща.

На підставі вищевказаних документів відомості стосовно ОСОБА_13 . Міністерством інфраструктури України 23.08.2022 року на підставі Наказу № 630 внесено до системи «Шлях» та останній отримав право на виїзд за межі України строком 3 місяці, після чого, під виглядом водія - волонтера, використовуючи хибне ставлення працівників Держприкордонслужби про те, що він займається волонтерською діяльністю та знаючи відповіді на поставлені питання пов`язаних з волонтерською діяльністю, які отримав під час консультацій з ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , та ОСОБА_5 , 27.08.2022 року о 02:11, в особистих цілях ОСОБА_13 покинув територію України через пропускний пункт «Краківець», та станом на 30.04.2024 року, на територію України не повернувся, жодним чином не забезпечив постачання або транспортування гуманітарного вантажу або волонтерської допомоги на територію України, тим самим порушивши вимоги та строки перебування визначені вищевказаним Наказом.

Крім того, в ході проведення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України) та ОСОБА_6 , будучи організаторами і керівниками злочинної організації з транснаціональним зв`язком, дотримуючись засобів конспірації та приховування своєї злочинної діяльності, у період з травня 2022 року, більш точної дати та час в ході проведення досудового розслідування не встановлено, по 20.06.2023, діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , та іншими особами, на виконання заздалегідь розробленого плану злочинної діяльності, за допомогою мобільних додатків месенджерів - «Telegram», «Viber», «Whatsapp», «Signal» здійснювали пошук осіб, в тому числі розміщували повідомлення про залучення осіб для волонтерської діяльності, які бажають перетнути державний кордон та виїхати за межі території України, на момент дії військового стану, не маючи на це правових підстав.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , будучи військовозобов`язаним, перебуваючи на обліку в районному ІНФОРМАЦІЯ_8 ), не маючи правових підстав для виїзду за межі території України, у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, але не пізніше жовтня 2022 року, маючи намір на перетин державного кордону України, всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням, зв`язався з ОСОБА_5 , з метою отримання допомоги щодо виїзду за межі території України. В свою чергу, ОСОБА_5 , повідомила ОСОБА_14 , що зможе організувати переправлення останнього через державний кордон України за грошову винагороду, на що ОСОБА_14 погодився.

Надалі, у невстановлені в ході досудового розслідування дату та час, під час розмови через месенджери «Telegram», «Viber», «Whatsapp», «Signal» ОСОБА_14 домовився з ОСОБА_5 , щодо виготовлення фіктивних документів, які надають право здійснити перетин через державний кордон України в умовах воєнного стану. З метою оформлення документів, які надають право на перетин державного кордону України, ОСОБА_5 , повідомила ОСОБА_14 , які саме копії особистих документів необхідні для виготовлення фіктивних документів водія - волонтера з метою подальшого внесення відомостей про його особу до системи «Шлях».

Під час спілкування з ОСОБА_14 , ОСОБА_5 , почала пояснювати про проходження процедури внесення відомостей про особу до системи «Шлях», при цьому остання повідомила, що після надання грошових коштів, документи направляються через ОСОБА_6 та ОСОБА_8 до відповідних державних органів та у разі виникнення будь - яких проблемних питань їх вирішують ОСОБА_6 , та ОСОБА_8 які шляхом впливу на посадових осіб Мінінфраструктури України, забезпечать безперешкодний перетин кордону.

Дізнавшись про обставини отримання документів для виїзду за кордон, ОСОБА_14 , не пізніше жовтня місяця 2022 року, більш точної дати і часу в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 25.10.2022, надав особисті документи, в тому числі паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_2 та в подальшому передав в невстановлений час та спосіб невстановлену кількість грошових коштів ОСОБА_5 , з яких остання переказала частину грошових коштів в сумі 40000,00 (сорок тисяч) грн. на банківський рахунок НОМЕР_1 належний ОСОБА_6 , відкритий в АТ «Універсал банк».

Одночасно з цим ОСОБА_8 та ОСОБА_6 почали виконувати свої функції до яких відносилось безпосереднє супроводження та отримання фіктивних документів ОСОБА_14 .

В подальшому, 02.11.2022 року, ОСОБА_6 , здійснюючи керівництво злочинною організацією, використовуючи свій авторитет та зв`язки в органах державної влади, забезпечила створення фіктивного договору № 05-02/136 про провадження волонтерської діяльності, укладеного між Вінницьким міським центром соціальних служб в особі директора ОСОБА_19 з однієї сторони та ОСОБА_14 з іншої сторони, що стало підставою для видачі посвідчення волонтера останньому. При цьому ОСОБА_14 вказаний договір не підписував.

Забезпечивши створення вищевказаного договору, ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати спільний з іншими учасниками злочинної організації умисел, 16.11.2022 відповідно до товарно - транспортної накладної № 59000890255314 ТОВ «Нова пошта», направила ОСОБА_5 документи, які підтверджують волонтерську діяльність ОСОБА_14 , а також повідомила ОСОБА_5 про те, що документи на ОСОБА_14 як водія - волонтера, направлені до відповідних органів та вона очікує узгодження та щоб ОСОБА_5 , довела вищевказану інформацію до ОСОБА_14 та передала останньому документи.

В подальшому ОСОБА_6 , діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_7 (провадження стосовно якого закрито на підставі п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України), ОСОБА_8 ОСОБА_10 ОСОБА_9 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншою невстановленою на теперішній час особою, реалізуючи спільний умисел, відповідно до узгодженого плану діяльності злочинної організації, переслідуючи корисливі мотиви, розуміючи те, що ОСОБА_14 не має наміру здійснювати волонтерську діяльність у разі внесення відомостей про його особу до системи «Шлях», знаходячись за кордоном не виконає вказані зобов`язання як водія - волонтера та в установлений законодавством термін не повернеться на територію України, направила з власної електронної пошти - ІНФОРМАЦІЯ_9 .соm на адресу Мінінфраструктури України від ГО «ЧСКЦ «Маршо»» за вих. № 38 від 09.11.2022 року та № 38 від 15.11.2022 лист з пропозиціями щодо виїзду за межі України водіїв в умовах правового режиму воєнного стану, з відомостями у п. 22 стосовно водія волонтера - ОСОБА_14 , лист підтвердження № 62 від 14.11.2022 року, лист № 43 від 14.11.2022 року підтримки отримувача гуманітарної допомоги Agstone Sp. z o.o. , складську довідку № 31 від 14.11.2022 року, обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення № 38 від 15.11.2022 року виданого ГО «ЧСКЦ «Маршо», що переконувало посадових осіб Мінінфрастурктури у реальної наявності такої допомоги за кордоном, а саме в республіці Польща.

На підставі вищевказаних документів відомості стосовно ОСОБА_14 . Міністерством інфраструктури України 30.12.2022 року на підставі Наказу № 990 внесено до системи «Шлях» та останній отримав право на виїзд за межі України строком 3 місяці, після чого, під виглядом водія - волонтера, використовуючи хибне ставлення працівників Держприкордонслужби про те, що він займається волонтерською діяльністю та знаючи відповіді на поставлені питання пов`язаних з волонтерською діяльністю, які отримав під час консультацій з ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , та ОСОБА_5 , 05.02.2023 року о 05:29 год., в особистих цілях покинув територію України через пропускний пункт «Мостиська», та з метою уникнення кримінальної відповідальності за використання фіктивних документів маючи реальну змогу жодним чином не забезпечив постачання або транспортування гуманітарного вантажу або волонтерської допомоги на територію України, повернувся на територію України 07.03.2023 року о 01:12 год. через пункт пропуску «Ягодин».

За викладених вище обставин, вбачається, що ОСОБА_5 , діючи у складі злочинної організації з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ОСОБА_10 ОСОБА_9 ОСОБА_5 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та іншою невстановленою на теперішній час особою, забезпечила виготовлення фіктивних документів, які надають право здійснити перетин через державний кордон України в умовах воєнного стану, внаслідок чого ОСОБА_13 та ОСОБА_14 покинули територію України.

16 травня 2024 року на підставі викладених вище фактичних обставин, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у встановленому законом порядку, (заочно) повідомлено про підозру вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених частиною другою статті 255, частиною четвертою статті 28 частиною третьою статті 332 КК України, тобто в участі у злочинній організації та вчиненні дій у складі такої організації, пов`язаних у сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України порадами, вказівками, наданням засобів та усуненням перешкод.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованих їй кримінальних правопорушень підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, зокрема: рапортом начальника відділу СУ ГУ НП в Миколаївській області ОСОБА_20 від 27.02.2023 та від 19.06.2023; рапортом слідчого ВРОТЗ СУ ГУ НП в Миколаївській області ОСОБА_21 від 17.08.2023 за фактом виявлення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, за фактом підробки посвідчення на ім`я ОСОБА_22 та від 17.08.2023 за фактом виявлення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, за фактом підробки посвідчення на ім`я ОСОБА_23 ; заявою ОСОБА_24 про вчинення кримінального правопорушення від 25.02.2023; протоколами огляду мобільних телефонів підозрюваних ОСОБА_6 та ОСОБА_8 ; протоколами додаткових допитів підозрюваних ОСОБА_6 та ОСОБА_8 та іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.

20 червня 2024 року постановою слідчого ОСОБА_5 оголошена в розшук, оскільки остання до слідчого, за викликом не з`являється, за місцем свого проживання відсутня, її місце перебування невідоме.

Під час досудового розслідування вживалися заходи до встановлення місцезнаходження ОСОБА_5 однак встановити її місце перебування не вдалося, за здобутою інформацією вбачається, що підозрювана з 12 травня 2024 року перебуває за межами території України.

Відповідно до положень статті 188 КПК України прокурор, слідчий за погодженням з прокурором, має право звернутись із клопотанням про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу для участі у розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою.

За таких передумов, слідчий суддя дослідивши, матеріали клопотання, долучені до нього документи, оцінюючи кожний доказ, що наявний у провадженні, з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що наявні у провадженні докази, передбачені параграфами 3-5 Глави 4 КПК України (показання, речові докази і документи та інші) свідчать про те, що в органів досудового слідства є достатньо підстав вважати, що, у даному кримінальному провадженні, наявні обставини зазначені у пунктах 1, 2 частини четвертої статті 189 КПК України, особа об`єктивно підозрюється у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення, а ризики регламентовані частиною першою статті 177 КПК України є реальними і такими, що підтверджуються наявними матеріалами, а тому клопотання про надання дозволу на затримання з метою приводу підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 131-132, 188-190, 369-372 КПК України

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання - задовольнити.

Надати дозвіл на затримання підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою.

Затримана на підставі ухвали слідчого судді особа не пізніше тридцяти шести годин з моменту затримання повинна бути звільнена або доставлена до слідчого судді, який постановив ухвалу про дозвіл на затримання з метою приводу.

Службова особа, яка на підставі ухвали слідчого судді про дозвіл на затримання затримала особу, зобов`язана негайно вручити їй копію зазначеної ухвали.

Уповноважена службова особа (особа, якій законом надане право здійснювати затримання), яка затримала особу на підставі ухвали слідчого судді про дозвіл на затримання або у якої під вартою тримається особа, щодо якої діє ухвала про дозвіл на затримання, негайно повідомляє про це слідчого та прокурора.

Ухвала діє до 25 грудня 2024 року включно та втрачає законну силу, у відповідності до частини третьої статті 190 КПК України, з моменту:

1) приводу підозрюваного до суду;

2) закінчення строку дії ухвали, зазначеного в ній;

3) добровільного з`явлення підозрюваного до слідчого судді;

4) відкликання ухвали прокурором.

Розгляд клопотання про застосування відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відкладено до закінчення строку дії ухвали або затримання її та приводу до суду

Ухвала оскарженню не підлягає.

СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення26.06.2024
Оприлюднено02.07.2024
Номер документу120078834
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про дозвіл на затримання з метою приводу

Судовий реєстр по справі —477/1648/24

Ухвала від 26.06.2024

Кримінальне

Жовтневий районний суд Миколаївської області

Глубоченко С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні