Справа №461/3338/24
Провадження №3/461/1416/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 червня 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н.Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника Львівської митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 від 16.08.2016, виданий органом 4634
за ч.1 ст.483 Митного кодексу України -
в с т а н о в и в :
громадянин ОСОБА_1 ввіз на територію України, в якості гуманітарної допомоги, без оподаткування та застосовування заходів нетарифного регулювання, на підставі листів-звернень Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» та Декларацій про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» (код ЄДРПОУ 44885198) через пункту пропуску «Шегині Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці наступні транспортні засоби:
21.04.2023 автомобіль марки «VW» модель GOLF, рік випуску 2002, VIN НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 »;
24.04.2023 автомобіль марки "VW", модель PASSAT, рік випуску 2001, VIN НОМЕР_4 , реєстраційний номер НОМЕР_5 ;
27.04.2023 автомобіль марки «VW» модель GOLF, рік випуску 1998, VIN НОМЕР_6 , реєстраційний номер НОМЕР_7 ;
12.05.2023 автомобіль марки "VW", модель PASSAT, рік випуску 1998, VIN НОМЕР_8 , реєстраційний номер НОМЕР_9 ;
14.05.2023 автомобіль марки "AUDI", модель A4, рік випуск1997, VIN НОМЕР_10 , реєстраційний номер НОМЕР_11 .
Львівською митницею отримано заяву Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» (вх. митниці від 06.03.2024 № 23145/14) про вчинення у їхньому відношенні кримінального правопорушення, а також матеріали перевірки Яворівського відділення поліції № 1 ГУ НП у Львівській області, надісланих листом від 11.03.2024 № 2430/65/03-24 (вх. митниці від 18.03.2024 № 27017/8.5) щодо ввезення на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» транспортних засобів як гуманітарної допомоги без відома отримувача та недоставляння таких до заявленого споживача.
У поданій заяві про вчинення кримінального правопорушення представник Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» зазначив, що фонд запити не надавав, документи подані до митного контролю підроблені і доля вказаних транспортних засобів їм не відома.
Таким чином, ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України товари з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, однак про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою.
Відповідно до ст.526 МК України суд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явилася на виклик, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.
Окрім того, слід зазначити, що в своїх рішеннях Європейський суд з прав людини зазначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Представник Львівської митниці Лубоцький Б.І. вважав вину ОСОБА_1 доведеною повністю, оскільки в його діях наявний склад порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1ст.483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.
Заслухавши пояснення представника Львівської митниці, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку.
Згідно зі ст.487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до вимог ст.245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно ст.489 МК України та ст. 280 КУпАП посадова особа (суддя) при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
Згідно з ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0425/20900/24 від 05.04.2024; даними, що містяться у заяві Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» про вчинення кримінального провадження; матеріалами перевірки Яворівського ВП №1 ГУ НП у Львівській області; копіями документів, які подавалися ОСОБА_1 до митного контролю; деклараціями ОСОБА_1 про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою з додатками; службовими та доповідними записками; інформацією з АСМО Інспектор.
Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченогоч.1 ст.483 МК України, оскільки останній перемістив через митний кордон України товари з приховуванням від митного контролю, шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів.
Обставини, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
Санкція ч.1ст. 483 МК Українипередбачає накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи особу порушника, ступінь його вини, відсутність обставин, що пом`якшують чи обтяжують його відповідальність, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів, що були безпосередніми предметами порушення митних правил без конфіскації даних товарів.
Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД №15/15-02/11231 від 26.03.2024, загальна вартість ввезених громадянином України ОСОБА_1 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «Гуртом ЮА» транспортних засобів становить 58145,58 грн.
Крім того, відповідно до ст.40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що становить 58145 (п`ятдесят вісім тисяч сто сорок п`ять) грн. 58 коп., без конфіскації даного товару.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Зубачик Н.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2024 |
Оприлюднено | 02.07.2024 |
Номер документу | 120082019 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Зубачик Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні