Рішення
від 01.07.2024 по справі 120/39/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

01 липня 2024 р. Справа № 120/39/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Бошкової Ю.М., розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Будівельної фірми Товариство з обмеженою відповідальністю "Аріан ЛТД" до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Будівельна фірма товариство з обмеженою відповідальністю "Аріан ЛТД" (далі БФ ТОВ "Аріан ЛТД", позивач) з адміністративним позовом до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі Комісія ГУ ДПС у Вінницькій області, відповідач 1); Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що керуючись приписами п.187.1 ст. 187, п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України БФ ТОВ "Аріан ЛТД" складено податкові накладні: №1 від 31.08.2023, №2 від 31.08.2023, №3 від 31.08.2023, №4 від 31.08.2023, №5 від 31.08.2023, які було направлена на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних. Згідно квитанцій від 12.09.2023 податкові накладні прийнято, але реєстрація зупинена.

Позивач вказує, що виконав вимоги п. 5 Порядку № 520 від 12.06.2019, надав детальні пояснення та первинні документи, якими були оформлені господарські операції, проте, рішеннями від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581 відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

На думку БФ ТОВ «Аріан ЛТД» оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 08.01.2024 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Окрім того, встановлено сторонам строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечення.

17.01.2024 на адресу суду надійшов відзив відповідача 1, у якому останній не погоджується з позицією позивача і вважає, що в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити. Зокрема, вказує про законність та обґрунтованість прийнятих Комісією Головного управління ДПС у Вінницькій області рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки на момент прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач не виконав всіх умов, визначених законом, та не надав необхідних документів на підтвердження реальності господарських операцій.

При цьому, ГУ ДПС у Вінницькій області зазначає, що платником податку не надано документального підтвердження щодо взаєморозрахунків з контрагентом (акт звірок, рахунок 361) та не надано рахунок 281.

Також 17.01.2024 надійшов відзив відповідача 2, у якому ДПС України просить врахувати, що позовна вимога про зобов`язання зареєструвати податкову накладну не підлягає задоволенню з огляду на те, що прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відноситься до сфери дискреційних повноважень відповідача, у які суд не вправі втручатися.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Дослідивши наявні у справі докази та аргументи, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

БФ ТОВ «Аріан ЛТД» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних обіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та є платником податків та зборів, передбачених Податковим кодексом України.

Основним видом діяльності позивача є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами, санітарно-технічним обладнанням (КВЕД 46.73).

04.01.2022 між БФ ТОВ «Аріан ЛТД» (Постачальник) та ТОВ «Глорія-В» (Покупець) укладено договір поставки товару №3.

Відповідно до п. 1.1 Договору від 04.01.2022 №3 Постачальник зобов`язується передати, а Покупець отримати і оплатити товар (матеріали), в кількості та асортименті, які вказані в оформлених накладних та є невід`ємною частиною даного договору.

Пунтами 2.1-2.2 Договору від 04.01.2022 №3 визначено, що ціни за одиницю продукції, що поставляється за цим Договором, визначені Сторонами та зазначаються у накладних, які є невід`ємною частиною цього договору та узгодженими Сторонами відповідно до цього Договору. Загальна ціна продукції, що поставляється за цим Договором, складає суму вартості товару, поставленого по накладних.

Згідно з п. 3.1-3.2 Договору від 04.01.2022 №3 поставка товару здійснюється на умовах даного Договору та відповідно до чинного законодавства. Умови поставки: самовивіз зі складу Постачальника силами та засобами, в тому числі транспортними засобами Покупця.

Оплата за товар здійснюється на умовах після оплати і надходження грошових коштів на рахунок Постачальника не пізніше 30 днів з моменту передачі Товару. Датою поставки вважається дата передачі товару, вказана у видатковій накладній (п. 4.1-4.2 Договору від 04.01.2022 №3).

У відповідності до умов Договору від 04.01.2022 №3 БФ ТОВ «Аріан-ЛТД» 31.08.2023 виписано п`ять видаткових накладних: № АР-0000001 на суму 143208 грн., № АР-0000002 на суму 84240 грн., № АР-0000003 на суму 125658 грн., № АР-0000004 на суму 129870 грн., № АР-0000005 на суму 204913,80 грн.

За фактом поставки товару БФ ТОВ «Аріан ЛТД» складено податкові накладні: №1 від 31.08.2023 на суму 143208 грн., в тому числі ПДВ 23868,00 грн., №2 від 31.08.2023 на суму 84240 грн., у тому числі ПДВ 14040 грн., №3 від 31.08.2023 на суму 125658 грн., у тому числі ПДВ 20943 грн., №4 від 31.08.2023 на суму 129870 грн., у тому числі ПДВ 21645 грн., №5 від 31.08.2023 на суму 204913,80 грн., у тому числі ПДВ 34152,30 грн.

Водночас, реєстрацію всіх п`яти податкових накладних Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено.

Згідно з квитанціями від 12.09.2023: №9234152855, №9234151882, №9234616317, №9234602990 та №9238354663 обсяг постачання товару/послуги 7216 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсяги придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. У зв`язку з чим запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

12.09.2023, на виконання вимог п. 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, позивачем подано пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН №1 від 31.08.2023 на суму 143208 грн., №2 від 31.08.2023 на суму 84240 грн., №3 від 31.08.2023 на суму 125658 грн., №4 від 31.08.2023 на суму 129870 грн., №5 від 31.08.2023 на суму 204913,80 грн. в ЄРПН.

19.09.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Вінницькій області: №9546179/13329581, №9546190/13329581, №9546183/13329581, №9546240/13329581 та №9546252/13329581.

Відповідно до вище перелічених повідомлень БФ ТОВ «Аріан ЛТД» не надано копії первинних документів щодо постачання товарів. У графі додаткова інформація зазначено: платником не надано документального підтвердження щодо взаєморозрахунків з контрагентом (акт звірок, рахунок 361) та не надано рахунок 281 станом на дату надання повідомлення.

На виконання вимог Повідомлень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних БФ ТОВ «Аріан ЛТД» надано пояснення від 27.09.2023: №27/09-1, №27/09-2, №27/09-3, №27/09-4, №27/09-5 та копії документів щодо підтвердження походження товару, розрахунків між контрагентами та документів щодо перевезення такого товару.

Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 31.08.2023 № 1, 2, 3, 4, 5, у зв`язку із ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

У графі додаткова інформація відповідачем 1 не наведено жодних відомостей.

Не погоджуючись із рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних БФ ТОВ «Аріан ЛТД» подано скарги від 03.10.2023, від 04.10.2023, однак рішеннями від 10.10.2023 №72644/13329581/2, від 11.10.2023 №72942/13329581/2, від 11.10.2023 №72916/13329581/2, від 11.10.2023 №7287113329581/2, від 11.10.2023 №72855/13329581/2 скарги залишено без задоволення, а рішення від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581 - без змін.

Вважаючи протиправними рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581 про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходить з наступного.

Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно п. п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI, об`єктом оподаткування є у тому числі, операції із постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів / послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VIвважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VIпередбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно зУКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п.201.16 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VIреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 № 1246(далі - Порядок від 29.12.2010 № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку від 29.12.2010 № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимогЗаконів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку від 29.12.2010 № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 № 1165, яка набула чинності з 01.02.2020, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (п. 8, 9 Порядку № 1165).

Пунктами 10-11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних позивача за №1 від 31.08.2023, №2 від 31.08.2023, №3 від 31.08.2023, №4 від 31.08.2023, №5 від 31.08.2023 слугувало те, що обсяг постачання товару/послуги 7216 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсяги придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію цих накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначалися додатком 3 до Порядку № 1165.

Так, пунктом 1 додатку 3 до Порядку № 1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Отже, пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Змістовний аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, що вимагає пункт 11 Порядку № 1165.

Проте, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Судом встановлено, що контролюючим органом не наведено належного обґрунтування того, що обсяг постачання товарів/послуг перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Попри це, позивач намагався виконати вимоги щодо спростування сумнівів контролюючого органу у спосіб подання документів.

Суд зазначає, що наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 (із урахуванням змін, внесених згідноНаказу Міністерства фінансів №19 від 12.01.2023) прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених упункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею42глави1розділу II Кодексу, за формою згідно здодатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно здодатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею42глави1розділу Кодексу, за формою згідно здодатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно здодатком 1до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до рішень від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581 відповідач 1 відмовив у реєстрації податкових накладних, посилаючись на ненаданням / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Водночас в жодному з оскаржуваних в межах цієї справи рішень, у графі додаткова інформація не вказано конкретного документу (документів), які не було надано позивачем.

При цьому, суд зауважує, що твердження відповідача про ненадання платником податків (позивачем) відповідних копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, реєстрацію якої зупинено, не відповідає дійсності.

Так, суд встановив, що позивачем після отримання повідомлень від 19.09.2023: №9546179/13329581, №9546190/13329581, №9546183/13329581, №9546240/13329581 та №9546252/13329581 про необхідність надання додаткових документів, БФ ТОВ «Аріан ЛТД» направлено відповідачу 1 повідомлення від 27.09.2023: №27/09-1, №27/09-2, №27/09-3, №27/09-4, №27/09-5 та копії документів щодо підтвердження походження товару, розрахунків між контрагентами та документів щодо перевезення товару.

Так, відповідно до пояснень БФ ТОВ «Аріан ЛТД» від 27.09.2023 №27/09-1 (податкова накладна №1 від 31.08.2023) товар, що реалізовувався, був придбаний по договору № 825/1 від 21.08.2023 у ТОВ «НАМАТО».

Придбання товару «Арм. профіль 24*27*28» підтверджується видатковою накладною № 3108-000016 від 31 серпня 2023 року на суму 205259,04 грн., в т.ч. ПДВ 34209,84 грн. Оплата за отриманий від ТОВ «HAMATO» товар здійснена на основі рахунку № 2050 від 21.08.2023, в підтвердження чого долучено платіжну інструкцію. Доставка товару здійснювалась ТОВ «НАМАТО», що підтверджується складеною ТТН № 3108-000016 від 31.08.2023. Згідно з ВН № 3108-000016 від 31.08.2023 та TTH № 3108-000016 від 31.08.2023 поставлено товар «Арм. профіль 24*27*28», в кількості 4542 м та «Арм. профіль 34*25*34» в кількості 948 м.

Залишок товару (Арм. профіль) на складі в необхідній кількості на момент продажу підтверджується Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 (розгорнутою по партіям).

БФ «Аріан ЛТД» ТОВ (Постачальник) укладено договір № 3 від 04.01.2022 з ТОВ «Глорія-В» (Покупець). Згідно з договором підприємство здійснило реалізацію придбаного раніше товару: Арм. профіль 24*27*28 - в кількості 1020 м. В результаті господарської операції виписані видаткова накладна №AP-0000001 від 31.08.2023 на суму 143208,00 грн. в т.ч. ПДВ - 23868,00 грн. та податкова накладна №1 від 31.08.2023, реєстрація якої була зупинена. Оскільки складське приміщення постачальника та покупця знаходиться на одній території - ТТН не виписувалась.

На підтвердження вищенаведеної інформації та для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних позивачем надано скан-копії документів:

- Договір б/н від 28.12.2021;

- Договір №825/1 від 21.08.2023;

- Договір № 3 від 04.01.2022;

- Видаткова накладна № AP-0000001 від 31.08.2023;

- Видаткова накладна № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Рахунок-фактура № 2050 від 21.08.2023;

- TTH № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Акт надання послуг №1-00000031 від 31.08.2023;

- Платіжна інструкція до рахунку № 2050 від 21.08.2023;

- Повідомлення за формою 20-ОПП;

- Штатний розклад підприємства;

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 281.

Відповідно до пояснень БФ ТОВ «Аріан ЛТД» від 27.09.2023 №27/09-2 (податкова накладна №2 від 31.08.2023) товар, що реалізовувався, був придбаний по договору № 825/1 від 21.08.2023 у ТОВ «НАМАТО».

Придбання товару «Арм. профіль 24*27*28» підтверджується видатковою накладною № 3108-000016 від 31 серпня 2023 року на суму 205259,04 грн., в т.ч. ПДВ 34209,84 грн. Оплата за отриманий від ТОВ «HAMATO» товар здійснена на основі рахунку № 2050 від 21.08.2023, в підтвердження чого долучено платіжну інструкцію. Доставка товару здійснювалась ТОВ «НАМАТО», що підтверджується складеною ТТН № 3108-000016 від 31.08.2023. Згідно з ВН № 3108-000016 від 31.08.2023 та TTH № 3108-000016 від 31.08.2023 поставлено товар «Арм. профіль 24*27*28», в кількості 4542 м та «Арм. профіль 34*25*34» в кількості 948 м.

Залишок товару (Арм. профіль) на складі в необхідній кількості на момент продажу підтверджується Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 (розгорнутою по партіям).

БФ «Аріан ЛТД» ТОВ (Постачальник) укладено договір № 3 від 04.01.2022 з ТОВ «Глорія-В» (Покупець). Згідно з договором підприємство здійснило реалізацію придбаного раніше товару: Арм. профіль 24*27*28 - в кількості 600 м. В результаті господарської операції виписані видаткова накладна №AP-0000002 від 31.08.2023 на суму 84240,00 грн. в т.ч. ПДВ 14040,00 грн. та податкова накладна №2 від 31.08.2023, реєстрація якої була зупинена. Оскільки складське приміщення постачальника та покупця знаходиться на одній території - ТТН не виписувалась.

На підтвердження вищенаведеної інформації та для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних позивачем надано скан-копії документів:

- Договір б/н від 28.12.2021;

- Договір №825/1 від 21.08.2023;

- Договір № 3 від 04.01.2022;

- Видаткова накладна № AP-0000002 від 31.08.2023;

- Видаткова накладна № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Рахунок-фактура № 2050 від 21.08.2023;

- TTH № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Акт надання послуг №1-00000031 від 31.08.2023;

- Платіжна інструкція до рахунку № 2050 від 21.08.2023;

- Повідомлення за формою 20-ОПП;

- Штатний розклад підприємства;

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 281.

Відповідно до пояснень БФ ТОВ «Аріан ЛТД» від 27.09.2023 №27/09-3 (податкова накладна №3 від 31.08.2023) товар, що реалізовувався, був придбаний по договору № 825/1 від 21.08.2023 у ТОВ «НАМАТО».

Придбання товару «Арм. профіль 24*27*28» підтверджується видатковою накладною № 3108-000016 від 31 серпня 2023 року на суму 205259,04 грн., в т.ч. ПДВ 34209,84 грн. Оплата за отриманий від ТОВ «HAMATO» товар здійснена на основі рахунку № 2050 від 21.08.2023, в підтвердження чого долучено платіжну інструкцію. Доставка товару здійснювалась ТОВ «НАМАТО», що підтверджується складеною ТТН № 3108-000016 від 31.08.2023. Згідно з ВН № 3108-000016 від 31.08.2023 та TTH № 3108-000016 від 31.08.2023 поставлено товар «Арм. профіль 24*27*28», в кількості 4542 м та «Арм. профіль 34*25*34» в кількості 948 м.

Залишок товару (Арм. профіль) на складі в необхідній кількості на момент продажу підтверджується Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 (розгорнутою по партіям).

БФ «Аріан ЛТД» ТОВ (Постачальник) укладено договір № 3 від 04.01.2022 з ТОВ «Глорія-В» (Покупець). Згідно з договором підприємство здійснило реалізацію придбаного раніше товару: Арм. профіль 24*27*28 - в кількості 895 пог. м. В результаті господарської операції виписані видаткова накладна №AP-0000003 від 31.08.2023 на суму 125658,00 грн. в т.ч. ПДВ 20943,00 грн. та податкова накладна №3 від 31.08.2023, реєстрація якої була зупинена. Оскільки складське приміщення постачальника та покупця знаходиться на одній території - ТТН не виписувалась.

На підтвердження вищенаведеної інформації та для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних позивачем надано скан-копії документів:

- Договір б/н від 28.12.2021;

- Договір №825/1 від 21.08.2023;

- Договір № 3 від 04.01.2022;

- Видаткова накладна № AP-0000003 від 31.08.2023;

- Видаткова накладна № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Рахунок-фактура № 2050 від 21.08.2023;

- TTH № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Акт надання послуг №1-00000031 від 31.08.2023;

- Платіжна інструкція до рахунку № 2050 від 21.08.2023;

- Повідомлення за формою 20-ОПП;

- Штатний розклад підприємства;

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 281.

Відповідно до пояснень БФ ТОВ «Аріан ЛТД» від 27.09.2023 №27/09-4 (податкова накладна №4 від 31.08.2023) товар, що реалізовувався, був придбаний по договору № 825/1 від 21.08.2023 у ТОВ «НАМАТО».

Придбання товару «Арм. профіль 24*27*28» підтверджується видатковою накладною № 3108-000016 від 31 серпня 2023 року на суму 205259,04 грн., в т.ч. ПДВ 34209,84 грн. Оплата за отриманий від ТОВ «HAMATO» товар здійснена на основі рахунку № 2050 від 21.08.2023, в підтвердження чого долучено платіжну інструкцію. Доставка товару здійснювалась ТОВ «НАМАТО», що підтверджується складеною ТТН № 3108-000016 від 31.08.2023. Згідно з ВН № 3108-000016 від 31.08.2023 та TTH № 3108-000016 від 31.08.2023 поставлено товар «Арм. профіль 24*27*28», в кількості 4542 м та «Арм. профіль 34*25*34» в кількості 948 м.

Залишок товару (Арм. профіль) на складі в необхідній кількості на момент продажу підтверджується Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 (розгорнутою по партіям).

БФ «Аріан ЛТД» ТОВ (Постачальник) укладено договір № 3 від 04.01.2022 з ТОВ «Глорія-В» (Покупець). Згідно з договором підприємство здійснило реалізацію придбаного раніше товару: Арм. профіль 24*27*28 - в кількості 925 пог. м. В результаті господарської операції виписані видаткова накладна №AP-0000004 від 31.08.2023 на суму 129870,00 грн. в т.ч. ПДВ 21645,00 грн. та податкова накладна №4 від 31.08.2023, реєстрація якої була зупинена. Оскільки складське приміщення постачальника та покупця знаходиться на одній території - ТТН не виписувалась.

На підтвердження вищенаведеної інформації та для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних позивачем надано скан-копії документів:

- Договір б/н від 28.12.2021;

- Договір №825/1 від 21.08.2023;

- Договір № 3 від 04.01.2022;

- Видаткова накладна № AP-0000004 від 31.08.2023;

- Видаткова накладна № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Рахунок-фактура № 2050 від 21.08.2023;

- TTH № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Акт надання послуг №1-00000031 від 31.08.2023;

- Платіжна інструкція до рахунку № 2050 від 21.08.2023;

- Повідомлення за формою 20-ОПП;

- Штатний розклад підприємства;

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 281.

Відповідно до пояснень БФ ТОВ «Аріан ЛТД» від 27.09.2023 №27/09-5 (податкова накладна №5 від 31.08.2023) товар, що реалізовувався, був придбаний по договору № 825/1 від 21.08.2023 у ТОВ «НАМАТО».

Придбання товару «Арм. профіль 24*27*28» підтверджується видатковою накладною № 3108-000016 від 31 серпня 2023 року на суму 205259,04 грн., в т.ч. ПДВ 34209,84 грн. Оплата за отриманий від ТОВ «HAMATO» товар здійснена на основі рахунку № 2050 від 21.08.2023, в підтвердження чого долучено платіжну інструкцію. Доставка товару здійснювалась ТОВ «НАМАТО», що підтверджується складеною ТТН № 3108-000016 від 31.08.2023. Згідно з ВН № 3108-000016 від 31.08.2023 та TTH № 3108-000016 від 31.08.2023 поставлено товар «Арм. профіль 24*27*28», в кількості 4542 м та «Арм. профіль 34*25*34» в кількості 948 м.

Залишок товару (Арм. профіль) на складі в необхідній кількості на момент продажу підтверджується Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 (розгорнутою по партіям).

БФ «Аріан ЛТД» ТОВ (Постачальник) укладено договір № 3 від 04.01.2022 з ТОВ «Глорія-В» (Покупець). Згідно з договором підприємство здійснило реалізацію придбаного раніше товару: Арм. профіль 24*27*28 - в кількості 1102 м., Арм. профіль 34*25*34 - в кількості 338 м. В результаті господарської операції виписані видаткова накладна №AP-0000005 від 31.08.2023 на суму 204913,80 грн. в т.ч. ПДВ 34152,30 грн. та податкова накладна №5 від 31.08.2023, реєстрація якої була зупинена. Оскільки складське приміщення постачальника та покупця знаходиться на одній території - ТТН не виписувалась.

На підтвердження вищенаведеної інформації та для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних позивачем надано скан-копії документів:

- Договір б/н від 28.12.2021;

- Договір №825/1 від 21.08.2023;

- Договір № 3 від 04.01.2022;

- Видаткова накладна № AP-0000005 від 31.08.2023;

- Видаткова накладна № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Рахунок-фактура № 2050 від 21.08.2023;

- TTH № 3108-000016 від 31.08.2023;

- Акт надання послуг №1-00000031 від 31.08.2023;

- Платіжна інструкція до рахунку № 2050 від 21.08.2023;

- Повідомлення за формою 20-ОПП;

- Штатний розклад підприємства;

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 281.

Водночас, Комісією регіонального рівня не враховано надані позивачем підтверджуючі документи та прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відтак, позивачем надано всі наявні у нього документи щодо постачання товарів, у свою чергу відповідач 1, відмовляючи у реєстрації податкових накладних, не вказав якого конкретно документу не було подано платником податків для реєстрації податкових накладних (у графі "додаткова інформація" відсутні будь-які відомості).

Суд зазначає, що відповідно до п. 25-26 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Згідно з п. 42 Порядку № 1165 рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (п. 44 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 45 Порядку № 1165 розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення (п. 46 Порядку № 1165).

Суд зазначає, що відповідачами не надано до суду доказів додержання вимог п. 44 Порядку № 1165 - результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Посилання відповідачів на те, що позивачем не надано копій відповідних документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкових накладних, суд вважає безпідставними, оскільки на підтвердження здійснення господарських операцій платником надано копії первинних документів, які були надіслані до податкового органу позивачем разом з повідомленнями від 27.09.2023: №27/09-1, №27/09-2, №27/09-3, №27/09-4, №27/09-5.

Також, суд встановив, що надіслані позивачем копії первинних та інших документів відображають господарські операції позивача з його контрагентами та є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію спірних податкових накладних.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, а також враховуючи те, що такі документи були надані контролюючому органу, проте залишені ним поза увагою, суд доходить висновку, що у відповідача не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкових накладних №1 від 31.08.2023, №2 від 31.08.2023, №3 від 31.08.2023, №4 від 31.08.2023, №5 від 31.08.2023.

Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів про ризиковість операцій, а також на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

В цьому випадку, під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навів обґрунтованих мотивів прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування БФ ТОВ «Аріан ЛТД» в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову та наявність підстав для задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581.

Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог п.201.1,201.10 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з нормами п. п. 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно ч. 3ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №1 від 31.08.2023, №2 від 31.08.2023, №3 від 31.08.2023, №4 від 31.08.2023, №5 від 31.08.2023 БФ ТОВ «Аріан ЛТД» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.

Покладення на відповідача такого обов`язку не є втручанням в його дискреційні повноваження, адже повноваження державних органів не можуть вважатися дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень.

Тому, суд критично оцінює аргументи відзиву відповідача 2 у цій частині, оскільки вони ґрунтуються на помилковому розумінні правової природи дискреційних повноважень.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовній вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір в розмірі 13420,00 грн., належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст.ст.73-77,90,94,139,241,245,246,250,255,295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.10.2023 №9642172/13329581, від 03.10.2023 №9642177/13329581, від 03.10.2023 №9642173/13329581, від 03.10.2023 №9642175/13329581 та від 03.10.2023 №9642171/13329581.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні будівельної фірми товариство з обмеженою відповідальністю "Аріан ЛТД" №1 від 31.08.2023, №2 від 31.08.2023, №3 від 31.08.2023, №4 від 31.08.2023, №5 від 31.08.2023 датою їх подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ ВП 44069150) на користь будівельної фірми товариство з обмеженою відповідальністю "Аріан ЛТД" витрати, пов`язані з оплатою судового збору, в розмірі 6710,00 грн. (шість тисяч сімсот десять гривень нуль копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь будівельної фірми товариство з обмеженою відповідальністю "Аріан ЛТД" витрати, пов`язані з оплатою судового збору, в розмірі 6710,00 грн. (шість тисяч сімсот десять гривень нуль копійок).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Будівельна фірма товариство з обмеженою відповідальністю "Аріан ЛТД" (вул. Конєва, 16, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ 13329581).

Відповідач 1: Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028).

Відповідач 2: Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення суду сформовано: 01.07.2024.

СуддяБошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2024
Оприлюднено03.07.2024
Номер документу120089143
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/39/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 27.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 01.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні