Рішення
від 01.07.2024 по справі 280/4645/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2024 року Справа № 280/4645/24 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Садовий І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107 код ЄДРПОУ ВП 44118663)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «РУНА» (вул. Вересаєва, буд.3, м. Запоріжжя, 69068; код ЄДРПОУ 30980610)

про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргуза рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, -

ВСТАНОВИВ:

21.05.2024 Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «РУНА» (далі відповідач, ТОВ «РУНА»), в якій позивач просить суд надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків ТОВ «РУНА», що перебуває у податковій заставі.

Ухвалою суду від 22.05.2024 відкрито провадження в адміністративній справі №280/4645/24 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (в порядку письмового провадження) та витребувано у позивача докази відсутності коштів на рахунках платника податків та довідку про заборгованість ТОВ «РУНА».

У зв`язку з розглядом справи в порядку письмового провадження, відповідно до вимог частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Обґрунтування позовних вимог викладено в позовній заяві (вх.№24021 від 21.05.2024). Зокрема зазначено про наявність у відповідача податкової заборгованості, яка виникла в результаті несплати узгоджених сум податкових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченого юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 62779,33грн та з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 797956,83грн. Зауважено, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме з метою погашення податкового боргу позивачем було сформовано податкову вимогу форми Ю №0001563-1304-0801 від 22.06.2023, яка разом із детальним розрахунком суми податкового боргу направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв`язку та 17.07.2023 була отримана уповноваженим представником ТОВ «РУНА». У зв`язку із невиконанням відповідачем вказаної податкової вимоги ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 2139/08-01-13-04 від 17.11.2023. На підставі вказаного рішення податковим керуючим здійснено опис майна платника податків, про що складено Акт опису майна № 267/08-01-13-05-14 від 17.08.2023. Крім того вказано, що Головним управлінням ДПС у Запорізькій області винесено рішення № 12/4-0801 від 09.01.2024 про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу. На виконання даного рішення до банківської установи були направлені платіжні інструкції, які повернулися без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку платника податків. З огляду на вищевикладене, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги та надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відзив на позовну заяву до суду не надходив, поштове відправлення з ухвалою суду про відкриття провадження у справі повернулось на адресу суду 03.06.2024 з відміткою відділення поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання» (а.с.47).

За правилами статті 124 КАС України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

За приписами частини одинадцятої статті 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Водночас, відповідно до статті 130 КАС України відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання.

Тому, з метою інформування відповідача про розгляд справи №280/4645/24, 23.05.2024 на офіційному веб-порталі судової влади України було опубліковане оголошення про розгляд даної справи (а.с.48).

Таким чином, судом вжито всіх можливих заходів щодо належного повідомлення відповідача про розгляд в Запорізькому окружному адміністративному суді справи №280/4645/24.

На підставі частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, якими обґрунтовуються вимоги заяви, судом встановлено наступне.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ «РУНА» зареєстровано у якості юридичної особи 27.06.2000, дата запису:16.11.2004, номер запису: 11031200000001765. Місцезнаходженням юридичної особи є: вул. Вересаєва, буд.3, м. Запоріжжя, 69068 (а.с.55-56).

За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності платником податків надано до контролюючого органу податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та розрахунки до них, відповідно до яких самостійно визначені податкові зобов`язання:

- №9025130821 від 11.02.2022 за 2022 рік на суму 45 382,68 грн (а.с.12-14);

- №9046260433 від 13.04.2022 за 2022 рік на суму 45 382,68 грн (а.с.15-17);

- №9028822837 від 20.02.2023 за 2023 рік на суму 46 779,07 грн (а.с.18-20).

Крім того, за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності платником податків надано до контролюючого органу податкові декларації з орендної плати з юридичних осіб та розрахунки до них, відповідно до яких самостійно визначені податкові зобов`язання:

- №902830063 від 20.02.2023 за 2023 рік на суму 685320,91 грн (а.с.23-25);

- №9027532242 від 14.02.2024 за 2024 рік на суму 720 272,28 грн (а.с.26-28).

Самостійно визначені відповідачем суми податкових зобов`язання за вказаними деклараціями у загальному розмірі 860736,16грн не сплачені, про що свідчать розрахунок податкового боргу та дані інтегрованої картки платника податків (а.с.21-22, 29,52-54).

З метою погашення податкового боргу позивачем сформовано податкову вимогу форми Ю №0001563-1304-0801 від 22.06.2023, яка разом із детальним розрахунком суми податкового боргу направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв`язку та 17.07.2023 була отримана уповноваженим представником ТОВ «РУНА» (а.с.30).

17.11.2023 уповноваженою особою ГУ ДПС у Запорізькій області на підставі статті 89 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (далі Податковий кодекс України) винесено рішення про опис майна ТОВ «РУНА» у податкову заставу №2139/08-01-13-04 (а.с.21).

На підставі даного рішення складено Акт опису майна від 24.11.2023 №408/08-01-13-04, згідно з яким податковим керуючим ОСОБА_1 описано у податкову заставу майно ТОВ «РУНА», а саме: будівля-кафе, позначена у плані літерою «А» (інв.№223), загальною площею 131,6кв.м.; адреса: Запорізька область, Запорізький район, селище Річне, вул. Каховська, буд. 12; реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 889046123221. В розділі «Вартість, грн» зазначено, що опис здійснено за даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта. Зазначений Акт опису майна від 24.11.2023 №408/08-01-13-04 був надісланий на адресу відповідача засобами поштового зв`язку та 19.12.2023 отриманий уповноваженим представником ТОВ «РУНА» (а.с.32).

Крім того, 09.01.2024 позивачем прийнято рішення №12/4-0801 про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу (а.с.34).

На виконання зазначеного рішення до банківських установ були направлені наступні платіжні інструкції (а.с.35-38):

- №15/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «МОТОР-БАНК», р/р №UA933130090000026041001000287), яка повернута без виконання у зв`язку з тим, що рахунок відкрито для зарахування страхових коштів, які не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону;

- №16/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «МОТОР-БАНК», р/р № НОМЕР_1 ), яка за платіжною інструкцією №127850 від 19.01.2024 сплачена частково в сумі 175,40 грн.;

- №17/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «ОТП БАНК», р/р № НОМЕР_2 ), яка повернута без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку;

- №18/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «ОТП БАНК», р/р НОМЕР_3 ), яка повернута без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку;

- №19/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «МОТОР-БАНК», р/р № НОМЕР_4 ), яка повернута без виконання у зв`язку з тим, що рахунок відкрито для зарахування страхових коштів, які не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону;

- №20/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «МОТОР-БАНК», р/р № НОМЕР_4 ), яка повернута без виконання у зв`язку з тим, що рахунок відкрито для зарахування страхових коштів, які не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону;

- №21/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «ОТП БАНК», р/р № НОМЕР_2 ), яка повернута без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку;

- №22/08-01-13-04/26 від 10.01.2024 (AT «ОТП БАНК», р/р НОМЕР_3 ), яка повернута без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку.

У зв`язку з несплатою відповідачем податкової заборгованості у добровільному порядку та з огляду на вжиття Головним управлінням ДПС у Запорізькій області всіх передбачених заходів з метою погашення податкового боргу, які не призвели до погашення боргу, останнє звернулось із даним позовом до суду.

Оцінивши представлені докази, суд приходить до висновку, що вимоги позовної заяви підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України визначено, що платниками податків є фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або проводять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з пунктом 88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (пункт 88.2 статті 88 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Пунктом 89.2 статті 89 Податкового кодексу України встановлено, що з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.

Пункт 89.3 статті 89 Податкового кодексу України передбачає, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

Наказом Міністерства фінансів України від 16.06.2017 №586 затверджено Порядок застосування податкової застави податковими органами, абзац 2 пункту 10 якого передбачає, що опис майна може бути проведено за інформацією, документами і матеріалами державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів).

Відповідно до підпунктів 95.1, 95.2 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Положення пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачають, що стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За змістом абзацу 2 пункту 95.5 статті 95 Податкового кодексу України у разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків/електронних гаманців такого платника у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави.

У таких випадках:

- рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов`язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;

- рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.

Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку про те, що стягнення коштів за рішенням керівника контролюючого органу без звернення до суду може мати місце лише відносно такого податкового боргу, який зумовлюється наявністю додаткових умов, визначених статтею 95 Податкового кодексу України, а саме:

- виникнення податкового боргу у результаті несплати грошового зобов`язання, самостійно визначеного платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку;

- податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати;

- платнику податків направлено податкову вимогу, з дня надіслання якої минуло не менше 30 календарних днів;

- відсутні зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань.

Саме сукупність вказаних обставин обумовлює правомірність рішення контролюючого органу про стягнення коштів платника податків за рахунок готівки або з рахунків, які йому відкриті в банках, на погашення податкового боргу.

Пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлює послідовність стягнення податкового боргу за рахунок різних джерел: спочатку за рахунок коштів, а у разі їх недостатності за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі.

Таким чином, законом закріплено пріоритет погашення податкового боргу за рахунок коштів. Стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу може відбуватися або (1) шляхом звернення контролюючого органу до суду з відповідним позовом, або (2) шляхом прийняття рішення керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу про стягнення коштів: (а) за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або (б) коштів з рахунків такого платника у банках.

Другий спосіб реалізації контролюючим органом заходів щодо погашення податкового боргу має свої обов`язкові умови, при дотриманні сукупності яких такий спосіб реалізації є правомірним, а саме: 1) виникнення податкового боргу внаслідок несплати грошового зобов`язання, самостійно визначеного платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, 2) несплата грошових зобов`язань протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати; 3) відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави.

Відповідно до пункту 20.1.34-1 статті 20 Податкового кодексу України податковий орган має право звертатися до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу або його частини за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що звернення контролюючого органу до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків має відбуватись після звернення про погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності платника податку, зокрема шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податку, і лише в разі недостатності коштів податковий орган має право звернутися до суду з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.

Наведене відповідає правовому висновку Верховного Суду, викладеному в постанові від 14.04.2021 у справі №П/811/4/17, від 29.04.2021 у справі №1340/4871/18.

До предмету доказування у справі, що розглядається, входять обставини щодо переліку усіх відкритих платником податків банківських рахунків, наявність/відсутність на таких рахунках грошових коштів, необхідних для погашення наявної у відповідача суми податкового боргу, а також вчинення податковим органом дій щодо стягнення коштів з таких рахунків.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, в постановах Верховного Суду від 15.11.2022 у справі №807/675/16, від 06.12.2022 у справі №813/4632/16, від 24.02.2023 у справі №826/17041/14, від 23.03.2023 у справі №520/15977/2020 тощо.

З матеріалів справи вбачається, що контролюючим органом дотримано порядок та черговість вжиття заходів задля погашення відповідачем податкового боргу, зокрема, направлення податкової вимоги форми Ю №0001563-1304-0801 від 22.06.2023, вчинення дій щодо стягнення коштів з банківських рахунків платника податків, а саме направлення в банківські установи в яких у ТОВ «РУНА» наявні рахунки платіжних інструкцій від 10.01.2024 №15/08-01-13-04/26, №16/08-01-13-04/26, №17/08-01-13-04/26, №18/08-01-13-04/26, №19/08-01-13-04/26, №20/08-01-13-04/26, №21/08-01-13-04/26№22/08-01-13-04/26, які повернуті без виконання. Крім того, майно відповідача передано у податкову заставу згідно з Актом опису майна від 24.11.2023 №408/08-01-13-04.

Таким чином, контролюючим органом вжито всіх заходів, які повинні передувати зверненню до суду із позовом про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків.

За наведених вище обставин суд дійшов висновку про наявність правових підстав для надання контролюючому органу дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків.

Частиною 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на те, що на даний час податкова заборгованість є узгодженою та відповідачем не сплачена, суд задовольняє позовні вимоги у повному обсязі.

Згідно з частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на те, що суб`єкт владних повноважень не поніс витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, жодні витрати не підлягають розподілу та стягненню.

Керуючись ст.ст. 139, 241, 243, 244, 245, 246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107 код ЄДРПОУ ВП 44118663) до Товариства з обмеженою відповідальністю «РУНА» (вул. Вересаєва, буд.3, м. Запоріжжя, 69068; код ЄДРПОУ 30980610) про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, задовольнити у повному обсязі.

Надати Головному управлінню ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107 код ЄДРПОУ ВП 44118663) дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «РУНА» (вул. Вересаєва, буд.3, м. Запоріжжя, 69068; код ЄДРПОУ 30980610) за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 01.07.2024.

Суддя І.В.Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2024
Оприлюднено03.07.2024
Номер документу120090573
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —280/4645/24

Рішення від 01.07.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні