СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
27 червня 2024 року Справа № 480/2237/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Шаповала М.М., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми заяву Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Сумській області" про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Сумській області" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2024 позов ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Сумській області" щодо не проведення перерахунку розміру грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за спеціальним званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022, 01.01.2021, 01.01.2022, 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та не оформлення і не надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2022, 01.01.2021, 01.01.2022, 01.01.2023 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військове звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020, 01.01,2021, 01.01.2022, 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії) визначених з посадового окладу, та окладу за військове звання, перерахованих шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022, 01.01.2023, для проведення перерахунку основного розміру його пенсії з 01.02.2020, 01.02.2021, 01.02.2022, 01.02.2023 та зобов`язано вчинити вказані дії.
18.06.2024 від представника відповідача до суду надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження, а саме: Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" на Міністерство внутрішніх справ України в особі Відділу координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ України.
Ухвалою суду від 19.06.2024 заяву представника ГУ ПФУ в Сумській області про заміну сторони виконавчого провадження призначено до розгляду у судовому засіданні на 27.06.2024.
Представники сторін та заявник в судове засідання не з`явилися, про місце, час та дату розгляду заяви повідомлені належним чином.
Відповідно до ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи приписи вказаних норм, суд вважає за можливе провести розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали заяви, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що заява підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
За приписами ч. 1, 2, 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.
Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до частини 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Суд встановив, що Наказом МВС від 07.11.2015 № 1447 було затверджено Положення про Державну установу "Територіальне медичне об`єднання", відповідно до якого Державна установа "Територіальне медичне об`єднання" є бюджетною установою та підпорядковується МВС України.
Наказом МВС України від 25.02.2019 № 129 "Про визнання в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунок) пенсій" було визнано в МВС України уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій Департамент персоналу, організації освітньої та наукової діяльності МВС України з покладанням таких функцій на управління координації пенсійних та соціально-гуманітарних питань цього Департамент. Пунктом 2 цього наказу забезпечення внесення відповідних змін до положень про територіальні медичні об`єднання МВС України по областях, місту Києву.
16.04.2021 наказом МВС України № 291 було внесено зміни до наказу МВС України від 25.02.2019 № 129.
" 1. Визнати в МВС України:
1) Департамент персоналу уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів ПФУ документів для призначення (перерахунку) пенсій з покладанням таких функцій на управління координації пенсійних питань та соціальної роботи цього Департаменту;
2) Територіальні медичні об`єднання МВС України по областях, місту Києву уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладанням таких функцій на відповідні сектори (відділи) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ".
В подальшому, 22.04.2024 наказом МВС України № 259 було визнано таким, що втратив чинність наказ МВС України від 25.02.2019 № 129 "Про визнання в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунок) пенсій" (зі змінами).
Таким чином, з 22.04.2024 Державні установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України" по областях втратили повноваження на видачу довідок про розмір грошового забезпечення, які раніше були покладені на відповідні сектори (відділи) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ.
Разом з тим, 21.06.2024 МВС України прийнято наказ № 432 "Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 22 квітня 2024 року № 259".
Відповідно до пункту 2 вищезазначеного наказу внесено зміни, а саме: "2. Уповноважити Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ за їх зверненнями довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі № 160/8324/19 та судових рішень у справах № 826/3858/18 та № 826/12704/18, а також здійснювати відповідно до законодавства України розгляд звернень таких осіб про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за інші періоди з покладанням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).".
Відтак, пенсіонери системи органів внутрішніх справ із заявами щодо оформлення довідок про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсій звертаються безпосередньо за місцем їх проживання до сектору з пенсійних питань з обслуговування регіональних сервісних центрів ГСЦ МВС по областях, місту Києву.
Суд зазначає, що позивач зареєстрований у м. Суми Сумської області, тобто суб`єктом владних повноважень, який уповноважений підготувати та направити довідку про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсії у справі № 480/2237/24, буде Регіональний сервісний центр МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях, який відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є філією Головного сервісного центру МВС.
Враховуючи викладене, представник відповідача помилково вважає, що належним стягувачем у даній справі є Міністерство внутрішніх справ України в особі Відділу координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ України, оскільки судом встановлено, що повноваження щодо оформлення довідок про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсій віднесено до секторів з пенсійних питань з обслуговування регіональних сервісних центрів ГСЦ МВС по областях, місту Києву.
Отже, суд вважає, що слідує відмовити в заміні сторони виконавчого провадження, а саме боржника - на Міністерство внутрішніх справ України в особі Відділу координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ України.
Однак, враховуючи підстави зазнаначені вище та право позивача на своєчасне виконання рішення суду, яке є невід`ємною частиною права на справедливий суд, суд визнає про часткове задоволення заяви відповідача про зміну боржника, а саме: замінити боржника у справі № 480/2237/24 з Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" на Регіональний сервісний центр МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (м. Харків, вул. Шевченка, буд. 26, код ЄДРПОУ - 45329727).
Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В:
Заяву Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити частково.
Замінити боржника у виконавчому провадженні по виконанню рішення Сумського окружного адміністративного суду від 17.05.2024 по справі № 480/2237/24, а саме Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" (вул. Герасима Кондратьєва, 23, м. Суми, Сумська область, 40000, код ЄДРПОУ 08733899) на Регіональний сервісний центр МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях (м. Харків, вул. Шевченка, буд. 26, код ЄДРПОУ - 45329727).
В задоволенні іншої частини заяви відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2024 |
Оприлюднено | 03.07.2024 |
Номер документу | 120092324 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні