ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2024 року м. Чернівці Справа № 600/6027/23-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН до Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі - відповідач), в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення № 1342-8/23 від 30.06.2023 ХІХ сесії Ставчанської сільської ради VIII скликання, яким відмовлено ТОВ ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН у наданні дозволу проведення на експертної грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості транспорту, зв`язку, енергетики, оброни та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, наступних земельних ділянок: с. Ставчани площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:025, площею 0,10 га, кадастровий номер - 7322588000:02:001:0046;
зобов`язати Ставчанську сільську раду Чернівецького району Чернівецької області повторно розглянути на найближчому засіданні сесії заяву ТОВ ДАЙМОНС КОРПОРЕЙШН про надання дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій - (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025 с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що звернувся до відповідача з клопотанням про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:025 та площею 0,10 га, кадастровий номер - 7322588000:02:001:0046 на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту).
Однак, рішенням Ставчанської сільської ради № 1342-8/23 від 30.06.2023 відмовлено у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, оскільки у позивача відсутні документи на право користування спірними земельними ділянками.
Позивач вважає, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки відповідно до ч. 5 ст. 128 Земельного кодексу України наведена відповідачем у рішенні обставина не є підставою для відмови у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок.
За вказаною позовною заявою відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою ж суду витребувано з Ставчанської сільської ради письмові докази по справі.
Ставчанська сільської рада (далі - відповідач) відзив до суду не надала, правом передбаченим ст. 162 КАС України не скористалася. Водночас, на виконання вимог ухвали суду, відповідачем подано до суду витребувані докази.
З`ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставі своїх вимог, дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.
01.05.2023 позивач звернувся до Ставчанської сільської ради з клопотанням про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025; с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046 (а.с. 21).
До клопотання позивачем долучено: копію Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань; викопіювання з Публічної карти із зазначенням місця розташування земельних ділянок (а.с. 22, 23).
Вказане клопотання надіслано позивачем на адресу відповідача цінним листом з описом вкладення, що підтверджується фіскальним чеком Укрпошти від 03.05.2023. Доказів вручення відповідачу вказаного листа позивач до суду не надав.
09.06.2023 позивач повторно звернувся до Ставчанської сільської ради з клопотанням про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025; с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046 (а.с. 9 на звороті).
До клопотання позивачем долучено: копію Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань; викопіювання з Публічної карти із зазначенням місця розташування земельних ділянок.
Вказане клопотання надіслано позивачем на адресу відповідача цінним листом з описом вкладення 09.06.2023, яке отримане останнім 15.06.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 10 на звороті).
За наслідками розгляду клопотання, рішенням ХІХ сесії VIII скликання Ставчанської сільської ради від 30.06.2023 № 1342-8/23 «Про розгляд клопотання ТзОВ «ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН», відмовлено позивачу у наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025; с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046 (а.с. 33).
Вважаючи вказане рішення протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Як передбачено ст. 3 Земельного кодексу України (далі ЗК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до ст. 1 ЗК України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Використання власності на землю не може завдавати шкоди правам і свободам громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.
Земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї) (ст. 2 ЗК України).
Згідно ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб (ч. 1 ст. 122 ЗК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 127 ЗК України органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або передають їх у користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.
Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам встановлено статтею 128 ЗК України.
Згідно з ч. 1 ст. 128 ЗК України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 128 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
До заяви (клопотання) додаються:
а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);
б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.
Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови (ч. 3 ст. 128 ЗК України).
Таким чином, обов`язковим фактом є надання до заяви (клопотання) громадянами та юридичними особами, якізацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, документів, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), документів, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд) та копії установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копії документа, що посвідчує особу.
Матеріалами справи підтверджується, що 01.05.2023 та 09.06.2023 позивач звертався до Ставчанської сільської ради з клопотаннями про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025; с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046.
До клопотань позивачем долучено: копію Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань; викопіювання з Публічної карти із зазначенням місця розташування земельних ділянок.
Водночас, як свідчать матеріали справи, позивачем не надано до заяви про надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу земельних ділянок, визначених п.а) ч. 2 ст. 128 ЗК України документів.
Так, частиною 5 ст. 128 ЗК України визначений перелік підстав для відмови в продажу земельної ділянки, який є вичерпним, а саме: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб`єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Тобто, підстави для відмови в продажу земельної ділянки є чітко визначеними у ч. 5 ст. 128 ЗК України.
Таким чином, на органи місцевого самоврядування, до компетенції яких віднесено здійснення продажу земельних ділянок комунальної власності громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених Земельного кодексу України, покладено обов`язок щодо розгляду заяв (клопотань) відповідних суб`єктів з приводу продажу таких земельних ділянок у місячний строк.
Як свідчать матеріали справи, рішенням ХІХ сесії VIII скликання Ставчанської сільської ради від 30.06.2023 № 1342-8/23 «Про розгляд клопотання ТзОВ «ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН», відмовлено позивачу у наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025; с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046.
Відмова у наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу земельних ділянок мотивована тим, що земельна ділянка площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025 знаходиться в оренді ПП ОСОБА_1 форма власності державна, а земельна ділянка площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046 знаходиться в оренді ЗАТ «КИЇВСТАР Дж. Ес. Ем». Крім того, в оскаржуваному рішенні вказано, що позивач не надав жодних документів, що підтверджують його право на вищевказані земельні ділянки.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне
За змістом ч. 5 ст. 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Частиною 6 ст. 120 ЗК України встановлено, що у випадках та порядку, визначених частинами першою і другою, абзацами першим і другим частини третьої, частиною четвертою, абзацами першим і другим частини п`ятої цієї статті, документи, що підтверджують набуття права власності, права оперативного управління, господарського відання на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду, об`єкт незавершеного будівництва чи частку у праві спільної власності на такий об`єкт), є підставою для державної реєстрації переходу до набувача права власності або права користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об`єкт.
Натоміть ч. 15 ст. 120 ЗК України передбачено, що у разі набуття права власності на об`єкт незавершеного будівництва перехід прав на земельну ділянку, на якій розміщений такий об`єкт, здійснюється за правилами, встановленими цією статтею, за умови державної реєстрації права власності на такий об`єкт незавершеного будівництва у порядку, визначеному законом.
Абзацом 2 ч. 2 ст. 134 ЗК України встановлено, що не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Відмовляючи позивачу у наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу земельних ділянок, відповідач виходив з того, що земельна ділянка площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025 знаходиться в оренді ПП ОСОБА_1 форма власності державна, а земельна ділянка площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046 знаходиться в оренді ЗАТ «КИЇВСТАР Дж. Ес. Ем». Крім того, в оскаржуваному рішенні вказано, що позивач не надав жодних документів, що підтверджують його право на вищевказані земельні ділянки.
Дослідженням Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 09.06.2023 видно, що земельна ділянка кадастровий номер 7322588000:02:001:0025, площею 0,0054 га, знаходиться за адресою с. Ставчани Кіцманський район, Чернівецька область, форма власності державна. Згідно відомостей про суб`єкта речового права на земельну ділянку, значиться інформація про ОСОБА_1 (а.с. 25).
Дослідженням Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 09.06.2023 видно, що земельна ділянка кадастровий номер кадастровий номер 7322588000:02:001:0046, площею 0,1 га, знаходиться за адресою с. Ставчани, форма власності державна. Згідно відомостей про суб`єкта речового права на земельну ділянку, значиться інформація про ЗАТ «Київстр Дж.Ес.Ем» (код ЄДРПОУ 21673832) (а.с.26).
Отже, із наведеного видно, що земельні ділянки щодо яких відповідачем відмовлено позивачу у наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу земельних ділянок с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025 та площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046, належать на праві користування ПП ОСОБА_1 та ЗАТ «КИЇВСТАР Дж. Ес. Ем».
У зв`язку із цим, суд наголошує на тому, що позивачем не надано ні до Ставчанської сільської ради до клопотань про надання такого дозволу, а ні до суду документів, які б підтверджували припинення права власності чи користування земельними ділянками площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025 та площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046 ПП ОСОБА_1 та ЗАТ «КИЇВСТАР Дж. Ес. Ем».
Відтак, суд погоджується з оскаржуваним рішенням відповідача щодо відсутності передбачених чинним законодавством підстав для надання позивачу дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу, для розміщення та експлуатації об`єктів і споруд телекомунікацій (13.01), за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, що розташовані на території Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (за межами населеного пункту) наступних земельних ділянок: с. Ставчани, площею 0,0054 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0025; с. Ставчани, площею 0,10 га, кадастровий номер 7322588000:02:001:0046, оскільки згідно ч. 5 ст. 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Разом з тим суд зауважує, що надані позивачем до клопотання про надання дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу спірних земельних ділянок документи, не давали відповідачу підстав для прийняття рішення про надання дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу бажаних для позивача земельних ділянок, оскільки у такий спосіб відповідач протиправно порушив би право користування вказаними земельними ділянками ПП ОСОБА_1 та ЗАТ «КИЇВСТАР Дж. Ес. Ем».
Більше того, під час розгляду справи по суті, позивач не надав до суду належні та допустимі докази на підтвердження користування ним спірними земельними ділянками, а також не заперечував перебування спірних земельних ділянок у платному користуванні третіх осіб.
З огляду на наведене, суд приходить до переконання, що звертаючись до Ставчанської сільської ради з клопотанням про здійснення заходів передбачених ст. ст. 128, 134 ЗК України, позивачем не було подано документи, необхідні для прийняття рішення щодо надання дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу спірних земельних ділянок, зокрема документи, які б підтверджували право користування спірними земельними ділянками.
Беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до переконання, що відповідач правомірно відмовив позивачу у наданні дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу спірних земельних ділянок документи на підставі п. а) ч. 5 ст. 128 ЗК України у зв`язку неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки, а саме: відсутність документа, що посвідчує право користування спірними земельними ділянками.
Твердження позивача про те, що перебування земельних ділянок в оренді не може бути підставою для відмови у наданні йому дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок, оскільки виключний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, який встановлено ч. 5 ст. 128 ЗК України, не містить такої підстави, суд відхиляє, позаяк судовим розглядом встановлено неподання позивачем документи, необхідних для прийняття рішення щодо надання дозволу на проведення експертно-грошової оцінки для передачі у власність шляхом викупу спірних земельних ділянок, що є безумовною підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
Інші твердження позивача щодо протиправності оскаржуваного рішення суд не бере до уваги, оскільки вони не спростовують його правомірність.
Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких повинні дотримуватися суб`єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень.
Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положення ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними до суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ст. 90 КАС України).
Позивач під час розгляду справи по суті, не довів належними засобами доказування обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та наявні докази, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог позивача.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Оскільки, у задоволенні позову позивачу відмовлено повністю, та за відсутності понесення відповідачем судових витрат, судом розподіл судових витрат не проводиться.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 9, 14, 72 - 77, 139, 241 - 246 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН до Ставчанської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити повністю.
Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.
Повне найменування учасників процесу:
позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ДАЙМОНДС КОРПОРЕЙШН (вул. Глоловна, 122, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 44229284);
відповідач Ставчанська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області (вул. Головна, 52, с. Ставчани, Чернівецький район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 04417547).
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2024 |
Оприлюднено | 03.07.2024 |
Номер документу | 120093396 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні