ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2024 року справа №480/13307/23
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Казначеєва Е.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року у справі № 480/13307/23 (головуючий І інстанції Смішлива Т.В.) за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі - відповідач), в якому просила:
- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні та виплаті грошової допомоги, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області призначити та виплатити ОСОБА_1 грошову допомогу, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12.02.2024 року позов задоволений частково:
- визнано протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо не зарахування ОСОБА_1 до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, періоди роботи: з 06.09.1995 до 01.09.1997 у Стаханівському педагогічному училищі на посаді концертмейстера, з 22.09.1999 до 30.06.2000 у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатора, з 01.09.2004 до 20.11.2014 в Комунальній установі «Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради» на посаді викладача з класу фортепіано, з 01.09.2015 до 17.08.2021 в Комунальній установі «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади» на посаді викладача з класу фортепіано та концертмейстера, з 18.08.2021 до 31.05.2022 в Комунальному закладі «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської територіальної громади» на посаді викладача-інструменталіста з класу фортепіано, до страхового та спеціального стажу період роботи з 01.09.1988 до 04.09.1995 у Кіровській музичній школі на посаді викладача з класу фортепіано та не призначенні і не виплаті грошової допомоги, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», станом на день її призначення;
- зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області призначити та виплатити ОСОБА_1 грошову допомогу, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», станом на день її призначення, зарахувавши до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню періоди роботи: з 06.09.1995 до 01.09.1997 у Стаханівському педагогічному училищі на посаді концертмейстера, з 22.09.1999 до 30.06.2000 у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатора, з 01.09.2004 до 20.11.2014 в Комунальній установі «Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради» на посаді викладача з класу фортепіано, з 01.09.2015 до 17.08.2021 в Комунальній установі «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади» на посаді викладача з класу фортепіано та концертмейстера, з 18.08.2021 до 31.05.2022 в Комунальному закладі «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської територіальної громади» на посаді викладача-інструменталіста з класу фортепіано та до страхового та спеціального стажу період роботи з 01.09.1988 до 04.09.1995 у Кіровській музичній школі на посаді викладача з класу фортепіано;
- в іншій частині позовних вимог відмовлено;
- стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на користь ОСОБА_1 судові витрати на правничу допомогу адвоката у розмірі 3000 гривень.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення норм матеріального права, просив скасувати рішення суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову.
На думку апелянта відсутні підстави для зарахування позивачу до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, спірних періоди роботи.
Апелянт вважає, що страховий стаж, що визначає право на виплату грошової допомоги ОСОБА_1 складає 7 років 2 місяці 29 днів.; неможливо зарахувати до страхового стажу роботи, що визначає право на виплату грошової допомоги, періоди роботи ОСОБА_1 :
- з 06.09.1995 по 01.09.1997 у Стаханівському педагогічному училищі в якості концертмейстера тому, що відповідно до пункту 4 розділу «1. Освіта» Переліку № 909 право на призначення пенсії за вислугу років мають директори, їх заступники з навчально-виховної (навчальної, виховної, навчально-виробничої) роботи, старші майстри виробничого навчання, майстри виробничого навчання, викладачі, педагоги професійного навчання, практичні психологи, соціальні педагоги, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації. Концертмейстери в Переліку № 909 не зазначені;
- з 09.02.1999 по 24.03.1999 у комунальному підприємстві «Міський будинок культури Горького» концертмейстером хореографічного колективу народного шахтарського ансамблю пісні і танцю. Міські будинки культури не належать до закладів і установ освіти, робота в яких дає право на призначення пенсії за вислугу років;
- з 22.09.1999 по 30.06.2000 у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатор. Відповідно до пункту 6 розділу «1. Освіта» Переліку № 909 право на призначення пенсії за вислугу років мають директори, їх заступники з навчально-виховної, виховної роботи, завідувачі відділами (лабораторіями, кабінетами), художні керівники, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи позашкільних навчальних закладів. Акомпаніатори в Переліку № 909 не зазначені;
- з 01.09.2004 по 20.11.2014 в комунальній установі Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради викладачем по класу фортепіано. Відповідно до пункту 6 розділу «1. Освіта» Переліку № 909 школа мистецтв є позашкільним навчальним закладом, але посада викладача в Переліку № 909 відсутня;
- з 01.09.2015 по 17.08.2021 в комунальній установі Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади викладачем по класу фортепіано та концертмейстера. Згідно пункту 6 розділу «1. Освіта» Переліку № 909 школа мистецтв є позашкільним навчальним закладом, але посада викладача в Переліку № 909 відсутня.
Також, відсутні підстави для зобов`язання відповідача призначити та виплатити позивачу грошову допомогу, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», станом на день її призначення, зарахувавши до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, спірні періоди роботи, оскільки страховий стаж, що визначає право на виплату грошової допомоги ОСОБА_1 складає 7 років 2 місяці 29 днів.
Враховуючи норми діючого законодавства, ОСОБА_1 не має права на призначення грошової допомоги, передбаченої пунктом 7-1 «Прикінцеві положення» Закону № 1058, оскільки на день досягнення пенсійного віку працювала в закладі, робота в якому не дає право на призначення пенсії за вислугу років; відсутній страховий стаж - 30 років на посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугу років.
Крім того, Пенсійний фонд має виключну компетенцію в питаннях призначення (перерахунку) пенсії, суд не може перебирати повноваження іншого органу та вирішувати самостійно питання про наявність підстав для призначення пенсії.
На думку апелянта, розмір витрат на правничу допомогу неспівмірний зі складністю справи.
Відповідно до ст. 311 КАС України апеляційний розгляд справи здійснений в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, перевірив матеріали справи, доводи апеляційної скарги і дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Позивач з 27.06.2022 року перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Позивач 27.06.2022 року звернулась із заявою щодо призначення пенсії за віком, надавши документи зазначені в розписці-повідомленні та просила призначити грошову допомогу відповідно до пункту 7.1 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Рішенням 122950002303 позивачу призначено пенсію за віком та визначено страховий стаж 31 рік 02 місяці 09 днів до якого зараховано періоди: з 01.09.1977 до 22.06.1981 (навчання у вищих/середн НЗ, 03 роки 09 місяців 22 дні) з 01.08.1981 до 31.08.1984 (03 роки 01 місяць), з 01.09.1984 до 01.09.1988 (04 роки 01 день), з 06.09.1995 до 01.09.1997 (01 рік 11 місяців 26 днів), з 08.11.1997 до 02.08.1998 (безробіття, 08 місяців 25 днів), з 09.02.1999 до 24.03.1999 (01 місяць 16 днів), з 22.09.1999 до 30.06.2000 (09 місяців 09 днів), з 17.09.2001 до 16.11.2001 (02 місяці), з 01.09.2004 до 31.12.2009 (05 років 04 місяці), з 01.01.2010 до 31.08.2010 (08 місяців), з 01.09.2010 до 31.05.2011 (09 місяців), з 01.06.2011 до 30.09.2014 (03 роки), з 01.09.2015 до 17.08.2021 (06 років), з 18.08.2021 до 31.03.2022 (08 місяців) та з 01.04.2022 до 31.05.2022 (02 місяці) (а.с. 23).
07.11.2023 позивач через веб портал Пенсійного фонду України звернулась до відповідача із заявою про призначення грошової допомоги, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (а.с. 24).
Листом відповідача від 04.12.2023 №7343-7459/Л-02/8-1200/23 повідомлено про порядок призначення та виплати грошової допомоги, передбаченої пунктом 7-1 «Прикінцеві положення» Закону №1058 та відсутність факту роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугу років, оскільки Постановою № 909 право за вислугу років викладацьким інструменталістам позашкільних навчальних закладів не передбачено (а.с. 26).
Згідно трудової книжки серії НОМЕР_1 від 05.08.1981 позивач працювала:
- Путивльська ДМШ :
запис 1. 01.08.1981 призначено на посаду викладачем з класу фортепіано і концертмейстера;
запис 2. 31.08.1984 звільнена із займаної посади за згодою сторін;
- Первомайська музшкола:
запис 3. 01.09.1984 прийнята на посаду викладача з класу фортепіано;
запис 4. 01.09.1988 звільнена із займаної посади в порядку переведення в Кіровську дитячу музичну школу;
- Кіровська музична школа:
запис 5. 01.09.1988 прийнята викладачем з класу фортепіано;
запис 6. 04.09.1995 звільнена із займаної посади за згодою сторін;
Стаханівське педагогічне училище:
запис 7. 06.09.1995 прийнята на роботу за договором в посаді концертмейстера;
запис 8. 01.09.1997 звільнена в зв`язку з закінченням строку договору;
- Комунальне підприємство "Міський будинок культури ім. Горького":
запис 11. 09.02.1999 прийнята на посаду концертмейстера хореографічного колективу Народного шахтарського ансамбля пісні і танця;
запис 12. 24.03.1999 звільнена за власним бажанням;
запис 13. 22.09.1999 прийнята в Стаханівський міський будинок піонерів на посаду акомпаніатора;
запис 14. 30.06.2000 звільнена за власним бажанням;
- Гірська середня школа № 12:
запис 15. 17.09.2001 прийнята на посаду вчителя музики;
запис 16. 16.11.2001 звільнена за власним бажанням;
- Дитяча школа мистецтв № 5 м. Стаханов:
запис 17. 01.09.2004 прийнята на посаду викладача з класу фортепіано
запис 18. 01.09.2005 встановлено 8 розряд;
запис 19. 14.04.2006 на підставі атестації встановлена тарифікаційна ставка спеціаліст з тарифікаційною ставкою 459 грн, тарифний розряд - 9;
запис 20. 25.02.2011 змінилась назва закладу «Дитяча школа мистецтв № 5» на «Комунальна установа «Дитяча школа мистецтв № 5 Стаханівської міської ради Луганської області»;
запис 21. 31.03.2011 на підставі атестації встановлений тарифний розряд - 9 ставка 1060 грн;
запис 22. 03.04.2013 на підставі рішення атестаційної комісії Управління культури та туризму Стаханівської міської ради від 03.04.2013 № 2 присвоєно кваліфікаційна категорія спеціаліст другої категорії, як концертмейстеру;
запис 23. 20.11.2014 звільнена з посади викладача з класу фортепіано за власним бажанням (а.с. 10-14).
Згідно трудової книжки НОМЕР_2 від 01.09.2015 позивач працювала:
Попаснянська ДШМ:
запис 1. 01.09.2015 прийнята на посаду викладача з класу фортепіано та концертмейстера Золотівської філії «Попаснянська дитяча школа мистецтв» - спеціалістом ІІ категорії, як концертмейстер та спеціалістом, як викладач;
запис 2. 01.04.2017 відповідає посаді, яку займає. Підтверджена кваліфікаційна категорія "спеціаліст" як викладач, та як концертмейстеру 9 тарифний розряд;
запис 3. 10.02.2020 назву посади а викладач з класу фортепіано змінено на інструменталіст (клас фортепіано) для приведення у відповідність до національного класифікатора України «Класифікатор професій»;
запис 5. 17.08.2021 звільнена за переведенням до Гірської дитячої школи мистецтв Гірської міської територіальної громади;
Комунальний заклад «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської міської територіальної громади»:
запис 6. 18.08.2021 прийнята викладачем - інструменталістом (клас фортепіано) в порядку переведення з Комунальної установи «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської міської територіальної громади», Золотівської філії, 11 тарифний розряд;
запис 7. 25.11.2021 відповідає посаді, яку займає. Підтверджена кваліфікаційна категорія спеціаліст, як викладач - інструменталіст (клас фортепіано), та як концертмейстеру, 11 тарифний розряд (а.с. 14 зв.б.-17).
Згідно індивідуальних відомостей про застраховану особу за 1999-2023 роки за формою ОК-5 за персоніфікованими відомостями номер облікової картки позивача в Реєстрі застрахованих осіб (в межах предмету позову) наявні відомості про страхувальників застрахованих осіб, зокрема: про сплату заробітної плати з вересня 1999 року до червня 2000 року, за вересень - листопад 2001 року, з вересня 2004 року до вересня 2014 року, з вересня 2015 року до вересня 2023 року та про зарахування спеціального стажу за кодом ЗПЗ055Е1 періодів роботи за 2000 рік - 6 місяців, за 2001 рік - 2 місяці 19 днів, за 2004 рік - 4 місяці, за 2005 рік - 12 місяців, за 2006 рік - 12 місяців, за 2007 рік - 12 місяців, за 2008 рік - 11 місяців 28 днів, за 2009 рік - 12 місяців, за 2010 рік - 12 місяців, за 2011 рік - 12 місяців, за 2012 рік - 12 місяців, за 2013 рік - 12 місяців та за 2014 рік - 8 місяців 25 днів (а.с. 18-21).
Згідно п. «е» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 року № 1788-XII (далі - Закон № 1788-XII) право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, станом на 1 квітня 2015 - не менше 25 років.
За п. 7-1 Розділу XV «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року №1058-IV (далі - Закон № 1058- IV) особам, які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів «е»-«ж» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх десяти місячних пенсій станом на день її призначення.
Порядок обчислення стажу, який дає право на призначення грошової допомоги, та механізм виплати цієї допомоги встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1191 затверджено Порядок обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги, та її виплати (далі - Порядок № 1191).
За п.п. 1, 2 Порядку № 1191 цей Порядок визначає умови обчислення страхового стажу, що дає право на призначення грошової допомоги відповідно до пункту 7-1 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та механізм її виплати.
До страхового стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, зараховуються періоди роботи в закладах та установах державної та комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів «е» і «ж» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення»: переліком закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 1993 р. № 909 (909-93-п) «Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років».
За п. 5 Порядку № 1191 грошова допомога надається особам, яким починаючи з 01 жовтня 2011 р. призначається пенсія за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та які на день досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 зазначеного Закону, працювали в закладах та установах державної або комунальної форми власності на посадах, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів «е» - «ж» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», і мають страховий стаж (для чоловіків - 35 років, для жінок - 30 років) на таких посадах, а також якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію.
Отже, право особи на отримання грошової допомоги у розмірі десяти місячних пенсій пов`язується з досягненням нею пенсійного віку, наявністю у неї необхідного страхового стажу, вихід на пенсію саме з посади в закладах та установах державної та комунальної форми власності, робота на яких дає право на призначення пенсії за вислугу років відповідно до пунктів «е»-«ж» статті 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення», а також неотримання такою особою до моменту виходу на пенсію за віком відповідно до Закону № 1058 будь-якого іншого виду пенсії, що узгоджується з правовим висновком Верховного Судом в постанові від 13.03.2018 року у справа № 234/13835/17.
Відповідачем зараховано до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги позивачу 7 років 2 місяці 29 днів (з 01.08.1981 року до 31.08.1984 року, з 01.09.1984 року до 01.09.1988 року, з 17.09.2001 року до 16.11.2001 року).
До спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги не зараховано періоди роботи: з 06.09.1995 року до 01.09.1997 року у Стаханівському педагогічному училищі на посаді концертмейстера, з 22.09.1999 року до 30.06.2000 року у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатора, з 01.09.2004 року до 20.11.2014 року в Комунальній установі «Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради» на посаді викладача з класу фортепіано, з 01.09.2015 року до 17.08.2021 року в Комунальній установі «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади» на посаді викладача з класу фортепіано та концертмейстера, з 18.08.2021 року період роботи в Комунальному закладі «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської територіальної громади» на посаді викладача-інструменталіста з класу фортепіано, оскільки вказані посади в Переліку № 909 не зазначені.
Також, не зараховано період роботи з 09.02.1999 року до 24.03.1999 року в Комунальному підприємстві «Міський будинок культури Горького» на посаді концертмейстера хореографічного колективу народного шахтарського ансамблю пісні і танцю, оскільки міські будинки культури не належать до закладів і установ освіти.
Не зараховано до страхового та спеціального стажу період роботи з 01.09.1988 року до 04.09.1995 року в Кіровській музичній школі на посаді викладача з класу фортепіано, оскільки запис про звільнення не завірено печаткою установи.
За ч. 1 статті 10 Закону України «Про освіту» невід`ємними складниками системи освіти є: дошкільна освіта; повна загальна середня освіта; позашкільна освіта; спеціалізована освіта; професійна (професійно-технічна) освіта; фахова передвища освіта; вища освіта; освіта дорослих, у тому числі післядипломна освіта.
Згідно ч.ч. 3, 4, 7 статті 14 Закону України «Про освіту» здобуття позашкільної освіти забезпечується закладами позашкільної освіти різних типів, форм власності та підпорядкування, іншими закладами освіти, сім`єю, громадськими об`єднаннями, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними і фізичними особами.
Державні заклади позашкільної освіти утворюються центральними органами виконавчої влади та фінансуються за кошти державного бюджету. Інші заклади позашкільної освіти утворюються органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, у тому числі релігійними організаціями, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законодавством порядку, іншими юридичними і фізичними особами, за наявності необхідної матеріально-технічної та науково-методичної бази, педагогічних та інших працівників.
Порядок, умови, форми та особливості здобуття позашкільної освіти визначаються спеціальним законом.
Згідно ст. 1 Закону України «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 року № 1841-ІІІ система позашкільної освіти - освітня підсистема, що включає, зокрема, державні, комунальні, приватні заклади позашкільної освіти; позашкільна освіта - сукупність знань, умінь та навичок, що здобувають вихованці, учні і слухачі в закладах позашкільної освіти, інших суб`єктах освітньої діяльності за програмами позашкільної освіти.
За ст. 4 Закону № 1841 позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, Законом України «Про освіту», цим Законом, і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.
Згідно ч. 3 статті 12 Закону № 1841 заклади позашкільної освіти можуть функціонувати у формі центрів, комплексів, палаців, будинків, клубів, станцій, кімнат, студій, шкіл мистецтв, малих академій мистецтв (народних ремесел), малих академій наук, мистецьких шкіл, спортивних шкіл, дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, фізкультурно-спортивних клубів за місцем проживання, фізкультурно-оздоровчих клубів осіб з інвалідністю, спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського резерву, дитячих стадіонів, дитячих бібліотек, дитячих флотилій, галерей, бюро, оздоровчих закладів, що здійснюють позашкільну освіту.
Згідно абз. 3 ч. 4 статті 21 Закону № 1841 педагогічні працівники закладів позашкільної освіти мають право на пенсію за вислугою років за наявності педагогічного стажу роботи не менше ніж 25 років.
Постановою КМУ від 06.05.2001 року № 433 «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів (далі - Перелік № 433) і Положення про позашкільний навчальний заклад» затверджено типи позашкільних навчальних закладів.
Мистецькі школи: музична, художня, хореографічна, хорова, школа мистецтв тощо (пункт 6 Переліку № 433).
Центр, палац, будинок, клуб художньої творчості дітей, юнацтва та молоді, художньо-естетичної творчості учнівської молоді, дитячої та юнацької творчості, естетичного виховання (пункт 7 Переліку № 433).
ПКМУ від 04.11.1993 № 909 затверджено Перелік закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років (далі - Перелік № 909).
Згідно розділу 1 «Освіта» Переліку № 909 закладами і установами освіти є середні загальноосвітні навчальні заклади, і школи - інтернати всіх типів і найменувань, військові загальноосвітні навчальні заклади, музичні, художні й спортивні школи за посадами, які дають право на пенсію за вислугу років: учителі, логопеди, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, вчителі-дефектологи, викладачі, педагоги, сурдопедагоги, тифлопедагоги, вихователі, завідуючі та інструктори слухових кабінетів, директори, завідуючі, їх заступники з навчально-виховної (навчальної, виховної), навчально-виробничої частини або роботи з виробничого навчання, завідуючі навчальною і навчально-виховною частиною, завідувачі філіями, їх заступники з навчально-виховної (навчальної, виховної) роботи, соціальні педагоги (організатори позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми), практичні психологи, педагоги-організатори, майстри виробничого навчання, керівники гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи.
Переліком № 909 не передбачена посада концертмейстера, акомпаніатора, викладача з класу фортепіано та викладача-інструменталіста з класу фортепіано.
Водночас, за п. 3 розділу VIII «Прикінцевих положень» Закону України «Про позашкільну освіту» до приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Конституційне поняття «Закон України», на відміну від поняття «законодавство України», не підлягає розширеному тлумаченню, це - нормативно-правовий акт, прийнятий Верховною Радою України в межах її повноважень. Зміни до закону вносяться за відповідно встановленою процедурою Верховною Радою України шляхом прийняття закону про внесення змін. Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України є підзаконними, а тому не можуть обмежувати права громадян, які встановлено законами.
Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 14.06.2000 року № 963, якою затвердив Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників (далі - Перелік № 963).
До посад педагогічних працівників згідно з цим Переліком віднесено: вчителі, викладачі всіх спеціальностей, асистент вчителя, асистент вчителя-реабілітолога, старший викладач вищого навчального закладу I і II рівня акредитації, майстер виробничого навчання, педагог професійного навчання, старший вихователь, вихователь, асистент вихователя, соціальний педагог по роботі з дітьми з інвалідністю, логопед закладу охорони здоров`я та соціального забезпечення, методист, педагог-організатор, практичний психолог, соціальний педагог, керівник гуртка, секції, студії, інших форм гурткової роботи; концертмейстер, художній керівник, культорганізатор, акомпаніатор, екскурсовод, інструктор з туризму закладів освіти; старший вожатий, вожатий, вихователь-методист, музичний керівник, інструктор з фізкультури, інструктор з праці, інструктор слухового кабінету, фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру, старший керівник та керівник туристських груп (походу, екскурсії, експедиції) у позашкільних закладах; старший майстер у професійно-технічному навчальному закладі, перекладач-дактилолог; помічник директора з режиму, старший черговий з режиму, черговий з режиму у закладах освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги і реабілітації.
За правовим висновком Верховного Суду в постанові від 23.01.2020 року у справі № 756/9879/16-а при встановленні права на зарахування періоду роботи до спеціального страхового стажу, необхідно враховувати та аналізувати положення Закону України «Про освіту» №1060-XII, Закону України «Про позашкільну освіту» № 1841-III, Переліків № 963, № 433, які також регулюють правовідносини, що виникають при розгляді територіальними органами Пенсійного фонду України заяв громадян про призначення пенсій за вислугу років.
Отже, при встановленні права на зарахування періоду роботи позивача до спеціального страхового стажу, який дає право у тому числі на призначення грошової допомоги відповідно до пункту 7-1 Розділу XV «Прикінцевих положень» Закону № 1058-IV необхідним є системний аналіз законодавства, з метою встановлення, чи відноситься посада позивача до педагогічних посад.
Верховним Судом неодноразово зверталась увага на те, що перелік закладів, установ освіти і посад, визначений Переліком № 909, містить прогалини, що зумовлює обмеження права педагогічних працівників на отримання пенсії за вислугу років.
В постановах Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 року у справі № 233/4308/17, від 30.01.2019 року у справі № 442/456/17 суд відступив від висновків, викладених в постанові Верховного Суду України від 25.05.2016 року у справі № 419/794/15, і вказав: «Таким чином, викладач музичної школи є педагогічним працівником позашкільного навчального закладу, тобто працівником освіти. Стаж роботи викладачем та концертмейстером в дитячій музичній школі має зараховуватись до пільгового стажу осіб у розумінні п. «е» статті 55 Закону № 1788-ХІІ при розгляді територіальними органами Пенсійного фонду України відповідних заяв про призначення пенсії навіть попри те, що зазначена посада прямо не передбачена затвердженим Переліком № 909».
Виходячи з системного аналізу положень Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», Переліку № 963, Переліку № 433, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що посада концертмейстера, акомпаніатора, викладача з класу фортепіано та викладача-інструменталіста з класу фортепіано, які позивач обіймала, відноситься до педагогічних і дає право на пенсію за вислугу років при наявності відповідного педагогічного стажу роботи, а тому вищевказаний стаж роботи позивача необхідно зарахувати до її спеціального стажу у розумінні пункту «е» статті 55 Закону № 1788-ХІІ, пункту 7-1 Розділу XV «Прикінцевих положень» Закону № 1058- IV, попри те, що зазначені посади прямо не передбачені Переліком № 909.
Згідно ч. 5 ст. 242 КАС України судом враховано правову позицію в постановах Великої Палати Верховного Суду від 30.01.2019 у справі №876/5312/17, Верховного Суду від 08.04.2020 у справі № 149/2408/17, від 23.12.2020 у справі № 456/2087/16-а.
Отже, позивач має право на зарахування до її спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню періодів роботи:
- з 06.09.1995 до 01.09.1997 у Стаханівському педагогічному училищі на посаді концертмейстера (через перебування на педагогічній посаді в закладі освіти);
- з 22.09.1999 до 30.06.2000 у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатора (через перебування на педагогічній посаді в закладі освіти, що підтверджується зазначеними відомостями спеціального стажу за кодом ЗПЗ055Е1 за 2000 рік);
- з 01.09.2004 до 20.11.2014 в Комунальній установі «Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради» на посаді викладача з класу фортепіано (через перебування на педагогічній посаді в закладі освіти, що підтверджується зазначеними відомостями спеціального стажу за кодом ЗПЗ055Е1 за 2004 - 2014 роки);
- з 01.09.2015 до 17.08.2021 в Комунальній установі «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади» на посаді викладача з класу фортепіано та концертмейстера (через перебування на педагогічній посаді в закладі освіти);
- з 18.08.2021 до 31.05.2022 період роботи в Комунальному закладі «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської територіальної громади» на посаді викладачем-інструменталістом з класу фортепіано (через перебування на педагогічній посаді в закладі освіти).
Щодо не зарахування до страхового та спеціального стажу позивача період роботи з 01.09.1988 по 04.09.1995 у Кіровській музичній школі на посаді викладача по класу фортепіано через те, що не завірено печаткою установи.
Згідно ст. 62 Закону № 1788-XII основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
За п. 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637 (далі - Порядок № 637), основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік), є трудова книжка.
Порядок ведення трудових книжок визначається наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 року № 58, яким затверджено Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників (далі - Інструкція № 58).
За п. п. 2.3, 2.4 Інструкції № 58 записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону. Усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення - у день звільнення і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження). Записи виконуються арабськими цифрами (число і місяць двозначними). Наприклад, якщо робітник або службовець прийнятий на роботу 5 січня 1993 р., у графі 2 трудової книжки записується "05.01.93". Записи виконуються акуратно, ручкою кульковою або з пером, чорнилом чорного, синього або фіолетового кольорів, і завіряються печаткою запис про звільнення, а також відомості про нагородження та заохочення.
Враховуючи норми п. 2.3, 2.4 Інструкції № 58, записи про звільнення завіряються печаткою та повинні точно відповідати тексту наказу.
Згідно п. п. 2.6.-2.9 Інструкції № 58 про порядок ведення трудових книжок працівників у разі виявлення неправильного або неточного запису відомостей про роботу, переведення, а також про нагородження та заохочення тощо, виправлення виконується власником або уповноваженим ним органом, де було зроблено відповідний запис. Власник або уповноважений ним орган за новим місцем роботи зобов`язаний надати працівнику в цьому необхідну допомогу. У разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу. Якщо підприємство, яке зробило неправильний або неточний запис, ліквідоване, відповідний запис робиться правонаступником і засвідчується печаткою, а в разі його відсутності - вищестоящою організацією, якій було підпорядковане підприємство, а в разі його відсутності - облархівом, держархівом м. Києва, держархівом м. Севастополя і держархівом при Раді Міністрів Криму. Виправлені відомості про роботу, про переведення на іншу роботу, про нагородження та заохочення та інші мають повністю відповідати оригіналу наказу або розпорядження.
За абз. 2 пункту 6.1 Інструкції № 58 у разі невірного первинного заповнення трудової книжки або вкладиша до неї, а також псування їх бланків внаслідок недбалого зберігання, вартість зіпсованих бланків сплачується підприємством.
За п. 1.5 Інструкції № 58 питання, пов`язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.93 № 301 «Про трудові книжки працівників», цією Інструкцією та іншими актами законодавства.
Згідно п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.1993 № 301 «Про трудові книжки працівників відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок» покладається на керівника підприємства, установи, організації.
Отже, недотримання правил ведення трудової книжки може мати негативні наслідки саме для особи, яка допустила такі порушення, а не для робітника, а отже, й не може впливати на його особисті права, що узгоджується з правовою позицією в постановах Верховного Суду від 09.08.2019 у справі № 654/890/17, від 11.07.2019 № 683/737/17.
Відповідачем не враховано, що не всі недоліки записів (заповнення) у трудовій книжці можуть бути підставою для неврахування відповідного стажу.
За правовою позицією Верховного Суду в постанові від 20.09.2022 у справі № 291/1321/17 певні недоліки щодо заповнення трудової книжки не можуть бути підставою для неврахування відповідного періоду роботи для обрахунку стажу при призначенні пенсії.
Суд звертає увагу, що записи у трудовій книжці здійснені у хронологічній послідовності із внесенням записів про прийняття, звільнення із зазначенням підстав таких внесень.
Отже, саме на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб`єкта господарювання покладається відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок.
Суд вважає, що право позивача на встановлені законом гарантії не може бути поставлене в залежність від якості виконання обов`язків працівником, відповідальним за порядок ведення трудової книжки. На особу не може перекладатись тягар доведення правдивості чи достовірності даних, що зазначені у її трудовій книжці.
Підставою для призначення пенсії є відповідний стаж роботи, а не дотримання усіх формальних вимог при заповненні трудової книжки.
Отже, трудова книжка позивача містять всі необхідні записи про роботу позивача у спірні періоди, ці записи є належними та допустимим доказом підтвердження факту роботи позивача.
Оцінюючи допустимість трудової книжки позивача, як доказу в підтвердження страхового стажу, суд враховує, що відповідач не навів жодного аргументу, який би вказував на невідповідність трудової книжки позивача чи записів у ній вимогам чинного законодавства.
Таким чином, відповідач зобов`язаний зарахування до страхового та спеціального стажу позивача період роботи у Кіровській музичній школі на посаді викладача по класу фортепіано з 01.09.1988 по 04.09.1995, що свідчить про протиправну бездіяльність.
Суд не вбачає підстав для зазначення конкретної кількості років, місяців та днів стажу позивача, який підлягає зарахуванню до спеціального, адже такими повноваженнями наділений пенсійний орган та є дискреційними. У свою чергу, для встановлення підстав для нарахування та виплати позивачу спірної грошової допомоги, суду достатньо, що спеціальний стаж позивача становить понад 30 років.
Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За ч. 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про:
- визнання протиправною бездіяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо не зарахування ОСОБА_1 до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню, періоди роботи: з 06.09.1995 до 01.09.1997 у Стаханівському педагогічному училищі на посаді концертмейстера, з 22.09.1999 до 30.06.2000 у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатора, з 01.09.2004 до 20.11.2014 в Комунальній установі «Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради» на посаді викладача з класу фортепіано, з 01.09.2015 до 17.08.2021 в Комунальній установі «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади» на посаді викладача з класу фортепіано та концертмейстера, з 18.08.2021 до 31.05.2022 в Комунальному закладі «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської територіальної громади» на посаді викладача-інструменталіста з класу фортепіано, до страхового та спеціального стажу період роботи з 01.09.1988 до 04.09.1995 у Кіровській музичній школі на посаді викладача з класу фортепіано та не призначенні і не виплаті грошової допомоги, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», станом на день її призначення;
- зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області призначити та виплатити ОСОБА_1 грошову допомогу, що не підлягає оподаткуванню, у розмірі десяти місячних пенсій, відповідно до пункту 7-1 розділу ХV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», станом на день її призначення, зарахувавши до спеціального стажу, що визначає право на виплату грошової допомоги, яка не підлягає оподаткуванню періоди роботи: з 06.09.1995 до 01.09.1997 у Стаханівському педагогічному училищі на посаді концертмейстера, з 22.09.1999 до 30.06.2000 у Стаханівському Будинку піонерів на посаді акомпаніатора, з 01.09.2004 до 20.11.2014 в Комунальній установі «Дитяча школа мистецтв Стаханівської міської ради» на посаді викладача з класу фортепіано, з 01.09.2015 до 17.08.2021 в Комунальній установі «Попаснянська школа мистецтв Попаснянської територіальної громади» на посаді викладача з класу фортепіано та концертмейстера, з 18.08.2021 до 31.05.2022 в Комунальному закладі «Гірська дитяча школа мистецтв Гірської територіальної громади» на посаді викладача-інструменталіста з класу фортепіано та до страхового та спеціального стажу період роботи з 01.09.1988 до 04.09.1995 у Кіровській музичній школі на посаді викладача з класу фортепіано.
В іншій частині позовних вимог рішення суду не оскаржено.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Щодо розподілу судових витрат.
Згідно ч.ч. 3, 7 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.
Згідно п. 1 ч. 3 ст. 132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу.
За ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
2. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
3. Для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
4. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
5. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
6. У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.
7. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Згідно ст.ст. 1, 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» договір про надання правової допомоги - це домовленість, за якою одна сторона (адвокат, адвокатське бюро, адвокатське об`єднання) зобов`язується здійснити захист, представництво або надати інші види правової допомоги другій стороні (клієнту) на умовах і в порядку, що визначені договором, а клієнт зобов`язується оплатити надання правової допомоги та фактичні витрати, необхідні для виконання договору.
Гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.
При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
На підтвердження витрат з оплати правничої допомоги наданої при підготовці адміністративного позову, представником позивача надано до матеріалів справи: копію договору про надання правової допомоги № 77 від 11.12.2023, додаток № 1 до договору та квитанцію б/н від 11.12.2023 (а.с. 27-32).
Згідно додатку № 1 про надання правової допомоги № 77 від 11.12.2023 загальна вартість наданих послуг складає 3000,00 грн. без врахування ПДВ.
Виконавцем надані такі послуги:
- усне консультування щодо можливостей, механізмів і процедур судового захисту прав ОСОБА_1 (1 година) 500,00 грн;
- ознайомлення з документами наданими Клієнтом щодо можливостей, механізмів і процедур судового захисту (1 година) 500,00 грн;
- підготовка (складання) адміністративного позову до суду (за потреби інших процесуальних документів (2 години) 2000,00 грн;
Апелянт заперечував щодо стягнення витрат на професійну правничу допомогу в сумі 3000 грн. через неспівмірність зі складністю справи
Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на користь ОСОБА_1 судові витрати на правничу допомогу адвоката у розмірі 3000 гривень, оскільки такі витрати співмірні зі складністю справи, наданим адвокатом обсягом послуг, відповідають критерію реальності таких витрат, розумності їхнього розміру.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції рішення прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду відсутні.
Керуючись ст. ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року у справі № 480/13307/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.
Повний текст постанови складений 1 липня 2024 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді А.А. Блохін
Е.Г. Казначеєв
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2024 |
Оприлюднено | 03.07.2024 |
Номер документу | 120093598 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні