Постанова
від 21.09.2010 по справі 2а-7131/10/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

21.09.10 Справа №2а-7131/10/11/0170

об 11 годині 01 хвилині

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Москаленк а С.А., при секретарі Бурдейній Г.Ю., розглянувши за участю

представника позивача Ко тлярової О.В., довіреність в ід 30.08.2010р.,

у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Євпаторі ї АР Крим

до Відкритого акціонерног о товариства "Євпаторійське автотранспортне підприємст во №14311"

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспек ція в м. Євпаторії АР Крим звер нулася до Окружного адмініст ративного суду АР Крим з адмі ністративним позовом до Відк ритого акціонерного товарис тва "Євпаторійське автотранс портне підприємство №14311" про с тягнення у сумі 19567,50грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем порушен і вимоги Закону України “Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами”№2181-ІІІ від 21.12.20 00р., а саме, не сплачуються узго дженні суми податкового зобо в'язання зі збору на розвиток пасажирського електротранс порту в АР Крим за 2005р. та штраф ні санкції всього у сумі 19567,50гр н.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і з підстав, наведених у позов ній заяві, на задоволені позо ву наполягав.

Відповідач у судове засіда ння явку представника не заб езпечив, про місце, дату та час розгляду адміністративної с прави повідомлявся належним чином - через засоби масової і нформації, про причини неявк и суд не повідомив, заперечен ь на адміністративний позов не надав.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим про з акінчення підготовчого пров адження та призначення справ и до судового розгляду від 03.06.2 010р. відповідача зобов'язано н адати письмові заперечення н а позов із їх правовим та доку ментальним обгрунтованням. Явку сторін визнано обов'язк овою.

Відповідно до ч.2 ст.40 КАС Укр аїни, особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, сп еціалісти, перекладачі, які н е можуть з поважних причин пр ибути до суду, зобов' язані с воєчасно повідомити про це с уд.

Згідно ч.6 ст.71 КАС України, як що особа, яка бере участь у спр аві, без поважних причин не на дасть докази на пропозицію с уду для підтвердження обстав ин, на які вона посилається, су д вирішує справу на основі на явних доказів.

За таких обставин, суд вважа є можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказ ів за відсутністю не з' явив шегося представника відпові дача.

Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши докази, я кі є у справі за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на їх безпосередньому, в себічному, повному та об'єкти вному дослідженні, суд дійшо в висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з на ступних підстав.

Відкрите акціонерне товар иство "Євпаторійське автотра нспортне підприємство №14311" (к од ЄДРПОУ 03114655) зареєстроване, я к юридична особа, виконавчим комітетом Євпаторійської мі ської ради АР Крим 29.05.1992р. (а.с6-7) (д алі - відповідач).

Відповідач знаходиться на обліку платників податків у ДПІ в м. Євпаторія АР Крим (а.с.8 ).

На підставі плану перевірк и від 07..07.2005р., направлення № 1146 від 08.07.2005р. на перевірку (а.с.9-10) посад овими особами позивача прове дено комплексну планову доку ментальну перевірку дотрима ння вимог податкового та вал ютного законодавства відпов ідачем за період з 01.07.2004р. до 31.03.2005р ., за результатами якої складн ий акт № 228/23-1 від 22.07.2005р., яким зафік совано порушення п.п. 1.2, п.п.2.1,п.2 " Положення про збір на розвит ок пасажирського електротра нспорту в АР Крим", Закону Укра їни "Про державний бюджет Укр аїни на 2005рік", а саме, неподанн я розрахунку збору на розвит ок пасажирського електротра нспорту в АР Крим за період з с ічня 2005р. до березня 2005р. Акт отр иманий посадовою особою відп овідача із запереченнями (а.31) .

На підставі акту № 228/23-1 від 22.0 7.2005р. позивачем винесено подат кове повідомлення - рішення № 0002922301/0 від 27.07.2005р., яким відповідач у визначено податкове зобов' язання зі збору на розвиток п асажирського електротрансп орту в АР Крим за січе нь - березень 2005р. у сумі 12705,00грн. (4 235,00грн. *3) та штрафні (фінансові) санкції у сумі 6862,50грн., а всього на суму 19567,50грн.

За результатами оскарженн я ВАТ "Євпаторійське автотра нспортне підприємство №14311" по даткового повідомлення - ріш ення № 0002922301/0 від 27.07.2005р. на суму 19567,50г рн. постановою Господарськог о суду АР Крим від 06.06.2006р. позовн і вимоги задоволено, постано вою Севастопольського апеля ційного господарського суд у АР Крим від 02.10.2006р. постанову Г осподарського суду АР Крим в ід 06.06.2006р. скасовано, прийнято н ове рішення про задоволення позовних вимог. Постановою В ищого адміністративного суд у АР Крим від 25.02.2010р. касаційну с каргу ДПІ в м. Євпаторія АР Кри м задоволено, постанову Госп одарського суду АР Крим від 0 6.06.2006р. та постанову Севастопол ьського апеляційного госпо дарського суду АР Крим від 02.10.2 006р. скасовано, прийнято нове р ішення про відмову у задовол ені позовних вимог.

Відповідачем самостійно у згоджене податкове повідомл ення - рішення № 0002922301/0 від 27.07.2005р. у сумі 19567,50грн. не сплачено, що ста ло підставою звернення позив ача до суду.

Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України “Про систе му оподаткування” та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.

У відповідності до ст.4 Зако ну України “Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” № 2181 від 21.12.2001р. платники пода тків повинні надавати до орг анів ДПІ звітність за період ичністю, встановленою нормам и діючого законодавства.

Відповідно до. ст. 39 Закону У країни від 26.12.2003. № 380-IV «Про держав ний бюджет України на 2003 рік» у 2003р. надано право Верховній ра ді АР Криму вигляді експерим енту запроваджувати за погод женням з Кабінетом Міністрів України місцеві податки і зб ори, виходячи із специфіки со ціально-економічного розвит ку регіону.

На виконання статті 39 Закон у України від 26.12.2002 року № 380-ІУ «П ро Державний бюджет України на 2003 рік» Кабінет Міністрів У країни, погодившись з пропоз ицією Верховної Ради Автоном ної Республіки Крим щодо зап ровадження у порядку експери менту в 2003 році справляння міс цевих зборів, зокрема збору п а розвиток рекреаційного ком плекс)' в Автономній Республі ці Крим та збору на розвиток п асажирського електротрансп орту в Автономній Республіці Крим, видав відповіли) постан ов) «Про запровадження у 2003 роц і в Автономній Республіці Кр им у порядку експерименту сп равляння окремих місцевих зб орів» від 28.05.2003 року № 875.

Згідно зі статтею 88 Закону У країни, від 23.12.2004 року Л» 2285-ІУ «Пр о Державний бюджет України н а 2005 рік» продовжено до 1 січня 2006 року дію експерименту щодо справляння запроваджених у 2003 році Верховною Радою Автон омної Республіки Крим за пог одженням з Кабінетом Міністр ів України окремих місцевих зборів (збору на розвиток рек реаційного комплексу в Автон омній Республіці Крим та збо ру на розвиток пасажирського електротранспорту в Автоном ній Республіці Крим).

Підпунктом 14 пункту 1 статті 18 Конституції Автономної Рес публіки Крим. який визнано ко нституційним рішенням Конст итуційного суду України № 1-рп /2003 від 6.01.2003 року визначено, що д о повноважень Автономної Рес публіки Крим, зокрема віднос иться згідно законодавства У країни встановлення доходів , що формують бюджет Автономн ої Республіки Крим, забезпеч ення пою виконання, проведен ня експериментів в сфері опо даткування, встановлення міс цевих податків і зборів, а так ож патентування окремих виді в діяльності, здійснення інш их. передбачених законами Ук раїни, повноважень в сфері бю джету та оподаткування.

Відповідно до підпункту 1.1. п ункту 1 Положення про збір на р озвиток пасажирського елект ротранспорту в Автономній Ре спубліки Крим (додаток 10 до По станови Верховної Ради Автон омної Республіки Крим від 19.02.20 03, року № 434 дане положення базу ються па повноваженнях Автон омної Республіки Крим та Вер ховної Ради Автономної Респу бліки Крим, визначених у підп ункті 14 пункту 1 статті 18, підпу нкті 8 пункту 2 статті 26 Констит уції Автономної Республіки К рим та статті 39 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2003 рік», та з метою отрима ння додаткових джерел доході в, на розвиток транспорту заг ального користування, перш з а все міжміського пасажирськ ого електротранспорту, придб ання шкільних автобусів, виз начає умови та порядок сплат і, суб'єктами підприємницько ї діяльності, які "надають в А втономній Республіці Крим по слуги з перевезення пасажирі в в автобусах, легкових таксо моторах і маршрутних таксі м іського, приміського і міжмі ського сполучення, збору на р озвиток пасажирського елект ротранспорту в Автономній Ре спубліці Крим.

Відповідно, зазначені поло ження законодавства щодо спл ати збору па розвиток пасажи рського електротранспорту в АР Крим поширюються на суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які надають в АР Крим пос луги з перевезення пасажирів в автобусах, легкових таксом оторах і маршрутних таксі мі ського, приміського міжміськ ого сполучення.

Таким чином, суд дійшов висн овку, оскільки відповідач є с уб'єуктом підприємницької ді яльності та здійснював перев езення пасажирів на територі ї АР Крим у 2005р. ним повинен бу в надаватися розрахунок зі з бору на розвиток пасажирсько го електротранспорту в АР Кр им за період з січня 2005р. до бер езня 2005р. та сплачуватися визн ачені податкові зобов'язання .

Згідно п.п.п.4.2.1. п.п. 4.2 ст. 4 Закон у №2181 якщо згідно з нормами цьо го пункту сума податкового з обов'язання розраховується к онтролюючим органом, платник податків не несе відповідал ьності за своєчасність, дост овірність та повноту нарахув ання такої суми, проте несе ві дповідальність за своєчасне і повне погашення нарахован ого податкового зобов'язання та має право на оскарження ці єї суми у порядку, встановлен ому цим Законом, зокрема, п.п.п .4.2.2. п.п.4.2. зазначеної статті, кон тролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму п одаткового зобов'язання плат ника податків у разі якщо: а) п латник податків не подає у вс тановлені строки податкову д екларацію.

Відповідно до п.п.17.2.1 п. 17.2 ст. 17 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” у разі коли контролюю чий орган самостійно визнача є суму податкового зобов'яза ння платника податків за під ставами, викладеними у підпу нкті "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 цього Закону, додатков о до штрафу, встановленого пі дпунктом 17.1.1 цього пункту, плат ник податків сплачує штраф у розмірі десяти відсотків су ми податкового зобов'язання за кожний повний або неповни й місяць затримки податкової декларації, але не більше п'ят десяти відсотків від суми на рахованого податкового зобо в'язання та не менше десяти не оподатковуваних мінімумів д оходів громадян.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” податкове зобов' я зання, це зобов' язання плат ника податків сплатити до бю джетів або державних цільови х фондів відповідну суму кош тів у порядку та в строки, визн ачені цим Законом або іншими законами України.

Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.

Згідно з пп.5.2.1 п.5.2. ст.5 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту (апеляційного або су дового оскарження).

Згідно п.п.п. 5.2.4. п.5.2. ст. 5 Закону № 2181 день закінчення процедур и адміністративного оскарже ння вважається днем узгоджен ня податкового зобов'язання платника податків. При зверн енні платника податків до су ду з позовом щодо визнання не дійсним рішення контролюючо го органу податкове зобов'яз ання вважається неузгоджени м до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідн ого рішення.

Згідно п.п.п. 15.2.1. п.15.2. ст.15 Закону № 2181 у разі коли податкове зобо в'язання було нараховане под атковим органом до закінченн я строку давності, визначено го у пункті 15.1 цієї статті, пода тковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному по гашенні податкового зобов'яз ання, може бути стягнутий про тягом наступних 1095 календарни х днів від дня узгодження под аткового зобов'язання.

Закон України “Про державн у податкову службу в Україні ” передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .

Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активами платника под атків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що н алежать юридичній або фізичн ій особі за правом власності або повного господарського відання.

Стаття 41 Конституції Україн и встановлює застереження, щ о ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним. Примусове ві дчуження об' єктів права при ватної власності може бути з астосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідн ості, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за у мовами попереднього і повног о відшкодування їх вартості.

Статтею 3 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягн ені в рахунок погашення його податкових зобов' язань вик лючно за рішенням суду.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги є обґрунт ованими та підлягають задово ленню у повному обсязі.

Вступну та резолютивну час тину постанови було проголош ено у судовому засіданні 21.09.2010р .

Повний текст постанови виг отовлено 27.09.2010р.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158, 160-163, 167 КАС Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов за довольнити повністю.

2. Стягнути з Відкритого акц іонерного товариства "Євпато рійське автотранспортне під приємство №14311" (код ЄДРПОУ 03114655) з аборгованість зі збору на ро звиток пасажирського електр отранспорту в АР Крим за пері од з січня 2005р. до березня 2005р. у с умі 12705,00грн. та штрафні (фінанс ові) санкції у сумі 6868,50грн., а вс ього у сумі 19567 (дев'ятнадцять п 'ятсот шістдесят сім) гривень 50 копіок на р/р 31413535700015, отримувач : місцевий бюджет м.Євпаторії (код 34740798, банк отримуача: Голов не Управління Держказначейс тва України в АР Крим м. Сімфер ополь, МФО 824026, за кодом платежу 5321080500.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Москаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12010567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7131/10/11/0170

Постанова від 21.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні