Постанова
від 31.05.2024 по справі 569/2684/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/2684/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2024 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Наумов С.В., з участю представника Рівненської митниці Державної митної служби України Опанасика С., розглянувши матеріали про порушення митних правил, які надійшли з Рівненської митниці Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 485 МК України,

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про порушення митних правил № 0214/20400/23 від 14.12.2023, 06.07.2022 декларантом ТОВ «КОМПАНІЯ ДУКАТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 43513766) ОСОБА_2 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ЕЕ №UA204080/2022/011881 з метою ввезення на митну територію України товару «сідельний тягача марки «DAF», модель «XF460FT», ідентифікаційний номер (номер шасі) НОМЕР_2 ».

06.07.2022 в зоні діяльності Львівської митниці громадянин ОСОБА_3 (паспорт № НОМЕР_3 ) ввіз на митну територію України вищезазначений транспортний засіб.18.07.2022 року в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ UA204080/2022/012333 метою митного оформлення та випуску у вільний обіг сідельного тягача марки «DAF», модель «XF460FT», ідентифікаційний номер (номер шасі) НОМЕР_2 .

До митного оформлення транспортного засобу подавалися товаросупровідні документи: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_4 від 16.03.2015 року; документ купівлі-продажу (invoice) №1026.22 від 29.06.2022 та сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022.

Даний сертифікат поданий з метою застосування преференції за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони]).

Митними органами України проведено перевірку щодо автентичності та правильності вищезазначеного сертифіката з перевезення товару EUR.1 шляхом направлення відповідного запиту до уповноваженого органу Республіки Польща. Уповноважений орган Республіки Польща листом від 16.10.2023 (доведено листом Держмитслужби від 24.10.2023 №15/15-03-01/7/4824) повідомив, що сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022 не був підтверджений митним відділом в Кельце (Kielce).

Отже, під час митного оформлення транспортного засобу у Рівненській митниці директором ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) ОСОБА_1 (через декларанта ТОВ «КОМПАНІЯ ДУКАТ-ІНВЕСТ» ОСОБА_2 ), подавався сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022, що містить неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобіля.

Таким чином, товар, митне оформлення якого здійснено за вищезазначеною митною декларацією не може бути визнаний таким, що має преференційне походження з Європейського Союзу, та відповідно не має права на тарифну преференцію за кодом «410».

Вищезазначений сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022 директор ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) ОСОБА_1 надав посадовим особам ТОВ «КОМПАНІЯ ДУКАТ-ІНВЕСТ» для проведення декларування транспортного засобу та використання під час розрахунку митних платежів.

Проведеним розрахунком (службова записка управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД від 21.11.2023 року №7.13-15/вн.-23/1914) встановлено, що вказані дії директора ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) ОСОБА_1 призвели до незаконного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 87898,90 грн., в.ч. мито- 73249,08 грн., ПДВ- 14649,82 грн.

Відповідно до граф 8, 9 митної декларацію типу ІМ40ДЕ №UA204080/2022/012333 від 18.07.2022 року ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) є одержувачем і особою, відповідальною за фінансове регулювання.

Відповідно до інформації, наявної в ІТС «Податковий блок» встановлено, що на час оформлення товару за вищевказаною митною декларацією, директором ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) значиться ОСОБА_1 .

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , директор ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273), через декларанта ТОВ «КОМПАНІЯ ДУКАТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 43513766) ОСОБА_2 , з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, надав митним органам України документ (сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022.), що не підтверджений уповноваженим органом Республіки Польща та містять неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобіля (походження автомобіля з країн ЄС).

Вчинення таких дій директор ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) ОСОБА_1 призвело до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 87898,90 грн., в.ч. мито - 73249,08 грн., ПДВ - 14649,82 грн.

Представник Рівненської митниці Опанасик С. в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил № 0214/20400/23 від 14.12.2023, просив суд притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил та застосувати стягнення, передбачене санкцією ст. 485 МК України.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив, заяв чи клопотань не подав.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності.

Суд, заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст.486МКУкраїни завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил, суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч. 1ст. 495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до п. 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Підпунктом г, п. 1, ч. 1 ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами і доповненнями) визнано, що підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Частиною 1 ст.485МКУкраїни передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

За положеннями ст.495МКУкраїни доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у їх вчиненні, які встановлюються протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до них, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності, свідків, висновком експерта та іншими документами.

Відповідно до положень ст.ст. 252, 254, 255, 256 КУпАП, ст. 494 МК України, протокол про адміністративне правопорушення (протокол про порушення митних правил) це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою про вчинення діяння (діянь), яке (які) містить ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого КУпАП (МК України), є найважливішим джерелом доказів у справах про адміністративні правопорушення (про порушення митних правил). У ньому, крім іншого, зазначаються відомості про особу, яка притягається до відповідальності; місце, час вчинення і суть правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясували інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Зі змісту вказаної статті вбачається, що обов`язком суду під час розгляду справи про адміністративне правопорушення є встановлення факту вчинення особою щодо якої розглядаються матеріали діяння, що підпадає під кваліфікацію адміністративного правопорушення та встановлення вини в діях даної особи.

Вказані в сукупності зібрані матеріали свідчать про наявність в діях ОСОБА_1 ознак складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України, тобто вчинення дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу, як підстави до для переміщення документу, що містить неправдиві відомості щодо вартості автомобіля.

У відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Європейський суд з прав людини в своєму рішенні «Ісмаїлов проти Росії» від 06 листопада 2008 року зазначив, що згідно з принципом верховенства права однією з підвалин демократичного суспільства, який закріплений в усіх статтях Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, при розгляді справи та призначенні стягнення потрібно досягти справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, щоб під час відповідного втручання був дотриманий принцип законності і воно не було свавільним, тобто стягнення повинне бути пропорційним, воно має відповідати тяжкості скоєного правопорушення, а також його наслідкам.

Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення стверджується, листом Держмитслужби від 24.10.2023 №15/15-03-01/7/4824, про відповідь митних органів Республіки Польща на запит митних органів України, відповідно до якого - сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022 не був підтверджений митним відділом в Кельце (Kielce).

Таким чином, під час митного оформлення транспортного засобу у Рівненській митниці директором ПП «Ол Транс Глобал» (код ЄДРПОУ 43883273) ОСОБА_1 (через декларанта ТОВ «КОМПАНІЯ ДУКАТ-ІНВЕСТ» ОСОБА_2 ), подавався сертифікат з перевезення товарів EUR.1 №PL/MF/AS0448455 від 14.07.2022, що містить неправдиві відомості стосовно преференційного походження автомобіля.

Зазначені вище докази є узгодженими між собою та іншими доказами у справі і сумніву у своїй належності та допустимості не викликають, тому вони є належними і допустимими для використання в процесі доказування, оскільки ці докази містять у собі фактичні дані, які логічно пов`язані з тими обставинами, які підлягають доказуванню в справі та становлять предмет доказування.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами (ст. 23 КУпАП).

Відповідно дост.33 КУпАПстягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1ст.485 МК Україниза вчиненняданого правопорушення,передбачено адміністративнестягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Враховуючи наведені докази в їх сукупності, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч. 1ст. 485 МК Україниу виді штрафу в розмірі 60% несплаченої суми митних платежів, що становить 52739, 34 (п`ятдесят дві тисячі сімсот тридцять дев`ять) гривень 34 копійок.

Відповідно дост. 40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно п. 5 ч. 2ст.4Закону України "Про судовий збір"до стягнення з порушника підлягає судовий збір.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 467,485 МК України, ст.ст. 33, 283, 284 КУпАП, суд -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним в порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 485 МК України та накласти на нього штраф в розмірі 60 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 52739, 34 (п`ятдесят дві тисячі сімсот тридцять дев`ять) гривень 34 копійок.

Реквізити для оплати штрафу: Отримувач: ГУК у Рівн.обл./Рівненська МТГ/21081100. Код отримувача (ЄДПРОУ): 38012494. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Номер рахунку: UA108999980313000106000017527. Кодкласифікації доходів бюджету: 21081100. Код банку: 899998.

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок. (Реквізити для оплати судового збору: Отримувач коштів: ГУК у Рівн.обл/Рiвнен.міс.тг/22030101. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38012494. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 38012494. Рахунок отримувача: UA458999980313191206000017527. Кодкласифікації доходів бюджету: 22030101.)

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.

Суддя Рівненського міського суду С.В. Наумов

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.05.2024
Оприлюднено03.07.2024
Номер документу120106435
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —569/2684/24

Постанова від 31.05.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Наумов С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні