Постанова
від 20.09.2010 по справі 2а-3005/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  

            ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                              ПОСТАНОВА

                                                      ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ

 "20" вересня 2010 р.                                                    Справа № 2a-3005/10/0970

 м. Івано-Франківськ  

          Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Матуляк Я.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції в Рогатинському районі до товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт-Центр" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1550,00 грн.,-

                                                              ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в Рогатинському районі Івано-Франківської області  звернулася в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Еліт-Центр» про стягнення штрафних (фінансових) санкції в розмірі 1550,00 грн., мотивуючи тим, що при здійсненні торгівлі відповідачем було порушено вимоги Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» та вимоги Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», а саме: не забезпечено проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій та не видано розрахункового документа встановленого зразка на загальну суму 6,50 грн., не забезпечено відповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі, яка зазначена в денному звіті РРО, та не повне оподаткування готівки в касі, за наслідками чого до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції в загальній сумі 1550,00 грн., які відповідачем не сплачені до бюджету.

Відповідно до ч.3 ст183-2 КАС України про відкриття скороченого провадження суд виносить ухвалу, копія якої невідкладно надсилається відповідачу разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів. В ухвалі в обов'язковому порядку зазначаються строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідач у десятиденний строк з дня одержання такої ухвали та копій документів може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.

Згідно із п.3 ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Судом 31.08.2010 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку разом із копією позовної заяви та доданими до неї документів направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову, яку відповідачем отримано 02.09.2010 року.

Проте,  заперечення або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду, у строки передбачені ст. 183-2 КАС України, не надходили.  

Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі –прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що при проведенні податковим органом перевірки дотримання відповідачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, встановлено порушення порядку проведення розрахунків, а саме: непроведення розрахункових операцій через РРО, ненадання розрахункового документу встановленого зразка, незабезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіті РРО, чим було порушено вимоги п.п. 1, 2, 13 ст. 3 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР (зі змінами та доповненнями),  а також встановлено факт порушення відповідачем вимог п. 2.6 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. (зі змінами та доповненнями), а саме  неповне оподаткування готівки підприємства.

За результатами перевірки було складено акт №239/09/17/23/31043744 від 21.05.2010р., на підставі якого податковим органом було прийнято рішенням №0000382302 від 28.05.2010 р. про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1550,00 грн., яке направлено на адресу відповідача 03.06.2010 р., про що свідчить копія поштової квитанції.  

Як вбачається з матеріалів справи, товариство з обмеженою відповідальністю «Еліт-Центр» відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи, зареєстрованого 01.08.2000 р.  та довідки Івано-Франківського обласного управління статистики № 2970, виданої 02.08.2000 р. є юридичної особою (а.с.6).

Відповідно до абзацу 4 статті 2 зазначеного Закону розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий товар (ненадану послугу), а в разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Згідно з наведеним в абзаці 15 статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначенням,  розрахунковим документом є документ установлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт  продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку РРО або заповнений вручну.

 Відповідно до пунктів 1, 2, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції та забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка відповідає загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно п. 1 ст. 17 вищезазначеного Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), зокрема, у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки, за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність.

У відповідності до ст. 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за незабезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб’єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п’ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Відповідно до вимог п. 2.6 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.01.2005 р. за №40/10320, встановлено, що уся готівка,  що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися, зокрема, у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є  здійснення  обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі  обліку  розрахункових  операцій  на  підставі  фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Відповідальність за порушення вимог вищенаведеної Постанови НБУ встановлена Указом Президента України від  12.06.1995 р. №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», відповідно до якого у разі порушення юридичними  особами  всіх форм   власності,   фізичними   особами   -  громадянами  України, іноземними  громадянами  та  особами  без  громадянства,   які   є суб'єктами   підприємницької   діяльності,   а   також  постійними представництвами нерезидентів,  через які  повністю  або  частково здійснюється  підприємницька діяльність,  норм з регулювання обігу готівки у  національній  валюті,  що  встановлюються  Національним банком України,  до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема,     за     неоприбуткування    (неповне    та/або    несвоєчасне) оприбуткування   у   касах   готівки  -  у  п'ятикратному  розмірі неоприбуткованої  суми.

Як вбачається з акту перевірки, працівником відповідача не було проведено розрахункову операцію через реєстратор розрахункової операції та не видано документа встановленого зразка на загальну суму 6,50 грн., внаслідок чого, на вимоги п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 32,50 грн.

Судом встановлено, що невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків відповідача складає 251,55 грн., та відповідно до ст.22 вищезазначеного Закону, до відповідача було застосовано фінансові санкції у п’ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність. Таким чином, дана штрафна (фінансова) санкція становить 1257,75 грн.

Судом встановлено, що сума неоподаткування готівки відповідача становить 52,00 грн., за наслідками чого на підставі Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 260,00 грн.

Приписами ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено, що суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Оскільки відповідачем не прийняті міри щодо оскарження податкового рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1550,00 грн., прийнятого податковим органом, суд вважає, що позивачем правомірно застосовано штрафні (фінансові) санкцію у розмірі 1550,00 грн., а податкове рішення є чинним. Таким чином, дана штрафна (фінансова) санкція підлягає стягненню до бюджету.

Щодо стягнення заборгованості відповідача зі сплати штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1550,00 грн. за рахунок активів платника податків, суд вважає, що приписами Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» не передбачено зазначеного порядку стягнення застосованих до відповідача штрафних (фінансових) санкцій.

Виходячи з вищенаведеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

          Враховуючи вищевикладене, на підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.2, ст.ст. 8-14, ст.86, ст.183-2, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

                                                   ПОСТАНОВИВ:

          Позов задовольнити повністю.

          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Еліт-Центр" (код ЄДРПОУ 31048744) в дохід бюджету штрафні (фінансові) санкції в сумі 1550 (Одна тисяча п’ятсот п’ятдесят гривень)00 коп.  

Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення.

Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарження не підлягає.          

          

          Суддя:                                                                      Матуляк Я.П.

          

          

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12010954
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3005/10/0970

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Постанова від 20.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні