Постанова
від 29.10.2010 по справі 7385/08/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа №2а- 7385/08/1570

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2010 року                                                   м. Одеса

              Одеський окружний адміністративний суд у складі:

                                   головуючого судді         Корой С.М.

                                   секретар  судового засідання         Дудка С.С.

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом  Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Нива»про стягнення 5100 гривень 66 копійок, суд,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Нива»(далі –ТОВ «Нива»), в якому позивач просить суд прийняти постанову, якою стягнути з ТОВ «Нива»на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Державного казначейства суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році у розмірі 5016,39 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 84,27 грн. Всього підлягає стягненню 5100,66 грн.

В своєму позові позивач зазначив, що згідно із звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік, наданим відповідачем до відділення Фонду, середньооблікова чисельність штатних працівників за 2007 рік на підприємстві склала 61 особа. У відповідності із вимогами чинного законодавства України, зокрема ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідач повинен був створити 2 робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів, проте утворив лише 1. За невиконання вищевказаного нормативу відповідно до ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»відповідач повинен був сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 5016,39 грн., але не сплатив. Крім того у зв’язку із простроченням погашення адміністративно-господарських санкцій відповідач повинен сплатити пеню у розмірі 84,27 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримала вимоги та обґрунтування адміністративного позову у повному обсязі.

Представник відповідача до судового засідання не з’явився, його позиція щодо позову не відома, оскільки він заперечень на позовну заяву не подав та повноважного представника у судове засідання не направив у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до ч.6 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України. Про час і місце розгляду справи відповідача було повідомлено належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи зворотними поштовими повідомленнями про вручення судової кореспонденції та судових повісток (а.с.83,84)  у зв’язку з чим, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача, відповідно до положень ст.128 КАС України.         

Суд, заслухавши  представника позивача, дослідивши доводи адміністративного позову, матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються,  встановив наступне.

28 лютого 2008 року ТОВ «Нива»було подано до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2007 рік за формою N 10-ПІ (а.с. 5), в якому, зокрема, зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу фактично за рік становила 61 особу, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, становила 1 особа, кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»- 2 особи, середньорічна заробітна плата штатного працівника фактично становила 5016,00 грн.

15.05.2008 року Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на підставі даних звіту, поданого ТОВ «Нива», було розраховано суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яку належало самостійно сплатити до бюджету на рахунок Держказначейства в Одеській області в строк до 15 квітня поточного року, із зазначенням, що норматив повинен був складати 2 особи, середньооблікова кількість штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, становила 1 особу, кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами становила 1, середньорічна заробітна плата 5016,39 грн., а сума адміністративно-господарських санкцій становить 5016,39 грн. (а.с. 7).

Відповідно до положень ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Частиною 1 ст.18 вказаного Закону передбачено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно з положеннями ч.3 ст.18 цього Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 18-1 Закону державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Аналіз наведених норм права свідчить про те, що працевлаштування інвалідів здійснюється або шляхом їх безпосереднього звернення до підприємства, або шляхом звернення  до державної служби зайнятості, яка в свою чергу здійснює пошук підходящої роботи для працевлаштування такого інваліда. Жодною нормою законодавства України не встановлений обов’язок підприємства здійснювати пошук інвалідів для їх працевлаштування на цьому підприємстві.

Разом з тим, до суду не надано відомостей, які б підтверджували те, що позивач інформував  державну службу зайнятості населення по наявність у нього вакантної посади, яка може бути зайнята інвалідом. Надана до суду довідка Савранського районного центру зайнятості про те, що ТОВ «Нива»протягом 2008 року інформувало центр зайнятості про наявність на підприємстві трьох вільних місць шляхом надання статистичної звітності за формою 3-ПН (а.с.30), є неналежним доказом, оскільки містить інформацію щодо іншого звітного періоду. Невиконання передбаченого ч. 3 ст.18 Закону обов’язку відповідача надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, фактично позбавила останню здійснювати належним чином повноваження щодо працевлаштування інвалідів у ТОВ «Нива».

Згідно із нормами ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Підстави господарсько-правової відповідальності визначені ст.218 Господарського кодексу України, якою встановлено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання  чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського  правопорушення.

Відповідачем не доведено, що норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році не виконано ним не з його вини, у зв’язку з чим суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій є обґрунтованими.

Керуючись  ст. ст. 2,4, 6, 9, 11, 69-71, 86, 160-163, 167, 186, 254 КАС України суд, -

ПОТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Нива»про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Нива»на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок державного казначейства суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році у розмірі 5016 гривень 39 копійок гривень та пені за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 84 гривні 27 копійок - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» (юридична адреса: 66231, Одеська область, Савранський район, с.Йосипівка, р/р 26000029055001, код 03768078, МФО 328384, АКБ «Імексбанк» м. Одеса) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок державного казначейства суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році у розмірі 5016 (п’ять тисяч шістнадцять) гривень 39 копійок та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 84 (вісімдесят чотири) гривні 27 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги.  Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

       Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 29.10.2010 року.

Суддя                                                                                          С.М.Корой                                        

          

 29 жовтня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12011293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7385/08/1570

Постанова від 29.10.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні