ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
02.07.2024Справа № 910/5344/24Господарський суд міста Києва у складі судді Грєхової О.А., розглянувши у спрощеному позовному провадженні матеріали господарської справи
за позовом Фізичної особи-підприємця Бута Олександра Васильовича
до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Дніпровська набережна 19 В"
про стягнення 29 299,66 грн.
Без повідомлення (виклику) сторін.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Фізична особа-підприємець Бут Олександр Васильович звернулась до Господарського суду міста Києва із позовними вимогами до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дніпровська набережна 19 В» про стягнення 29 299,66 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов`язань за Договором № 27/2021 від 01.03.2021, в частині здійснення розрахунків за надані у травні 2021 року послуги.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
16.05.2024 представником відповідача подано відзив на позовну заяву, до якого долучено клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомлення сторін.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.06.2024 у задоволенні клопотання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Дніпровська набережна 19 В" про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін відмовлено.
Позивач в свою чергу, правом на подання відповіді на відзив у встановлений судом строк не скористався.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
01 березня 2021 року між Фізичною особою-підприємцем Бутом Олександром Васильовичем (далі - виконавець, позивач) та Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Дніпровська набережна 19В» (далі - замовник, відповідач) укладено Договір про технічне та аварійне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, внутрішніх будинкових електромереж, електрощитових та систем внутрішнього освітлення № 72/2021 (далі - Договір), за умовами якого замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов`язання з надання послуг з технічного обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, внутрішніх будинкових електромереж, електрощитових і систем внутрішнього освітлення, а також з ліквідації аварійних пошкоджень внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, внутрішніх будинкових електромереж, електрощитових і систем внутрішнього освітлення.
До складу послуг з технічного обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, внутрішніх будинкових електромереж, електрощитових і систем внутрішнього освітлення належить: періодичний огляд, підтримка у робочому стані, регулярне проведення профілактичних робіт. Перелік послуг, які надаються виконавцем замовнику, та їх періодичність і терміни виконання наведені у Додатку № 1 до цього Договору.
До складу послуг з ліквідації аварійних пошкоджень внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, внутрішніх будинкових електромереж, електрощитових і систем внутрішнього освітлення належить: організація за телефонним замовленням замовника прибуття оперативної бригади (аварійний виїзд) протягом 60 хвилин з мето локалізації аварії та усунення її причин (п. 1.2 та п. 1.3 Договору).
Відповідно до п. 1.4 Договору місцезнаходження будинку: м. Київ, вул. Дніпровська Набережна, 19В, загальною кількістю 336 квартир і 12 нежитлових приміщень.
Згідно з п. 1.5 Договору виконання робіт здійснюється власною робочою силою та власними інструментами.
Пунктом 1.5 Договору визначено наступні обов`язки виконавця:
- виконувати якісно та своєчасно послуги з технічного обслуговування та з ліквідації аварійних пошкоджень внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових та систем освітлення, в т.ч. періодичний огляд, підтримка у робочому стані, регулярне проведення профілактичних робіт відповідно до Додатка 1 до цього Договору в межах розмежування комунікацій;
- забезпечити виконання послуг власною робочою силою та матеріально-технічним забезпеченням у відповідності до чинних нормативних документів, техніки безпеки, пожежної безпеки;
- приймати заяви від мешканців будинку, диспетчера та правління ОСББ «Дніпровська набережна 19В» щодо ліквідації аварійних пошкоджень, а також на виконання додаткових послуг та робіт. Додаткові послуги та роботи по заявам від мешканців будинку виконуються за згодою сторін;
- надавати інформацію голові правління ОСББ «Дніпровська набережна 19В», майстру будинку або керуючому справами про причини та строки відсутності ХВП, ГВП, ЦО та електроенергії (при планових ремонтах - за 3 доби, при аварійних зупинках - негайно);
- забезпечувати ліквідацію аварійних пошкоджень та підтримувати цілодобовий зв`язок через засоби зв`язку виконавця (контактні телефони зазначені в інформаційних оголошеннях, розміщених у будинку);
- якісно та своєчасно усувати виявлені несправності та здійснювати заміну пошкоджених та/або відсутніх елементів обладнання будинку з матеріалів замовника;
- надавати замовнику інформацію про причини пошкоджень залиття квартир, пошкоджень електричних мереж або інших пошкоджень, порушення в квартирах чи офісах проектних норм комунікацій загального користування;
- повідомляти замовника про необхідність проведення робіт, які не входять до переліку послуг технічного обслуговування, але потрібні для підтримки робочого стану та функціонування інженерних мереж і систем будинку. У екстрених випадках замовник сповіщається виконавцем відразу ж після виникнення подібної ситуації;
- послуги (роботи) повинні виконуватися виключно навченим персоналом, що має відповідні кваліфікаційні посвідчення, пройшли необхідне навчання і мають необхідне допуски на право проведення робіт. Виконавець, несе відповідальність за отримання правил охорони і праці своїм персоналом і гарантує наявність необхідних дозволів на право проведення робіт;
- вести всі необхідні журнали для забезпечення нормального обслуговування інженерних мереж і систем будинку;
- не передавати третім особам ключі від технічних приміщень замовника та не роботи дублікати без попередньої згоди замовника;
- приймати заявки на виконання робіт та повідомлення про аварійні випадку від мешканців, власників квартир, уповноважених диспетчерів та осіб замовника за номерами телефоні, розміщеними в оголошенні.
В свою чергу, у відповідності до пунктів 2.22-2.24 Договору замовник зобов`язується:
- після надання виконавцем Акту здавання-приймання наданих послуг (робіт) протягом 5 робочих днів прийняти виконані роботи і підписати Акт здавання-приймання наданих послуг (робіт), або в той самий строк надати виконавцю письмову вмотивовану відмову. У разі не надання в зазначений строк замовником виконавцю підписаного Акту здавання-приймання наданих послуг (робіт) або письмової вмотивованої відмови послуга (робота) вважається виконаною у повному об`ємі та прийнятою замовником, а Акти вважаються підписаними;
- здійснити оплату послуг (робіт), виконаних виконавцем у відповідності умов цього Договору;
- складати акти залиття квартир, пошкоджень електричних мереж або інших пошкоджень, порушень в квартирах чи офісах проектних норм комунікацій загального користування у присутності представника виконавця та мешканця або власника такого приміщення. Інформацію про причини пошкоджень надає виконавець.
Також, згідно з пунктами 2.25, 2.26, 2.28, 2.30 Договору замовник має право:
- достроково розірвати цей Договір у разі невиконання зобов`язань виконавцем, повідомивши про це його у строк 30 календарних днів;
- контролювати якість, строки та об`єм (робіт), які надаються виконавцем відповідно до умов цього Договору;
- здійснювати перевірку виконаних робіт;
- повернути акти здавання-приймання наданих послуг (робіт) виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного їх оформлення (відсутність печатки, підписів, тощо) або в разі наявності у замовника зауважень чи/або розбіжностей щодо якостей, строків та об`єму послуг (робіт). У такому разі замовник повертає Акт здавання-приймання наданих послуг (робіт) зі своїми зауваженнями у вигляді письмової вмотивованої відмови.
У пункті 6.1 Договору сторони домовились, що вартість послуг, передбачених Додатком № 1 до цього Договору по Технічному обслуговуванню внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових і систем освітлення будинку, а також з ліквідації аварійних пошкоджень внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових і систем освітлення визначається сторонами у відповідності до кількості квартир у будинку, та на день укладення Договору за кожен місяць становить 12 500,00 грн. без ПДВ.
За умовами п. 6.4 Договору розрахунковим періодом є календарний місяць. Розрахунок за надані послуги (роботи) здійснюється щомісячно до 10 числа місяця, що настає за розрахунковим, згідно з Актом здавання-приймання наданих послуг (робіт).
Цей договір набирає чинності з моменту підписання його замовником та виконавцем і діє до 31.12.2021.
Дата початку надання послуг (робіт), передбачених Додатком № 1 до цього Договору - 01.03.2021 (пункти 8.1 та 8.2 Договору).
У відповідності до п. 8.5 Договору у випадку розірвання Договору замовник зобов`язаний оплатити виконавцю вартість наданих та прийнятих замовником на момент розірвання Договору послуг (робіт) у строк, що не перевищує 7 банківських днів з дня направлення замовнику письмового повідомлення.
Додатком № 1 до Договору сторонами узгоджено Перелік послуг з Технічного обслуговування внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових і систем освітлення включених у вартість щомісячного обслуговування.
25 березня 2024 року позивачем направлено відповідачу Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021 на суму 12 500,00 грн. із табелем обліку використання робочого часу за травень 2021 року.
Звертаючись з вказаним позовом до суду, позивач зазначає, що замовнику надавались акти наданих послуг, проте зі сторони замовника акти підписані не були, як і не були повернуті із зауваженнями, а отже вважаються такими, що прийняті відповідачем, в зв`язку з чим, позивач просить стягнути з відповідача вартість наданих у травні 2021 року послуг у розмірі 12 500,00 грн., а також нараховану пеню у розмірі 1 047,95 грн., 3% річних у розмірі 1 001,71 грн. та інфляційні втрати у розмірі 14 750,00 грн.
Відповідач в свою чергу, заперечуючи проти позову, у відзиві на позовну заяву зазначає, що отримавши 27.03.2024 Лист позивача із проханням підписати Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021, відповідачем 29.03.2024, з урахуванням п. 2.22 Договору направлено письмову вмотивовану відмову та повернуто без підпису та без оплати Акт, оскільки позивачем було наведено перелік робіт (послуг), які фактично надані не були. Відповідач зазначає, що в ніч з 02.05.2021 на 03.05.2021 в підвальному приміщені другого під`їзду будинку АДРЕСА_1 , де знаходиться насосна станція холодного водопостачання (ХВП), сталась аварія, а саме прорвало трубу та затопило станцію, від короткого замикання її знеструмлено. Відповідач зазначає, що на телефонні дзвінки по аварії ніхто з ФОП Бут О.В. не відповідав, натомість представниками правління ОСББ «Дніпровська набережна 19В» та мешканцями будинку була усунута аварія, до якої залучались фахівці аварійної служби Дарницького району м. Києва та КП «ЖИТЛО-СЕРВІС». Внаслідок аварії вийшло з ладу сім електродвигунів, два блоки автоматики та два електрочастотники запуску двигунів. Оскільки в порушення вимог зазначеного Договору, ФОП Бут Олександр Васильович ігнорував дзвінки ОСББ «Дніпровська набережна 19В», на виконання п.п. 2.26, 2.27, 2.28, 2.29 Договору, ОСББ «Дніпровська набережна 19В» взяло на особливий контроль здійснення перевірки виконаних/невиконаних робіт з обслуговування будинку з боку позивача та при самостійному щоденному обстежені будинку, представниками ОСББ «Дніпровська набережна 19В» та небайдужими мешканцями, 05.05.2021 в підвальному приміщені третього під`їзду будинку, де знаходиться теплопункт (ГГП), виявлено затоплення фекаліями даного приміщення, внаслідок прориву труби, на аварію працівники ФОП Бут О.В., не прибули аргументуючи тим, що знаходяться на іншій аварії, в зв`язку з чим, аварія була усунута фахівцями аварійної служби Дарницького району міста Києва. Після вище зазначених випадків 06.05.2021 було складено Акт обстеження будинку, який був підписаний представниками правління, ревізійної комісії та мешканцями будинку. 19.05.2021 згідно умов договору працівники ФОП Бут О.В. були зобов`язані внести показники лічильників електроенергії в особистий кабінет ДТЕК «Київські електромережі», але це не було виконано, що призвело до включення будинку в графік відключення від постачання електроенергії. Таким чином, відповідач зазначає, що в травні 2021 року ФОП Бут О.В. не виконував жодних послуг (робіт) на виконання умов Договору, а тому перелічені послуги в акті здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021 не відповідають дійсності та виконані (надані) позивачем не були, в зв`язку з чим, Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021 повернуло без підпису та без оплати, а також повернуто на адресу позивача як безпідставний та такий, що містить недостовірні відомості табель обліку використання робочого часу. Також, відповідач зазначає, що через невиконання з боку ФОП Бут О.В. умов укладеного Договору у травні 2021 року - ОСББ «Дніпровська набережна 19В» 25 травня 2021 року провело засідання Правління, на якому було вирішено розірвати договір з ФОП Бут О.В. та з 01 червня 2021 року підписати договір з іншою обслуговую компанією. 28.05.2021 ОСББ «Дніпровська набережна 19В» разом із новою обслуговуючою компанією ТОВ «Управляюча компанія Голді-Сервіс» склали дефектні акти на ремонт насосної та теплопункту за адресою Дніпровська набережна, 19В та в подальшому 01 червня 2021 року уклали договір про технічне та аварійне обслуговування систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, внутрішніх будинкових електромереж, електрощитових та систем внутрішнього освітлення. Внаслідок вище перелічених аварій, на які з представників ФОП Бут О.В. жодного разу ніхто не прибув, через вихід з ладу насосної станції водопостачання, ОСББ «Дніпровська набережна, 19В» вимушено було укласти договір про послуги з ремонту насосів постачання з 01 червня 2021 року з ФОП Плахута Г.Ю., яке в подальшому виконувало роботи з ремонту насосів водопостачання в будинку АДРЕСА_1 . Також відповідач вимушений був укласти договір про ремонт систем зовнішнього водопроводу та каналізації з 01 червня 2021 року з ФОГІ Семенюк В.В., яке в подальшому виконувало ремонтні роботи з систем зовнішнього водопроводу та каналізації в будинку АДРЕСА_1 . Відтак, відповідач зазначає, що посилання у позові на те, що нібито наймані працівники позивача увесь час здійснювали роботи є абсурдними, оскільки на аварії представники позивача не виїжджали, планових обходів також не здійснювали, профілактичні роботи також не виконувались, жодного супроводу перевірок роботи вузлів обліку інспекторами постачальних організації здійснено не було й ніяких доказів не має і не може бути, щодо ЦО - ані підтримки системи ЦО, ані консервації/розконсервації здійснено не було.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ст. 11, 629 Цивільного кодексу України договір є однією з підстав виникнення зобов`язань та є обов`язковим для виконання сторонами.
Зобов`язання в силу вимог ст. 525, 526 Цивільного кодексу України має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог даного Кодексу і інших актів законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічна за змістом норма міститься у п. 1 ст. 193 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 901 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.
Статтями 525, 526 ЦК України встановлено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства; одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (стаття 610 ЦК України).
Звертаючись з позовом до суду позивач зазначає, що відповідачем, в порушення умов укладеного Договору не було сплачено вартість наданих у травні 2021 року послуг, у зв`язку з чим у відповідача виникла заборгованість.
Натомість відповідач, заперечуючи проти позову зазначає, що прийняти надані позивачем роботи неможливо у зв`язку з їх фактичним ненаданням, в зв`язку з чим, відповідачем було повернуто позивачу Акт здачі-прийняття робі (надання послуг) від 31.05.2021 із мотивованою відмову від його підписання з переліком зауважень та обґрунтувань.
Як вбачається з предмету Договору, позивач зобов`язався:
- виконувати якісно та своєчасно послуги з технічного обслуговування та з ліквідації аварійних пошкоджень внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових та систем освітлення, в т.ч. періодичний огляд, підтримка у робочому стані, регулярне проведення профілактичних робіт відповідно до Додатка 1 до цього Договору в межах розмежування комунікацій;
- забезпечити виконання послуг власною робочою силою та матеріально-технічним забезпеченням у відповідності до чинних нормативних документів, техніки безпеки, пожежної безпеки;
- приймати заяви від мешканців будинку, диспетчера та правління ОСББ «Дніпровська набережна 19В» щодо ліквідації аварійних пошкоджень, а також на виконання додаткових послуг та робіт. Додаткові послуги та роботи по заявам від мешканців будинку виконуються за згодою сторін;
- надавати інформацію голові правління ОСББ «Дніпровська набережна 19В», майстру будинку або керуючому справами про причини та строки відсутності ХВП, ГВП, ЦО та електроенергії (при планових ремонтах - за 3 доби, при аварійних зупинках - негайно);
- забезпечувати ліквідацію аварійних пошкоджень та підтримувати цілодобовий зв`язок через засоби зв`язку виконавця (контактні телефони зазначені в інформаційних оголошеннях, розміщених у будинку);
- якісно та своєчасно усувати виявлені несправності та здійснювати заміну пошкоджених та/або відсутніх елементів обладнання будинку з матеріалів замовника;
- надавати замовнику інформацію про причини пошкоджень залиття квартир, пошкоджень електричних мереж або інших пошкоджень, порушення в квартирах чи офісах проектних норм комунікацій загального користування;
- повідомляти замовника про необхідність проведення робіт, які не входять до переліку послуг технічного обслуговування, але потрібні для підтримки робочого стану та функціонування інженерних мереж і систем будинку. У екстрених випадках замовник сповіщається виконавцем відразу ж після виникнення подібної ситуації;
- послуги (роботи) повинні виконуватися виключно навченим персоналом, що має відповідні кваліфікаційні посвідчення, пройшли необхідне навчання і мають необхідне допуски на право проведення робіт. Виконавець, несе відповідальність за отримання правил охорони і праці своїм персоналом і гарантує наявність необхідних дозволів на право проведення робіт;
- вести всі необхідні журнали для забезпечення нормального обслуговування інженерних мереж і систем будинку;
- не передавати третім особам ключі від технічних приміщень замовника та не роботи дублікати без попередньої згоди замовника;
- приймати заявки на виконання робіт та повідомлення про аварійні випадку від мешканців, власників квартир, уповноважених диспетчерів та осіб замовника за номерами телефоні, розміщеними в оголошенні.
У пункті 6.1 Договору сторони домовились, що вартість послуг, передбачених Додатком № 1 до цього Договору по Технічному обслуговуванню внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових і систем освітлення будинку, а також з ліквідації аварійних пошкоджень внутрішніх будинкових систем центрального опалення, каналізації, гарячого та холодного водопостачання, електромереж, електрощитових і систем освітлення визначається сторонами у відповідності до кількості квартир у будинку, та на день укладення Договору за кожен місяць становить 12 500,00 грн. без ПДВ.
За умовами п. 6.4 Договору розрахунковим періодом є календарний місяць. Розрахунок за надані послуги (роботи) здійснюється щомісячно до 10 числа місяця, що настає за розрахунковим, згідно з Актом здавання-приймання наданих послуг (робіт).
Також, згідно з пунктами 2.26, 2.28, 2.30 Договору замовник має право:
- контролювати якість, строки та об`єм (робіт), які надаються виконавцем відповідно до умов цього Договору;
- здійснювати перевірку виконаних робіт;
- повернути акти здавання-приймання наданих послуг (робіт) виконавцю без здійснення оплати в разі неналежного їх оформлення (відсутність печатки, підписів, тощо) або в разі наявності у замовника зауважень чи/або розбіжностей щодо якостей, строків та об`єму послуг (робіт). У такому разі замовник повертає Акт здавання-приймання наданих послуг (робіт) зі своїми зауваженнями у вигляді письмової вмотивованої відмови.
Як вбачається з матеріалів справи, Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021 на суму 12 500,00 грн. направлено позивачем відповідачу лише 25.03.2024, тобто майже через три роки від періоду, у якому як зазначає позивач, надавались послуги.
Відповідач в свою чергу, 27.03.2024 надав письмову мотивовану відмову від підписання такого Акту, яку 29.03.2024 надіслав позивачу, на підтвердження чого надав опис вкладення у цінний лист, накладну Укрпошти № 0208109280704 та фіскальні чеки.
Як вбачається з означеної відмови, відповідач в її обґрунтування зазначив наступне. В ніч з 02.05.2021 на 03.05.2021 в підвальному приміщені другого під`їзду будинку АДРЕСА_1 , де знаходиться насосна станція холодного водопостачання (ХВП), сталась аварія, а саме прорвало трубу та затопило станцію, від короткого замикання її знеструмлено. На телефонні дзвінки по аварії ніхто з ФОП Бут О.В. не відповідав, натомість представниками правління ОСББ «Дніпровська набережна 19В» та мешканцями будинку була усунута аварія, до якої залучались фахівці аварійної служби Дарницького району м. Києва та КП «ЖИТЛО-СЕРВІС». Внаслідок аварії вийшло з ладу сім електродвигунів, два блоки автоматики та два електрочастотники запуску двигунів. Однак, в порушення вимог зазначеного Договору, ФОП Бут Олександр Васильович ігнорував дзвінки ОСББ «Дніпровська набережна 19В», в зв`язку з чим, на виконання п.п. 2.26, 2.27, 2.28, 2.29 Договору, ОСББ «Дніпровська набережна 19В» взяло на особливий контроль здійснення перевірки виконаних/невиконаних робіт з обслуговування будинку з боку позивача та при самостійному щоденному обстежені будинку, представниками ОСББ «Дніпровська набережна 19В» та небайдужими мешканцями, 05.05.2021 в підвальному приміщені третього під`їзду будинку, де знаходиться теплопункт (ГГП), виявлено затоплення фекаліями даного приміщення, внаслідок прориву труби, на аварію працівники ФОП Бут О.В., не прибули аргументуючи тим, що знаходяться на іншій аварії, в зв`язку з чим, аварія була усунута фахівцями аварійної служби Дарницького району міста Києва. Після вище зазначених випадків 06.05.2021 було складено АКТ обстеження будинку, який був підписаний представниками правління, ревізійної комісії та мешканцями будинку. 19.05.2021 згідно умов договору працівники ФОП Бут О.В. були зобов`язані внести показники лічильників електроенергії в особистий кабінет ДТЕК «Київські електромережі», але це не було виконано, що призвело включення будинку в графік відключення від постачання електроенергії. Таким чином, відповідач зазначив, що в травні 2021 року ФОП Бут О.В. не виконував жодних послуг (робіт) на виконання умов Договору, а тому перелічені послуги в акті здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021 не відповідають дійсності та виконані (надані) позивачем не були, в зв`язку з чим, Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021 повернуто без підпису та без оплати, а також повернуто на адресу позивача як безпідставний та такий, що містить недостовірні відомості табель обліку використання робочого часу.
У даному випадку, матеріали справи свідчать, що відповідач, скориставшись правом на відмову від прийняття послуг, у зв`язку з їх ненаданням та викладенням обґрунтованих заперечень проти послуг та факту їх надання, повернув позивачу Акт без підписання та оплати.
Будь-яких доказів в спростування викладених відповідачем фактів та обставин щодо кількості та якості наданих у травні послуг, позивачем не надано, як і не надано жодної відповіді як на надану відповідачем письмову мотивовану відмову від підписання акту та його оплати, так і на відзив на позовну заяву.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, у рішенні Європейського суду з прав людини від 23.08.2016 у справі "Дж. К. та Інші проти Швеції" ("J.K. AND OTHERS v. SWEDEN") наголошено, що "у країнах загального права у кримінальних справах діє стандарт доказування "поза розумним сумнівом ("beyond reasonable doubt"). Натомість, у цивільних справах закон не вимагає такого високого стандарту; скоріше цивільна справа повинна бути вирішена з урахуванням "балансу вірогідностей". Суд повинен вирішити, чи являється вірогідність того, що на підставі наданих доказів, а також правдивості тверджень заявника, вимога цього заявника заслуговує довіри".
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 01.12.2020 у справі №904/1103/20 та від 25.06.2020 у справі №924/266/18.
Стандарт доказування "вірогідність доказів", на відміну від "достатності доказів", підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач. Тобто з введенням в дію нового стандарту доказування необхідним є не надати достатньо доказів для підтвердження певної обставини, а надати саме ту їх кількість, яка зможе переважити доводи протилежної сторони судового процесу.
Тлумачення змісту цієї статті свідчить, що нею покладено на суд обов`язок оцінювати докази, обставини справи з огляду на їх вірогідність, яка дозволяє дійти висновку, що факти, які розглядаються, скоріше були (мали місце), аніж не були.
Таким чином, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем надано ґрунтовну вмотивовану відмови від підписання Акту, з наведенням конкретного переліку недоліку та обставин в підтвердження ненадання позивачем послуг в травні 2021 року, спростувань яких, матеріали справи не містять, доказів протилежного, позивачем до матеріалів справи не надано.
У даному випадку, жодного доказу в підтвердження реального надання позивачем у травні 2021 року послуг, узгоджених сторонами як у Договорі, так і у Додатку № 1 до Договору позивачем до матеріалів справи не надано, натомість з огляду на викладені відповідачем у відмові від підписання та оплати Акту обставини, суд приходить до висновку, що позивачем не було надано відповідачу послуги у травні 2021 року.
Відтак, враховуючи, що предметом спору у цій справі є вимога про стягнення заборгованості за фактично надані послуги у травні 2021 року на підставі підписаного виконавцем в односторонньому порядку акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2021, з урахуванням підстав заявленого позову, його обґрунтування та заперечень відповідача, дослідивши належним чином та встановивши всі обставини щодо неналежного виконання позивачем робіт за Договором щодо яких виник спір в цій справі, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача обов`язку з прийняття послуг за травень 2021 року за Договором, зазначених позивачем, та як наслідок у відповідача не виник обов`язок зі здійснення розрахунків за такі послуги, в зв`язку з чим, вимога позивача про стягнення 12 500,00 грн. є необґрунтованою.
У зв`язку з викладеним, похідні вимоги про стягнення з відповідача нарахованих пені, 3% річних, інфляційних втрат залишаються судом без задоволення.
Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову в позовних вимог, з покладенням судового збору на позивача в порядку ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 74, 76-80, 129, 236 - 242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позов відмовити повністю.
2. Витрати по сплаті судового збору покласти на позивача.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повне рішення складено: 02.07.2024
Суддя О.А. Грєхова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 04.07.2024 |
Номер документу | 120115177 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Грєхова О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні