Постанова
від 13.09.2010 по справі 2а-7947/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 вересня 2010 року 16:55 № 2а-7947/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі к олегії суддів: головуючого с удді Арсірія Р.О. , суддів Кел еберди В.І. Огурцова О.П. при с екретарі судового засідання Поліщук О.А. вирішив адмініс тративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Фортон"

до Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і міста Києва

про визнання нечинним рішення про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість, зобов'язання вчинити певні дії

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача про в изнання нечинним рішення пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть, оформлене актом № 35/15 від 21.0 4.2010 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість. Позовні вимоги моти вовані тим, що на думку позива ча, відповідачем порушуючи н орми податкового законодавс тв України з податку на додан у вартість, було винесено про типравне рішення про анулюва ння реєстрації позивача як п латника податку на додану ва ртість на підставі хибного в исновку.

Відповідач проти задоволе ння позову заперечує, вважає своє рішення обґрунтованим і прийнятим без порушення чи нного законодавства України в результаті проведеної пер евірки, яка свідчить про пору шення позивачем положень Зак ону України "Про податок на до дану вартість" та просить суд відмовити позивачу в задово ленні позову.

Судом було залучено до учас ті Державну податкову адміні страцію України як другого в ідповідача по справі з огляд у на приписи ст.9 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість»та Наказу Державної по даткової адміністрації Укра їни від 1 березня 2000 року N 79 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість».

За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адм іністративний суд м. Києва, встановив:

Державною податковою інсп екцією у Дніпровському район і м. Києва було проведено неви їзну документальну перевірк у позивача відповідно до под аної податкової декларації з податку на додану вартість з а січень 2010 року.

За результатами перевірки було встановлено, що сума, зад екларована в декларації з по датку на додану вартість за с ічень 2010 року як залишок від' ємного значення попередньог о періоду за вирахуванням су ми податку, яка підлягає спла ті до бюджету за підсумками п оточного звітного періоду не сплачена постачальникам та підлягає вилученню: зменшуєт ься сума, що підлягала зараху ванню до складу податкового кредиту наступного податков ого періоду - 27 104 грн.

21.04.2010 відповідачем складено а кт про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість № 35/15.

В акті зазначено, що позивач подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних подат кових місяців з показниками, які свідчать про відсутніст ь господарської діяльності, що підтверджено довідкою про результати документальної н евиїзної перевірки податков ої декларації з податку на до дану вартість № 114-15/25386532 від 12.04.2010; п латник протягом періоду з кв ітня 2009 по квітень 2010 року з пока зниками, які свідчать про від сутність оподатковуваних по ставок, та має за останні 12 кал ендарних місяців обсяги опод атковуваних операцій 0,00 грн. У зв' язку з цим відповідач ви рішив відповідно до п.п. «ґ»п.9 .8 ст.9 Закону України «Про пода ток на додану вартість»анулю вати реєстрацію позивача як платника податку на додану в артість з 21.04.2010.

Відповідно до наданих пред ставником позивача пояснень , які також містяться у позові , позивач не здійснює система тичної торговельної діяльно сті, а займається проектуван ням будівництва, отриманням даних для проектування, пого дженням проектної документа ції об' єкта.

Відповідно до наданих пози вачем копій податкових декла рацій позивач протягом року березень 2009 - березень 2010 рокі в мав оподатковувані податко м на додану вартість поставк и, з яких вбачається, що сума П ДВ у березні 2009 року за оподатк овуваною операцією на суму 68 750 грн. становила 13 750 грн., а в бер езні 2010 року за оподатковуван ою операцією на суму 27 472 грн. ПД В становив 5 494 грн.

З наданих представником по зивача пояснень у судовому з асіданні було з' ясовано, що висновок відповідача про ан улювання реєстрації зроблен ий без урахування оподаткову ваних операцій, що були вказа ні у втраченій відповідачем податковій декларації з пода тку на додану вартість.

В судовому засіданні предс тавник відповідача пояснив, що подана позивачем податков а декларація за березень 2010 ро ку була втрачена, разом з тим п ідтвердив наявність в електр онній базі відомостей, зазна чених з декларації з податку на додану вартість за березе нь 2010 року. Копія декларації з п одатку на додану вартість за березень 2010 року оглянута в су довому засіданні та долучена до матеріалів справи.

Проаналізувавши надані ст оронами доводи та пояснення по суті позовних вимог, суд за значає наступне.

Закон України "Про податок н а додану вартість" є спеціаль ним законом у сфері регулюва ння правовідносин з податку на додану вартість, що визнач ає новлення, сплати платникі в податку на додану вартіст ь, об'єкти, базу та ставки опод аткування, перелік неоподатк овуваних та звільнених від оподаткування операцій, ос обливості оподаткування ек спортних та імпортних операц ій, поняття податкової накла дної, порядок обліку, звітув ання та внесення податку до бюджету.

Відповідно до ст.2 зазначено го Закону України платником податку є будь-яка особа, яка з дійснює або планує здійснюва ти господарську діяльність т а реєструються за своїм добр овільним рішенням як платник цього податку (будь-яка особа , яка імпортує товари в обсяга х, що підлягають оподаткуван ню, та імпортує товари на митн у територію України для їх ви користання або споживання на митній території України).

Пп. «г», п. 9.8. ст.9 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть" дійсно передбачає, що реє страція платника податку на додану вартість діє до дати ї ї анулювання, яка відбуваєть ся у випадках, якщо особа, зар еєстрована як платник пода тку, не надає податковому органу декларації з цього по датку протягом дванадцяти п ослідовних податкових міся ців або подає таку декла рацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про ві дсутність оподатковуваних поставок протягом такого п еріоду, а також у випадках, в изначених законодавством с тосовно порядку реєстрації с уб' єктів господарювання.

В судовому засідання був сп ростований висновок відпові дача про подання протягом ро ку позивачем податкових декл арацій з податку на додану ва ртість, що свідчать про відсу тність господарської діяльн ості.

Отже, висновки відповідача щодо порушення позивачем но рм Закону України "Про подато к на додану вартість" є помилк овими і не відповідають мате ріалам справи.

Враховуючи обставини спра ви та наявні докази, прийняте відповідачем рішення про ан улювання реєстрації позивач а платником податку на додан у вартість є помилковим та та ким, що не відповідає вимогам чинного законодавства Украї ни.

Відповідно до п.9.1 ст. 9 Закону України «Про податок на дода ну вартість»Центральний под атковий орган веде реєстр пл атників податку.

Згідно з п.17 Наказу Державно ї податкової адміністрації У країни від 1 березня 2000 року N 79 « Про затвердження Положення п ро реєстрацію платників пода тку на додану вартість»форму вання та ведення Реєстру здійснює Державна податков а адміністрація України. Да ні Реєстру передаються до д ержавних податкових адмініс трацій в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі, а також держ авних податкових інспекцій у районах, містах, районах у міс тах, міжрайонних, об'єднаних т а спеціалізованих державних податкових інспекцій.

Реєстрація осіб платникам и податку на додану вартість , перереєстрація та заміна Св ідоцтв проводиться шляхом вн есення записів до Реєстру із формуванням по кожному та кому запису окремого номера Свідоцтва та визначення дати початку його дії. Особа є заре єстрованою платником податк у на додану вартість з відпов ідної дати реєстрації, внесе ної до Реєстру. Реєстраці я платника податку на додану вартість є анульованою з дат и анулювання Свідоцтва таког о платника згідно з пунктом 25 цього Положення.

Згідно з п.18 цього Наказу з чи сла обов'язків з ведення Ре єстру Державна податкова а дміністрація України викону є: розробку організаційних т а методологічних принципів в едення Реєстру, забезпеч ення організації обліку плат ників, що підлягають оподатк уванню; присвоєння платникам податку індивідуального под аткового номера; розробку те хнології та програмно-техніч них засобів ведення Реєстр у платників податку; викона ння функцій адміністратора б ази даних (накопичення, аналі з даних, що надходять з регіон альних органів державної под аткової служби, контроль за д остовірністю та актуалізаці єю даних, зберіганням, захист ом їх, контроль за правом дост упу тощо); автоматизоване вед ення бази Реєстру; розроб ку інструктивних, нормативни х документів на створення, ве дення та користування даними Реєстру.

Таким чином, відповідач-2 уп овноважений законом на вчине ння дій, пов' язаних з поновл енням порушених прав позивач а шляхом відновлення його в р еєстрі платників податку на додану вартість.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України. Аналогічна норма за кріплена і в ч. 2 ст. 19 Конституц ії України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст.71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень обов' язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову. Відповідач по справі, я к суб' єкт владних повноваже нь, не виконав покладеного на нього обов' язку щодо доказ ування правомірності прийня того ним оспорюваного акту.

Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71, 86, 94, 97, 158-165, 167 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Товариства з обмеж еною відповідальністю "Форто н" задовольнити повністю.

Визнати протиправним та с касувати рішення ДПІ у Дніпр овському районі міста Києва про анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість оформлене актом №35/15 від 21.04.2010 року.

Зобов'язати Державну подат кову адміністрацію України п оновити в Реєстрі платни ків податку на додану вартіс ть запис, який засвідчує/підт верджує реєстрацію Товарист ва з обмеженою відповідальні стю “Фортон”(код ЄДРПОУ 25386532) як платника податку на додану в артість.

Судові витрати в сумі 3,40 грн. присудити на користь Товари ство з обмеженою відповідаль ністю "Фортон" за рахунок Дер жавного бюджету України.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного Кодексом адміністрати вного судочинства України, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у встановлений строк поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку .

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів з за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інс танції апеляційної скарги.

Головуючий Суддя Р.О. Арсірій

Судді В.І. Келеберда

О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12011723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7947/10/2670

Ухвала від 21.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні