ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Справа № 500/77/20
26 червня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючоїсудді Подлісної І.М.,
за участю:
секретаря судового засідання Паряк Т.Д.
позивача ОСОБА_1
представника позивача Бакалець І.Г.
розглянувши заяву про встановлення судового контролю та додані до неї матеріали ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Пенсійного фонду України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Тернопільського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 року позов задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. М. Кривоноса, 14,м. Тернопіль,46027, ЄДРПОУ / ІПН: 03195518) щодо не призначення ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) пільг як учаснику війни. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. М. Кривоноса, 14,м. Тернопіль,46027, ЄДРПОУ / ІПН: 03195518) призначити ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ), як учаснику війни пільг з оплати послуг за користування житлом, комунальних послуг, паливом та скрапленим газом, що надається відповідно до ст.14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з 01.01.2019 року. Стягнуто на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. М. Кривоноса, 14,м. Тернопіль,46027, ЄДРПОУ / ІПН: 03195518) сплачений судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.
05.10.2020 по даній справі видано виконавчі листи.
03.04.2024 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла заява позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення шляхом зобов`язання Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації подати звіт про виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 у справі №500/77/20.
Ухвалою суду від 08.04.2024 року призначено судове засідання з розгляду даної заяви на 19.04.2024 року о 10:30 год.
15 квітня 2024 року від Управління соціального захисту населення Тернопільської районної військової адміністрації надійшов відзив на заяву про встановлення судового контролю, де зазначено наступне.
В позовній заяві позивач представник позивача ОСОБА_1 вказує, про те, рішення Тернопільського окружного адміністративного суду №500/77/20 від 16 березня 2020 року про призначення ОСОБА_1 , як учаснику війни пільги з оплати послуг з користування житлом, комунальних послуг, паливом та скрапленим газом , що надається відповідно до ст. 14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з 01.01.2019 року не виконано.
Однак управлінням соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації рішення Тернопільського окружного адміністративного суду виконано в добровільному порядку 25.09.2020 року, а саме нараховано пільги ОСОБА_1 , як учаснику війни з оплати користуванням житлом, комунальних послуг, паливом та скрапленим газом з 01.01.2019 по 01.09.2020 року в сумі 2759,13 грн. Кошти були перераховані в ДП «Газпостач» безготівково. Копії відомості надати не має можливості так, як формуються вони на рівні Міністерства .
При нарахуванні пільг ОСОБА_1 управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації керується постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 року№389 якою затверджено порядок надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім`ї.
Відповідно до порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі затвердженого постановою №373 від 17.04.2019 року «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 цього Порядку, щомісяця до 25 числа 2022 року розраховували суму пільг виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, членів сім`ї, у разі, якщо вони мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у пункті З цього Порядку, та визначені статтею 5 1 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування. Сума пільги у грошовій безготівковій формі збільшується на розмір комісійної винагороди AT «Ощадбанк», що становила 0,7 відсотків.
Виплата розрахованої суми пільги здійснювалась у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполігики в AT "Ощадбанк" на підставі укладеного між Мінсоцполітики та AT "Ощадбанк" договору (далі - рахунок для виплати пільг). AT «Ощадбанк» на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснювали щомісяця до 18 числа перерахування коштів загальними сумами з рахунку для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавця в комунальних послуг з наданням реєстрів нарахуваних сум платежів.
Управлінням соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації ОСОБА_1 , нараховувались як учаснику війни пільги з оплати послуг з користування житлом, комунальних послуг, паливом та скрапленим газом, що надається відповідно до ст.14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до грудня місяця 2022 року, проте виплачувались пільги заявнику управлінням ПФУ.
Відповідно до постанови КМ України №1041 від 16.092022 року «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» праву ОСОБА_1 передано до управління ПФУ, згідно акту прийому передачі діючих справ про одержувачів пільг на виплату житлово - комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газ від 08.03.2023 року.
На підставі вищевикладеного Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації просило відмовити в задоволенні заяви за позовом представника позивача про вставлення судового контролю за виконанням судового рішення.
Ухвалою суду від 19.04.2024 року, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, клопотання представника позивача задоволено та залучено в якості третьої особи Пенсійний Фонд України та відкладено розгляд заяви до 08.05.2024 року о 09:30 год. для підготовки до надання нових пояснень по справі.
Ухвалою суду від 08.05.2024, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) оголошено перерву до 29.05.2024 о 12:00 год. для повторного виклику відповідача.
Ухвалою суду від 29.05.2024 року відкладено розгляд заяви на 12.06.2024 року о 12:15 год.
Ухвалою суду від 12.06.2024, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) оголошено перерву до 26.06.2024 о 10:00 год.
26 червня 2024 року представником третьої особи Пенсійним Фондом України подано заперечення на заяву про встановлення судового контролю.
Позивач та його представник в судовому засіданні заяву про встановлення судового контролю просили задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, однак надіслав заяву про розгляд даної заяви без їх участі.
Представник третьої особи в судове засідання не з`явилася, хоча належним чином була повідомлена про час, дату і місце розгляду справи.
Заслухавши сторін, дослідивши подані до суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , як учаснику війни надавалися пільги в розмірі 50% плати за комунальні послуги.
Однак, з листа Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації Тернопільської області від 07.08.2019 року №01-15/1676, ОСОБА_1 не було визначено право на отримання пільг через те, що його дружина ОСОБА_2 є працюючим пенсіонером. Крім цього, у вказаному листі зазначено, що сільську раду було проінформовано про необхідність донесення довідки про доходи ОСОБА_2
Бездіяльність відповідача щодо не визначення йому права на пільги є протиправною та такою, яка порушує права ОСОБА_1 як учасника війни на отримання пільг в розмірі 50% плати за комунальні послуги.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 року позов задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. М. Кривоноса, 14,м. Тернопіль,46027, ЄДРПОУ / ІПН: 03195518) щодо не призначення ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) пільг як учаснику війни. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. М. Кривоноса, 14,м. Тернопіль,46027, ЄДРПОУ / ІПН: 03195518) призначити ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ), як учаснику війни пільг з оплати послуг за користування житлом, комунальних послуг, паливом та скрапленим газом, що надається відповідно до ст.14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з 01.01.2019 року. Стягнуто на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. М. Кривоноса, 14,м. Тернопіль,46027, ЄДРПОУ / ІПН: 03195518) сплачений судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.
05.10.2020 по даній справі видано виконавчі листи.
03.04.2024 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла заява позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення шляхом зобов`язання Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації подати звіт про виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 у справі №500/77/20.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Відповідно до частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Згідно із частиною другою статті 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, частиною першою статті 382 КАС України передбачено право суду встановити судовий контроль за виконанням рішення суду. Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання постанови суду, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту і накладенням штрафу. Одночасно, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними і допустимими доказами (вказані висновки щодо застосування положень статті 382 КАС України викладені у постанові Верховного Суду від 23.06.2020 у справі № 802/357/17-а). Крім того, у постанові Верховного Суду від 11.06.2020 у справі № 640/13988/19 висловлено позицію, відповідно до якої адміністративним процесуальним законодавством регламентовано право суду застосовувати інститут судового контролю шляхом зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду, визнання протиправними рішень, дій. Для застосування наведених процесуальних заходів мають бути наявні відповідні правові умови. У свою чергу, правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль.
При цьому, суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати. У разі невиконання судового рішення, позивач має право вимагати вжиття спеціальних заходів впливу на боржника, передбачених законодавством про виконавче провадження. При цьому встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення є правом, а не обов`язком суду.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 у цій справі суд не зобов`язував відповідача подати звіт про виконання судового рішення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022року №1041 Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України, яка набрала чинності з 01.01.2023, було передбачено передачу структурними підрозділами з питань соціального захисту населення органам Пенсійного фонду України функцій з призначення та виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово- комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, порядок реалізації права на отримання зазначених видів соціальної підтримки та порядок захисту інтересів у разі його порушення.
На виконання судового рішення ОСОБА_1 були призначені пільги з 01.01.2019 року як учаснику війни у розмірі 50-відсоткової знижки плати за користування житлово-комунальними послугами відповідно до пункту 5 ч.І ст.14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» на одну особу , які були виплачені включно по грудень 2023 року.
З початку 2024 року надання пільг ОСОБА_1 було припинено, оскільки боржником у справі є Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації.
Судом встановлено, що заміну неналежного відповідача в даній справі не здійснено.
Відповідно до ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувана у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Згідно з ч. 5 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Враховуючи викладене, суд відмовляє у задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 року, так як Управлінням соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації ОСОБА_1 , нараховувались як учаснику війни пільги з оплати послуг з користування житлом, комунальних послуг, паливом та скрапленим газом, що надається відповідно до ст.14 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до грудня місяця 2022 року, проте виплачувались пільги заявнику управлінням ПФУ, що не позбавляє права заявника звернутись до суду за захистом своїх прав іншим, встановленим законом способом.
Керуючись статтями 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю по виконанню рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 16 березня 2020 року по справі №500/77/20 відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складено 01.07.2024 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );
відповідач:
- Управління соціального захисту населення Тернопільської районної державної адміністрації (місцезнаходження/місце проживання: вул. Кривоноса, 10,м. Тернопіль,46027 код ЄДРПОУ/РНОКПП 03195518);
третя особа:
- Пенсійний фонд України (місцезнаходження/місце проживання: вул. Бастіонна, 9,м. Київ,01601 код ЄДРПОУ/РНОКПП 00035323) .
Головуючий суддяПодлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2024 |
Оприлюднено | 04.07.2024 |
Номер документу | 120127209 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні