Рішення
від 02.07.2024 по справі 520/7381/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

02 липня 2024 року № 520/7381/24

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області (вул. Соборна, 26, с. Циркуни, Харківська обл., Харківський р-н, ЄДРПОУ 44901387), третя особа: Міністерство цифрової трансформації України (вул. Ділова, буд. 24, м. Київ, ЄДРПОУ 43220851), Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (м. Київ, пр. Берестейський,14, ЄДРПОУ 37472062) про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

установив:

Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати чек-лист з визначення розміру компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна за адресою: Харківська обл., Харківський р-н, с. Циркуни, вул. Незалежності, буд. 39, на суму 46616,35 грн, складений Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області;

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області від 28.09.2023 року № 313 "Про надання компенсації за заявою про надання компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна ОСОБА_1 (заява № ЗВ-22.08.2023-40240 від 22.08.2023 року)";

зобов`язати Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області прийняти рішення про призначення та виплату ОСОБА_1 компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна з розрахунку суми 244487.09 грн визначеної в чек-листі, на підставі заяви № ЗВ-22.08.2023-40240 від 22.08.2023 року, з урахуванням попередньо виплаченої суми.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем допущено помилки при розрахунку суми завданих військовою агресією РФ збитків, що обумовило звернення до суду.

Відповідач, повідомлений належним чином про відкриття провадження у справі через систему Електронний суд та засобами поштового зв`язку, а також про можливість надати до суду відзив на позовну заяву у визначений судом строк, правом надання відзиву на позовну заяву не скористався без зазначення причин неподання відзиву

Суд зазначає, що відповідно до положень ч.4 ст.159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. З урахуванням викладеного суд вважає можливим розгляд та вирішення справи на підставі наявних у ній доказів, які є достатніми та належними.

Від третьої особи, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, надійшли пояснення у яких зазначено, що відповідно до Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2015 № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.12.2022 № 1400) Мінінфраструктури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури; технічного регулювання у будівництві, ціноутворення у будівництві; архітектурно-будівельного контролю та нагляду та основними завданнями є зокрема забезпечення формування державної політики у сфері ведення та функціонування Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації проти України. Питання, що стосуються надання компенсації за пошкоджене/знищене нерухоме майно, регулюються Законом України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України" та Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 № 381.

Мінінфраструктури на підставі даних переліку отримувачів компенсації, сформованого за допомогою Реєстру пошкодженого та знищеного майна, подає в Казначейство платіжні інструкції на перерахування коштів для виплати компенсації з небюджетного рахунка Мінінфраструктури на рахунок для зарахувань коштів компенсації АТ "Ощадбанк", відкритий на підставі договору про виплату компенсації в рамках електронної публічної послуги "єВідновлення", що укладається між Мінінфраструктури та АТ "Ощадбанк". Згідно з даними Реєстру пошкодженого та знищеного майна 05.10.2023 ОСОБА_1 погоджено компенсацію згідно із заявою № ЗВ-22.08.2023-40240 та 09.10.2023 рішення затверджено уповноваженим органом (адреса пошкодженого об`єкта нерухомого майна: Харківська обл.. Циркунівська ТГ, с. Циркуни. вул. Незалежності, 39). Загальна сума компенсації відповідно до розрахунку вартості ремонтних робіт становить 46 616, 35 грн. З вищевикладеного вбачається, що Мінінфраструктури не приймає жодного рішення стосовно визначення суми компенсації за пошкоджене майно, а лише подає в Казначейство платіжні інструкції на перерахування коштів в сумі визначеного компетентним органом викладеного в рішенні, яке внесено до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Від третьої особи, Міністерства цифрової трансформації України, надійшли пояснення, у яких зазначено, що у своїй діяльності Мінцифри керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства. Відповідно до Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.09.2019№ 856, Мінцифри є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики: у сферах цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій та технологій, робототехніки та роботизації, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, інформатизації; у сфері впровадження електронного документообігу; у сфері розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян; у сферах відкритих даних, публічних електронних реєстрів, розвитку національних електронних інформаційних ресурсів та інтероперабельності, електронних комунікацій та радіочастотного спектра, розвитку інфраструктури широкосмугового доступу до Інтернету, електронної комерції та бізнесу; у сфері надання електронних та адміністративних послуг; у сферах електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації; у сфері розвитку ІТ-індустрїї; у сфері розвитку та функціонування правового режиму Дія Сіті; у сфері хмарних послуг.

Пунктом 4 Положення визначено, що Мінцифри відповідно до покладених на нього завдань здійснює, зокрема заходи щодо створення та забезпечення функціонування Єдиного державного вебпорталу електронних послуг. Відповідно до Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 № 1137 (далі - Положення) Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія) призначений для реалізації права кожного, зокрема на доступ до електронних послуг та інформації про адміністративні та інші публічні послуги. Портал Дія виконує завдання, зокрема надання електронних публічних послуг, зокрема комплексних електронних публічних послуг, надання їх в автоматичному режимі з отриманням та використанням у разі потреби інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно-комунікаційних систем, яка необхідна для надання таких послуг. Відповідно до пункту 14 Положення, Портал Дія - організована сукупність Інформаційно-комунікаційних, інформаційних систем, які діють як єдине ціле та у взаємодії з іншими інформаційними та інформаційно-комунікаційними системами. Пунктом 11 Положення визначено, що Технічний адміністратор здійснює створення, модернізацію, розвиток, адміністрування та забезпечення функціонування Порталу Дія.

За інформацією, отриманою від державного підприємства "Дія", відповідно до витягу з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі - Витяг) розгляд заяви Позивача 28.09.2023 призупинено, на підставі пункту 14 Порядку № 381, а саме подання не в повному обсязі інформації та/або документів в межах переліку, передбаченого пунктом 13 Порядку № 381. Заява про надання компенсації з реєстраційний номером ЗВ-22.08.2023-40240 погоджено Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації 09.10.2023 з реєстраційним номером документа в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна, що є підставою для встановлення статусу-ДР-09.10.2023 43147. Сума компенсації в розмірі 46 616,35 грн зарахована на поточний рахунок Позивача із спеціальним режимом використання 23.10.2023 року. Заява на отримання компенсації на відновлення окремих категорій пошкоджених об`єктів нерухомого майна від 22.08.2023 № ЗВ-22.08.2023-40240 має статус "Нараховано компенсацію". Беручи до уваги вищенаведене зазначаємо, що Мінцифри та державним підприємством "Дія", як адміністратором Реєстру пошкодженого та знищеного майна, реалізована можливість внесення Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації до Реєстру пошкодженого та знищеного майна чек-листа. Оскільки сума компенсації в розмірі 46 616,35 грн вже була визначена в чек- листі відповідно до прийнятого рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації, що станом на день звернення до суду є чинним, правові підстави та повноваження для виправлення будь якої допущеної помилки та/або коригування суми компенсації після її нарахування у Мінцифри та ДП "Дія" відсутні. В зв`язку з чим Мінцифри діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, перевіривши оскаржувані дії відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Позивачем через мобільний додаток "Дія" 22.08.2023 року подано заяву на отримання компенсації на відновлення окремих категорій пошкоджених об`єктів нерухомого майна (номер заяви: ЗВ-22.08.2023-40240).

Відповідно до положень постанови № 473 "Про затвердження порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов`язаних із пошкодженням будівель та споруд" 27.09.2023 року комісією з обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації, склад якої затверджено розпорядженням начальника Циркунівської сільської військової адміністрації №1/2022 від 25.10.2022 "Про створення комісії з обстеження пошкодженого майна під час проведення бойових дій" зі змінами згідно розпорядження начальника Циркунівської сільської військової адміністрації від 06.01.2023 №1, складено Акт від 27.09.2023 року №1045 комісійного обстеження об`єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Рішенням №313 від 28.09.2023 року Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області, у відповідності до пункту 8 та з дотриманням вимог п.16 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктівнерухомого майна, пошкоджених внслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення", затвердженого постановою КМУ від 21.04.2023 року №381, Комісія вирішила надати заявнику компенсацію для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна-приватний житловий будинок, у розмірі 46616,35 грн згідно з заявою №ЗВ-22.08.2023-40240від 22.08.2023 року.

19.10.2023 року на поточний рахунок позивача із спеціальним режимом використання для зарахування компенсації за електронною публічною послугою "єВідновлення" надійшли кошти в сумі 46616,35 грн.

Як зазначив позивач у позовній заяві, 21.11.2023 року від заступника голови комісії ОСОБА_2 в месенджері Telegram надіслано на особистий номер позивача чек-лист (в форматі Excel, без підписів членів комісії) з визначення розміру компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна за адресою; Харківська обл.. Харківський р-н. с. Циркуни. вул. Незалежності, буд. 39, згідно якого загальна сума компенсації становить 244487,085 грн.

Позивач через свого представника звернувся до Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області із адвокатським запитом від 14.12.2023 року № 1 щодо надання інформації про надсилання виплати залишку встановленої згідно чек-листа суми компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна - приватного житлового.

Листом від 19.12.2023 року №01-21/1615 Циркунівської сільської віськової адміністрації Харківського району Харківської області представнику позивача повідомлено, що при складанні чек листа та прийнятті рішення комісії допущено ненавмисну помилку. Внаслідок не внесення із повному обсязі пошкоджень об`єкту нерухомого майна відбулось не умисне зниження розміру компенсації за заявою. За результатами розі ляду заяви та внесення рішення Комісії про надання компенсації за заявою до Реєстру пошкодженого та знищеного майна сплачено розмір компенсації на поточний рахунок зі спеціальним режимом використанням у значно меншому розмірі. Крім того, у відповідь на адвокатський запит повідомлено, що оскільки Порядком не передбачено процедури (алгоритму) дій Комісії у описаному вище випадку Циркунівська сільська військова адміністрація звернулася до Групи підтримки єВідновлення за наданням рекомендацій з даного питання, а саме, надати роз`яснення щодо порядку дій Комісії у випадку надання отримувачу компенсації меншого, ніж фактичний, розміру компенсації внаслідок неумисних помилок членів Комісії під час заповнення чек-листу в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна. Міністерство розвитку громад територій та інфраструктури України надало відповідь в якій зазначило, що Порядком не передбачено внесення змін до чек-листа або рішення уповноваженого органу.

Повідомлено, що Циркунівською сільською військовою адміністрацією вчиняються дії направлені вирішення даного питання через благодійні фонди, але через ряд вимог, які ставлять представники фондів цей процес затягнувся. На даний час є попередня домовленість з представниками благодійного фонду про заміну вікон в будинку ОСОБА_1 .

Представник позивача звернувся до Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області із адвокатським запитом від 19.01.2024 року № 2, відповідно до якого просив повідомити на яку суму відбулося зниження розміру, та як наслідок виплати компенсації за заявою ОСОБА_1 №ЗВ-22.08.2023-40240. Листом від 06.02.2024 року №01-21/220 Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області представнику позивача повідомлено, що до застосунку "Дія" занесено дані по чек листу на суму 46616,35 грн. При підрахунку всіх пошкоджень сума по чек листу склала 244 280,09 грн. Різниця складає 197863,74 грн.

По суті позовних вимог суд зазначає наступне.

22.05.2023 року набув чинності Закон України "Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України", згідно статті 2 якого отримувачами компенсації за пошкоджені/знищені об`єкти нерухомого майна є, зокрема, фізичні особи - громадяни України, які є власниками пошкоджених/знищених об`єктів нерухомого майна.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 р. № 381 затверджено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення" (далі Порядок).

Електронна публічна послуга "єВідновлення" - послуга щодо надання компенсації, яка надається на підставі заяви, поданої до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів проти України, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр пошкодженого та знищеного майна), засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), або в інший спосіб, передбачений цим Порядком (Абзац четвертий пункту 2 в редакції Постанови КМ № 565 від 30.05.2023).

Згідно положень п. 7 Порядку для розгляду питання надання компенсації виконавчими органами сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, військовими адміністраціями населеного пункту або військово-цивільними адміністраціями населеного пункту (далі - уповноважений орган) утворюється комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - комісія). Комісія є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним уповноваженому органу. Уповноважений орган забезпечує дотримання комісією вимог цього Порядку. Положення про комісію, її персональний склад затверджуються уповноваженим органом.

Відповідно до п. 8 цього Порядку Комісія, в тому числі: розглядає заяви; встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 цього Порядку; проводить перевірку отримувача компенсації на відсутність (наявність) судимості за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I "Злочини проти основ національної безпеки України" Особливої частини Кримінального кодексу України, на підставі наданого заявником витягу (про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України) з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"; перевіряє наявність в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна відомостей щодо акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт. У разі відсутності таких відомостей в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна комісія вживає заходів для проведення обстеження відповідно до законодавства шляхом звернення до уповноваженого органу або самостійно, якщо вона виконує функції комісії відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт (крім випадків, коли заявник звертається за отриманням компенсації за виконаний ремонт);ознайомлює отримувача компенсації з даними (переліком та обсягами робіт, які необхідно виконати для відновлення експлуатаційної придатності об`єкта), які будуть використані для заповнення чек-листа, форма якого наведена в додатку 2 (далі - чек-лист);у разі, коли заявник звертається за отриманням компенсації для проведення ремонту, проставляє відмітку в чек-листі про наявність/відсутність пошкоджень несучих та огороджувальних конструкцій об`єкта, які можуть призвести до порушення вимог щодо його механічного опору та стійкості, та інформує заявника про необхідність і першочерговість використання компенсації для ремонту таких пошкоджень; приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову в наданні компенсації відповідно до цього Порядку; виконує інші повноваження, що випливають з покладених на неї завдань.

Відповідно до п. 10 Порядку встановлено розрахунок компенсації для проведення ремонту комісія здійснює в такій послідовності: визначає обсяг пошкоджень об`єкта нерухомого майна за даними акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт з урахуванням результатів огляду; проводить у присутності власника/одного із співвласників або їх представника огляд пошкодженого об`єкта з метою встановлення факту виконання ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження; здійснює фотофіксацію пошкоджень об`єкта нерухомого майна, що свідчать про характер та обсяг руйнувань, визначених у чек-листі, якщо результати фотофіксації не додано до акта комісійного обстеження; заповнює чек-лист.

Чек-лист заповнюється та вноситься в електронному вигляді в Реєстр пошкодженого та знищеного майна, підписується членом комісії шляхом накладення електронного кваліфікованого підпису. До чек-листа додаються результати проведеної фотофіксації. Компенсація для проведення ремонту має цільове призначення та надається для виконання ремонтних робіт, які не були проведені на дату складення чек-листа, крім випадків проведення протиаварійних робіт чи невідкладних консерваційних робіт. Компенсація для проведення ремонту надається за умови, що об`єкт нерухомого майна може бути відновлено шляхом поточного чи капітального ремонту.

Згідно положень п. 12 Порядку, за результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову в наданні компенсації та передає це рішення на розгляд уповноваженого органу не пізніше п`яти робочих днів з дати прийняття такого рішення. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов`язково зазначаються підстави для такої відмови. Протягом п`яти днів від завершення строку для подання заперечень на рішення комісії (з урахуванням можливого його продовження за заявою заявника) відповідно до пункту 25 цього Порядку уповноважений орган розглядає прийняте комісією рішення разом із запереченнями заявника (якщо такі були подані) та приймає одне з таких рішень: затвердити рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації; надіслати заяву на повторний розгляд комісією. Копія рішення уповноваженого органу вноситься посадовою особою уповноваженого органу з накладенням електронного кваліфікованого підпису, що базується на сертифікаті відкритого ключа, до Реєстру пошкодженого та знищеного майна протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

Відповідно до положень п. 121 повторний розгляд заяви здійснюється в порядку та у строки, передбачені пунктами 3-12 цього Порядку. Уповноважений орган/комісія може звернутися до Групи підтримки єВідновлення для отримання рекомендацій та роз`яснень з питань, які були підставою для надсилання заяви на повторний розгляд.

Положеннями п. 25 Порядку передбачений порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності комісії, Так, у разі незгоди з даними акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження заявник має право подати заперечення до комісії протягом п`яти робочих днів з дати проведення обстеження, якщо таке обстеження було проведено після подання заяви (якщо обстеження було проведено до дати подання заяви, - протягом п`яти робочих днів після подання заяви). Заперечення повинні бути в обов`язковому порядку розглянуті та враховані комісією під час складання чек-листа та прийняття рішення про надання/відмову у наданні компенсації, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні. У разі незгоди з рішенням комісії про надання/відмову у наданні компенсації, зокрема з розміром компенсації, заявник має право подати заперечення до уповноваженого органу протягом п`яти робочих днів з дати отримання повідомлення про прийняття рішення комісією. Заперечення повинні бути в обов`язковому порядку розглянуті та враховані уповноваженим органом під час прийняття одного з рішень, передбачених пунктом 12 цього Порядку, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні;

У разі незгоди з іншими рішеннями, діями або бездіяльністю комісії заявник має право подати відповідну скаргу до уповноваженого органу протягом п`яти робочих днів з дати вчинення таких дій або прийняття рішень/граничного строку, коли такі дії повинні бути вчинені або рішення прийняті. За результатами розгляду скарги уповноважений орган приймає рішення, яке є обов`язковим для виконання комісією.

Заперечення та скарги, передбачені цим пунктом, подаються заявником у паперовій формі через адміністратора центру надання адміністративних послуг, посадову особу органу соціального захисту населення або нотаріуса. За зверненням заявника строк подання заперечень чи скарг може бути продовжений ще на п`ять робочих днів. До заперечення/скарги заявник має право подавати пояснення, фотофіксації, висновки від третіх осіб, зокрема Групи підтримки єВідновлення, інші документи на підтвердження аргументів, наведених в запереченні/скарзі.

Рішення уповноваженого органу можуть бути оскаржені у судовому порядку.

Суд зауважу, що відповідачем у наданих відповідях на звернення адвоката в інтересах позивача підтверджено факт зменшення розміру належних позивачу виплат (компенсації за заявою) та внесення Рішення комісії про надання компенсації за заявою до Реєстру пошкодженого та знищеного майна, що як наслідок мало виплату на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання у значно меншому розмірі.

Отже, в даному випадку йдеться про неналежний розгляд заяви позивача, що не заперечується відповідачем та як наслідок прийняття протиправного рішення.

Зважаючи на те, що в ході розгляду справи суд дійшов висновку щодо протиправності рішення, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області від 28.09.2023 року № 313 "Про надання компенсації за заявою про надання компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна ОСОБА_1 (заява № ЗВ-22.08.2023-40240 від 22.08.2023 року)" та зобов`язати уповноважений орган надіслати первинну заяву позивача № ЗВ-22.08.2023-40240 від 22.08.2023 року на повторний розгляд комісією.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу в порядку, визначеному ст.139 КАС України.

Керуючись ст.257-263,293,295,297 КАС України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області від 28.09.2023 року № 313 "Про надання компенсації за заявою про надання компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна ОСОБА_1 (заява № ЗВ-22.08.2023-40240 від 22.08.2023 року)"

Зобов`язати Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України Циркунівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області прийняти рішення про призначення та виплату ОСОБА_1 компенсації для відновлення пошкодженого об`єкта нерухомого майна з розрахунку суми 244487.09 грн визначеної в чек-листі, на підставі заяви № ЗВ-22.08.2023-40240 від 22.08.2023 року, з урахуванням попередньо виплаченої суми.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.255 КАС України та може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя Зоркіна Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено04.07.2024
Номер документу120127444
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —520/7381/24

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Рішення від 02.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні