Справа № 560/3235/24
РІШЕННЯ
іменем України
02 липня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" до Судилківської сільської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить:
- визнати протиправною відмову Судилківської сільської ради Хмельницької області, оформлену листом від 27.10.2023 року за вих. №01-23/07-20/4004/2023, у наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Шепетівський гранкар`єр» затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок к.н. 6825588500:05:003:0020 площею 0,30 га, к.н. 6825588500:05:003:0019 площею 1,95 га та к.н. 6825588500:05:003:0018 площею 0,10 га с. Рудня-Новенька Шепетівський р- н категорії земельних ділянок «Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення» цільове використання «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами» з подальшим укладанням відповідних договорів оренди землі;
- зобов`язати Судилківську сільську раду Хмельницької області повторно розглянути клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Шепетівський гранкар`єр» за вих. № 56 від 19.09.2023 року у наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Шепетівський гранкар`єр» затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок к.н. 6825588500:05:003:0020 площею 0,30 га, к.н. 6825588500:05:003:0019 площею 1,95 га та к.н. 6825588500:05:003:0018 площею 0,10 га с. Рудня-Новенька Шепетівський р-н категорії земельних ділянок «Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення» цільове використання «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами» з подальшим укладанням відповідних договорів оренди землі із прийняттям рішення відповідно до вимог Земельного кодексу України та ст.ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" зверталось до Судилківської сільської ради із клопотанням від 19.09.2023 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою їх подальшої передачі в оренду загальною площею 2,35 га, кадастровий номер 6825588500:05:003:0020, 6825588500:05:003:0019 та 6825588500:05:003:0018, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, що знаходяться за межами населеного пункту с. Рудня-Новенька Шепетівського району.
Проте, всупереч вимогам Земельного кодексу України Судилківська сільська рада належним чином та у відведені строки не розглянула вищевказане клопотання, не винесла його розгляд на сесію і не повідомила товариство з обмеженою відповідальністю «Шепетівський гранкар`єр» про результати його розгляду.
Ухвалою суду від 08.03.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач подав відзив на позов, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що листом від 27.10.2023 №01-23/07-20/4004/2023 позивача повідомлено, що через відсутність посилань на проекти створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду, проекти організації територій та об`єктів природно-заповідного фонду, положення про них та/або схеми формування екологічної мережі, програми у сфері формування, збереження та використання екологічної мережі у листах Департаменту природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації №34-101-1175/22 від 18.02.2022 року, №34-101-1102/22 та №34-101-1104/22 від 17.02.2022 року, що містяться у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 6825588500:05:003:0020, 6825588500:05:003:0019, 6825588500:05:003:0018, клопотання ТОВ "Шепетівський гранкар`єр" із доданими проектами були повернуті без розгляду, що узгоджується із вимогами статей 1, 50 та пунктами 1-2 розділу ІХ Закону України «Про землеустрій», а також статтею 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України».
Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.
Рішенням 13 сесії VIII скликання Судилківської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області від 21.10.2021 №10 вирішено надати товариству з обмеженою відповідальністю «Шепетівський гранкар`єр» дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою подальшої передачі їх в оренду терміном на 10 років, площа земельних ділянок 2,35 га, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами (код КВЦПЗ - 14.02), із земель промисловості комунальної власності, а саме:
1) площа 0,10 га, кадастровий номер 6825588500:05:003:__, яка розташована за межами населеного пункту с. Рудня-Новенька Шепетівський району, Хмельницької області;
2) площа 0,30 га, кадастровий номер 6825588500:05:003:___, яка розташована за межами населеного пункту с. Рудня-Новенька Шепетівський району, Хмельницької області;
3) площа 1,95 га, кадастровий номер 6825588500:05:003:___, яка розташована за межами населеного пункту с. Рудня-Новенька Шепетівський району, Хмельницької області.
В рішенні зазначено, що виготовлені матеріали подати на розгляд та затвердження сесії сільської ради.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Ренесанс-груп" на підставі договору №880/11 від 05.11.2021 розроблено відповідні проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Код згідно з КВЦПЗ - J11.01. Цільове використання - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами, Шепетівський район, за межами населеного пункту с. Рудня-Новенька.
Розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою подальшої передачі їх в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами ТОВ «Шепетівський гранкар`єр» площею 0,1000 га, 0,3000 га та 1,9500 га, що розташовані в межах населеного пункту с. Рудня-Новенька на території Судилківської сільської ради Шепетівського району Хмедльницької області Департаментом природних ресурсів та екології листами від 17.02.2022 №34-101-1102/22, №34-101-1104/22 та від 18.02.2022 №34-101-1175/22, повідомлено ТОВ "Ренесанс-груп", що згідно наданих матеріалів на земельні ділянки накладено обмеження щодо їх використання:
06.04 - умова додержання природоохоронних вимог або виконання визначених робіт;
10.03 - регіональні ландшафтні парки;
10.19 - господарські зони регіональних ландшафтних парків.
19.09.2023 товариство з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" звернулося до Судилківської сільської ради Шепетівського району із клопотанням про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 6825588500:05:003:0018, 6825588500:05:003:0019 та 6825588500:05:003:0020.
Листом від 27.10.2023 №01-23/07-20/4004/2023 Судилківська сільська рада повідомила позивача про те, що в доданих до клопотання проектах землеустрою наявні листи Департаменту природних ресурсів та екології від 17.02.2022 №34-101-1102/22, №34-101-1104/22 та від 18.02.2022 №34-101-1175/22, в яких зазначено, що вказані земельні ділянки розташовані на загальній території регіонального ландшафтного парку "Мальованка", а також інформація про накладені обмеження щодо їх використання.
Разом з тим, в даних листах відсутнє посилання на проекти створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду, проекти організації територій та об`єктів природно-заповідного фонду, положення про них та/або схеми формування екологічної мережі, програми у сфері формування, збереження та використання екологічної мережі, що є обов`язковим у даному випадку.
Враховуючи викладене вище, клопотання ТОВ «Шепетівський гранкар`єр» повернуто без розгляду із доданими проектами.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до пунктів "а" та "б" ч.1 ст.12 Земельного кодексу (далі - ЗК) України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 та ч.2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Повноваження органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначені ст. ст. 118, 122 ЗК України.
Згідно з ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Частиною 1 статті 123 ЗК України визначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Відповідно до ч. 6 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Згідно з ч. 12 ст. 123 ЗК України визначено, що рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються, зокрема, затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Згідно з п. 6 ч. 3 ст. 186 ЗК України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою (ч. 15 ст. 123 ЗК України).
Відповідно до ч.9 ст. 186 ЗК України Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати, зокрема, додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, визначеного Законом України "Про землеустрій".
З наведених норм вбачається, що обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання вмотивованого рішення про затвердження проекту землеустрою або відмову у затвердженні із наведенням усіх підстав такої відмови.
Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Приписами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заінтересованої особи щодо земельних питань передбачає прийняття рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Аналогічна правова позиція вказана в постанові Верховного Суду від 23 листопада 2018 року по справі №826/8844/16.
Судом встановлено, що позивач звертався до відповідача з клопотанням про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, однак Судилківською сільською радою, як зазначалось вище, за наслідком розгляду заяви позивача надано лише лист, яким повернуто вказане клопотання із доданими проектами без розгляду.
Відтак, Судилківською сільською радою не прийнято рішення по суті заяви позивача, що вказує на відповідну бездіяльність відповідача (не вирішення по суті заяви позивача), котра є протиправною у цьому випадку.
Належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача, є зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача про затвердження проекту землеустрою із прийняттям відповідного рішення.
Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 22 грудня 2018 року по справі №804/1469/17 та від 11.11.2020 по справі №2340/4382/18.
Тобто, суб`єкт владних повноважень повинен прийняти рішення по суті заяви позивача про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, або про відмову у її затвердженні із прийняттям відповідного рішення сесією ради.
Враховуючи наведене вище, суд з урахуванням вищевказаних правових позицій Верховного суду приходить до висновку, що суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при розгляді заяви, адже не вирішив її згідно вимог ЗК України. З урахуванням встановленого у цій справі, необхідно зобов`язати відповідача повторно розглянути подану заяву та прийняти рішення відповідно до вимог Земельного кодексу України.
Тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити.
Відповідно до ч.1ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Позивач сплатив судовий збір в сумі 3028 грн., тому ці витрати слід присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Судилківської сільської ради.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов товариства з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Судилківської сільської ради щодо розгляду клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" від 19.09.2023 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 6825588500:05:003:0020, 6825588500:05:003:0019, 6825588500:05:003:0018 загальною площею 2,35 га.
Зобов`язати Судилківську сільську раду розглянути клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 6825588500:05:003:0020, 6825588500:05:003:0019, 6825588500:05:003:0018 загальною площею 2,35 га, та прийняти рішення відповідно до вимог Земельного кодексу України та ст. 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Судилківської сільської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 02 липня 2002 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Шепетівський гранкар`єр" (с. Рудня-Новенька,Хмельницька обл., Шепетівський р-н,30481 , код ЄДРПОУ - 05470845) Відповідач:Судилківська сільська рада (вул. Героїв Майдану, 54,Судилків,Шепетівський район, Хмельницька область,30430 , код ЄДРПОУ - 04402528)
Головуючий суддя Д.А. Божук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 04.07.2024 |
Номер документу | 120128234 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Божук Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні