Справа №461/5388/24
Провадження №3/461/2079/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2024 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м.Львова Мисько Х.М., з участю представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності,-
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянинаУкраїни,проживає заадресою: АДРЕСА_1 ,паспорт громадянинаУкраїни для виїзду за кордон НОМЕР_1 , виданого 22.07.2019 року, органом 0710, РНОКПП:невідомий,
за ст.485 Митного Кодексу України, -
В С Т А Н О В И В :
Львівською митницею від Слідчого управління ГУНП України у Волинській області отримано лист № 6197/24/7-24 від 01.05.2024 (вх. Львівської митниці 50966/8.5-20 від 10.05.2024) про здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023030000000025 від 07.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України за фактом незаконного використання гуманітарної допомоги в складі автомобільних транспортних засобів, ввезених з-за кордону для потреб ЗСУ. У ході розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що громадянин ОСОБА_2 ввіз на митну територію України у якості гуманітарної допомоги автомобіль «VW TOUREG», 2011 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 . Вказаний транспортний засіб «VW TOUREG», 2011 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 , згідно інформації Слідчого управління ГУНП України у Волинській області до Благодійної організації «Благодійний фонд «ТЕХНОЛОГІЧНА ІДЕЯ» доставлений не був, при цьому кузов вказаного транспортного засобу під час обшуку працівниками СУ ГУНП у Волинській області був виявлений у гаражному приміщенні громадянина ОСОБА_3 .
Згідно бази даних АСМО «Інспектор», транспортний «VW TOUREG», 2011 року випуску, VIN-код НОМЕР_2 ввезено 17.03.2023 через митний пост «Угринів» Львівської митниці на митну територію України громадянином України ОСОБА_2 . Як підставу для ввезення на митну територію України вищевказаного транспортного засобу та для здійснення митного оформлення у якості гуманітарної допомоги громадянином ОСОБА_2 був наданий пакет документів, а саме: лист-звернення б/н за підписом керівника БО «БФ «ТЕХНОЛОГІЧНА ІДЕЯ», декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відповідно до якого, одержувачем автомобіля була Благодійна організація «Благодійний фонд «ТЕХНОЛОГІЧНА ІДЕЯ» ( код ЄДРПОУ 45135412, м. Рівне, вул. Біла, буд. 18).
Слідчим управлінням ГУНП України у Вінницькій області до Львівської митниці була надіслана експертна довідка №423/24 від 11.01.2024 ПП спеціаліста оцінювача ОСОБА_4 , згідно якого вартість автомобіля «VW TOUREG», VIN-код НОМЕР_2 складає 713460 грн. Згідно інформації управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД (лист Львівської митниці на адресу СУ НП у Волинській області від 29.01.2024 №7.4-2/7.4-15/8/2913) сума платежів, які б підлягали сплаті до державного бюджету України у разі оформлення вказаного автомобіля у вільний обіг станом на 17.03.2023 складає 342031,80 грн.
За наявною у митниці адресою, громадянину ОСОБА_2 були направлені листи №20-03/20-01/10/14131 від 16.05.2024 та №20-03/20-01/10/14788 від 24.05.2024 про необхідність прибуття до управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці з метою всебічного, повного та об`єктивного дослідження вказаного питання, надання пояснень та документів які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України та можливої участі у складанні протоколу про порушення митних правил. На дату складання протоколу про ПМП громадянин ОСОБА_2 до митниці не прибув, пояснень та документів які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України не надав.
Також Львівською митницею16.05.2024 було надіслано лист № 20-03/20-01/14/14130 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «ТЕХНОЛОГІЧНА ІДЕЯ» щодо підтвердження факту надання листа-звернення б/н. Однак на дату складення протоколу відповідь не отримано.
Таким чином, громадянин ОСОБА_2 здійснив протиправні дії, шляхом використання товару транспортного засобу «VW TOUREG», VIN-код НОМЕР_2 , стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в умовах воєнного стану без оподаткування та застосування заходів нетарифного регулювання, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвели до ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 342031,80 грн.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.
ОСОБА_2 у судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце проведення судового засідання.
Відповідно до ч.4 ст.526МК України суд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. просив визнати ОСОБА_2 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, покликаючись на матеріали справи.
Заслухавши думку представника Львівської митниці Державної митної служби України, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з частиною 1статті 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно достатті 487 МК України,провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно із вимогамист.489 МК України,при розгляді справи про порушення митних правил підлягає з`ясуванню, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згіднозі ст.485 МК України, встановлено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до ч.1ст.257 Митного кодексу України,декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно із ч.8ст.257 МК України,митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів, зокрема, фактурна вартість товарів; митна вартість товарів та метод її визначення; відомості про нарахування митних та інших платежів,а також про надання забезпечення сплати митних платежів:ставки митних платежів; суми митних платежів; спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів.
Частинами 6 та 8статті 264 Митного кодексу Українивизначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-XIV, гуманітарна допомога цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.
Факт вчинення ОСОБА_2 митного правопорушення, передбаченогост.485 МК України, підтверджується наступними доказами:
- протоколом про порушення митних правил №0726/20900/24 від 10.06.2024 року;
- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 17.03.2024 року
- постановою про закриття кримінального провадження від 29.04.2024 року;
- витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань №420230300000000025 від 07.03.2023 року, протоколом обшуку від 28.11.2023 року, ухвалою слідчого судді Луцького районного суду Волинської області від 01.12.2023 року, експертною довідкою №242/24 від 11.01.2024 року, експертною довідкою №423/24 від 11.01.2024 року, листом ГУНП у Волинській області №12557/24/7-23 від 18.12.2023 року, листом ГУНП у Львівській області №813/24/7-224 від 22.01.2024 року, ухвалою слідчого судді Луцкього міськрайонного суду Волинської області про тимчасовий доступ до речей і документів від 20.12.2023 року, протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 06.02.2024 року, протоколом допиту свідка від 27.03.2024 року;
- службовою запискою;
- доповідною запискою.
Таким чином, суддя приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_2 , в скоєні митного правопорушення, передбаченогост.485 МК України, а саме того, що ним вчинено протиправні дії, шляхом використання товару транспортного засобу «VW TOUREG», VIN-код НОМЕР_2 , стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в умовах воєнного стану без оподаткування та застосування заходів нетарифного регулювання, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвели до ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 342031,80 грн.
Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_5 судом не встановлено.
За вчинення правопорушення, передбаченогост.485 МК України, встановлено накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Відповідно до матеріалів справи встановлено, що несплачена сума митних платежів становить 342031,80 грн.
Відтак, приймаючи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, приходжу до висновку, що на ОСОБА_2 слід накласти штраф в межах встановлених санкцієюст.485 МК України, у розмірі 50 % несплаченої суми митних платежів, що становить 171015,90 грн.
Крім того, відповідно дост.40-1 КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_2 слід стягнути в користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.257,264,485,489 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост.485 МК Україниі накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 171 015 (сто сімдесят одна тисяча п`ятнадцять) грн. 90 коп.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Державної судової адміністрації України 605,60 грн. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Х.М. Мисько
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 04.07.2024 |
Номер документу | 120130871 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні