Справа № 166/47/22
Провадження № 3-в/166/22/24
ПОСТАНОВА
іменем України
03 липня 2024 року смт Ратне
Суддя Ратнівського районного суду Волинської області Фазан Ольга Зіновіївна, розглянувши у відкритому судовому засіданні подання начальника Ратнівського віділу державної виконавчої служби у Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Пожара Володимира Петровича про зміну способу і порядку виконання постанови Ратнівського районного суду Волинської області № 166/47/22 від 14 лютого 2022 року,
встановив :
Начальник Ратнівського ВДВС у Ковельському районі ОСОБА_1 24 червня 2024 року звернувся до суду з поданням про зміну способу і порядку виконання постанови Ратнівського районного суду Волинської області № 166/47/22 від 14.02.2022 року в частині оплатного вилучення двох патронів 16/70 калібру марки ТАХО-БУРАН, номер шроту 4./31гр., на такий спосіб та порядок виконання постанови суду - знищити, поклавши виконання постанови на спеціально уповноважений орган, а саме на Головне управління Національної поліції у Волинській області.
Подання мотивано тим, що на примусовому виконанні перебуває виконавче провадження № 68836210 з примусового виконання постанови Ратнівського районного суду №166/47/22 від 22.10.2021 про оплатне вилучення двох патронів 16/70 калібру марки ТАХО-БУРАН, номер шроту 4./31гр.
Із покликанням на ч. 1 ст. 61, ч.8 ст. 56, ч. 3 ст. 33 Закону України "Про виконавче провадження", п. 2 Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України № 662 від 21.08.1998 , ч.1 ст. 11 Закону України " Про поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення" , п.22 ч.1 ст. 23 Закону УКраїни " Про Національну поліцію , Закону УКраїни " Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" просить задовольнити подання.
Начальник Ратнівського віділу державної виконавчої служби у Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції ОСОБА_1 не з`явився, просив розгляд справи провести без участі представника відділу.
Суд, дослідивши письмові докази, дійшов наступного.
Відповідно до ст. 304 КУпАП питання, зв`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову.
Постановою Ратнівського районного суду Волинської області від 14.02.2022 року у справі №166/47/22, провадження № 3/166/35/22 ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.191 КУпАП, та піддіно стягненню у виді штрафу у розмірі 119 грн з оплатним вилученням двох патронів 16/70 калібру виробництва фірми ТАХО-БУРАН, номер шроту 4./31гр.
Ратнівським районним судом Волинської області 25 лютого 2022 року направлено на виконання вищезазначену постанову для примусового її виконання. Виконавчою службою винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 68836210 від 20.04.2022.
Заявником 20 квітня 2022 року направлено доручення ГУНП у Волинській області виконати постанову суду № 166/47/22 від 14.02.2022 щодо оплатного вилучення двох патронів 16/70 калібру виробництва фірми ТАХО-БУРАН, номер шроту 4./31гр.
Вказане доручення виконавця листом Головного управління Національної поліції у Волинській області від 19.05.2022 №2717/51/01-2022 залишено без виконання із покликанням на те, що на органи поліції покладено обов`язок із знищення зброї та боєприпасів, натомість обов`язок із конфіскації вказаного майна згідно із п.65 Порядку вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами досудового слідства та суду, затвердженого спільним наказом ГПУ, МВС України, СБУ ДПА України, ВСУ, ДСА України від 27.08.2010 №51/401/649/471/23/125 покладається на органи державної виконавчої служби. Також повідомлено начальника Ратнівського РВ ДВС про неможливість реалізації зброї та боєприпасів у зв`язку із відсутністю експертного висновку щодо встановлення вартості зброї із урахуванням її стану та укладеної угоди ДФС із торгівельними мережами щодо реалізації конфіскованого майна, відповідно п.12, 13 "Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним», затвердженого Постановою КМУ від 25.08.1998 №1340.
Листом №7512/18.10-02 від 15.07.2022 заявник просив Волинський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України визначити технічний стан та надати висновок про придатність чи непридатність, зокрема,двох патронів 16/70 калібру виробництва фірми ТАХО-БУРАН, номер шроту 4./31гр., для реалізації в торговельних мережах для подальшого їх розпорядження згідно законодавства. Однак з відповіді на лист заявника № 19/103/3/3-7000-2022 від 25.07.2022 вбачається, що Волинський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр не здійснює визначення технічного стану та надання висновку про придатність чи не придатність зброї та боєприпасів для реалізації в торгівельних мережах.
Листом №6542/23.8-21 від 19.03.2024 заявник просив Головне управління Національної поліції у Волинській області виконати рішення суду з оплатного вилучення зброї та боєприпасів згідно чинного законодавства. Однак з відповіді на лист заявника за № 23.8-16/889 від 08.04.2022 вбачається, що ГУНП у Волинській області повідомило,що рішення суду в частині конфіскації в дохід держави зброї буде виконано після отримання технічною комісією ГУНПу Волинській області від органу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) всіх матеріалів для здійснення реалізації .
Із заяви ОСОБА_2 від 19.06.2024 року вбачається , що він не заперечує щодо зміни оплатного вилучення патронів на їх знищення.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Згідно з ч. 3 ст. 33 Закону України "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 61 Закону України "Про виконавче провадження" реалізація арештованого майна (крім майна, вилученого з цивільного обороту, обмежено оборотоздатного майна та майна, зазначеного у частині восьмій статті 56 цього Закону) здійснюється шляхом електронних торгів або за фіксованою ціною.
Згідно зі ст. 62 Закону України "Про виконавче провадження" виконання рішень про конфіскацію майна здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому цим Законом. Реалізація конфіскованого майна здійснюється в порядку, встановленому цим Законом. Розпорядження конфіскованим майном та майном, яке не підлягає реалізації, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 року № 985 реалізація майна, конфіскованого за рішенням суду і переданого органам державної виконавчої служби здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
Згідно з п. п. 8, 11 цього Порядку мисливська вогнепальна, пневматична і холодна зброя, боєприпаси до зброї, а також засоби самооборони, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, реалізуються в установленому законодавством порядку.
З метою забезпечення розпорядження конфіскованим майном у способи, відмінні від реалізації, керівник органу державної виконавчої служби утворює комісію, яка складається з представників відповідного органу державної виконавчої служби, державної податкової інспекції.
Відповідно до п. 15 Інструкції про порядок приймання, зберігання, обліку, знищення чи реалізації вилученої, добровільно зданої, знайденої зброї та боєприпасів до неї, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 31.05.1993 року № 314 у випадку прийняття відповідними органами рішення про конфіскацію чи відшкодування вилучення зброї і боєприпасів вони передаються до складів управлінь (відділів) МТ і ТЗ ГУМВС, УМВС, УМВС України на транспорті.
Із матеріалів справи вбачається, що із відповідним дорученням про прийняття (передання) до складу визначених управлінь вказаної зброї, орган ДВС не звертався.
Також посилання начальника ДВС про відсутність укладеної угоди ДВС з торгівельними мережами щодо реалізації конфіскованої зброї не підтверджене жодними доказами.
Крім того, відповідно до п. 28 цієї ж Інструкції на зброю, бойові припаси, спеціальні засоби, що категоруються технічною комісією, складається акт (додаток 12), який підписується головою та членами комісії і затверджується начальником ГУМВС, УМВС, УМВС на транспорті, а згідно з абзацом 3 вказаного пункту Інструкції для реалізації зброї необхідно отримати дозвіл ДРЗ МВС України.
Пунктом 29 та підпунктом 29.1 зазначеної Інструкції передбачено, що на підставі рішення технічної комісії непридатні зброя і боєприпаси знищуються щокварталу у порядку, передбаченому пп. 30-41 даної Інструкції, придатні - для подальшого використання передаються працівниками служби озброєння управлінь (відділів) МТ і ТЗ за накладною (додаток № 10); мисливська нарізна і гладкоствольна зброя та боєприпаси до неї - у торговельні організації.
З наведеного вбачається, що акт технічного стану зброї є достатнім для її реалізації, утилізації, передачі у відповідні служби чи організації. Відповідне рішення про подальшу долю конфіскованого та підданого технічному огляду майну, у тому числі і про знищення, вправі прийняти відповідна технічна комісія. Лише після отримання такого комісійного висновку може бути порушене питання про зміну способу та порядку виконання постанови суду в частині конфіскації зброї, що буде належним доказом в підтвердження неможливості чи можливості виконати постанову суду у вказаній вище частині.
Згідно з п.п. 1 п. 1, п. 20 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340, дія цього Порядку поширюється на майно, конфісковане на підставі рішення суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом, крім майна, конфіскованого на підставі рішення суду і переданого органам державної виконавчої служби.
Тимчасово, на період воєнного стану в Україні, за рішенням керівника обласної військової адміністрації майно, зазначене у підпунктах 1, 3, 5, 6, 8, 12-15 пункту 1 цього Порядку, може бути безоплатно передано Збройним Силам, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбі, МВС, Національній поліції, ДСНС, Управлінню державної охорони, Держспецзв`язку, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з`єднанням, військовим частинам, підрозділам, державним органам, установам (організаціям), які утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі - суб`єкти, яким передається майно), для потреб оборони держави, забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, забезпечення енергетичної безпеки держави, продовольчої безпеки населення (далі - майно для потреб оборони та національної безпеки).
За таких обставин, суд вважає, що начальником Ратнівського віділу державної виконавчої служби у Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції ОСОБА_1 не вжито всіх необхідних передбачених законом заходів щодо примусового виконання постанови Ратнівського районного суду Волинської області від 14.02.2022 року.
На думку суду, звертаючись із заявою про зміну способу і порядку виконання постанови суду заявник фактично просить змінити резолютивну частину постанови суду із дозволу особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності , а саме: змінити застосоване судом до ОСОБА_2 адміністративне стягнення з оплатного вилучення двох патронів на їх знищення, що значно погіршує становище правопорушника та є неприпустимим.
За таких обставин, суд вважає, що в задоволенні подання державного виконавця про зміну способу та порядку виконання судового рішення слід відмовити.
Керуючись ст. 304 КУпАП, суд
постановив:
У задоволенні подання начальника Ратнівського віділу державної виконавчої служби у Ковельському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Пожара Володимира Петровича про зміну способу і порядку виконання постанови Ратнівського районного суду Волинської області № 166/47/22 від 14 лютого 2022 року, відмовити.
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги
Постанова суду може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її оголошення.
Суддя Ратнівського районного суду О.З.Фазан
Суд | Ратнівський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2024 |
Оприлюднено | 05.07.2024 |
Номер документу | 120147988 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення Справи в порядку виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення |
Адмінправопорушення
Ратнівський районний суд Волинської області
Фазан О. З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні