Рішення
від 28.06.2024 по справі 320/14848/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 червня 2024 року № 320/14848/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в місті Києві у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ТОВ АЛІУМ - ПРОМ до Державної податкової служби України, ГУ ДПС України у Київській області про визнання протиправним та скасування розпорядження,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося ТОВ АЛІУМ - ПРОМ з позовом, у якому просить:

-визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136011).

-зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 (адреса місця торгівлі: Україна, Київська область, Васильківський район, с. Крячки, вул. Кривова,42) та поновити дію зазначеної ліцензії з 02.04.2024;

-визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136010).

-зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100057 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 (адреса місця торгівлі: Україна, Київська область, м. Бровари, вул. Оникієнка Олега,127-Б.) та поновити дію зазначеної ліцензії з 02.04.2024.

-визнати протиправним та скасувати розпорядження ДПС України від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381).

- зобов`язати ДПС України видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на виробництво пального №990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за місцезнаходженням: 08141 Україна, Київська область, Бучанський район, с. Святопетрівське, вул. Білгородська, 40. Місце провадження діяльності: Київська область, м. Бровари, вул. Оникієнка Олега,127-Б та Київська область, Васильківський район, с. Крячки, вул. Кривова, 42 та поновити дію зазначеної ліцензії з 05.04.2024.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 02.04.2024 засобами електронного зв`язку через Кабінет платника податків отримав витяги з розпоряджень ГУ ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136011) та від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136010) про анулювання ліцензій на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі №990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 та №990514202100057 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026.

Крім того, позивачем отримано від ДПС України розпорядження від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381), яким анульовано ліцензію на виробництво пального №990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024.

Вважає, що зазначені рішення у вигляді розпоряджень прийняті з порушенням норм діючого законодавств та підлягають скасуванню. Просить суд задовольнити позов.

ГУ ДПС у Київській області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому він проти позову заперечує та просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

ДПС України подано до суду відзив на позовну заяву, в якому він проти позову заперечує та просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.04.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.04.2024 задоволено заяву ТОВ «АЛІУМ - ПРОМ» про забезпечення адміністративного позову.

Зупинено дію розпорядження ГУ ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136011) про анулювання ліцензії на оптову торгівлю пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100057 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

Зупинено дію розпорядження ГУ ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136010) про анулювання ліцензії на оптову торгівлю пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100056 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.04.2024 заяву ТОВ "АЛІУМ - ПРОМ" про вжиття заходів забезпечення позову задоволено.

Зупинено дію розпорядження ГУ ДПС у Київській області від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381) про анулювання ліцензії на виробництво пального №990114201900016 терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.04.2024 виправлено описку в абз. 5 сторінки 8 та резолютивній частині ухвали Київського окружного адміністративного суду від 10.04.2024 у справі № 320/14848/24 про забезпечення позову, а саме замість розпорядження ГУ ДПС у Київській області від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381) значити розпорядження Державної податкової служби України від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381).

Судом встановлено, що ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» (код ЄДРПОУ 41282429) зареєстроване як юридична особа 13.04.2017, номер запису 1 339 102 0000 014918, перебуває на обліку в Центральному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, номер запису 44082145, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» є:

19.20. Виробництво продуктів нафто перероблення (основний);

20.14 Виробництво інших основних органічних хімічних речовин;

20.59 Виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у.;

46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;

46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

52.10 Складське господарство;

68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;

70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування;

73.20 Дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки;

82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.

Для здійснення господарської діяльності Державною фіскальною службою України 01.07.2019 видано ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» ліцензію на виробництво пального (реєстраційний номер 990114201900016) терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за місцезнаходженням: 08114, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Стоянка, Автодорога Київ-Чоп 20 км.+925. Місце провадження діяльності Київська область, м. Бровари, вул. Оникієнка Олега, 127-Б та Київська обл., Васильківський р-н, с. Крячки, вул. Кривова, буд.42. В зв`язку із зміною місцезнаходження позивача ліцензія була переоформлена 28.08.2023 та 20.02.2024.

Головним управлінням ДПС у Київській області 11.08.2021 видано ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» ліцензію на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі (переоформлення)(реєстраційний номер 990514202100057) з терміном дії з 11.08.2021 року по 11.08.2026 року за місцезнаходженням: 08140, Київська область, Бучанський район, село Білогородка, вул. Володимирська, буд.60, офіс 21. Адреса місця торгівлі: Київська область, м. Бровари, вул. Оникієнка Олега, 127-Б. В зв`язку із зміною місцезнаходження позивача ліцензія була переоформлена 10.08.2023 та 09.02.2024.

Головним управлінням ДПС у Київській області 11.08.2021 видано ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» ліцензію на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі (переоформлення) (реєстраційний номер 990514202100056) з терміном дії з 11.08.2021 по 11.08.2026 за місцезнаходженням: 08140, Київська область, Бучанський район, село Білогородка, вул. Володимирська, буд.60, офіс 21. Адреса місця торгівлі: Київська область, Васильківський район, с. Крячки, вул. Кривова,42. В зв`язку із зміною місцезнаходження позивача ліцензія була переоформлена 06.02.2023 та 09.02.2024.

ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» 14.08.2017 зареєстрований платником акцизного податку з 20.06.2019.

Позивачем зареєстровано акцизний склад уніфікований номер 1000413 за адресою Київська обл., Васильківський район, с Крячки, вул. Кривова, 42 та акцизний склад уніфікований номер 1000414 за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Оникієнка Олега, 127-Б.

Податковим органом на підставі п.п.80.2.5 ст.80 ПК України та відповідно до наказу ДПС України від 06.02.2024 № 109, направлень від 06.02.2024 №11/ж3/99-00-09-03-01/41282429, № 12/ж3/99-00-09-03-01/41282429 проведено фактичну перевірку з питань дотримання вимог податкового та iншого законодавства з питань виробництва, зберiгання та обiгу пального позивача за адресою мiсця провадження дiяльностi: Київська область, м. Бровари, вул. Оникiєнка Олега, буд. l27-Б.

За результатами перевірки складено акт від 19.02.2024 № 5/Ж5/99-00-09-03-01/41282429.

Перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України; ст. 3 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» ст. 15 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»; п. 85.2 ст. 85 ПК України.

На підставі п.п.80.2.5 ст.80 ПК України та відповідно до наказу ДПС України від 06.02.2024 № 110, направлень від 06.02.2024 № 13/ж3/99-00-09-03- 01/41282429, № 14/ж3/99-00-09-03-01/41282429 посадовими особами ДПС України здійснено виїзд за адресою мiсця провадження дiяльностi позивача, яка зазначена у лiцензiї на право оптової торгiвлi пальним, за наявнocті мiсць оптової торгiвлi: Київська область, Василькiвський район, с. Крячки, вул. Кривова, буд. 42 для проведення фактичної перевірки ТОВ «Аліум Пром» (код ЄДРПОУ 41282429) з питань дотримання вимог податкового та iншого законодавства з питань виробництва, зберiгання та обiгу пального.

За результатами перевірки податковим органом складно акт від 19.02.2024 № 6/Ж5/99-00-09-03-01/41282429

Перевіркою встановлено порушення позивачем п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України; ст. 3 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» ст. 15 ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»; п. 85.2 ст. 85 ПК України.

На підставі актів перевірок ГУ ДПС у Київській області видано розпорядження:

- від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136011) "Про анулювання ліцензії на оптову торгівлю пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100057 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026;

- від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136010) "Про анулювання ліцензії на оптову торгівлю пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100056 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026.

Також, ДПС України прийнято розпорядження від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381) про анулювання ліцензії на виробництво пального №990114201900016 терміном дії з 01.07.2019 до 01.07.2024.

Вважаючи оскаржувані розпорядження протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України регулює Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі Закон України № 481/95-ВР).

Відповідно до понятійного апарату вказаного Закону:

- анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії;

- ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

- роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/ газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;

Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі - Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального містить відомості про:

- ліцензіатів (для юридичних осіб - найменування, код ЄДРПОУ, для фізичних осіб - суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) - прізвище, ім`я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті), для спільної діяльності без створення юридичної особи - найменування, код ЄДРПОУ особи, відповідальної за ведення обліку спільної діяльності, для іноземного суб`єкта господарювання - найменування постійного представництва, реєстраційний номер постійного представництва);

- місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (адреса);

- дату видачі/анулювання та термін дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

У статті 15 Закону України №481/95-ВР встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Після видачі/анулювання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального податковий орган вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/анулювання відповідної ліцензії.

Відповідно до абзацу 9 частини п`ятдесят другої статті 15 Закону України №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.

Згідно ст. ст. 3, 15 Закону України №481/95-ВР для отримання ліцензії на право виробництва пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт для виробництва пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці виробництва пального, необхідних для виробництва та зберігання пального;

документ, що підтверджує акредитацію випробувальної лабораторії з визначення показників якості пального, виданий уповноваженим органом, та договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або декларацію відповідності матеріально- технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

технологічна документація (стандарти, регламенти, технологічні інструкції), що стосується виробництва та зберігання пального;

технічні умови щодо виробництва пального заданої якості, які повинні відповідати вимогам технічних регламентів та національним стандартам з якості пального.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право виробництва пального.

У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об`єкта.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документа, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (частина тридцять сьома статті 15 Закону № 481/95-ВР).

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється (частина сорок третя статті 15 Закону № 481/95-ВР).

Відповідно до частини тридцять восьмої статті 15 Закону № 481/95-ВР копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник (частини тридцять дев`ята статті 15 Закону № 481/95-ВР).

Зі змісту наведених правових норм слідує, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з виробництва та оптової торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений ст.ст. 3, 15 Закону № 481/95-ВР.

При цьому, підстави для анулювання ліцензії, визначені частиною сорок сьомою статті 15 Закону № 481/95-ВР, згідно із якою ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб`єкта господарювання;

рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання;

несплати чергового платежу за ліцензію протягом ЗО календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

рішення суду про встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Вказаний перелік підстав для анулювання ліцензії на оптову/роздрібну торгівлю є вичерпним та не підлягає розширеному тлумаченню.

Отже, слід зазначити та зауважити, що питання достатності документів для здобуття права на виробництво та оптову торгівлю пального підлягає дослідженню самим контролюючим органом на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії.

Щодо висновків податкового органу, викладених в акті перевірки №5 щодо порушення вимог ст.15 Закону України №481/95-ВР, суд зазначає таке.

В акті перевірки зазначено, що суб`єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100057 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026, був наданий дозвіл від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 №1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області яким дозволяється експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначені постановою КМУ від 11.07.2002 р. №956.

Даним дозволом дозволено на складі нафтопродуктів за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. О.Оникієнка,127-Б експлуатувати колонку паливороздавальну-типу «NOVA-ІКЕД-1000-025, України».

Згідно абз.5 п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

У період з 11.08.2021 по 14.06.2023 на складі нафтопродуктів експлуатувались 28 (двадцять вісім) витратомірів-лічильників, які були зареєстровані платником та внесені в довідку розпорядника акцизного складу згідно даних Таблиці 3, що наведена в Акті перевірки.

Також в акті перевірки вказано, що суб`єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100057 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026, був наданий дозвіл від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023р. №1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області, яким дозволяється експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначені постановою КМУ від 11.07.2002 № 956, у яких жоден з вищевказаних витратомірів-лічильників, які експлуатувались в період з дати подання заяви з документами на отримання ліцензії (11.08.2021) не зазначені.

Наведене, на думку працівників ДПС України свідчить про те, що фактично ТОВ «АЛІУМ- ПРОМ» (код ЄДРПОУ 41282429) за адресою місця провадження діяльності Київська область, м. Бровари, вул. О. Оникієнка,127-Б, яка зазначена у ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100057 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 експлуатувало витратоміри-лічильники наведені в таблиці 3, які відсутні в дозволі від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 № 1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області, внаслідок чого в акті перевірки зроблено висновок про подачу ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії па право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100057 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026.

Крім того, в акті перевірки зроблено висновок про порушення ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» вимог ст.3 Закону України №481/95-ВР при отриманні ліцензії на право виробництва пального, що виразилося в подачі недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право виробництва пального, реєстраційний номер 990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024.

В акті перевірки вказано, що суб`єктом господарювання разом із заявою про отримання ліцензії на право виробництва пального, реєстраційний номер 99011421900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 був наданий дозвіл від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 №1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області яким дозволяється експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначені постановою КМУ від 11.07.2002 №956.

В вищевказаному дозволі на складі нафтопродуктів за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. О.Оникієнка,127-Б дозволено експлуатувати колонку паливороздавальну-типу «NOVA-ІКЕД-1000-025, України».

За твердженням податкового органу у період з 01.07.2019 по 16.06.2021 на складі нафтопродуктів експлуатувались 8 (вісім) витратомірів-лічильників які були зареєстровані платником та внесені в довідку розпорядника акцизного складу, що відображено в Таблиці 4 акту перевірки; в період з 01.07.2019 по 14.06.2023 на складі нафтопродуктів експлуатувались 28 (двадцять вісім) витратомірів-лічильників, які були зареєстровані платником та внесені в довідку розпорядника акцизного складу, що відображено в Таблиці 5 акту перевірки та які відсутні в дозволі від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 №1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області.

Інших дозволів при отриманні ліцензії на право виробництва пального, реєстраційний номер 990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 не подавалося.

Таким чином, встановлено факт подання ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» (код ЄДРПОУ 41282429) недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право виробництва пального, реєстраційний номер 990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024.

Суд звертає увагу, що постановою КМУ від 11.07.2022 № 956 (чинна на період виникнення спірних правовідносин) не передбачено отримання дозволу на експлуатацію витратомірів-лічильників, які згідно вимог Постанови КМУ №891 від 22.11.2017 є законодавчо врегульованим засобом вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач, інформація про які в носиться до Реєстру, які формуються розпорядниками - акцизних складів та надсилаються за кожним місцем розташування акцизного складу.

Щодо висновків ДПС України, висвітлених в акті перевірки №6 про подачу ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026, суд зазначає таке.

В акті перевірки зазначено, що при подачі документів для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер N 990514202100056 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» надавався дозвіл від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 № 1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області, яким дозволяється експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначені постановою КМУ від 11.07.2002 № 956, дозвіл від 02.08.2021, який діє до 02.08.2026 № 1071.21.32 ГУ Держпраці у Київській області та дозвіл від 05.05.2018, який діяв до 05.05.2023 № 1211.18.32 ГУ Держпраці у Київській області.

В вищевказаному дозволі від 05.05.2018, який діє 05.05.2023 № 1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області на складі нафтопродуктів за адресою: Київська область, с. Крячки, вул. Кривова, буд. 42 дозволяється експлуатувати «стояк наливу (комплекс вимірювальний)- 2 од. типу «АСН-10ВГ» та «стояк наливу (комплекс вимірювальний) - 3 од. типу АСН-6ВНГ».

Згідно з інформацією, наявною у АІС «Податковий блок» на час отримання суб`єктом господарювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі № 990514202100056 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 на складі нафтопродуктів експлуатувались витратомірів-лічильників, які були зареєстровані платником та внесені в довідку розпорядника акцизного складу згідно даних Таблиці 2, що наведена в акті перевірки.

Також в акті перевірки вказано, що ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» разом із заявою про отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990534202100056 терміном дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 був наданий дозвіл від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 № ГУ Держпраці у Київській області, яким дозволяється експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, які визначені постановою КМУ від 11.07.2002 № 956, дозвіл від 05.05.2018, який діяв до 05.05.2023 № 1211.18.32 ГУ Держпраці у Київській області та дозвіл від 02.08.2021р. який діє до 02.08.2026 № 1071.21.32 ПУ Держпраці у Київській області, в яких жоден з вищевказаних витратомірів-лічильників, які експлуатувались в період з дати подання заяви з документами на отримання ліцензії (09.08.2021) не зазначені.

Наведене на думку працівників -ДПС України свідчить про те, що фактично ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» за адресою місця провадження діяльності, яка зазначена у ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026, експлуатував витратоміри- лічильники наведені в таблиці 2 акту перевірки, які відсутні в дозволах від 05.05.2018, які діють до 05.05.2023 № 1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області, № 1211.18.32 ГУ Держпраці у Київській області та дозвіл від 02.08.2021, який діє до 02.08.2026 № 1077.21.32 ГУ Держпраці у Київській області, з чого в Акті перевірки зроблено висновок про подачу ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання Ліцензії па право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі реєстраційний номер 990514202100036 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026.

Крім того, в акті перевірки зроблено висновок про порушення ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» вимог законодавства при отриманні ліцензії на право виробництва пального, що виразилося в подачі недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право виробництва пального, реєстраційний номер 990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 через відсутність дозволів на експлуатацію устаткування, пов`язаного зі зберіганням небезпечних речовин та/або дозволів на експлуатацію устаткування пов`язаного з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, які визначені постановою КМУ від 11.07.2002 № 956.

В акті перевірки вказано, що для отримання ліцензії на право виробництва пального, реєстраційний номер 990114201900016, ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» був наданий необхідних пакет документів, у тому числі Дозвіл від 05.05.2018 року № 1207.18.32 ГУ Держпраці у Київській області, яким дозволяється експлуатувати устаткування, пов`язане з використанням, зберіганням, транспортуванням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, які визначені постановою КМУ № 956 від 11.07.2002.

Так, ДПС України зазначає, що у названому дозволі на складі нафтопродуктів Київська обл., Васильківський район, с Крячки, вул. Кривова, 42, дозволено експлуатувати «стояк наливу (комплекс вимірювальний - 2 од. типу АСН-10ВГ» та «стояк наливу (комплекс вимірювальний) - 3 одиниці, типу АСН-6ВНГ».

За твердженням ДПС України, згідно з інформацією, наявною в АІС «Податковий блок», в період з 01.07.2019 по 16.06.2021 на складі нафтопродуктів експлуатувалось 18 витратомірів- лічильників, які були зареєстровані платником та внесені в довідку розпорядника акцизного складу, відповідно до інформації, що відображена в Таблиці 3 Акту перевірки, при цьому жоден із вказаних в Таблиці № 3 витратомірів-лічильників, які експлуатувались ТОВ «АЛІУМ- ПРОМ» в період з дати подання заяви з документами на отримання ліцензії не зазначені, у зв`язку з чим зроблено висновок, що ТОВ «Аліум-Пром», за адресою місця проведення діяльності Київська область, с. Крячки, вул. Кривова, 42, яка назначена у ліцензіях па право виробництва пального № 990114201900016 термін дії з 01.07. 2019 до 01.07.2024 та на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі № 990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 експлуатувало витратоміри-лічильники, які відсутні в дозволі від 05.05.2018р. який діє до 05.05.2023р. № 1207.18.32 ГУ Держпраці в Київській області, чим порушено вимоги ст. З, ст. 15 Закону України від 19.12.1995 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртового дистиляту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

З даного приводу суд зазначає таке.

Дозволом ГУ Держпраці у Київський області № 1207.18.32 строком дії з 05.05.2018 до 05.05.2023 ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» дозволяється експлуатувати, зокрема, «Стояк наливу (комплекс вимірювальний)» - 2 од., типу АСН-10ВНГ та «Стояк наливу (комплекс вимірювальний)» - 3 од., типу АСН-6ВНГ.

За своїми технічними характеристиками Стояк наливний АСН-10ВГ, вимірювальний комплекс верхнього дозованого наливу світлих нафтопродуктів, що обслуговує по одному відсіку двох автоцистерн з кожної сторони наливного островку, з можливістю послідовного наливу двох продуктів через один стояк без змішування АСН-10ВГ модуль Ду100 2/4 обладнаний чотирма каріолісними лічильниками-витратомірами, а саме: Promass 83F80 та насосами для наземних або заглиблених резервуарів.

Згідно характеристики складу комплексів АСН-10ВГ модуль Ду100 2/4 до його складу входять каріолісні лічильники-витратоміри у кількості 4 штуки, що відображено в схематичному рисунку з Посібнику з експлуатації «Стояк наливу (комплекс вимірювальний)».

Отже, дозволом ГУ Держпраці у Київський області № 1207.18.32 строком дії з 05.05.2018 до 05.05.2023, ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» дозволяється експлуатувати Стояк наливу (комплекс вимірювальний) - 2 од. типу АСН-10ВНГ, які загалом обладнані 8 каріолісними лічильниками-витратомірами Promass 83F80, та саме ці лічильники-витратоміри експлуатуються ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» та внесені ним в акцизний склад.

Також дозволом ГУ Держпраці у Київський області № 1207.18.32 дозволяється експлуатувати «Стояк наливу (комплекс вимірювальний)» - 3 од., типу АСН-6ВНГ, які в свою чергу також обладнані каріолісними лічильниками-витратомірами Promass 83F80 в кількості 3 шт. та саме ці лічильники- витратоміри експлуатуються ТОВ «АЛІУМ-ПРОМ» та внесені в акцизний склад.

Виходячи з викладеного, висновки ДПС України про те, що ТОВ «Аліум-Пром», за адресою місця проведення діяльності Київська область, с. Крячки, вул. Кривова, 42, яка назначена у ліцензіях па право виробництва пального № 990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 та на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі № 990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 експлуатувало витратоміри-лічильники, які відсутні в дозволі від 05.05.2018, який діє до 05.05.2023 №.1207.18.32 ГУ Держпраці в Київській області, чим порушено вимоги ст. 3, ст. 15 Закону України від 19.12.1995 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртового дистиляту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», є безпідставними.

Як встановлено судом, оскаржувані розпорядження прийнято у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявами на отримання ліцензій.

Оцінюючи оскаржувані розпорядження на предмет відповідності критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, суд наголошує на тому, що з цього індивідуального акта неможливо встановити фактичну підставу (обставини) його прийняття, адже у колонці Підстава видачі/анулювання міститься лише дублювання абзацу 10 частини 52 статті 15 Закону України №481/95-ВР; у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії. Тобто, відповідач, здійснюючи анулювання ліцензій позивача з підстави абзацу 10 частини п`ятдесят другої статті 15 Закону України №481/95-ВР, не зазначив конкретних документів, які місять недостовірні дані, які було подано із заявою на отримання ліцензій.

З огляду на викладене суд вважає, що відсутність фактичних обставин прийняття оскаржених розпоряджень вказує на очевидну необґрунтованість цих рішень податкового органу.

Крім того, суд зазначає, що питання достатності документів для отримання права на реалізацію пального підлягає досліджено самим же відповідачем на стадії розгляду заяви особи про надання ліцензії.

Натомість, у випадку анулювання ліцензії відповідач має керуватись положеннями частини сорок сьомої статті 15 Закону №481/95-ВР, якою передбачено вичерпний перелік підстав для таких дій податкового органу, зокрема, отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою про отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами; встановлення факту подання недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Аналіз цієї норми свідчить про те, що вона містить конкретні умови щодо її застосування, зокрема, наявність інформації щодо подання недостовірних даних у документах, оскільки такі документи мають бути саме подані особою для отримання ліцензії.

Тобто, відповідальність суб`єкта у вигляді анулювання ліцензії може мати місце тоді, коли контролюючим органом достовірно встановлено, що конкретний документ, наявний серед інших документів, які подавались разом з заявою для отримання ліцензії, насправді не видавався відповідним органом, відтак є підробленим (сфальшованим), або містить недостовірну інформацію. Тоді ж, коли суб`єкт взагалі не подавав певний документ, вказані норми як підстави для анулювання ліцензії застосовані бути не можуть.

Аналогічний правовий висновок у тотожних правовідносинах сформулював Верховний Суд у постанові від 01 листопада 2022 року у справі №560/377/20.

Частиною п`ятою статті 242 КАС України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до абзацу 2 статті 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

При цьому, відповідачем не встановлено фактів подання позивачем до податкового органу недостовірних відомостей чи підроблених документів для отримання ліцензій, що свідчить про відсутність підстав для видання оскаржуваних розпоряджень.

При вирішенні даного спору важливо наголосити на тому, що у даній справі не оскаржується правомірність видачі позивачу ліценції на право здійснення оптової торгівлі пальним та на виробництво пального, а серед законодавчих підстав анулювання таких ліценцій відсутні підстави щодо неправомірності їх видачі.

Також суд враховує, що в тексті оскаржуваних розпоряджень відсутні дані про те, які саме документи, копії яких подані разом із заявами на отримання ліцензій, містять недостовірні дані, та які саме дані в цих документах є недостовірними.

У відзиві на позовну заяву відповідач також не навів інформації про те, які саме документи, копії яких подані разом із заявами на отримання ліцензій, містять недостовірні дані, та які саме дані в цих документах є недостовірними.

Під час розгляду справи відповідач як суб`єкт владних повноважень не надав до суду доказів правомірності своїх рішень.

Розпорядження про анулювання ліцензії є індивідуальним актом в розумінні пункту 19 частини першої статті 4 КАС України.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата; виникнення конкретних адміністративно-правових обов`язків, обумовлених цими актами.

Аналогічна позиція висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 18.09.2019 у справі №9901/801/18.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами.

Враховуючи викладені обставини, суд дійшов висновку, що оскаржувані розпорядження про анулювання ліцензій не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії також вказують на їх протиправність.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04.12.2018 року у справі № 821/1173/17.

Згідно з частинами першою та другою статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод і практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Суд при розгляді справи враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів позивача), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також згідно з пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи сторін у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості в межах відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Підсумовуючи сформовані висновки, суд вважає, що оскаржені розпорядження не відповідають критеріям правомірності рішень суб`єкта владних повноважень, викладеним у частині другій статті 2 КАС України, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136011).

Зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100056 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 (адреса місця торгівлі: Україна, Київська область, Васильківський район, с. Крячки, вул. Кривова,42) та поновити дію зазначеної ліцензії з 02.04.2024.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження ГУ ДПС у Київській області від 02.04.2024 №357-Р (внутрішній номер 136010).

Зобов`язати Головне управління ДПС у Київській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі №990514202100057 термін дії з 11.08.2021 до 11.08.2026 (адреса місця торгівлі: Україна, Київська область, м. Бровари, вул. Оникієнка Олега,127-Б.) та поновити дію зазначеної ліцензії з 02.04.2024.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження ДПС України від 05.04.2024 №130-р/л (внутрішній номер 136381).

Зобов`язати ДПС України видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію щодо анулювання ліцензії на виробництво пального №990114201900016 термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2024 за місцезнаходженням: 08141 Україна, Київська область, Бучанський район, с. Святопетрівське, вул. Білгородська, 40. Місце провадження діяльності: Київська область, м. Бровари, вул. Оникієнка Олега,127-Б та Київська область, Васильківський район, с. Крячки, вул. Кривова, 42 та поновити дію зазначеної ліцензії з 05.04.2024.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2024
Оприлюднено05.07.2024
Номер документу120153112
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —320/14848/24

Ухвала від 16.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 27.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Штульман Ігор Володимирович

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Рішення від 28.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Черпак Юрій Кононович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні